Δέκα σκούτερ στις 10 πρώτες θέσεις πωλήσεων στην Ισπανία τη χρονιά που πέρασε
To 2023 έφερε στην ισπανική αγορά των δύο τροχών αύξηση πωλήσεων κατά 11,4% σε σύγκριση με το 2022. Η κατηγορία των σκούτερ έκλεισε το 2023 κατακτώντας το 56% της αγοράς και πετυχαίνοντας 110.467 πωλήσεις!
Συνολικά, έχουν καταγραφεί 225.440 ταξινομήσεις για την ισπανική αγορά ( η οποία είνια τρεις φορές περίπου μεγαλύτερη από την ελληνική), παρόλο που οι πωλήσεις των μοτοποδηλάτων (μέχρι 50 κυβικά ή ηλεκτρικά ) συνεχίζουν να μειώνονται.
Τα 125άρια σκούτερ και οι μοτοσυκλέτες δρόμου εξακολουθούν να ηγούνται ενός κλάδου που γενικά χαρακτηρίζεται σαν υγιής.
Αν το 2022 έφερε αύξηση 4,6% σε σύγκριση με το 2021, το 2023 έχει προχωρήσει πολύ περισσότερο και η αύξηση έφτασε το 11,4% σε σύγκριση με το 2022.
Τα κακά που έφερε η πανδημία στον εμπορικό κόσμο έχουν πλέον ξεχαστεί και ο κλάδος δείχνει δυνατός, έχοντας καταγράψει συνολικά 225.440 ταξινομήσεις.
Ο Δεκέμβριος του ’23 πρόσθεσε 13.936 πωλήσεις και αυτά τα στοιχεία που προστέθηκαν στους προηγούμενους έντεκα μήνες μας αφήνουν τον καλύτερο καταγεγραμμένο αριθμό συνολικών πωλήσεων από το 2008! Άρα το 2023 ήταν η καλύτερη χρονιά της 15ετίας στην Ισπανία.
Η κινητικότητα στους δύο τροχούς συνεχίζει να κερδίζει οπαδούς, επιδεικνύοντας σημαντικά πλεονεκτήματα σε όλο και περισσότερους χρήστες, κάτι που οφείλεται και στην προσπάθεια των εταιριών να προσφέρουν όλο και πιο ολοκληρωμένα, ασφαλή και φιλικά προς το περιβάλλον μοντέλα, κάνοντας το 2023 πολύ πετυχημένο έτος.
Τα στοιχεία πωλήσεων για το 2023 έχουν ξεπεράσει ακόμα και τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις.
Μεταξύ όλων των κατηγοριών των δύο τροχών, τα καλύτερα δεδομένα για το 2023 αντιστοιχούν στις μοτοσυκλέτες και τα σκούτερ άνω των 50 κυβικών, που αύξησαν τις πωλήσεις τους κατά 13,4% με 199.120 εγγεγραμμένες μονάδες.
Αν διαφοροποιήσουμε ανά είδος χρήσης, τα σκούτερ συνεχίζουν να αντιπροσωπεύουν την ισχυρότερη κατηγορία δίτροχων που κατέκτησε το 56% της αγοράς (110.467 μονάδες), ενώ ακολουθούν οι μοτοσυκλέτες με 44% (88.493 μονάδες).
Αν δούμε τα αποτελέσματα ανά κατηγορία κυβισμού, η ισπανική αγορά συνεχίζει να επικεντρώνεται στις ελαφρύτερες μοτοσυκλέτες, με τα 125 cc να αντιπροσωπεύουν το 52% της ισπανικής αγοράς!
Ακολουθούν μοτοσυκλέτες έως 750 cc (31% της αγοράς) και τέλος αυτές άνω των 750 cc (17% της αγοράς).
Το 2023 ήταν επίσης μια καλή χρονιά για τα τρίτροχα, τα οποία έκλεισαν το 2023 με 3.986 μονάδες, που αντιπροσωπεύει αύξηση 13,3%.
Τα μοτοποδήλατα για άλλη μια χρονιά έδειξαν πως δεν μπορούν να σηκώσουν κεφάλι. Το 2023 κατέγραψαν πτώση -6,5% με μόλις 14.701 πωλήσεις καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.
Αλλά το 2023 δεν ήταν μια καλή χρονιά ούτε για τον κλάδο των ηλεκτρικών σκούτερ και μοτοσυκλετών, ο οποίος με 8.510 πωλήσεις σημειώνει πτώση -16,6% σε σύγκριση με το 2022.
Ο γενικός γραμματέας της Στατιστικής υπηρεσίας δύο τροχών της Ισπανίας δήλωσε: : “Τα δεδομένα του 2023 αντικατοπτρίζουν την καλή κατάσταση που βρίσκεται ο κλάδος των μοτοσυκλετών και των σκούτερ. Μια κατάσταση στην οποία συμβάλλουν πολλοί παράγοντες: χρήστες, οι οποίοι βλέπουν όλο και περισσότερο αυτά τα οχήματα όχι μόνο ως μια επιλογή για να βελτιώσουν την κινητικότητά τους σε καθημερινή βάση, αλλά και για να απολαύσουν πτυχές αναψυχής και τουρισμού”.
“Επίσης οι εταιρίες, που καταβάλλουν συνεχώς μεγάλες προσπάθειες και επενδύσεις ώστε τα νέα δίτροχα να έχουν ανανεωμένες τεχνολογίες υπέρ της ασφάλειας και του περιβάλλοντος, καταφέρνοντας να διατηρήσουν χαμηλές τιμές για τον τελικό χρήστη”.
“Δεδομένου του αυξανόμενου ενδιαφέροντος των πολιτών που βιώνουμε τα τελευταία χρόνια, είναι όλο και πιο εμφανές ότι η μοτοσυκλέτα πρέπει να λαμβάνεται περισσότερο υπόψη στα διάφορα Σχέδια Βιώσιμης Κινητικότητας που εφαρμόζονται στη χώρα μας και σε όλες τις πολιτικές που εφαρμόζονται σε επίπεδο κινητικότητας και οδικής ασφάλειας”.
Μακάρι να είχαμε και στην Ελλάδα τέτοιες δηλώσεις, αντί για τη διαρκή εχθρικότητα που αντιμετωπίζουμε σταθερά επί δεκαετίες σαν μοτοσυκλετιστές, σκουτερίστες ή “δίτροχοι”, από όλους σχεδόν τους φορείς, δημόσιους και ιδιωτικούς…
Από πλευράς εταιριών στην Ισπανία το 2023 είχαμε τα εξής απότελέσματα, όσον αφορά τις ταξινομήσεις της κάθε μίας:
- Honda: 46.635
- Yamaha: 25.312
- Kymco: 14.643
- BMW Motorrad: 12.690
- Piaggio: 11.609
- SYM: 10.908
- Zontes: 7.635
- Kawasaki: 7.409
- KTM: 6.639
- Voge: 4.076
Το Τοp25 μοτοσυκλετών και σκούτερ με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ισπανία το 2023 ξεκινάει με το Honda PCX 125, που συνεχίζει να είναι το μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις της χρονιάς, έχοντας σημαντική απόσταση από το δεύτερο μοντέλο, το Kymco Agility City 125 ή το Honda SH125i, που είναι και οι δύο βασικοί αντίπαλοι που συμπληρώνουν το «βάθρο».
Το Honda ADV 350 στην 9η θέση είναι το μοντέλο με τις καλύτερες πωλήσεις που δεν είναι 125άρι, ενώ η Kawasaki Z900 είναι η πρώτη μοτοσυκλέτα σε πωλήσεις στην Ισπανία. Mε 2.602 πωλήσεις αφήνει δεύτερη την Honda X-ADV 750 λίγο πιο πίσω με 2.169 πωλήσεις ενώ η Yamaha Tenere 700 (1.964 μον.) να κλείνει το βάθρο.
Ισπανία 2023: Top25 πωλήσεων σκούτερ και μοτοσυκλετών
Εταιρία-Μοντέλο-Ταξινομήσεις
- Honda PCX 125… 8.559
- Kymco Αgility City 125… 6.681
- Honda SH 125i… 5.855
- SYM Symphony 125… 5.840
- Honda Forza 125… 4.531
- Yamaha NMAX 125… 4.147
- Yamaha XMAX 155… 3.932
- Piaggio Liberty... 3.929
- Honda ADV 350 … 3.828
- Peugeot Tweet 125i… 3.080
- Kawasaki Z900… 2.602
- Piaggio Medley 125… 2.574
- Kymco DTX 125… 2.480
- Honda Vision 110… 2.456
- Kymco Agility S 125… 2.186
- Honda X-ADV… 2.169
- Vespa Primavera 125… 2.146
- Honda Forza 350… 2.140
- Yamaha XMAX 300… 2.111
- Yamaha Tenere 700… 1.964
- Aprilia SR GT 125… 1.793
- Yamaha TMAX… 1.721
- SYM JET 14 125… 1.670
- Wottan STORM 125… 1.668
- Honda CB750 Hornet… 1.546