Ο Σεπτέμβριος μείωσε το αρνητικό ποσοστό κατά 3,7%
Μέσα σε ένα μήνα και με τον Σεπτέμβριο να αποδεικνύεται “χρυσάφι” για τους δυο τροχούς στην ελληνική αγορά, το αρνητικό ποσοστό των πωλήσεων μειώθηκε κατά 3,7%. Το ίδιο καλά κινήθηκε και η αγορά των σκούτερ, “κόβοντας” ένα μέρος από τη ζημιά που έφερε η πανδημία του κορονοϊού στις πωλήσεις.
Για έναν ακόμα μήνα είδαμε την απώλεια των πωλήσεων στην αγορά των δύο τροχών (σκούτερ, μοτοσυκλετών και παπιών – άνω των 50 κυβικών) που προκάλεσαν ο κορονοϊός και το lockdown, να μειώνεται έστω και με αργούς ρυθμούς.
Κοιτάξτε πώς πήγαν τα πράγματα: στο 5μηνο είχαμε – 24,6% σε σύγκριση με το 2019, στο 6μήνο πήγαμε στο -18%, στο οκτάμηνο φτάσαμε το -14%, ενώ τώρα στο 9μηνο είδαμε το αρνητικό ποσοστό να φτάνει στο – 11%.
Αν συνεχιστούν και οι επόμενοι τρεις μήνες του 2020 με αυτό το ρυθμό, η χρονιά θα κλείσει κοντά στις περσινές πωλήσεις, κι αυτό θα είναι μεγάλη επιτυχία.
Ενώ ο Αύγουστος σαν μήνας-μονάδα δεν βοήθησε το μάζεμα του αρνητικού ελλείμματος, ο Σεπτέμβριος αποδείχθηκε σωτήριος.
Για την ακρίβεια, από τις 3.544 μονάδες που είχε φέρει ο Σεπτέμβριος του ’19, φέτος είδαμε να ταξινομούνται 4.137 μονάδες και να καταγράφεται αύξηση 17,8%!
Τα σκούτερ σημείωσαν τη μεγαλύτερη αύξηση με +18,7%, τα παπιά έφτασαν το +17,8% και οι μοτοσυκλέτες το +11,3%.
Συνολικά, στο 9μηνο της χρονιάς που διανύουμε πωλήθηκαν 27.487 σκούτερ, μοτοσυκλέτες και παπιά (και 471 ΑΤV).
Πέρσι το αντίστοιχο διάστημα είχαν αγοραστεί 30.448 μονάδες (και 1.026 ATV), άρα έχουμε διαφορά -11,1%.
Από την 1η Ιανουαρίου μέχρι και το τέλος Σεπτεμβρίου η κατηγορία που πούλησε τα περισσότερα κομμάτια επί του συνόλου ήταν αυτή των σκούτερ με 16.581 μονάδες, κατακτώντας σχεδόν το 60% του συνόλου της αγοράς.
Παράλληλα όμως, τα σκούτερ σημειώνουν και τη μεγαλύτερη πτώση όλων των κατηγοριών στο -12,1%.
Η κατηγορία των παπιών έφτασε τις 6.613 μονάδες, κατακτώντας το 23,5% των ταξινομήσεων της αγοράς (μείωση -6,7% από το ’19).
Αντίστοιχα και οι μοτοσυκλέτες με 4.193 μονάδες είχαν πτώση μόλις -3,9%, παίρνοντας μερίδιο αγοράς κοντά στο 15,0%.
Πρώτη σε πωλήσεις στην Ελλάδα στην αγορά των δύο τροχών του 9μήνου ήταν η SYM με 7.180 πωλήσεις (+0,3%). Ήταν επίσης η μοναδική εταιρία που έχει σημειώσει θετικό πρόσημο, κατακτώντας το 25,7% όλης της ελληνικής αγοράς.
Δεύτερη ήταν η Piaggio με 4.423 μονάδες (-8,9%) και το 15,8% της αγοράς. Τρίτη στην κατάταξη ήταν η Honda με με 3.951 μονάδες (-22,7%) και το 14,1% της αγοράς.
Την τέταρτη θέση πήρε η Yamaha με 3.376 μονάδες (-10,6%) και ποσοστό 12,0% της αγοράς. Πίσω της η Daytona με 3.337 μονάδες (-11,0%) και ποσοστό 11,9%.
Έκτη ήταν η Kymco με 1.592 μονάδες (-19,5%) και μερίδιο 5,7%.
Περνώντας στην κατηγορία των σκούτερ βλέπουμε στο 9μηνο του 2020 και πάλι την SYM να είναι πρώτη με 5.861 μονάδες και το 35,3% της αγοράς, με δεύτερη την Piaggio με 4.417 πωλήσεις και ποσοστό 26,6% επί του συνόλου της αγοράς των σκούτερ.
Στην τρίτη θέση είναι η Honda με 1.593 μονάδες και το 9,6% της αγοράς, ενώ η Kymco είναι στην τρίτη θέση με 1.547 μονάδες και το 9,33% της συνολικής πίτας. Ακολουθούν οι Yamaha (1.398 μον.), η Daytona (638 μον.), η Vespa (524), η Peugeot (112), η BMW (94), Αsus (67) και Keeway (62).
Στο Top 50 των σκούτερ του 9μήνου στην Ελλάδα βλέπουμε να παραμένει στην πρώτη θέση το Piaggio Beverly 300 με 1.996 πωλήσεις, και δεύτερο να ακολουθεί το SYM Symphony ST 200i που συγκέντρωσε 1.808 ταξινομήσεις. Προβλέπεται ντέρμπι μεταξύ των δυο μοντέλων – γνωστοί αντίπαλοι/μονομάχοι εδώ και χρόνια – μέχρι το τέλος της χρονιάς…
Τρίτο και τέταρτο ήταν πάλι τα δυο μοντέλα της Piaggio, το Medley 150 με 775 πωλήσεις και το Beverly 350 με 701 πωλήσεις. Στην 5η θέση ανέβηκε το SYM HD 300 με 682 μονάδες.
Στην 6η θέση ήταν το Daytona Cargo 125 με 517 μονάδες και έβδομο το SYM Cruisym 300i με 503 μονάδες. Στην 8η θέση υποχώρησε το Piaggio Liberty 125 (503 μον.) το Yamaha XMAX 300 με 467 μονάδες, ήταν ακριβώς πίσω του, ενώ τη δεκάδα συμπλήρωσε το SYM Citycom 300i με 446 μονάδες.
Αξιόλογες διακρίσεις του Τοp 40 του 9μήνου
- 188 κομμάτια χωρίζουν το Νο1 Beverly 300, από το SYM Symphony ST 200 στην κορυφή των πωλήσεων, μια διαφορά του 10%, αφού το Beverly βρίσκεται πρώτο με 1.996 κομμάτια.
- Μόλις μια θέση εκτός δεκάδας βρέθηκε στο 9μηνο η Vespa GTS 300 με 443 πωλήσεις. Το κλασικό πάντα στη μόδα…
- Συνεχίζει δυναμικά το SYM Μaxsym TL που κατετάγη στην 17η θέση, και είναι το πρώτο μεγάλου κυβισμού δικύλινδρο σκούτερ με 302 μονάδες. Βρίσκεται πίσω από το Honda PCX 125, που ήταν μέχρι τον Σεπτέμβριο το πρώτο μοντέλο σε πωλήσεις της Honda.
- Μετά τον Σεπτέμβριο, όμως, πρώτο Honda σε πωλήσεις έγινε το νέο Honda SH 150 Euro5, το οποίο πούλησε σε ένα μήνα 125 κομμάτια και έφτασε τις 345 πωλήσεις (μαζί με το προηγούμενο μοντέλο Euro4).
- Τα σκούτερ τύπου Cargo έχουν αρχίσει να τραβούν την προσοχή των επαγγελματιών, που τα αγοράζουν πλέον στη μορφή των Daytona Cargo 125, Kymco Carry 125 και SYM Symphony Cargo 125.
- Πρώτο σε πωλήσεις σκούτερ της Kymco στο 9μηνο έγινε το Kymco Agility 16+ 200, που ξεπέρασε για λίγα κομμάτια το X-Town 300.
- Το Honda Forza 300, το οποίο του χρόνου να αντικατασταθεί με το Forza 350, έφτασε τις 244 μονάδες
Ταξινομήσεις σκούτερ: 9μηνο 2020
ΘΕΣΗ | ΜΟΝΤΕΛΟ | ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ |
1 | PIAGGIO BEVERLY 300 |
1996 |
2 | SYMPHONY ST 200i |
1808 |
3 | PIAGGIO MEDLEY 150 |
775 |
4 |
PIAGGIO BEVERLY 350 |
701 |
5 |
SYM HD 300 |
682 |
6 |
DAYTONA CARGO 125 |
517 |
7 |
SYM CRUISYM 300i |
503 |
8 |
PIAGGIO LIBERTY 125 |
501 |
9 |
YAMAHA XMAX 300 |
467 |
10 |
SYM CITYCOM S 300i |
446 |
11 |
VESPA GTS 300 |
443 |
12 |
YAMAHA NMAX155 |
429 |
13 |
SYM JET 14 125 |
392 |
14 |
SYM SYMPHONY ST 125 |
369 |
15 |
HONDA SH 150i |
345 |
16 |
HONDA PCX 125 |
331 |
17 |
SYM MAXSYM TL 500 |
302 |
18 |
SYM SYMPHONY SR 125 |
278 |
19 |
KYMCO AGILΙΤΥ 200 |
276 |
20 |
KYMCO X-TOWN 300 |
260 |
21 |
SYM CRUISYM 250i |
253 |
22 |
HONDA FORZA 300 |
244 |
23 |
PIAGGIO LIBERTY 150 |
220 |
24 |
KYMCO DOWNTOWN 350 |
215 |
25 |
SYM JET 14 200 |
205 |
26 |
HONDA SH MODE 125 |
162 |
27 |
YAMAHA NMAX 125 |
162 |
28 |
HONDA SH 300 |
156 |
29 |
YAMAHA TMAX 560 |
155 |
30 |
HONDA VISION 110 |
139 |
31 |
KYMCO PEOPLE S 150 |
127 |
32 |
KYMCO XCITING 400i |
119 |
33 |
PIAGGIO MEDLEY 125 |
112 |
34 |
KYMCO AGILITY 300 |
97 |
35 |
SYM FIDDLE 125 III |
94 |
36 |
PIAGGIO MP3 300 HPE |
89 |
37 |
DAYTONA MIRO 125 |
76 |
38 |
KYMCO AGILITY 125 |
74 |
39 |
YAMAHA XMAX 400 |
72 |
40 |
KYMCO AG. CARRY 125i |
67 |
Πηγή: ΣΕΕΑΔ