Aναταραχή λόγω προ-ταξινομήσεων
Ο Ιούνιος “επανέφερε στην τάξη”, κατά κάποιο τρόπο, στην ελληνική αγορά δύο τροχών και ATV, με μια ωραιότατη αύξηση πωλήσεων της τάξης του 33% (!), το οποίο όμως νούμερο δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, αφού είναι “ντοπαρισμένο” με προ-ταξινομήσεις!
Στις μοτοσυκλέτες η φαινομενική αύξηση ήταν ακόμα πιο μεγάλη στο 42% (!) τον Ιούνιο, ενώ ο αστερίσκος και εδώ μπαίνει, γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε πως οι ταξινομήσεις αυτές ήταν “πουσαρισμένες”, λόγω πολλών προ-ταξινομήσεων μοντέλων Euro 5 (με την απειλή του Euro 5+) που έγιναν από τις αντιπροσωπείες.
Τον Απρίλιο που μας πέρασε υπήρξε πτώση πωλήσεων, τον Μάιο επιστρέψαμε στα θετικά πρόσημα (9.461 μονάδες και +25,63%), και τον Ιούνιο είδαμε τα νούμερα να εκτινάσσονται: 12.404 σκούτερ, μοτοσυκλέτες, παπιά και ATV 3W/4W, άρα μια αύξηση κατά +33%, αφού τον ίδιο περσινό μήνα είχαμε δει 9.314 ταξινομήσεις. Όμως… υπάρχει και το όμως.
Το φουσκωμένο νούμερο όμως συνέβη λόγω του ότι αρκετές εταιρίες προ-ταξινόμησαν διάφορα μοντέλα προηγούμενων προδιαγραφών, δηλαδή Euro 5, για να μην χάσουν την πρώτη καταληκτική ημερομηνία (30 Ιουνίου ’25).
H δεύτερη είναι η 31 Δεκεμβρίου 2025 και όπως καταλαβαίνουμε τα νούμερα που καταγράφονται σαν ταξινομήσεις δεν είναι μονάδες που έχουν πουληθεί, ταξινομηθεί και έχουν βγει στο δρόμο, αλλά στα χαρτιά.
Έτσι κάθε νούμερο που διαβάζουμε είναι “πλασματικό” και υπερτροφικό λόγω των προ-ταξινομήσεων, άρα “μη αληθινό”.
Κάναμε μια προσπάθεια καταμέτρησης των προ-ταξινομήσεων και το σύνολο αυτών βγαίνει στις 1.530 μονάδες περίπου, άρα ο Ιούνιος έχει ταξινομήσει περί τις 10.875 μονάδες όλων των κατηγοριών.
υτό σημαίνει πως η αύξηση των πραγματικών ταξινομήσεων του φετινού Ιουνίου σε σχέση με τον περσινό (είχε φέρει 9.461 μονάδες) είναι στο +16,7%. Μια χαρά νούμερο είναι και αυτό λοιπόν.
Έτσι τους πρώτους έξι πρώτους μήνες της φετινής χρονιάς έχουν ταξινομηθεί συνολικά 41.595 μονάδες, καταγράφοντας αύξηση +7,3% σε σχέση με πέρσι (38.762 μον.)
Από τις 10.875 ταξινομήσεις όλων των κατηγοριών του Ιουνίου , οι 7.232 (νούμερο που προκύπτει, αφού αφαιρέσουμε 430 περίπου προταξινομήσεις) αφορούν τα σκούτερ άρα η αύξηση από πέρσι (που καταγράφηκαν 6.213 μον.) φτάνει το πολύ καλό +16,4%.
Ελλάδα, Ιούνιος 2025: Πωλήσεις Σκούτερ Τοp 20
Πρώτo σε πωλήσεις σκούτερ τον Ιούνιο ήταν και πάλι το Honda PCX125 με 402 μονάδες, με το μοντέλο της Honda να έχει συνηθίσει να βρίσκεται – μαζί με το SYM Symphony ST 200 (που ήταν δεύτερο τον Ιούνιο με 289 μονάδες) – στις πρώτες θέσεις.
Βέβαια εδώ υπάρχει μια “λεπτομέρεια” που θα άλλαζε την κατάταξη των κορυφαίων σκούτερ στην Ελλάδα τον Ιούνιο, αφού, αν αθροίζαμε τις δύο εκδόσεις Yamaha NMAX 125 (απλό και Tech Max) που ταξινομούνται με ξεχωριστούς κωδικούς και πέτυχαν 326 πωλήσεις, το μοντέλο της Yamaha θα βρισκόταν στη δεύτερη θέση της κατάταξης!
Μάλιστα το Yamaha NMAX 125 Tech Max πούλησε 179 κομμάτια, έναντι των 147 που πούλησε η απλή έκδοση.
Τρίτο κατετάγη το Symphony SR 125, με 258 μονάδες και πίσω του στην 4η θέση βρέθηκαν τα δυο Beverly (310 και 400) της Piaggio.
Στην πέμπτη θέση ανέβηκε το νέο Piaggio Medley 200 με 239 πωλήσεις, δείχνοντας ότι πιθανά να είναι ένα σκούτερ που θα κινθεί μέσα στη δεκάδα των πωλήσεων της ελληνικής αγοράς.
Η έκτη θέση πήγε σε ένα μοντέλο-έκπληξη το Zontes G368 (224 μον.), ένα σκούτερ που πολυσυζητιέται και το οποίο για πρώτη φορά ξεπέρασε σε πωλήσεις το απόλυτο Νο1 στα σκούτερ urban-adventure μεσαίου κυβισμού το Honda, το ADV350, που πέτυχε 210 μονάδες.
Ακολούθησαν δυο SYM Jet 125, το “X” και το “14” και τη δεκάδα έκλεισε το Yamaha NMAX 125 Tech Max με 179 κομμάτια, που λέγαμε παραπάνω.
(*σημείωση: από τον παρακάτω πίνακα έχουν αφαιρεθεί τα μοντέλα που προταξινομήθηκαν μέσα στον Ιούνιο)
Ελλάδα, Ιούνιος 2025: Τοp20 Πωλήσεις Σκούτερ
ΕΤΑΙΡΙΑ |
ΜΟΝΤΕΛΟ | ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ | |
1 |
HONDA |
PCX125 |
402 |
2 |
SYM |
SYMPHONY ST 200 |
289 |
3 |
SYM |
SYMPHONY SR 125 |
258 |
4 |
PIAGGIO PIAGGIO |
BEVERLY 310 BEVERLY 400 |
241 |
5 |
PIAGGIO |
MEDLEY 200 |
239 |
6 |
ZONTES |
G 368 |
224 |
7 |
HONDA |
ADV350 |
210 |
8 |
SYM |
JET X 125 |
186 |
9 |
SYM |
JET 14 125 |
1831 |
10 |
YAMAHA |
NMAX 125 TECH MAX |
179 |
11 |
SYM |
ADX 300 |
171 |
12 |
SYM |
JET 14 200 |
168 |
13 |
HONDA |
SH150 |
153 |
14 |
HONDA |
VISION 110 |
151 |
15 |
YAMAHA |
NMAX 125 |
147 |
16 |
SYM |
SYMPHONY ST 125 |
142 |
17 |
PIAGGIO |
MEDLEY 125 |
133 |
18 |
VOGE |
SR1 ADV |
112 |
19 |
YAMAHA |
RAY ZR 125 |
110 |
20 |
YAMAHA |
XMAX300 TECH MAX |
108 |
Πηγή: ΕΛΣΤΑΤ, ΣΕΜΕ