Οικονομία, ευκολία χρήσης και η δυνατότητα να οδηγούνται με δίπλωμα αυτοκινήτου οι βασικότεροι παράγοντες
Η ελληνική αγορά σκούτερ δείχνει για άλλη μια φορά τις προτιμήσεις της και τα στοιχεία του Αυγούστου 2025 είναι αποκαλυπτικά.
Στον πίνακα των ταξινομήσεων Αυγούστου του Scooternet, το Νο1 ανήκει στο Zontes G 368 με 262 ταξινομήσεις, ωστόσο η πραγματική εικόνα της ζήτησης αποτυπώνεται όταν κοιτάξει κανείς τη συνολική παρουσία των 125cc.
Από τις δέκα πρώτες θέσεις, τέσσερις καταλαμβάνονται από μοντέλα της συγκεκριμένης κατηγορίας, ενώ στο σύνολο των δεκαπέντε κορυφαίων οι μισές περίπου θέσεις ανήκουν σε 125άρια.
Είναι προφανές ότι το κοινό εδώ και χρόνια στρέφεται μαζικά στα μικρά κυβικά, με τα 125άρια να αποτελούν έναν βασικό πυλώνα ταξινομήσεων σταθερά, κάθε μήνα.
Οι λόγοι αυτής της τάσης δεν είναι δύσκολο να εξηγηθούν.
Πρώτα απ’ όλα, τα σκούτερ 125cc μπορούν να οδηγηθούν με δίπλωμα αυτοκινήτου κατηγορίας Β, κάτι που ανοίγει την αγορά σε χιλιάδες οδηγούς που έρχονται από τον χώρο των τεσσάρων τροχών.
Η νομοθετική αυτή δυνατότητα έχει αποδειχθεί καταλυτική, καθώς επιτρέπει σε πολλούς να αποκτήσουν ένα δεύτερο μέσο μετακίνησης για την πόλη χωρίς ιδιαίτερη ταλαιπωρία ή πολλά έξοδα.
Με την κίνηση στις μεγαλουπόλεις να είναι τα τελευταία χρόνια πάρα πολύ έντονη (είχε ηρεμήσει λίγο τα χρόνια της κρίσης), πολλοί στρέφονται σε λύσεις δίκυκλου για προφανείς λόγους: μπορείς να κερδίσεις μέχρι και μια ώρα τη μέρα κινούμενος με σκούτερ σε σχέση με αυτοκίνητο και το βασικότερο – γλιτώνεις αρκετά τα νεύρα της κίνησης.
Παράλληλα, το κόστος χρήσης ενός σκούτερ 125cc είναι χαμηλό: η κατανάλωση κυμαίνεται συνήθως κάτω από 3 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, τα ασφάλιστρα είναι φθηνότερα και τα ανταλλακτικά πιο προσιτά.
Σε όλα αυτά προσθέτουμε και το χαμηλό κόστος απόκτησης – με πολλά σκούτερ 125cc να στοιχίζουν κάτω από 3.000 ευρώ και σε μια περίοδο όπου το κόστος διαβίωσης πιέζει, η επιλογή ενός οικονομικού σκούτερ γίνεται σχεδόν αυτονόητη.
Η πρακτικότητα είναι άλλος ένας παράγοντας που δεν μπορεί να παραβλέψει κανείς.
Τα 125άρια είναι μικρά, ευέλικτα, ελαφριά και εύκολα διαχειρίσιμα ακόμα και για κάποιον αρχάριο, ενώ χωράνε εύκολα στο αστικό περιβάλλον, περνάνε άνετα μέσα από την κίνηση και ταυτόχρονα προσφέρουν αποθηκευτικούς χώρους και ευκολία χάρη στην αυτόματη μετάδοση CVT.
Η τελική τους ταχύτητα μπορεί να μην τα καθιστά κατάλληλα για μεγάλα ταξίδια, αλλά στις καθημερινές διαδρομές μέσα στην πόλη ή στα προάστια αποδεικνύονται ιδανικά.
Επιπλέον, τα τελευταία χρόνια οι κατασκευαστές εξοπλίζουν ακόμα και τα μικρότερα μοντέλα με τεχνολογίες όπως ABS, Traction Control, LED φωτισμό και ανέσεις όπως σύγχρονες ψηφιακές οθόνες και θύρες USB, ενισχύοντας το αίσθημα ασφάλειας και την αίσθηση ότι ο αναβάτης δεν στερείται κάτι σημαντικό επιλέγοντας ένα 125άρι, κάτι που παλαιότερα δεν ίσχυε, καθώς τα 125άρια θεωρούντουσαν μόνο οχήματα “entry level” .
Βέβαια, ακόμα παραμένουν σε έναν βαθμό “πρώτα οχήματα”.
Για πολλούς οδηγούς, το σκούτερ 125 είναι το πρώτο βήμα σε έναν κόσμο ελευθερίας που προσφέρει η μοτοκίνηση, χωρίς όμως να απαιτεί μεγάλες θυσίες και ειδικά στις νεότερες ηλικίες (όπου η οικονομική δυνατότητα είναι συνήθως πιο περιορισμένη) αποτελούν την de facto λύση για την απόκτηση αυτής της ελευθερίας.
Είναι ένα εργαλείο καθημερινότητας που κάνει τη ζωή ευκολότερη και παράλληλα αφήνει μια αίσθηση ανεξαρτησίας.
Τέλος, να προσθέσουμε ότι με τις υπηρεσίες μεταφορών (Courier, Delivery) να γνωρίζουν τεράστια ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια, τα σκούτερ των 125cc έχουν πάρει την παλιά θέση των παπιών ως επαγγελματικά οχήματα – και σε αυτή την περίπτωση το χαμηλό κόστος απόκτησης και χρήσης παίζει τεράστιο ρόλο.
Αυτός ο συνδυασμός οικονομίας, πρακτικότητας και προσβασιμότητας εξηγεί γιατί, παρά την παρουσία ισχυρότερων και πολυτελέστερων σκούτερ, τα 125άρια καταφέρνουν να κυριαρχούν στις πωλήσεις και να διατηρούν την κατηγορία τους ως τη δημοφιλέστερη στην Ελλάδα.