Ενθαρρυντική η αύξηση πωλήσεων στην Ελλάδα, της τάξης του +7,3%
Το πεντάμηνο είχε μαζέψει 30.720 ταξινομήσεις και ήταν αυξημένο κατά +4,3%, ενώ το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς κλείνει με 41.595 μονάδες, καταγράφοντας αύξηση +7,3% σε σχέση με πέρσι (38.762 μον.).
Προσέξτε όμως, γιατί τα παραπάνω νούμερα ισχύουν μόνο αν αφαιρέσουμε τις προταξινομημένες μονάδες, που έγιναν μέσα στον Ιούνιο για λόγους προδιαγραφών Euro5 και Euro5+ από όλες τις κατηγορίες δίτροχων, τρίτροχων και τετράτροχων – σκούτερ, μοτοσυκλέτες, παπιά και ATV 3/3W.
Αν προσθέσουμε τις προταξινομήσεις, οι οποίες ήταν περίπου 1.500, τότε οι συνολικές ταξινομήσεις φτάνουν τις 43.125 μονάδες και έτσι η αύξηση από πέρσι ανεβαίνει στο 11,2%.
Kι αν κάποιος πει πως η αύξηση του +7,3% είναι απλώς “παρήγορη” να υπενθυμίσουμε τι γίνεται στην Ευρώπη που οι μεγάλες αγορές σημειώνουν μείωση πωλήσεων και είναι ιδιαίτερα προβληματισμένες.
Οι 41.595 ταξινομήσεις του Α’ 6μήνου του 2025 που αναλύουμε σήμερα, αφορούν όλες τις κατηγορίες της ελληνικής αγοράς (δίτροχων σκούτερ, μοτοσυκλετών και παπιών, τρίτροχων σκούτερ και ATV, Μini Car, Side by Side, με τρεις ή τέσσερις τροχούς).
Τα σκούτερ πήραν και πάλι με άνεση τον μεγαλύτερο όγκο των πωλήσεων της αγοράς, αφού οι ταξινομήσεις τους από Ιανουάριο μέχρι τέλος Ιουνίου έφτασαν τις 28.058 μονάδες (χωρίς τα προταξινομημένα σκούτερ που ήταν 424 κομμάτια), σημειώνοντας έτσι μια αύξηση της τάξης του 10,6%, (το ίδιο χρονικό διάστημα πέρσι είχαν πουληθεί 25.375 μονάδες).
Η αμέσως επόμενη πιο δημοφιλής κατηγορία μετά τα σκούτερ το εξάμηνο, ήταν αυτή των μοτοσυκλετών με 8.618 ταξινομήσεις (χωρίς τις 247 προταξινομημένες μονάδες), τη στιγμή που το αντίστοιχο περσινό πεντάμηνο είχαν πουληθεί 7.699 μοτοσυκλέτες. Άρα η αύξηση στις μοτοσυκλέτες φτάνει το 11,9%, πολύ κοντά στην αύξηση των σκούτερ.
Αν δεν αφαιρέσουμε τα προταξινομημένα Honda Supra και Grand στα παπιά, η κατηγορία ανεβαίνει πολύ ψηλά σε αριθμούς, με τη μόνη διαφορά πως μέχρι το τέλος του Ιουνίου προταξινομήθηκαν κατά προσέγγιση, από τα δυο παραπάνω μοντέλα, 550 από το πρώτο και 300 μονάδες περίπου από το δεύτερο. Αν τα αφαιρέσουμε από το σύνολο (για να μην έχουμε πλασματικούς αριθμούς) βλέπουμε τα εξής νούμερα.
Συνολικά, στο πρώτο εξάμηνο του ’25 η κατηγορία των παπιών, έχει αποσπάσει 3.577 ταξινομήσεις, άρα συγκριτικά με τις 4.060 του αντίστοιχου διαστήματος του 2024, έχουμε μείωση πωλήσεων κατά 11.8%! Ναι, τα παπιά έχουν πτωτική τάση εδώ και καιρό και τώρα έχει αρχίσει και φαίνεται…
Ελλάδα 2025: Πωλήσεις Σκούτερ, Τop 15 Iανουαρίου-Ιουνίου
Πρώτη εταιρία σε πωλήσεις στην κατηγορία των σκούτερ κατά το διάστημα Ιανουάριου-Ιουνίου του 2025 ήταν η SYM (με 1.620 ταξινομήσεις τον Ιούνιο, που προστέθηκαν στις προηγούμενες 4.977 του 5μηνου) και έτσι έφτασαν τις 6.419 μονάδες.
Δεύτερη στα σκούτερ ήταν η Honda με 5.571 μονάδες και ακολούθησε η Piaggio με 4.342 μονάδες.
Πρώτο σε πωλήσεις το Α’ 6μηνο της χρονιάς, παρέμεινε το το Honda PCX125 με 1.675 ταξινομήσεις.
Δεύτερο και πάλι ήταν το SYM Symphony ST 200 με 1.414 μονάδες, ενώ τρίτο κατετάγη το Adventure σκούτερ-έκπληξη, το Honda ADV350, που τα πηγαίνει περίφημα με 1.127 ταξινομήσεις. Όσο για το τέταρτο, το SYM Symphony SR 125, ξεπερνάει τις 1.000 πωλήσεις με 1.104 μονάδες (πολύ κοντά στο Honda ADV).
Η πέμπτη θέση του εξαμήνου πήγε στο Honda SH150, με 892 μονάδες, με έκτο το SYM Jet 14 125 που ανέβηκε θέσεις στην κατάταξη με 835 μονάδες, ακολουθούμενο από το Yamaha NMAX 125 με 796 μονάδες.
Όπως έχουμε ξαναπεί, το ΝΜΑΧ (όπως και το ΧΜΑΧ300) πιάνει πολύ μεγαλύτερες πωλήσεις στην πραγματικότητα και έχει αναδειχθεί σε ένα από τα κορυφαία σκούτερ στην Ελλάδα, αλλά το “πρόβλημα” είναι πως δεν αθροίζονται οι πωλήσεις του με αυτές του “πλούσιου” ΝΜΑΧ 125 Tech Max, αφού στις ταξινομήσεις της ΕΛΣΤΑΤ και του ΣΕΜΕ (φορείς που μας προμηθεύουν τους αριθμούς) ταξινομείται σαν διαφορετικό μοντέλο.
Στην 8η θέση ανέβηκαν τα δυο Piaggio Beverly, το 310 και το 400, τα οποία και πάλι ισοψηφούν όπως στο 5μηνο, με 743 ταξινομήσεις έκαστο.
Στην ένατη θέση είχαμε το SYM ADX 300 που φέτος τα πηγαίνει περίφημα, όπως ακριβώς και το έταιρο Adventure σκούτερ της Γκοργκόλης ΑΕ, το Zontes G 368 που φτάνει τα 649 κομμάτια και δείχνει πως έχει τάσεις να ξεπεράσει τα 1.000 κομμάτια μέχρι το τέλος του χρόνου!
Ελλάδα 2025: Πωλήσεις Σκούτερ, Τop 15 Iανουαρίου-Ioυνίου
ΕΤΑΙΡΙΑ |
ΜΟΝΤΕΛΟ | ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ | |
1 |
HONDA |
PCX125 |
1675 |
2 |
SYM |
SYMPHONY ST 200 |
1414 |
3 |
HONDA |
ADV350 |
1127 |
4 |
SYM |
SYMPHONY SR 125 |
1104 |
5 |
HONDA |
SH150 |
892 |
6 |
SYM |
JET 14 125 |
835 |
7 |
YAMAHA |
NMAX 125 |
796 |
8 |
PIAGGIO PIAGGIO |
BEVERLY 400 BEVERLY 310 |
743 |
9 |
SYM |
ADX 300 |
729 |
10 |
SYM |
SYMPHONY ST 125 |
662 |
11 |
ZONTES |
G 368 |
649 |
12 |
SYM |
JET X 125 |
634 |
13 |
HONDA |
SH MODE 125 |
587 |
14 |
SYM |
JET 14 200 |
567 |
15 |
HONDA |
SH350 |
540 |
Πηγή: ΕΛΣΤΑΤ, ΣΕΜΕ