fbpx

Συμβουλές: Οδήγηση στη βροχή, Μέρος Α’

Χρήσιμα Τips για την οδήγηση στη βροχή

Οι βροχές και η μετακίνηση με σκούτερ έχουν μια ιδιαίτερη σχέση, όχι αγάπης αλλά μεγάλης αντιπάθειας, την οποία σχέση μέσω της γνώσης μας και των προφυλάξεων που παίρνουμε, καλούμαστε να την αντιμετωπίσουμε. Ακολουθούν μερικές συμβουλές επί του θέματος. Φωτογραφίες: Kymco

Όπως και να το κάνουμε σε “ρίχνει”, δεν είναι το καλύτερό σου, να ξεκινάς το πρωί με ήλιο και ξαφνικά να βρίσκεσαι βρεγμένος στη μέση του δρόμου από μια αιφνίδια βροχή. Το χειρότερο είναι μάλιστα να μην έχεις προβλέψει κατάλληλα και να μένεις όλη μέρα με βρεγμένα ρούχα, μέχρι να επιστρέψεις στο σπίτι.

Είναι τρελά τα παιχνίδια που παίζει η βροχή με τους δικυκλιστές εν γένει, τη μια στιγμή να σταματάει και την άλλη να φουντώνει, κι εμείς να πρέπει να διαχειριστούμε την κατάσταση.

Πρώτα απ’ όλα έχουμε την “αδιαβροχοποίηση” του αναβάτη

Η αγορά ενός καλού αδιάβροχου “πάνω-κάτω”, δηλαδή διαιρούμενο παντελόνι και μπουφάν ή ενιαίου ολόσωμου αδιάβροχου (το οποίο είναι όμως πιο δύσκολο να φορεθεί πάνω από τα ρούχα μας) είναι απαραίτητη, όπως επίσης και ένα ζευγάρι καλά αδιάβροχα γάντια.

Οι επιλογές αδιάβροχων ξεκινούν από λεπτά συνθετικά υφάσματα που δεν πιάνουν πολύ χώρο είτε σε ντουλαπάκι ποδιάς είτε κάτω από τη σέλα και έχουν μια σχετική αδιαβροχοποίηση, και φτάνουν μέχρι τα πιο ενισχυμένα υφάσματα.

Τα ελαφρύτερα υφάσματα είναι ιδανικά για μικρές μπόρες που δεν προλαβαίνουν να τα διαπεράσουν ή να τα ποτίσουν με υγρασία. Εννοείται πως τα φοράτε εξτρά πάνω από τα “κανονικά” σας μπουφάν, για αυξημένη προστασία από το νερό.

H χαρά της ζελατίνας

Στην περίπτωση των σκούτερ είμαστε πολύ τυχεροί, μιας και υπάρχει συνήθως ήδη ζελατίνα που εκτός από τον αέρα κόβει και την πολλή βροχή, αλλά και η δυνατότητα να τοποθετήσουμε ψηλότερη ζελατίνα after market και να σωθούμε.

Αν δείτε στην Ιταλία – όπου το κλίμα βόρεια είναι πιο “βροχερό” – η πλειοψηφία των σκούτερ φοράνε μεγάλες ζελατίνες που καλύπτουν σχεδόν όλο το σώμα του αναβάτη!

Aκόμα και μικρότερου ύψους ή πλάτους να είναι η ζελατίνα, εμποδίζει το πολύ νερό και το στέλνει στα πλάγια, προς τους ώμους του αναβάτη ή προς τα πάνω στο κράνος.

Με τη χρήση ζελατίνας και το σκούτερ να κινείται πάνω από 40-60 χιλιόμετρα την ώρα (για να μην μας βρέχει κάθετα η βροχή) είναι εντυπωσιακό πόσο λίγο νερό εισπράττει ο αναβάτης, σε σύγκριση με την οδήγηση χωρίς ζελατίνα.

Πέρα όμως από το ανώτερο τμήμα του σώματός μας υπάρχει και το κατώτερο… που είναι τα πόδια μας φυσικά.

Προστασία χρειάζεται και χαμηλότερα

Είναι λάθος να πιστεύεις ότι μιας και τα σκούτερ διαθέτουν ποδιά, αυτό αρκεί για να προστατευθούν τα πόδια του αναβάτη. Ειδικά όταν τα σκούτερ κινούνται αργά μέσα στην βροχή και την κίνηση της πόλης, το νερό τρέχει από το αδιάβροχο μπουφάν-τζάκετ προς τα κάτω και σιγά-σιγά μουσκεύει ό,τι ακουμπάει πάνω στη σέλα, του μηρούς μας κ.λπ.

Αυτό σημαίνει πως για να μείνουμε στεγνοί στα “χαμηλότερα τμήματα”, χρειάζεται να φοράμε είτε αδιάβροχο παντελόνι, είτε τις (ίσως αντιαισθητικές για πολλούς, αλλά) πολύ χρήσιμες τον χειμώνα, στο κρύο και τη βροχή, κουβέρτες ποδιών που κρατούν τα πόδια στεγνά και ζεστά και στέλνουν το νερό προς το δάπεδο, μακριά από τα πόδια του αναβάτη.

(Το θέμα συνεχίζεται σε επόμενο άρθρο)