ΕΠΙΛΕΓΟΝΤΑΣ ΣΚΟΥΤΕΡ: Ανάλογα με τη διάμετρο των τροχών

Τι είναι η Διάμετρος… και τι είναι το ζουμί της

Κάποτε ο κόσμος δεν ασχολούνταν με ρόδες, τροχούς και διαμέτρους… Κάποτε, πριν από καμιά 30αριά χρόνια, υπήρχαν μόνο τα scooter. Δεν υπήρχαν κατηγορίες, δεν υπήρχαν διαφοροποιήσεις. Για την Ελλάδα μάλιστα δεν υπήρχαν ούτε καν σκούτερ… υπήρχαν “οι Βέσπες”. Από “τότε” μέχρι σήμερα έχει τρέξει πολύ νερό στο αυλάκι… Και η διάμετρος των τροχών των σκούτερ έχει αναχθεί σε μέγα θέμα. Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος

Στην Ελλάδα του παρελθόντος ότι έμοιαζε ή θύμιζε σκούτερ, ήταν “Βέσπα”. Με το πέρασμα του χρόνου οι Βέσπες έγιναν Βεσπάκια. “Έχω ένα Βεσπάκι Γιαμάχα” έλεγαν ή “Ένα Βεσπάκι Χόντα”. Για να αλλάξει αυτή η κατάσταση με τα “Βεσπάκια”, έπρεπε να τελειώσει η δεκαετία του ’90, να εμφανιστούν πολλά διαφορετικών χρωμάτων, σχημάτων και κατασκευαστών μοντέλα, για να βαφτιστούν “Σκουτεράκια”.

Σιγά-σιγά η επιτυχία των σκούτερ ανά τον κόσμο και η εξέλιξή τους έφεραν την εξειδίκευση, τα σκούτερ μεγάλωσαν την οικογένειά τους από τα μέσα του ’90 και στα τέλη της ίδιας δεκαετίας ήρθαν και τα mega scooter. Ο κόσμος έδειχνε να ενδιαφέρεται κι έτσι οι εταιρίες άρχισαν να παράγουν διαρκώς νέα μοντέλα. Από ένα σημείο κι έπειτα η πολυφωνία έφερε υποχρεωτικά και τις διαφορετικές κατηγορίες. “Βεσπάκια”, λοιπόν; “Σκουτεράκια” μήπως; Καμία σχέση, καμία απολύτως σχέση, ένας νέος θαυμαστός κόσμος είχε μόλις δημιουργηθεί.

Τα scooter μπορούν να χωριστούν σε κατηγορίες αναλόγως :

  • Ύφους (εμφάνιση-σχεδίαση: σπορ, κλασικά, ρετρό, χρηστικά πόλης, τουρισμού)
  • Μεγέθους και το βάρους (Μικρά, Μεσαία, Μεγάλα)
  • Χρήσης (Πόλης, Πόλης-τουρισμού, Για μικτή χρήση/allround, Ειδικής κατηγορίας, π.χ. Τρίτροχα, ηλεκτρικά, υβριδικά)
  • Κυβισμού (Μικρά: 50, 100-125, Μεσαία: 150-200, 250-300, Μεγάλα: 400-500, 500+)
  • Τιμής (μέχρι 1000 ευρώ, 1000- 2000 ευρώ, 2000-3000 ευρώ, κ.λπ.)
  • Μεγέθους τροχών (Μικροί τροχοί 10-12, Μεσαίοι τροχοί 13-14, Μεγάλοι τροχοί 15-16 ιντσών)

Παίρνουμε την τελευταία κατηγορία και την αναλύουμε.

ΜΕΓΕΘΟΣ ΤΡΟΧΩΝ

  • ΜΙΚΡΗ ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ: 10 – 12 ίντσες
  • ΜΕΣΗ ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ: 13 – 14 ίντσες
  • ΜΕΓΑΛΗ ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ: 15 – 16 ίντσες

Mικροί τροχοί, γρήγορες αντιδράσεις, ευκολία μέσα στην πόλη

Οι μικροί τροχοί έχουν συμπεριφορά “γρήγορη”, αλλάζουν πορεία ταχύτατα στο γύρισμα του τιμονιού, δεν χάνουν καθόλου χρόνο, το τιμόνι είναι ελαφρύ και οι αντιδράσεις τους “ακαριαίες”, όπως συνηθίζεται λέγεται… μεταφορικά βεβαίως.

Παράλληλα όμως έχουν πιο νευρικές αντιδράσεις δεν εμπνέουν ιδιαίτερη εμπιστοσύνη στις οριακές καταστάσεις.

Αυτό σημαίνει ότι σε πολύ δυνατό φρενάρισμα, σε δρόμο που δεν “κρατάει” – έχει δηλαδή μειωμένη πρόσφυση η άσφαλτος ή σε μεγάλες κλίσεις σε στροφή, αντιδρούν το ίδιο γρήγορα (αρνητικό) αιφνιδιάζοντας τον αναβάτη.

Η προειδοποίηση που δίνουν πριν χάσουν την πρόσφυσή τους είναι μικρή και γενικά αν αλλάξουν τη γραμμή τους δύσκολα επανέρχονται στην επιθυμητή πορεία. Υψηλές ταχύτητες και μικροί τροχοί γενικά δεν συμβαδίζουν γενικότερα, αντίθετα με χαμηλές ταχύτητες όπου τα πράγματα είναι σαφώς καλύτερα.

Από την άλλη οι μικροί τροχοί, μειώνουν το ύψος σέλας, άρα ένα σκούτερ με 10άρηδες ή 12άρηδες τροχούς θα φιλοξενήσει πιο άνετα τα χαμηλότερα και μέσα αναστήματα. Τα πόδια θα πατούν πιο εύκολα στο έδαφος, άρα αυτά τα σκούτερ προσφέρουν μεγαλύτερη αίσθηση ασφάλειας και ευκολία στον έλεγχο από τον χρήστη.

Επίσης, λόγω μικρότερου βάρους (και χαμηλότερου κέντρου βάρους) τα scooter με 10άρηδες τροχούς γίνονται πιο εύχρηστα και ευέλικτα, ελέγχονται πιο εύκολα. Σε γενικές γραμμές μικροί τροχοί σημαίνουν μικρότερο μέγεθος και χαμηλότερο βάρος. Δεν νοείται σκούτερ με 10άρηδες ή 12άρηδες τροχούς που να είναι ψηλό, βαρύ, μακρύ και ογκώδες.

Επειδή όταν η διάμετρος του πίσω τροχού είναι μικρή μένει χώρος για κράνος και γενικά μπορεί να αυξηθεί ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα.

Οι μικροί τροχοί συνήθως πηγαίνουν σε απλά σκούτερ – υπάρχουν βέβαια και εξαιρέσεις

Οι επιταχύνσεις, λόγω της μικρής διαμέτρου είναι καλές, αν και λόγω της γρήγορης, “νευρικής” οδικής συμπεριφοράς, τα σκούτερ με μικρούς τροχούς δεν χρησιμοποιούν ισχυρούς κινητήρες. Αυτό σημαίνει ότι δεν χρειάζονται απαραίτητα την συνδρομή της υψηλής τεχνολογίας, δηλαδή υδρόψυξη, άγριους χρονισμούς εκκεντροφόρων, μεγάλα σώματα ψεκασμού κ.λπ.

Οι κινητήρες τους λόγω του ότι απενοχοποιούνται στον τομέα των επιδόσεων διαθέτουν απλούς, βασικής τεχνολογίας, κινητήρες που δεν έχουν μεγάλες απαιτήσεις συντήρησης. Άρα κατά κανόνα η συντήρηση των “χαμηλό-ροδων” σκούτερ είναι οικονομικότερη, η πρόσβαση για τον μηχανικό προς τον κινητήρα γίνεται πιο εύκολα – χωρίς να πρέπει να λύσει το μισό σκούτερ για να φτάσει στην κεφαλή ή για να ρυθμίσει βαλβίδες να χρειαστεί να κατεβάσει το μοτέρ… (ναι υπάρχουν και τέτοια σκούτερ).

Μην απογοητεύεστε όμως, γιατί γενικά έχουν καλές επιταχύνσεις στα φανάρια – λόγω της μικρής διαμέτρου κυρίως του πίσω τροχού – πηγαίνουν γρήγορα μέχρι τα 70-80 χ.α.ω για να δώσουν μια τελική κοντά στα 100 χ.α.ω, η οποία τελική – ας μη γελιόμαστε – είναι υπέρ-αρκετή για κίνηση μέσα στην πόλη.

Και μη βλέπετε που εμείς στην Ελλάδα θέλουμε τελικές ταχύτητες. Αυτό συμβαίνει επειδή δεν εφαρμόζεται ο νόμος των ορίων ταχύτητας. Στο εξωτερικό έτσι και κινηθείς πάνω από το όριο μέσα στην πόλη, το πιο συνηθισμένο είναι να “μην γλιτώσεις την κλήση”, παρά “να την γλιτώσεις”.

Δεν νοείται να οδηγείς με 70-90 μέσα σε πόλη, κατοικημένη περιοχή (με αυτοκίνητα, άσχετους στην πλειοψηφία τους οδηγούς, με σχεδόν μηδενική κυκλοφοριακή παιδεία, πεζούς, γέρους-παιδιά, ποδηλάτες) λες και σε κυνηγούν κακοποιοί σε αμερικάνικη ταινία δράσης.

Τα σκούτερ με μικρής διαμέτρου τροχούς είναι χαμηλά σε ύψος σέλας και ευέλικτα. Εκτός του ότι είναι ελαφρά είναι τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά τους τέτοια που κάνουν την κίνηση μέσα στην μποτιλιαρισμένη πόλη, εύκολη υπόθεση, με τα τιμόνια τους να διαθέτουν μεγάλο κόψιμο δεξιά-αριστερά, δηλαδή μικρή ακτίνα στροφής. Παράλληλα, λόγω των παραπάνω χαρακτηριστικών τους απευθύνονται και σε αρχαρίους αναβάτες που θέλουν κάτι απλό και εύκολο για να ξεκινήσουν.

Οι μεσαίας διαμέτρου τροχοί δίνουν και ταχύτητα στις αντιδράσεις και σταθερότητα

Οι μικροί τροχοί μπορεί να προσφέρουν ταχύτητα αντιδράσεων, εύκολες αλλαγές πορείας και μεγάλο κόψιμο τιμονιού, από την άλλη “χάνονται”, βυθίζονται ευκολότερα στις λακκούβες των δρόμων και δυσκολεύονται να τις ξεπεράσουν με την άνεση που θα έδινε μια ζάντα μεγαλύτερης διαμέτρου. Για να καταλάβουμε το θέμα μέσω της υπερβολής, φανταστείτε έναν βόλο να πέφτει μέσα σε μια λακκούβα και μια ρόδα φορτηγού να κάνει το ίδιο. Ο βόλος χάνεται και η ρόδα του φορτηγού απλώς “γαργαλιέται”.

Οι 13άρηδες και 14άρηδες τροχοί θεωρούνται συμβιβασμός μεταξύ σταθερότητας και ταχύτητας αντιδράσεων. Επίσης δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι όσο μεγαλώνει ο πίσω τροχός κάτω από τη σέλα, τόσο μειώνεται ο αποθηκευτικός χώρος. Από την άλλη, όσο μεγαλώνει ο μπροστινός τροχός χάνεται η ακτίνα στροφής.

Δηλαδή όσο πιο μικρός είναι ό τροχός τόσο πιο πολύ “κόβει” το τιμόνι δεξιά αριστερά και το σκούτερ μπορεί να διανύσει επιτόπιους κύκλους με μικρότερη ακτίνα στροφής. Όσο μεγαλώνει η διάμετρος του τροχού τόσο μεγαλώνει η ακτίνα στροφής του κύκλου στους επιτόπιους ελιγμούς.

Για να αντιληφθείτε εύκολα τη διαφορά σκεφτείτε τις κλασικές Βέσπες, με τους 10άρηδες (κάποτε είχαν 8 ιντσών!) τροχούς. Λόγω του ότι η μπροστινή ανάρτηση είναι μονόμπρατση και ο τροχός 10άρης, οι Βέσπες μπορούν να στρίψουν επιτόπου γυρίζοντας το τιμόνι σχεδόν στις 90 μοίρες, σαν να στρίβουν γύρω από τον εαυτό τους, σαν να πρόκειται για ποδήλατο, σαν να κυνηγάει σκυλί την ουρά του…

Τώρα φανταστείτε ο τροχός να μεγάλωνε να έφτανε π.χ. Στις 21 ίντσες… Το κόψιμο του τιμονιού θα ήταν περιορισμένο και η ακτίνα στροφής μεγάλη… θα ήταν το “σκούτερ-νταλίκα” και όχι το σκούτερ “κυνηγάω την ουρά μου”…

Οι μεσαίοι τροχοί λειτουργούν σαν συμβιβασμός, σαν γέφυρα μεταξύ μικρών και μεγάλων τροχών, αφού διατηρούν ικανοποιητικούς αποθηκευτικούς χώρους και το ύψος σέλας σε λογικά επίπεδα.

Προσπαθώντας να κρατήσουν τη σέλα σε όσο το δυνατόν μικρότερη απόσταση από το έδαφος – και συγχρόνως για να μην κατεβεί το δάπεδο/μαρσπιέ πολύ χαμηλά – υποχρεώνονται να σηκώσουν το δάπεδο, για να μην “βρίσκει” ακόμα και στο μικρότερο πεζοδρόμιο, με αποτέλεσμα να ανεβάζουν κάπως τα γόνατα του αναβάτη προς τα πάνω, δημιουργώντας κλειστές γωνίες, γεγονός που μειώνει την άνεση του αναβάτη.

Αν το δάπεδο χαμηλώσει προς το έδαφος, αυτό απαιτεί όταν ανεβαίνετε πεζοδρόμιο να πρέπει να προσέχετε για να μην τραυματίζετε τα κάτω από το δάπεδο εξαρτήματα, τα οποία συνήθως είναι: κεντρικό σταντ, αντηρίδες, ενισχυτικές/προστατευτικές μπάρες και στη χειρότερη περίπτωση κάρτερ κινητήρα.

Την καλύτερη οδική συμπεριφορά προσφέρουν οι τροχοί μεγάλης διαμέτρου, 15-16 ιντσών

Oι μεγάλοι τροχοί δημιουργούν ένα σκούτερ που συμπεριφέρεται σχεδόν “όπως μια μοτοσυκλέτα”. Γιατί όμως χρησιμοποιούμε αυτόν τον χαρακτηρισμό; Τα σκούτερ λόγω των δομικών τους χαρακτηριστικών και της συνολικής τους σχεδίασης δεν συμπεριφέρονται όπως οι μοτοσυκλέτες, για την ακρίβεια δεν μπορούν να φτάσουν στο επίπεδο κρατήματος, φρεναρίσματος, σταθερότητας και συνολικής οδικής συμπεριφοράς των μοτοσυκλετών.

Ένας από τους περιοριστικούς παράγοντες είναι και η διάμετρος των τροχών. Τα σκούτερ που διαθέτουν ζάντες 15 και 16 ιντσών δεν φτάνουν το επίπεδο των μοτοσυκλετών, αλλά τουλάχιστον το πλησιάζουν. Ένας μεγάλος τροχός λόγω της αδράνειας του, σταθεροποιεί με την φυγόκεντρο τον εαυτό του πρώτα και μετά το σύνολο το οποίο κυλάει πάνω σε αυτόν.

Η σταθερότητα των σκούτερ με 15άρηδες, 16άρηδες τροχούς είναι μεγαλύτερη των υπολοίπων κατηγοριών, καθώς και οι αντιδράσεις τους σε όλες τις περιπτώσεις.

Στις ευθείες δεν εμφανίζουν νευρικότητα (αρκεί βέβαια να μην συνοδεύεται με προβληματικά υπόλοιπα τεχνικά χαρακτηριστικά, βλ. μικρό μεταξόνιο, μικρή γωνία κάστερ λαιμού, λάθος κατανομή βάρους, κ.λπ.), στις στροφές εμπνέουν εμπιστοσύνη, όπως επίσης και στο φρενάρισμα, αλλά και τις περιπτώσεις απώλειας της πρόσφυσης του ελαστικού.

Ένας μεγάλος τροχός προειδοποιεί τον αναβάτη, όταν πλησιάζει τα όριά του και έτσι του δίνει τη δυνατότητα να διορθώσει την κατάσταση, σε περίπτωση που χάσει την πρόσφυση, την πορεία του, κ.λπ.

Στα σκούτερ με μεγάλους τροχούς το δάπεδο συνήθως δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλο (για να πάρουμε μιαν ιδέα, τις περισσότερες φορές χωράει οριακά ένα παπούτσι Νο 46) κι αυτό γιατί λόγω του μεγάλου μπροστινού τροχού, το κάτω μέρος του δαπέδου πρέπει να περιορίσει το μήκος του. Άρα να τραβηχτεί προς τα πίσω. Το “επαγγελματικό” σκουτεράκι της SYM, το ComBiz 125 για παράδειγμα, λόγω σχεδίασης, αλλά και λόγω μικρών τροχών διαθέτει τεράστιου μήκους δάπεδο (για σκούτερ), έτσι ώστε να μπορεί να μεταφέρει μεγάλα αντικείμενα.

Επίσης όταν το σκούτερ με τους τροχούς των 16 ιντσών διαθέτει ισχυρό κινητήρα, συνήθως ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη υπάρχει τούνελ, μέσα από το οποίο περνούν οι ραχοκοκαλιές του σωληνωτού πλαισίου. Αυτή η διάταξη είναι απαραίτητη για να ενισχυθεί η “γέφυρα” μεταξύ μπροστινού και οπίσθιου τμήματος του σκούτερ.

Ανάμεσα στις δυο ραχοκοκαλιές μπαίνει μάλιστα το ρεζερβουάρ που έτσι τοποθετείται χαμηλά, με αυτή τη λύση αλλάζει η κατανομή βάρους, φορτίζεται περισσότερο ο μπροστινός τροχός και έτσι βελτιώνεται το κράτημα και η συνολική οδική συμπεριφορά του σκούτερ.

H σωστή επιλογή σύμφωνα με τις απαιτήσεις μετακίνησης μας… φέρνει και ευχαρίστηση

ΣΚΟΥΤΕΡ ΜΕ ΜΙΚΡΟΥΣ ΤΡΟΧΟΥΣ (Από 10, μέχρι 12 ίντσες)

Θετικά

  • Περιορισμένο βάρος
  • Μικρότερο μέγεθος και βάρος
  • Μεγαλύτεροι αποθηκευτικοί χώροι κάτω από τη σέλα
  • Ευκολότερα για χρήση από αρχαρίους, χαμηλότερα αναστήματα και κοπέλες λόγω χαμηλού ύψους σέλας
  • Χαμηλό κέντρο βάρους, ευκολία στη χρήση, φιλική απόδοση
  • Λόγω του ότι είναι γενικά απλές κατασκευές έχουν μειωμένο κόστος συντήρησης
  • Χαμηλότερες τιμές απόκτησης (εντάξει, υπάρχουν βέβαια και πανάκριβα)
  • Κινούνται με ευκολία στους επιτόπιους ελιγμούς – μεγάλο κόψιμο τιμονιού, άρα και ευελιξία ανάμεσα στα αυτοκίνητα, οι βασιλείς του μποτιλιαρίσματος, γελούν στα μούτρα της κυκλοφοριακής συμφόρησης
  • Καλές εκκινήσεις στα φανάρια
  • Χωρούν παντού και παρκάρουν εύκολα, γιατί συνήθως έχουν μικρές διαστάσεις

Αρνητικά

  • Ταχύτερες αντιδράσεις, άρα χρειάζονται λίγη παραπάνω προσοχή στην οδήγηση
  • Νευρικότητα: όχι ιδιαίτερα σταθερά στις υψηλότερες ταχύτητες (80+) χωρίς αυτό να ισχύει για όλα τα μοντέλα με τροχούς 10-12”
  • Μικρή προστασία από αέρα/βροχή, λόγω μικρών διαστάσεων ποδιάς
  • Μια κάποια δυσκολία (σε σύγκριση με τους μεγαλύτερους τροχούς) στη μεταφορά δεύτερου ατόμου
  • Μικρότερης διαμέτρου δίσκοι, άρα πιο μέτριο φρενάρισμα
  • Θέλουν λίγη προσοχή στο ανέβασμα στα πεζοδρόμια
  • Δεν τα καταφέρνουν ιδιαίτερα καλά στις ανωμαλίες, κακοτεχνίες των δρόμων (σε σχέση με τα σκούτερ με μεγαλύτερης διαμέτρου τροχούς)

Χαρακτηριστικά μοντέλα

Kymco Like 200, Peugeot Ludix 50, Peugeot V-Clic 50, Piaggio Fly 50/125/150, Piaggio Typhoon 50/125, Piaggio Zip 50, Κymco Like 200, SYM ComBiz 125, SYM DD 50, SYM Mio 50/100. Όλα – 30 τον αριθμό – τα σκούτερ της οικογενείας Vespa. Yamaha BW’s 125, Yamaha Jog 50 R

Ταχύτητες πόλης και καλή άσφαλτος είναι το πεδίο δράσης των σκούτερ με μικρούς τροχούς

ΣΚΟΥΤΕΡ ΜΕ ΜΕΣΑΙΟΥΣ ΤΡΟΧΟΥΣ (Από 13, μέχρι 14 ίντσες)

Θετικά

  • Συμβιβάζονται μεταξύ ευελιξίας και σταθερότητας
  • Περνούν καλύτερα πάνω από τις λακκούβες
  • Διαθέτουν γρήγορα, ακριβέστερα τιμόνια, χωρίς να είναι ιδιαίτερα βαριά
  • Σταθερότερα στις υψηλές ταχύτητες (από τους μικρότερους τροχούς)
  • Τα καταφέρνουν αρκετά καλά στα μποτιλιαρίσματα (όχι όμως τόσο όσο τα 10-12 ιντσών)
  • Μέσες διαστάσεις, μέσα βάρη, μέσο ύψος σέλας

Αρνητικά

  • Μέσοι αποθηκευτικοί χώροι (ούτε μικροί – ούτε μεγάλοι), εκτός εξαιρέσεων βεβαίως
  • Μικρότερου μήκους δάπεδα σε σχέση με την προηγούμενη κατηγορία

Χαρακτηριστικά μοντέλα

Aeon Urban 350, Aprilia Sportcity Cube 300, Gilera Runner 50/125/200, Honda PCX 125, Honda Vision 110, Honda SW-T 600, Kymco Downtown 300,  LML Star 125/150/200, Malaguti Blog 125/200, Peugeot Satelis 400/500, Piaggio X-Evo 400, Suzuki Burgman 200, SYM Fiddle 50/125/200, SYM JoyMax  300, Yamaha Majesty 400

Τα σκούτερ πόλης με 16άρηδες τροχούς κάνουν υποχωρήσεις στον τομέα του αποθηκευτικού χώρου, αλλά… από πλευράς οδικής συμπεριφοράς… σκίζουν

ΣΚΟΥΤΕΡ ΜΕ ΜΕΓΑΛΟΥΣ ΤΡΟΧΟΥΣ (Από 15, μέχρι 16 ίντσες)

Θετικά

  • Λόγω μεγαλύτερης διαμέτρου, οι πίσω τροχοί παρέχουν καλύτερη διαχείριση ιπποδύναμης, άρα μπορούν να δεχτούν κινητήρες με καλύτερη απόδοση
  • Ευστάθεια, κράτημα και συνολική οδική συμπεριφορά
  • Φιλοξενούν καλύτερα συνεπιβάτη
  • Καλή συμπεριφορά στις λακκούβες
  • Καλύτερο φρενάρισμα, πιο αποτελεσματικά, ισχυρότερα φρένα σε σχέση με τους μικρότερους τροχούς

Αρνητικά

  • Βαρύτερο τιμόνι και μικρότερο κόψιμό του, άρα τα καταφέρνουν λιγότερο καλά στο μποτιλιάρισμα
  • Αυξάνεται το ύψος σέλας
  • Μειωμένος χώρος κάτω από τη σέλα -κάτι που κάνει σχεδόν απαραίτητη την ύπαρξη μπαγκαζιέρας
  • Μεγαλύτερο βάρος
  • Συνήθως το δάπεδο δεν είναι επίπεδο και διαθέτει τούνελ, άρα “δυσκολεύεται” λίγο ο αναβάτης για να περάσει το πόδι του από την ποδιά για να καθίσει στη σέλα (υπάρχουν και εξαιρέσεις βέβαια, δηλαδή μοντέλα με επίπεδο δάπεδο)
  • Μικρότερου μήκος δάπεδο

Χαρακτηριστικά μοντέλα

Gilera GP 800, Honda SH 150/300, Kymco Agility 50/125/150 (16”), Kymco People Gti 200/300, Malaguti SpiderMax 500, Peugeot Geopolis 300, Piaggio Beverly 300 (16” μπρ.-14” πίσω), Piaggio Carnaby 300, Scarabeo 125/200, Suzuki Sixteen 150, SYM Citycom 300, SYM HD2 125/200, SYM Symphony 50/125/150, Yamaha X-City 250,Yamaha Why 50, Yamaha Tmax 500