Προσεγμένο… σε όλα
Κυβισμός: 278 cc * Ιπποδύναμη: 27 ίπποι (19 kW) στις 8.250 rpm * Τελική ταχύτητα 129 km/h (πραγματική) * Βάρος: 177 kg (γεμάτο) * Τιμή: 3.995 ευρώ (Μάρτιος ’25)
Αμέσως μόλις είδαμε το σκούτερ αυτό σε φωτογραφίες από το σαλόνι της EICMA, μας εντυπωσίασε το εξαιρετικό του design, ενώ η ενημέρωση για το γεγονός ότι χρησιμοποιεί έναν αξιόπιστο κινητήρα αποδεδειγμένων επιδόσεων, ήταν η … τούρτα που ήρθε να συμπληρώσει το κερασάκι. Το Thrust X-SUV 300 GT ABS/TCS/TFT μας αποκαλύπτει τα μυστικά του. Κείμενο: Νίκος Παντελούς, Φωτογραφίες: Οδυσσέας Σολωμού
Με το αισθητικό κομμάτι να υπογράφεται από γνωστό σχεδιαστή, τον Alessandro Tartarini (γιο του θρυλικού Leopoldo, ιδρυτή της Italjet) το Thrust X-SUV 300 GT ABS/TCS/TFT δεν αφήνει αμφιβολία για την ιταλική του αύρα, που αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματά του.
Γωνίες και κοψίματα, επιφάνειες που αλληλοκαλύπτονται, αεραγωγοί, ενσωματωμένα φλας και μαρσπιέ συνεπιβάτη, λογικού ύψους ζελατίνα και υπέροχοι “σκυφτοί” προβολείς LED-DRL, ενώ το φέρινγκ εμφανίζει ένα μεγάλο “κούτελο” που τονίζει τον δυναμισμό του 300.
Παρότι υποτίθεται ότι το λευκό είναι πλέον εκτός μόδας στα σκούτερ, το Thrust X-SUV 300 μοιάζει να αναγεννά τον ιδιαίτερο αυτόν χρωματισμό και να τον επαναφέρει στο προσκήνιο. Εμπνευσμένες είναι οι “ρίγες”/νεύρα πράσινου φλούο χρώματος λεπτομέρειες, που διατρέχουν το μέσον του κορμού του σκούτερ.
Η προσεγμένη σχεδίαση ξεκινάει από το επιθετικό μπροστινό τμήμα και φτάνει μέχρι την εξίσου υπέροχης σχεδίασης ουρά, ενώ η ποιοτική σέλα προσθέτει πολλούς πόντους στη γενική αίσθηση που φανερώνει πόση προσοχή έχει δοθεί ακόμα και στην παραμικρή λεπτομέρεια.
Τίποτε, μα τίποτε δεν έχει ξεφύγει από τους ανθρώπους που φτιάχνουν το Thrust X-SUV, ενώ το ζεύγος των δυο μακριών αμορτισέρ με το ξεχωριστό (χρυσό) εξτρά δοχείο βάζει την τελική πινελιά. Σπορτίβικη πινελιά τύπου SUV.
Την πολύ προσεγμένη εμφάνιση, ακολουθούν εξίσου “προσεγμένοι” τομείς– όπως είχαμε γράψει και στην πρώτη παρουσίαση του σκούτερ. Προσεγμένη είναι η ποιότητα κατασκευής και όλα τα πλαστικά τμήματα του κουστουμιού που έχουν ανέβει ένα επίπεδο πάνω σε σχέση με τα προηγούμενα μοντέλα της Thrust.
Προσεγμένη είναι και η τιμή του 300 που δεν ξεπερνάει τις 3.995 ευρώ, ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό ποσό που το κάνει μια από τις οικονομικότερες επιλογές μέσα σε μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική κατηγορία.
Προσεγμένος είναι, τέλος, και ο εξοπλισμός του σκούτερ, όπως θα δούμε πιο κάτω, αφού δύσκολα βρίσκεις κάτι που να λείπει.
Το Χ-SUV 300 φοράει έναν υγρόψυκτο, ψεκαστό, τετραβάλβιδο κινητήρα με κυβισμό 278 cc, με απόδοση 27 ίππων στις 8.250 rpm και ροπή 2,57 kgm στις 6.250 rpm, που πληροί τις προδιαγραφές Euro5+.
Ο κινητήρας αυτός έχει δοκιμαστεί επί σειρά ετών σε σκούτερ του ομίλου Piaggio, είναι ο γνωστός “300άρης” που κινούσε τα Beverly 300, o οποίος κατασκευάζεται πλέον με άδεια στην Κίνα, από την Joint venture εταιρία της Piaggio, την Zonsen (την οποία γνωρίζαμε σαν Zongshen).
Έμφαση έχει δοθεί στις επιδόσεις του 278άρη κινητήρα και ειδικά στη ροπή και στην ταχύτητα ανεβάσματος στροφών, αλλά και στην κατανάλωση και την ομαλή λειτουργία. Συνεργάζεται μάλιστα και με σύστημα Traction Control, για τον έλεγχο της πρόσφυσης και αυξημένη ασφάλεια σε γλιστερούς ή βρεγμένους δρόμους.
Το Thrust X-SUV 300 χρησιμοποιεί έναν μπροστινό τροχό διαμέτρου 15 ιντσών μπροστά και 14 ιντσών πίσω, και έχει ψηλό τούνελ κάτω από το οποίο κρύβεται ένα μεγάλο ντεπόζιτο (η χαρά της αυτονομίας) χωρητικότητας 13 λίτρων.
Το τιμόνι του σκούτερ είναι γυμνό-σωληνωτό, η σέλα δύο επιπέδων, μπροστά υπάρχει συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι και πίσω δύο αμορτισέρ με ξεχωριστό ρεζερβουάρ, χωρίς ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου.
Όπως μας συνηθίζει η Thrust, ο εξοπλισμός είναι πλούσιος, αφού διαθέτει εκτός των άλλων, οθόνη TFT 7 ιντσών με συνδεσιμότητα, 5 θέσεις φωτεινότητας και πολύ κομψή εμφάνιση και ενδείξεις, σύστημα keyless, φωτιζόμενους διακόπτες, δικάναλο ABS και για τα δύο δισκόφρενα.
Υπάρχει θύρα USB για φόρτιση κινητού, και σύστημα keyless σύστημα εκκίνησης και ντουλαπάκια δεξιά αριστερά στην ποδιά και αποθηκευτικός χώρος για κράνος κάτω από τη σέλα.
Η οθόνη TFT απεικονίζει δυο στρογγυλά αναλογικά (!) όργανα, κοντέρ αριστερά και στροφόμετρο με κόκκινες βελόνες και καταγραφή των στροφών και με ψηφιακούς αριθμούς (π.χ στις 2.500 rpm γράφει 2,5), με δυνατότητα να δώσει πληροφορίες στον αναβάτη μέσω ενός διαγνωστικού OBD!
Οι διαστάσεις των ελαστικών είναι 120/80-15 μπροστά και 140/60-14 πίσω, το μεταξόνιο “ανοίγει” στα 1.490mm (τυπικό της κατηγορίας των maxi scooter GT) και το ύψος της σέλας είναι 790mm, ενώ το βάρος φτάνει τα 164kg (κενό).
Στο Δρόμο – Η ώρα της Δοκιμής
Πρώτα απ’ όλα – όπως αναφέρουμε και στον πρόλογο – εδώ έχουμε να κάνουμε με μια εξαιρετικής κατασκευής σέλα, σε όλα της: σχήμα, πλάτος, μήκος, πυκνότητα εσωτερικού αφρώδους υλικού, άριστης ποιότητας κάλυμμα (τύπου δέρματος nobuck), εξωτερικές λευκές γραμμές, υποστήριξη μέσης για τον αναβάτη… τελειότης, με λίγα λόγια.
Ο κορμός του αναβάτη όπως συνηθίζεται τοποθετείται όρθιος, τα χέρια του ψηλά, όπως και τα πόδια πάνω στο οριακού πλάτους δάπεδο/μαρσπιέ, άρα η θέση οδήγησης χαρακτηρίζεται ως “μέσα” στο σκούτερ.
Αυτό είναι καλό, γιατί το ψηλό μπροστινό τμήμα της ποδιάς και η ψηλή σέλα προστατεύουν τον αναβάτη από τα καιρικά φαινόμενα και τον αέρα.
Στο κάτω τμήμα της ποδιάς υπάρχουν και δεύτερα σκαλοπάτια/μαρσπιέ, που όμως είναι σχετικά κάθετα και απλώς θα φιλοξενήσουν τα πόδια του αναβάτη για λίγο, για ξεμούδιασμα.
Και ο συνεπιβάτης κάθεται άνετα στη σέλα, έχει στη διάθεσή του αναδιπλούμενα μαρσπιέ, ενώ οι γωνίες των πλαϊνών καπακιών, απομακρύνουν κάπως τις γάμπες του από το σύνολο. Για τη στήριξή του έχει ένα ζευγάρι πλαστικών χειρολαβών στην ουρά.
Ο κινητήρας τώρα, η ψυχή του σκούτερ, είναι προσεγμένης κατασκευής, σωστά ρυθμισμένος και λειτουργεί ποιοτικά. Ήσυχος από πλευράς μηχανικών θορύβων, παρότι έχει μακριά μετάδοση που εμφανίζει το ισχυρότερο τράβηγμα μετά τα 30 km/h, έχει δύναμη, ανεβάζει στροφές γρήγορα και μπορεί να κάνει το κοντέρ να δείξει 138 km/h. Η πραγματική τελική είναι τα 129 km/h.
Το ενδιαφέρον είναι πως σε ταχύτητες πόλης, όπου το 300 θα σπαταλήσει μακράν το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του, ο 4βάλβιδος κινητήρας εμφανίζει πολύ καλή απόκριση στο γκάζι μέχρι τα 100 km/h, η κατανάλωσή του μετρήθηκε κοντά στα 4,6 λίτρα στα 100 km, με μικτή οδήγηση, κάτι που μεταφράζεται σε παραπάνω από 280 km αυτονομίας, νούμερο που αυξάνεται στο ταξίδι εκτός πόλης, αφού η κατανάλωση πέφτει ακόμα πιο κάτω… και αυξάνεται η αυτονομία.
Το μεταξόνιο του σκούτερ μπορεί να είναι μεγάλο, αλλά οι αντιδράσεις του στην πίεση του τιμονιού είναι κοφτερές, άμεσες, συνάμα, όμως, και σίγουρες. Ο μπροστινός (15άρης) τροχός στρίβει με αποφασιστικότητα και ακρίβεια, με τον (14άρη) οπίσθιο να ακολουθεί λίγο πιο γρήγορα στην είσοδο της στροφής, με περισσότερη προθυμία.
Στην πόλη το X-SUV βρίσκεται στο στοιχείο του, αφού πέρα από την ταχύτητα αντιδράσεων που εμφανίζει (εξαφανίζοντας τα 175+ κιλά του) έχει κι ένα τιμόνι με μεγάλη ακτίνα στροφής, που το βοηθά να στρίβει και να χώνεται ακόμα και στο δύσκολο μποτιλιάρισμα.
Η ζελατίνα ρυθμίζεται σε ύψος (με το σκούτερ σταματημένο, τραβώντας με τα δύο χέρια δυο στρογγυλές λαβές), άρα την τοποθετούμε στη χαμηλότερη θέση μέσα στην πόλη και στην ψηλότερη όταν πηγαίνουμε ταξίδι.
Ένα ταξίδι που γίνεται ευχάριστο λόγω της ζωντάνιας και της έλλειψης κραδασμών του κινητήρα, αλλά και της “χαμηλής” θέσης οδήγησης με την καλή κάλυψη από την ποδιά και τη ζελατίνα. Επίσης οι αναρτήσεις τα πηγαίνουν περίφημα.
Γιατί εδώ πρέπει να αποκαλύψουμε ένα ακόμα πολύ θετικό στοιχείο του Thrust X-SUV 300, που δεν είναι άλλο από – ακόμα μια φορά σε σκούτερ της Thrust – τις ενδοτικές και πολύ άνετες αναρτήσεις: μαλακό πιρούνι που δεν μεταφέρει κραδασμούς στα χέρια του αναβάτη και κυρίως πολύ καλά πίσω αμορτισέρ, που φροντίζουν την οσφυϊκή χώρα του αναβάτη όσο ελάχιστα σκούτερ της αγοράς.
Στον τομέα των φρένων συναντάμε ένα πίσω φρένο που έχει δύναμη, αλλά όχι αίσθηση (ενεργοποιεί γρήγορα το ABS) κι ένα μπροστινό φρένο με λίγο καλύτερη αίσθηση, που απαιτεί όμως δύναμη στη μανέτα για να ενεργοποιηθεί δυναμικά και να αρχίσει να “δαγκώνει” τον μπροστινό δίσκο.
Τα λάστιχα που φορούσε το 300άρι απέδιδαν καλά σε “άγρια” άσφαλτο, ικανοποιητικά σε γυαλισμένη και ήταν μέτρια στους κακούς, βρεγμένους (Αθηναϊκούς) δρόμους.
Τελικά- Η ώρα της κρίσης
Μια πολύ καλή πρόταση στην κατηγορία των maxi scooter GT αποτελεί το νέο Thrust X-SUV 300 GT ABS/TCS+TFT, που δείχνει τον καλό του εαυτό σχεδόν σε κάθε τομέα και αποδεικνύεται άξιος συνεργάτης στον καθημερινό “πόλεμο” των πόλεων.
Παράλληλα, θα μπορέσει να κάνει και κοντινά ταξίδια γύρω από το άστυ, με ένα ή δύο άτομα στη σέλα του.
Αξιόλογο, όχι μόνο στον τομέα της εμφάνισής του, αλλά και στην ποιότητα κατασκευής, εξοπλισμένο σε υψηλό επίπεδο, με πλήθος θετικών στοιχείων, άνετες αναρτήσεις και κινητήρα καλών επιδόσεων, στις 3.995 ευρώ που στοιχίζει, το Thrust X-SUV 300 χαρακτηρίζεται ως άξιος διεκδικητής σε έναν “άλλον πόλεμο”, αυτόν της ελληνικής αγοράς.
Θετικά
- Εμφάνιση – Ποιότητα κατασκευής
- Τιμόνι με μεγάλη ακτίνα στροφής
- Κινητήρας – Επιδόσεις
- Αναρτήσεις (ιδιαίτερα η πίσω)
Αρνητικά
- Αίσθηση φρένων
- Αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα
- Μοχλισμός κεντρικού σταντ
- Αδύναμη κόρνα
Λεπτομέρειες & Παρατηρήσεις
- Φωτιζόμενοι είναι οι διακόπτες στα άκρα του όμορφου, σωληνωτού, ανισόπαχου τιμονιού
- Η ζελατίνα θέλει δύο χέρια για να ρυθμιστεί σε ύψος
- H οθόνη TFT έχει δυνατότητα συνδεσιμότητας Bluetooth και προσφέρει πλοήγηση turn by turn
- To μοντέλο διατίθεται σε 3 αποχρώσεις -μαύρο, σκούρο μπλε και λευκό
- Η κλειδαριά κλειδώνει δύσκολα το τιμόνι
- Δύσκολα στήνεται στο κεντρικό στάντ (λόγω οπισθοβαρούς στήριξής του) το σκούτερ και το πλάγιο σταντ είναι κοντό
- Ο χώρος κάτω από τη σέλα είναι μεγάλος αλλά ρηχός και θα φιλοξενήσει – όχι οποιοδήποτε, αλλά – συγκεκριμένων διαστάσεων και τύπου κράνος
- Βαθιά και πολύ χρήσιμα είναι τα δυο ντουλαπάκια στην ποδιά
- Το τούνελ στο πάτωμα είναι τετραγωνισμένο άρα μπορεί να μεταφέρει μικρή αποσκευή/τσάντα χωρίς αυτή να γλιστράει
- Οι καθρέφτες είναι μεγάλοι, καλής ποιότητας
- Καλή είναι και η απόδοση των προβολέων το βράδυ
- Μια ιταλική σημαία σχηματίζεται στο τελευταίο μηδενικό του 300, αυτοκόλλητου που βρίσκεται στο ρύγχος του φέρινγκ, για να θυμίζει την ιταλική σχεδίαση του σκούτερ