H ουσία των maxi scooter
Κυβισμός: 250cc * Ιπποδύναμη: 25 ίπποι στις 8.000 rpm * Τελική: 127 km/h (πραγματική) * Βάρος: 190 kg (γεμάτο) * Τιμή: 4.195€ (Σεπτέμβριος 2025)
Πιστό στην φιλοσοφία της σειράς, το SYM Joymax Z3i στοχεύει στην ευχάριστη, απροβλημάτιστη και απλή εμπειρία οδήγησης. Κείμενο: Θάνος Κυλάφης, Φωτογραφίες: Οδυσσέας Σολωμού
Σε μια εποχή που ο εξοπλισμός των σκούτερ (ειδικά στην κατηγορία των 300cc και πέριξ αυτής) θυμίζει τον “εξοπλιστικό αγώνα” της Γερμανίας και της Μεγάλης Βρετανίας πριν τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο, το SYM Joymax Z3i θυμίζει τα βασικά προτερήματα που πρέπει να έχει ένα σκούτερ.
Άνεση, απλότητα, ευκολία στην οδήγηση, ομορφιά στην εμφάνιση και τιμή που δεν σε… σκοτώνει. Και για όλα αυτά μπορεί να κερδίσει στην σήμερον ημέρα.
Η σειρά Joymax της SYM έχει γράψει τη δική της ιστορία στην κατηγορία των μεσαίων maxi σκούτερ, όντας πάντα από τα πιο δημοφιλή μοντέλα για εκείνους που αναζητούν άνεση, χρηστικότητα και καλή σχέση τιμής-εξοπλισμού.
Από την πρώτη κιόλας γενιά, το Joymax ξεχώρισε ως ένα σκούτερ που μπορούσε να συνδυάσει την καθημερινή πρακτικότητα με ικανότητες τουρισμού, προσφέροντας χώρους, προστασία από τον αέρα και σταθερότητα στον δρόμο.
Με το πέρασμα των χρόνων η SYM επένδυσε σε αυτή την πλατφόρμα, αναβαθμίζοντας κινητήρες, εξοπλισμό και σχεδιασμό, ώστε το Joymax να παραμείνει ανταγωνιστικό σε μια αγορά που γίνεται συνεχώς πιο απαιτητική.
Το νέο Joymax Z3i έρχεται να συνεχίσει αυτή την πορεία, προσφέροντας ένα νέο σκούτερ που έχει με στόχο να σταθεί απέναντι σε καταξιωμένα μοντέλα της κατηγορίας και να παραμείνει σύγχρονο απέναντι σε έναν συνεχώς εντεινόμενο και βαρύ ανταγωνισμό.
Η σχεδίαση αποτελεί ένα από τα πρώτα στοιχεία που τραβούν την προσοχή, με την SYM να έχει δώσει έμφαση σε μια δυναμική και ταυτόχρονα κομψή γραμμή, αποφεύγοντας την υπερβολή και διατηρώντας την ισορροπία ανάμεσα στη σπορ και την τουριστική φιλοσοφία.
Οι γωνίες των πλαστικών είναι πιο έντονες σε σχέση με τα προηγούμενα Joymax, χωρίς όμως να χάνει την αρκετά ρέουσα και “στρογγυλεμένη” αισθητική, που θυμίζει σκούτερ της προηγούμενης δεκαετίας και αμέσως ξεχωρίζει στη σημερινή αγορά, όπου σχεδόν όλες οι προτάσεις γίνονται εντελώς “αιχμηρές” και κοφτές.
Τα φωτιστικά σώματα – που είναι τεχνολογίας LED – ακολουθούν μια πιο επιθετική αισθητική, ενώ η νέα ζελατίνα προσφέρει καλύτερη αεροδυναμική προστασία και είναι ρυθμιζόμενη σε δύο θέσεις.
Ο κινητήρας είναι ένα από τα σαφή σημεία όπου το SYM Joymax Z3i έχει δεχτεί ανανέωση σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές, καθώς η νέα μονάδα καλύπτει τις Euro5+ προδιαγραφές.
Πρόκειται για έναν μονοκύλινδρο, υγρόψυκτο, τετραβάλβιδο κινητήρα 250cc, με την απόδοση να φτάνει τους 25 ίππους στις 8.000 rpm και τα 24 Nm ροπής στις 6.000 rpm.
Η SYM έχει βελτιώσει το σύστημα ψύξης και τον ψεκασμό, προσφέροντας χαμηλότερη κατανάλωση και πιο καθαρή καύση, ενώ ο κινητήρας αποδίδει γραμμικά, χωρίς κενά, με έμφαση στην ελαστικότητα.
Οι αναρτήσεις αποτελούνται από τηλεσκοπικό πιρούνι μπροστά (100mm) και διπλά αμορτισέρ πίσω με ρύθμιση προφόρτισης, ενώ το φρενάρισμα αναλαμβάνουν ένας δίσκος 260mm με τετραπίστονη ακτινική δαγκάνα μπροστά και ένας δίσκος 240mm πίσω με διπίστονη δαγκάνα, με το δικάναλο ABS της Bosch να επιβλέπει τη διαδικασία.
Οι ζάντες είναι αλουμινένιες, 15 ιντσών μπροστά και 14 ιντσών πίσω, με ελαστικά 120/70 και 150/70, προσφέροντας ισορροπία ανάμεσα σε ευελιξία και σταθερότητα.
Ο πίνακας οργάνων έχει αναβαθμιστεί σε μια μεγάλη, έγχρωμη TFT οθόνη 7”, με δυνατότητα Bluetooth, ώστε ο αναβάτης να έχει πρόσβαση σε βασικές πληροφορίες του τηλεφώνου του.
Κάτω από τη σέλα υπάρχει χώρος 45 λίτρων, που χωράει άνετα δύο κράνη, με φωτισμό LED, ενώ μπροστά υπάρχει ένα ντουλαπάκι με διπλή θύρα USB.
Η εκκίνηση γίνεται με σύστημα keyless, κάτι που πια αποτελεί στάνταρ στην κατηγορία.
Στον εξοπλισμό προστίθενται Traction Control (με δυνατότητα απενεργοποίησης), καθώς και ρυθμιζόμενη ζελατίνα σε δύο θέσεις (με τη χρήση εργαλείων και μόνο σε στάση).
Η συνολική εικόνα που δίνει το SYM Joymax Z3i είναι αυτή ενός σκούτερ που εξελίσσει με επιτυχία τη γνωστή συνταγή της σειράς.
Πρόκειται για ένα maxi σκούτερ που μπορεί να σε εξυπηρετήσει καθημερινά στην πόλη, αλλά και να προσφέρει άνετες αποδράσεις το Σαββατοκύριακο, με ποιότητα, άνεση και φινέτσα.
Στο δρόμο… Η ώρα της δοκιμής
Βασικός στόχος του SYM Joymax Z3i (όπως έχει αναφερθεί πολλάκις μέχρι τώρα) είναι η απλότητα και η “αμεσότητα”, δύο στοιχεία που γίνονται αμέσως εμφανή με το που αρχίσεις να το οδηγείς.
Η σέλα είναι φαρδιά και άνετη, τόσο για τον αναβάτη όσο και για τον συνεπιβάτη, με την κατάλληλη ποσότητα αφρώδους, ενώ η πλάτη του αναβάτη είναι ρυθμιζόμενη, κάτι που προσθέτει έξτρα πόντους άνεσης στο σκούτερ της SYM.
Οι γωνίες είναι φυσικές, με το τιμόνι να έχει τη σωστή απόσταση ώστε τα χέρια ούτε να “κομπιάζουν” ούτε να τεντώνουν, δίνοντας έτσι την δυνατότητα για ξεκούραστα χιλιόμετρα.
Το μόνο μας παράπονο όσον αφορά την γεωμετρία έχει να κάνει με τον χώρο για τα πόδια, όπου θα θέλαμε να υπάρχει περισσότερη “άπλα” για τους ψηλούς αναβάτες, όπως συναντάμε στα περισσότερα GT σκούτερ.
Σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται για ένα “κλειστοφοβικό” ή “κουραστικό” σκούτερ, όμως οι αναβάτες άνω του 1.85 θα εκτιμούσαν λίγο παραπάνω άνοιγμα στη συγκεκριμένη περιοχή.
Να σημειώσουμε εδώ ότι αυτή η παρατήρηση αφορά στην “χαλαρή” στάση με τα πόδια να απλώνονται στο μπροστινό μέρος της ποδιάς, καθώς στην πιο όρθια θέση ο χώρος επαρκεί.
Σε κάθε περίπτωση, η ποιότητα κύλισης σε αποζημιώνει, καθώς το Joymax Z3i κυλάει άνετα πάνω στους ελληνικούς δρόμους, με τις αναρτήσεις του να είναι ελαφρώς ρυθμισμένες προς το σφιχτό, χωρίς όμως να αρνούνται να “γλυκάνουν” τις ανωμαλίες του δρόμου.
Μάλιστα η ρύθμισή τους σου προσφέρει πολύ καλή ανατροφοδότηση (ειδικά το μπροστινό), δημιουργώντας έτσι ένα στιβαρό σκούτερ, που είναι μεν GT, αλλά έχει και μια σπορ διάθεση, αν ο αναβάτης του το θελήσει.
Η απόκριση του γκαζιού είναι ήπια, γλυκιά και στρωτή, χωρίς ξεσπάσματα ή κομπιάσματα και σε όλη της την διαδρομή η γκαζιέρα σου επιτρέπει να ελέγξεις πλήρως το πόσο θέλεις να “δώσεις”.
Η κατανάλωση κυμάνθηκε γύρω στα 3,5 λίτρα/100 χλμ., κάτι που σημαίνει ότι η πραγματική αυτονομία του Joymax Z3i υπερβαίνει ελαφρώς τα 300 χλμ., χάρη στο ντεπόζιτο των 12 λίτρων.
Εκεί που θεωρούμε ότι θα μπορούσε να έχει γίνει λίγο καλύτερη δουλειά είναι στην TFT οθόνη.
Αν και το πέρασμα από τα αναλογικά όργανα και τις μικρές LCD οθόνες στη νέα πραγματικότητα ήταν απαραίτητη και έφερε το SYM Joymax Z3i στη νέα εποχή, η TFT οθόνη γίνεται πολύ δυσανάγνωστη (ή και πλήρως “τυφλή”) στον κόντρα ήλιο, ενώ τα κουμπιά που είναι υπεύθυνα για τον χειρισμό της βρίσκονται σε σημείο που “βρίσκει” με τα μπράτσα του τιμονιού, κάτι που σημαίνει ότι πρακτικά μπορείς να την χειριστείς μόνο σε στάση.
Το τιμόνι έχει επαρκέστατο κόψιμο ώστε να μην κολλήσεις μέσα στην κίνηση, ενώ οι διαστάσεις σε προϊδεάζουν για τον χαρακτήρα του.
Από άποψη πλάτους είναι μαζεμένο (760mm) ώστε να μπορεί να χωρέσει άνετα ανάμεσα στα αυτοκίνητα, ενώ το σχετικά μακρύ μεταξόνιο (1.535mm) του προσδίσει σταθερότητα, χωρίς όμως να χάνει σε ευελιξία, καθώς ο 14άρης τροχός το βοηθάει σε αυτό.
Το βάρος του (που φτάνει τα 190 κιλά με γεμάτο το ντεπόζιτο) είναι εύκολα διαχειρίσιμο και σε αυτό συμβάλει πολύ το καλό ζύγισμα και το χαμηλό κέντρο βάρους (αποτέλεσμα και της τοποθέτησης του ντεπόζιτου χαμηλά, στο τούνελ ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη).
Η σέλα στέκεται στα 755mm, δίνοντας έτσι την δυνατότητα σε αναβάτες όλων των αναστημάτων να πατάνε με ασφάλεια και τα δύο πόδια στο έδαφος όταν βρίσκονται σε στάση, ενώ τα φρένα δίνουν το δυνατό αρχικό δάγκωμα που χρειάζεται, χωρίς να απαιτούν την άσκηση μεγάλης δύναμης.
Στο μόνο που θα σταθούμε εδώ είναι το γεγονός ότι ο ανταγωνισμός κινείται προς ρυθμιζόμενες μανέτες και θα ήταν ωραίο η επόμενη γενιά Joymax να συμπεριλάβει τέτοιες στον εξοπλισμό του.
Η μεγάλη ζελατίνα εκτρέπει τον αέρα μακριά από τον κορμό του αναβάτη και μόνο οι ψηλότεροι θα νιώσουν στροβιλισμούς στο πάνω μέρος του κράνους, όχι όμως σε έντονο βαθμό, ακόμα και όταν κινούνται με υψηλές ταχύτητες.
Συμπέρασμα – Η ώρα της Κρίσης
Όλα όσα εκφράσαμε ως “παράπονα” παραπάνω είναι μια λογική κίνηση από πλευράς της SYM, η οποία με το Joymax Z3i κρατάει το κόστος χαμηλά και δίνει την δυνατότητα να αποκτήσει κάποιος ένα σκούτερ 25 ίππων που τα κάνει όλα, σε άμεση σύνδεση με τον αναβάτη με μόλις 4.195 €.
Άλλωστε όποιος ψάχνει πιο Premium και “βαρύτερα εξοπλισμένες” προτάσεις, μπορεί να βρει άνετα άλλα μοντέλα στον τιμοκατάλογο της SYM, που να του καλύπτουν αυτές τις ανάγκες.
Εδώ η εταιρία από την Ταϊβάν πήρε τις πιο “φινετσάτες” στιλιστικές γραμμές της προηγούμενης δεκαετίας, έβαλε την σύγχρονη τεχνολογία που χρειάζεται και κράτησε το Joymax αρκετά απλό, ώστε να είναι ευχάριστο στην οδήγηση, φιλικό και χωρίς “φανφάρες”.
Ο στίβος ανταγωνισμού του είναι πολύ σκληρός, όμως σίγουρα το Joymax Z3i θα βρει το κοινό του στην ελληνική αγορά και δείχνει για άλλη μια φορά την φιλοσοφία που ακολουθεί η SYM με τις σειρές μοντέλων της που περνάνε από γενιά σε γενιά.
Η βάση μένει σταθερή, με τις λεπτομέρειες να αλλάζουν και το ίδιο συμβαίνει και με το Joymax, με τις μικρές δόσεις εκμοντερνισμού να το κρατάνε φρέσκο και έτοιμο να αντιμετωπίσει τη νέα εποχή, χωρίς να αλλοιώνει τον χαρακτήρα του, δηλαδή συνεχίζει να είναι ένα οικονομικό, εύκολο στη χρήση και ευχάριστο στην οδήγηση σκούτερ.
Περισσότερες πληροφορίες: sym.gr
Θετικά στοιχεία
- Σχέση Ποιότητας – Τιμής
- Άνεση Οδήγησης
- Στρωτή λειτουργία κινητήρα
Χρειάζεται βελτίωση
- Χρειάζονται εργαλεία για τη ρύθμιση της ζελατίνας
- Άβολος ο τρόπος χειρισμού της οθόνης
- Ευκρίνεια οθόνης στον κόντρα ήλιο
Λεπτομέρειες & Παρατηρήσεις
- Οι πολλές θέσεις του Keyless συστήματος απαιτούν έναν μικρό χρόνο εκμάθησης
- Το Joymax Z3i διαθέτει ηχητική προειδοποίηση αν απομακρυνθείς χωρίς να το έχεις κλειδώσει
- Οι διακόπτες είναι απλοί και ποιοτικοί/μαλακοί στη λειτουργία τους
- Τα πλαστικά του σκούτερ και η ζελατίνα εκτρέπουν επαρκώς τον αέρα από τα πόδια και το σώμα του αναβάτη, κάνοντας το ταξίδι πιο ξεκούραστο
- Ο κινητήρας του Joymax Z3i μπορεί να δουλεύει ακούραστα ψηλά, με σχετικά αθόρυβη μάλιστα και διακριτική λειτουργία