KYMCO PEOPLE ONE 125i, Πλήρης Δοκιμή

Για τους ανθρώπους… της πόλης

Άλλαξε, ομόρφηνε, εξελίχθηκε το νέο σκούτερ πόλης των 125 της Kymco και συνεχίζει να προορίζεται για τους ανθρώπους (People) της πόλης. ΚΕΙΜΕΝΟ: Bασίλης Αντζουλάτος, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Μιχάλης Λαζαρίδης

H οικογένεια των σκούτερ People κατέχει μια εξέχουσα θέση για την μητέρα εταιρία Kymco. Έχουν περάσει 14 χρόνια από τότε που τα “μεγαλό-ροδα” scooter της ταϊβανέζικης εταιρίας έκαναν την πρώτη τους εμφάνιση, “κλείνοντας το μάτι” με συμπάθεια προς τον Ευρωπαίο σκουτερίστα.

Παράλληλα με τους μεγάλους τροχούς, τις ευρύχωρες σέλες και δάπεδα, τα People της Kymco διέθεταν κι άλλο ένα σημαντικό χαρακτηριστικό: χαμηλές τιμές.

Το People που δοκιμάσαμε ανήκει στην τρίτη γενιά, κατασκευάζεται στο Βιετνάμ, φορώντας το λογότυπο της εταιρίας από την νήσο της Ταϊβάν και ονομάζεται People One 125i. Οι νέες πλαστικές επιφάνειές του είναι φινιρισμένες με μαεστρία και το σχήμα του θυμίζει ανταγωνιστή του από την Ιαπωνία.

Εξελιγμένος είναι και ο κινητήρας του που βασίζεται σε αυτόν του Agility, αν και αποδίδει με τελείως διαφορετικό τρόπο, ενώ συγχρόνως παράγει και διαφορετικό ήχο.

 ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Ένας τετράχρονος κινητήρας, αερόψυκτος με 2 βαλβίδες, που έχει χρησιμοποιηθεί και σε άλλα μοντέλα της εταιρίας κινεί το People, αφού πρώτα έχει δεχθεί τις περιποιήσεις των μηχανικών της εταιρίας, με μειωμένους μηχανικούς θορύβους και τριβές, όπως και την τροφοδοσία που είναι πλέον ηλεκτρονικός ψεκασμός.

Στόχος ήταν να μειωθεί η κατανάλωση και να ενισχυθεί ελαφρά η ιπποδύναμη και ο τρόπος απόδοσης, ενώ ταυτόχρονα τοποθετήθηκε μακριά μετάδοση ώστε να μη δουλεύει ο κινητήρας σε υψηλότερες στροφές στις εκκινήσεις από στάση και έτσι να “καίει” πιο πολύ το μοτεράκι.

Η μέγιστη ιπποδύναμη που ανακοινώνεται είναι 9.5 hp στις 7.500 σαλ, με τη ροπή να βρίσκεται στα 0,9 kgm, στις 6.000 σαλ. Το εργοστάσιο ανακοινώνει και κατανάλωση στα 48 χιλιόμετρα στο λίτρο.

ΣΧΕΔΙΑΣΗ – ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ: Οι γραμμές του People One 125i, όπως αντιλαμβάνονταν και δήλωναν όλοι όσοι το έβλεπαν, αντλούν την έμπνευσή τους από το Honda SH – με μερικές πινελιές Piaggio Liberty θα προσθέταμε εμείς. Το τελικό αποτέλεσμα είναι πολύ γοητευτικό, με μικρές λεπτομέρειες να το ομορφαίνουν ακόμα πιο πολύ. Οι διαστάσεις του είναι μαζεμένες ώς προς το μήκος και το πλάτος, ενώ αρκετό είναι το ύψος της κολώνας του τιμονιού – είπαμε το People One θέλει να ταιριάζει στις διαστάσεις των Ευρωπαίων.

Συνολικά, η ποιότητα κατασκευής και η εφαρμογή των διαφόρων τμημάτων δεν αφήνουν χώρο για παράπονα, με εξαίρεση ίσως κάποιες αμελητέες λεπτομέρειες, που δεν είναι εύκολα ορατές.

ΜΕΓΕΘΟΣ-BΑΡΟΣ: Μικρο-μεσαίες διαστάσεις με αρκετό ύψος και περιορισμένο πλάτος. Το βάρος του People One είναι 120 κιλά, το μεταξόνιο 1.345 mm.

ΤΡΟΧΟΙ-ΕΛΑΣΤΙΚΑ: Ο μπροστινός τροχός είναι 16 ιντσών, ενώ ο πίσω κάνει μια μικρή υποχώρηση και μειώνει τη διάμετρό του στις 14 ίντσες, έτσι ώστε να δώσει περισσότερο αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα. Οι ζάντες είναι 5μπρατσες διαιρούμενες, διαστάσεων 2.15×16″ μπροστά και 2.5×14″ πίσω. Τα λάστιχα είναι της Kenda σε διαστάσεις 90/90-16 και 100/90-14, αντίστοιχα. Η επεξεργασία των αλουμινένιων ζαντών, αφήνει το μέταλλο πωρώδες.

ΠΡΙΝ ΤΗ ΒΟΛΤΑ

ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ: Το επίπεδο δάπεδο έχει πλάτος 38 εκατοστά και μήκος 35 εκατοστά στην περιοχή των πελμάτων του αναβάτη. Η ποδιά στενεύει στη μέση, ενώ το δάπεδο απέχει πολύ από το τιμόνι, έτσι ώστε να μην ενοχλούνται τα γόνατα ακόμα και των ψηλότερων (άνω του 1.85μ) αναβατών.

Η θέση οδήγησης τοποθετεί όρθιο τον κορμό και τα χέρια κάπως ψηλά, μην βολεύοντας ιδιαίτερα τα χαμηλότερα αναστήματα.

ΤΙΜΟΝΙ: Είναι σε λογικό ύψος τοποθετημένο – τοποθετεί παράλληλα με το έδαφος τους πήχεις του αναβάτη – και διαθέτει μικρό πλάτος, μόλις 68 εκατοστά, πράγμα που το κάνει να περνάει εύκολα ανάμεσα από τα αυτοκίνητα. Στα άκρα του υπάρχουν μικρά αντίβαρα.

Το τιμόνι είναι κοντά τοποθετημένο στο σώμα του αναβάτη, ενώ ένα παράταιρο, διαφορετικού χρώματος “καπάκι” πάνω από το φανάρι, μάλλον χαλάει την πολύ καλή εικόνα της εμφάνισης.

Στο κόκκινο μας 125, το “καπάκι” του προβολέα ήταν βαμμένο γκρίζο μεταλλικό. Υποκειμενικό το σχόλιο, αφού σε κάποιους άλλους άρεσε. Η ακτίνα στροφής του τιμονιού είναι θα λέγαμε καλή για σκούτερ με 16άρη τροχό μπροστά.

ΣΕΛΑ: Ικανές διαστάσεις (35 εκ. πλάτος και 40 μήκος) σέλας, με αντιολισθητικό κάλυμμα και καλό αφρώδες που δεν κουράζει και δημιουργεί μια άνετη θέση για τα μαλακά μόρια του… καλομαθημένου ανθρώπου της πόλης. Το ύψος της από το έδαφος φτάνει τα 760 χιλιοστά. Το πολύ βολικό είναι ότι η σέλα ανοίγει από τον κεντρικό διακόπτη με το γύρισμα του κλειδιού.

ΣΥΝΕΠΙΒΑΤΗΣ: Πολύ καλό το μέγεθος της σέλας και αντιολισθητικό το υλικό του καλύμματός της, υπάρχουν και χειρολαβές για τη στήριξη του συνεπιβάτη, κάτι που θα χρειαστεί, αφού τα αναδιπλούμενα αλουμινένια (με λάστιχο) μαρσπιέ είναι κάπως μπροστά τοποθετημένα.

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΟΔΙΑΣ/ΖΕΛΑΤΙΝΑΣ: Αρκετά καλή προστασία από την ψηλή ποδιά, για το κατώτερο μέρος του σώματος του αναβάτη.

ΑΠΟΘΗΚΕΥΤΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ: Δεν υπάρχει ντουλαπάκι μπροστά στην ποδιά. Ο χώρος κάτω από τη σέλα είναι πλατύς και μακρύς, αλλά σχετικά ρηχός και μπορεί να φιλοξενήσει συγκεκριμένου μεγέθους μισό κράνος. Ο χώρος – ειδικά στο κέντρο – του δαπέδου είναι περιορισμένος για μεταφορά τσαντών, ενώ υπάρχει και γάντζος για κρέμασμα σακουλών με ψώνια μπροστά στην ποδιά, αλλά και ένας ακόμα κρυμμένος γάντζος στην αρχή της σέλας.

 ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

ΕΝΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: Το People One και το στοιχείο του, η πόλη… και όχι μόνο, όπως θα δείτε παρακάτω. Η εκκίνηση γίνεται γρήγορα και οι μηχανικοί θόρυβοι είναι μειωμένοι σε σχέση με το παρελθόν, όπως και οι κραδασμοί. Στο άνοιγμα του γκαζιού, το 125αράκι ξεκινάει με μια σχετική ζωντάνια μέχρι τα 20 χ.α.ω και μετά δείχνει σαν να “κρεμάει”, αφού η μηχανικοί της Kymco επέλεξαν “μακριά μετάδοση” για να μην πλήττεται η οικονομία του καυσίμου.

Η μεταφορά δύναμης στον πίσω τροχό είναι υπερ-προοδευτική και φιλική για τους αρχάριους, ενώ η ικανότητες του κινητήρα φαίνονται στις υψηλές ταχύτητες. Πραγματικά το People One 125i έχει αποθέματα δύναμης ακόμα και πάνω από τα 90 χ.α.ω, ενώ από κει και πάνω φαίνεται η ικανότητά του να “στροφάρει”, δηλαδή να ανεβάζει κι άλλες στροφές. Ο στόχος έχει επιτευχθεί πάντως με την ήπια μετάδοση, αφού η οικονομία στο καύσιμο είναι αξιόλογη, όπως θα δείτε παρακάτω.

Το People εμφανίζει έναν πολύ καλό συνδυασμό ικανοτήτων, αφού είναι ευέλικτο και ελαφρύ σε αίσθηση και στις αλλαγές κατεύθυνσης, ενώ συνάμα είναι και πολύ σταθερό. Για την ακρίβεια, η σταθερότητα και το κράτημα του σκούτερ της Kymco είναι από τα κορυφαία στην κατηγορία του. Πρόκειται για ένα σύνολο που μεταφέρει άφθονη αυτοπεποίθηση στον αναβάτη του, ο οποίος μπορεί να στρίβει “με όλα” όσα έρχεται από την ευθεία και μάλιστα να “παίζει” πάνω στη στροφή.

Σε αυτό συμβάλλουν εκτός από το καλό πλαίσιο και οι σφιχτές αναρτήσεις του, που μπορεί να τραντάζονται στις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων, αλλά δεν “ιδρώνουν” καν στις στροφές και κρατούν ζηλευτά την πορεία του σκούτερ.

Το πλαίσιο είναι κλειστό χωροδικτύωμα με καλά χαρακτηριστικά ακαμψίας. Μπροστά συναντάμε ένα συμβατικό πιρούνι με καλάμια διαμέτρου 33 mm και διαδρομή 95 mm. Πίσω, δύο αμορτισέρ εδράζονται πάνω στον κινητήρα αριστερά και σε ψαλίδι δεξιά, προσφέροντας διαδρομή τροχού 80 mm και ρυθμίζονται ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου τους.

Το μπροστινό φρένο του People είναι ένας δίσκος διαμέτρου 226 mm και ένα ταμπούρο 130mm πίσω. Αν, λέμε αν, μας ρωτούσαν, εμείς θα λέγαμε ότι θα θέλαμε δισκόφρενο και στον πίσω τροχό. Το συγκεκριμένο ταμπούρο θέλει λίγο ψάξιμο για να μπορέσει να αποδώσει σωστά, γιατί παρ’ όλη την ικανή διάμετρό του, και δύναμη απαιτεί στην αριστερή μανέτα και  δίνει την αίσθηση ότι δεν είναι αποτελεσματικό συνολικά.

Το μπροστινό δισκόφρενο είναι σαφώς καλύτερο και είναι αυτό που επωμίζεται το χρέος του φρεναρίσματος σε ποσοστό σχεδόν 85%… Πάντως, λόγω σκληρής ρύθμισης του πιρουνιού, το People One αντιδρά υποδειγματικά και στο φρενάρισμα και δεν χάνει εκατοστό από την πορεία του. Αδύνατο σχεδόν είναι να μπλοκάρεις τους τροχούς, ενώ είναι πολύ δύσκολο ακόμα και σε γλιστερό οδόστρωμα.

ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: Να που η έκπληξη έρχεται στις διαδρομές εκτός πόλης. Λόγω συγκεκριμένης μετάδοσης το Kymco People One 125i εμφανίζει ένα πολύ ενδιαφέρον χαρακτηριστικό… ταξιδεύει. Σε αυτοκινητόδρομο με επίπεδες ευθείες και κατηφόρες το κοντέρ έδειχνε πάνω από 100 συνέχεια στα επίπεδα τμήματα, με τη βελόνα του κοντέρ να φλερτάρει ακόμα και τα 120 στις ελαφρές κατηφόρες. Στις ανηφόρες (όχι μεγάλης κλίσης πάντως) η βελόνα δεν έπεφτε κάτω από τα 90 χαω!

Για περισσότερη προστασία, έτσι όπως λέμε πάντα σε τέτοιας σχεδίασης σκούτερ πόλης, χρειάζεται ψηλή ζελατίνα και οπωσδήποτε η προσθήκη top case (μπαγκαζιέρας) για μεταφορά πραγμάτων. Με ελαφρύ δεξί χέρι, η κατανάλωση στο ταξίδι θα φτάσει κοντά στα 2,4 με 2,7 λίτρα (στα 100 χλμ), δίνοντας έτσι καλή αυτονομία από το 6λιτρο ντεπόζιτο καυσίμου του.

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ: Το ταχύμετρο δείχνει 80 χαω και η πραγματική ταχύτητα του σκούτερ είναι 72. Όταν λοιπόν η βελόνα του αναλογικού κοντέρ δείχνει λίγο πριν τα 110 σε ευθεία χωρίς κλίση και με αρκετή επιμονή, η πραγματική τελική είναι 98 χιλιόμετρα την ώρα. Όπως είπαμε και παραπάνω σε ελαφρές, παρατεταμένες κατηφόρες ο κινητήρας έχει την τάση να ανεβάζει “στο θεό” και να δείχνει πάνω από 115 χ.α.ω.

Σε επιτάχυνση από στάση το People One τα 0-100m τα καλύπτει σε 9,8 δευτερόλεπτα και τα 0-200 σε 14,8 δευτερόλεπτα. Για να πετύχει από στάση 50 χαω, χρειάζεται 7,2 δευτερόλεπτα και για να πάει από τα 50 χαω, στα 90 χαω, θα χρειαστεί 18,1 δευτερόλεπτα. Σαν μέση κατανάλωση μέσα στην πόλη, με ήπια μεν, αλλά μικτή χρήση, πετύχαμε 2,6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, μια πολύ καλή, δηλαδή, επίδοση.

Στις μετρήσεις φρεναρίσματος το People One 125i σημείωσε: από 50 χαω ακινητοποιήθηκε σε 8,4 μέτρα, που δεν είναι καθόλου άσχημη επίδοση, ειδικά με την αίσθηση που δίνουν τα φρένα.

ΤΕΛΙΚΑ…

Είναι ανανεωμένο, καλοφτιαγμένο και διαθέτει ένα πλαίσιο που δεν αφήνει αμφιβολίες για την σταθερότητά του και τις σίγουρες κινήσεις του. Ο κινητήρας και τα φρένα είναι φιλικά (δεν μπλοκάρουν όσο κι αν προσπαθήσεις, ακόμα και σε γλιστερό δρόμο) και το σύνολο είναι προσαρμοσμένο για τον αρχάριο και μέσο αναβάτη που θέλουν ένα ήσυχο, ήπιο μεταφορικό μέσο, με οικονομικό κινητήρα.

Η ανανέωση από αισθητικής πλευράς μπορεί να θεωρηθεί πετυχημένη, αφού απ’ ό,τι φάνηκε “αρέσει”.

Η τιμή που ανακοινώθηκε φτάνει τα 2.295 ευρώ και εδώ δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το Kymco People One 125i έχει να πολεμήσει σε μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική κατηγορία, χρωμάτων, σχημάτων, εταιριών και τιμών.

ΟΡΓΑΝΑ: Υπερβολικά απλά, με μέτριας αισθητικής περιφερειακό φόντο. Με μεγάλο αναλογικό κοντέρ και μικρότερο βενζινόμετρο που μετράει ανάποδα (το full είναι αριστερά). Οι ενδεικτικές λυχνίες είναι μεγάλες και αυτά που λείπουν είναι το ρολόι και ένα λαμπάκι ρεζέρβας.

ΦΩΤΑ: Διάχυση του φωτός σαν σήμα της ποδιάς, χωρίς δύναμη, λίγο καλύτερα τα μεγάλα φώτα, φλας πίσω δυνατά, μπροστά λιγότερο δυνατά. Το πίσω φωτιστικό σώμα είναι μεγάλο και δυνατό, ενώ ο προβολέας μπροστά που βρίσκεται πάνω στο τιμόνι έχει νέο, καλλίγραμμο σχήμα, αλλά αδύναμη δέσμη που δεν εμφανίζει συγκέντρωση. Λίγο καλύτερη είναι η δέσμη της υψηλής σκάλας. Τα φλας είναι αρκετά μεγάλα και διακριτά όταν ανάβουν, έξυπνα ενσωματωμένα μέσα στα αντίστοιχα μπροστινά και οπίσθια φωτιστικά σώματα. Στο ρύγχος υπάρχει και τμήμα με λαμπάκια LED για τη χαμηλότερη θέση φώτων πόλης.

ΚΟΡΝΑ: Επιβλητική, μπάσα κόρνα που ξεφεύγει από χαμηλό τμήμα του σκούτερ

ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: Σε εύκολο σημείο τοποθετημένο είναι το στόμιο του 6λιτρου ρεζερβουάρ, μπροστά και ψηλά στο αριστερό τμήμα της ποδιάς – κάτω από το τιμόνι – που ανοίγει γυρίζοντας το κεντρικό κλειδί δεξιά. Πάνω στο πορτάκι υπάρχει υποδοχή για να τοποθετείται η μεταλλική τάπα – έτσι ώστε να μην την κρατάτε στα χέρια.

ΣΤΑΝΤ: Παρόλο που υπάρχει πλάγιο σταντ, αυτό είναι κοντό, αυτόματα αναδιπλούμενο και δύσκολο στο άνοιγμά του. Σε αντίθεση με το κεντρικό που είναι εύκολο στη χρήση.

ΔΙΑΚΟΠΤΕΣ: Εργονομικοί διακόπτες και πλήρεις, αφού διαθέτουν και on-off φώτων και σινιάλο.

ΣΧΑΡΑ-ΧΕΙΡΟΛΑΒΕΣ: Υπάρχει και σχάρα (βάση μπαγκαζιέρας) και χειρολαβές, φτιαγμένα από σκληρό πλαστικό.

ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ: Μεταλλικοί, χρωμιωμένοι με καλό οπτικό πεδίο.

ΕΞΤΡΑ & ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ: Πλάγιο σταντ, άγκιστρο ποδιάς, διακόπτης φώτων, αναδιπλούμενα μαρσπιέ συνεπιβάτη, LED λάμπες στο ρύγχος.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:2.295 ευρώ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, αερόψυκτος, 2βάλβιδος, με ψεκασμό
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:9,5 ίπποι/7.500 σ.α.λ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Τηλεσκοπικό πιρούνι, διαδρ. 95mm/ Δύο αμορτισέρ, διαδρ. 80mm
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δισκόφρενο, διαμ, 226 χιλ. / Ταμπούρο 130 χιλ
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
16 ιντσών/14 ιντσών (ελαστικά 90/0 μπροστά, 100/90 πίσω)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.345 mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:760 mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:6,0 λίτρα
ΒΑΡΟΣ:115 κιλά
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Μοto Trend, Βρυούλλων 56 & Εθν. Οδός Αθηνών-Λαμίας, Ν. Φιλαδέλφεια, Αθήνα, τηλ 210 25 85991-2
X