KYMCO PEOPLE 300 Gti, Πλήρης Δοκιμή

Σημαντικό και πολύτιμο

Για ποιον είναι σημαντικό το Gti 300 και για ποιον πολύτιμο; Σημαντικό είναι για τη δημοφιλή κατηγορία των 300 cc και πολύτιμο για την Kymco. Σημαντικό γιατί είναι από τα καλύτερα της αγοράς και πολύτιμο για την εταιρία επειδή με τέτοια δείγματα αναβαθμίζει δυναμικά το όνομά της.
ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΝΤΖΟΥΛΑΤΟΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΜΙΧΑΛΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ

"Δυναμισμός" είναι η λέξη που χαρακτηρίζει συνολικά το Kymco People GTi 300

"Δυναμισμός" είναι η λέξη που χαρακτηρίζει συνολικά το Kymco People GTi 300

Οι μηχανικοί της Kymco είχαν ξεκάθαρο στόχο μπροστά τους. Έπρεπε να δημιουργήσουν ένα Ευρωπαϊκής νοοτροπίας σκούτερ πόλης με 16άρηδες τροχούς που θα στεκόταν αντιμέτωπο, πρόσωπο με πρόσωπο, με τα καλύτερα μοντέλα της αγοράς. Ένας καινούργιος βελτιωμένος τετραβάλβιδος, υδρόψυκτος κινητήρας που αποδίδει σχεδόν 29 ίππους είναι ένα από τα ισχυρά (στην κυριολεξία) πλεονεκτήματα του 300αριού. Ειλικρινά, τον κωδικό People δεν τον χρειαζόταν, τα People τα ξέρουμε σαν “ήπια και γλυκούτσικα” σκουτεράκια. Το GTi δεν είναι τέτοιο, είναι γεννημένος εκτελεστής, οπότε πιο ταιριαστός είναι ο κωδικός GTi, παρά το People.

Στήριξη στις επιδόσεις του κινητήρα προσφέρει ένα γεροδεμένο σωληνωτό πλαίσιο που δημιουργεί ένα προβλέψιμο ασφαλές σύνολο, με την αντίστοιχη προσφορά των αναρτήσεων φυσικά. Όμως, για μια στιγμή… δεν είπαμε πού τοποθετείται εμπορικά το μεγάλο GTi  (εκτός από 300, υπάρχει και το 200), αφού αυτή η τοποθέτηση είναι από τα πιο ισχυρά του στοιχεία. Έχουμε λοιπόν την κατηγορία που χαρακτηρίζεται ως best seller και αποδοτικότερη των υπολοίπων, με Piaggio Beverly 300 και Honda SH 300 να πετυχαίνουν τις υψηλότερες πωλήσεις. Θεωρητικά αυτά τα δύο μοντέλα αποτελούν τα δύο άκρα της κατηγορίας και την προσδιορίζουν. Το Honda είναι μικρότερο σε συνολικές διαστάσεις και ακολουθεί αισθητικά μοντέρνες, δυναμικές γραμμές. Από την άλλη, το Beverly με πιο πολλές καμπύλες και πινελιές κλασικών σκούτερ, είναι λίγο πιο μεγάλο και πιο ευρύχωρο. Το GTi αποτελεί μια ανάμιξη των δύο. Και πιο αιχμηρό είναι το στυλ του, αλλά και μεγαλύτερες διαστάσεις έχει. Το επιθετικό του ύφος, μάλιστα, ταιριάζει ιδιαίτερα με το μαύρο χρώμα, παρά με το πιο ήπιο ασημί, που ήταν το σκούτερ της δοκιμής μας.

Και τα αρχικά "GTi", νεοκλασικά είναι...

Και τα αρχικά "GTi", νεοκλασικά είναι...

Πολύ καλή είναι η προσοχή που έχει δώσει η Kymco στον τομέα των φρένων

Πολύ καλή είναι η προσοχή που έχει δώσει η Kymco στον τομέα των φρένων

ΕΜΦΑΝΙΣΗ: Eίναι σαφές πως η εταιρία θέλει να προβάλλει περισσότερο τη σχεδίαση του “Gti”, δηλαδή του σκούτερ επιδόσεων: από το γαμψό μπροστινό φτερό, σαν ράμφος αρπακτικού, τη μυτερή ποδιά με τα υπέροχα ενσωματωμένα φλας με led, μέχρι το επιθετικό σχήμα του προβολέα. Αντίθετα, αν κοιτάξει κάποιος από πίσω το σκούτερ, θα πει πως είναι μάλλον… καλοκάγαθο.

ΜΕΓΕΘΟΣ-ΤΡΟΧΟΙ: Μεσαίων διαστάσεων σκούτερ μεν, αλλά με τάσεις προς την άνεση χώρων. Κομμένο και ραμμένο για ευρωπαϊκούς σωματότυπους. Aκολουθώντας τις επιταγές της ευρωπαϊκής σχολής, οι τροχοί είναι δεκαεξάρηδες (με καλόγουστες αλουμινένιες ζάντες, με 5 διαιρούμενα μπράτσα).

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Η Kymco ονομάζει τον κινητήρα της G5, πιθανά από το Generation 5, δηλώνοντας εξέλιξη προηγούμενων εκδόσεων. Είναι “φουλ 300άρης”, δηλαδή 299 κ. εκ. και όχι 278 και 279 κ. εκ. που είναι οι κινητήρες της Piaggio και της Honda (Beverly και SH αντίστοιχα). Οι μηχανικοί του θόρυβοι είναι εντυπωσιακά λίγοι, η λειτουργία του βελούδινη και άριστη σε όλες τις στροφές, εκτός από το ρελαντί όπου εμφανίζονται λίγοι κραδασμοί. Το μεγάλο, τετραγωνισμένο τελικό της εξάτμισης εκπέμπει ήχο μπάσο, συμπαθητικό και χαμηλό.

ΠΡΙΝ ΤΗ ΒΟΛΤΑ

ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ: Εδώ έχουμε να κάνουμε με μια διαφορετική θέση οδήγησης. Η σέλα είναι χαμηλά, η στάση του κορμού όρθια, τα πόδια (στην περιοχή των γονάτων) ανοίγουν πάνω από τις 90 μοίρες (δηλαδή άνετα), ενώ τα χέρια είναι ψηλά τοποθετημένα, θυμίζοντας κάπως… power cruiser – δηλαδή τα αμερικάνικα γρήγορα τσόπερ. Υπάρχει αρκετός χώρος για τα πόδια στην ποδιά και γενικά είναι ευχάριστη η αίσθηση που μεταφέρεται στον αναβάτη.

ΤΙΜΟΝΙ: Διαθέτει κολόνα μεγάλου ύψους, οπότε είναι και αυτό ψηλά τοποθετημένο. Για να βρουν τα γόνατα σου στο τιμόνι πρέπει να έχεις ύψος πάνω από δύο μέτρα. Το κόψιμο (γωνία στροφής) του σε επιτόπου στροφές είναι αρκετό, ικανοποιητικό. Το ύψος του τιμονιού επίσης διευκολύνει στο πέρασμα ανάμεσα από αυτοκίνητα γιατί περνάει πάνω από τους καθρέφτες τους.

Οι μαύρες ζάντες και η αιχμηρή αισθητική, "αγριεύουν" κομψά το 300

Οι μαύρες ζάντες και η αιχμηρή αισθητική, "αγριεύουν" κομψά το 300

ΣΕΛΑ: Χαμηλό ύψος σέλας, υψηλής πυκνότητας και καλής σκληρότητας αφρώδες, ποιοτικό αντιολισθητικό κάλυμμα. Υπάρχει επίσης στήριξη – “κόντρα”, στην περιοχή του κόκκυγα για τον αναβάτη.

ΣΥΝΕΠΙΒΑΤΗΣ: Το μέγεθος της σέλας είναι αρκετό, χωρίς τη μπαγκαζιέρα όμως. Με την προσθήκη μπαγκαζιέρας, το κάτω μέρος της πλάτης του συνεπιβάτη ακουμπάει πάνω της. Τα πόδια του τοποθετούνται στις ιδανικές 90 μοίρες (κνήμες σε σχέση με τους μηρούς) πατώντας πάνω σε τριγωνικά, μεγάλα, αναδιπλουμενα μαρσπιέ.

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΟΔΙΑΣ/ΖΕΛΑΤΙΝΑΣ: Παρότι δεν υπάρχει ψηλή ζελατίνα, το ύψος του τιμονιού είναι τέτοιο που ο αέρας χτυπάει τον αναβάτη (1.80μ. ύψος) λίγο πιο κάτω από το λαιμό. Περιέργως ο αέρας φτάνει στο κεφάλι του αναβάτη ομαλοποιημένος χωρίς θόρυβο – όλα αυτά μετά τα 120, γιατί μέχρι εκεί σε προστατεύει.

ΑΠΟΘΗΚΕΥΤΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ: Λίγος είναι ο χώρος κάτω από τη σέλα (το ξεχνάτε το κράνος) και υπάρχει κι ένα ακόμα μικρό ντουλαπάκι (που κλειδώνει στην ποδιά) για τσιγάρα, κινητό και μικροπράγματα. Γι’ αυτό και είναι σχεδόν υποχρεωτική η μπαγκαζιέρα στην ουρά.

ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

ΕΝΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: Αφού πρώτα η μικρή μίζα κάνει δύο στροφές προτού σπρώξει τον στρόφαλο και τον κάνει να γυρίσει, γίνεται σαφές πως λίγοι μηχανικοί θόρυβοι βγαίνουν από τα σωθικά του. Περιορισμένος είναι και ο μπάσος θόρυβος από την  εξάτμιση. Η ποιότητα κατασκευής που είναι μοιρασμένη παντού σε τούτο το σκούτερ της Kymco, σε κάθε λεπτομέρεια, γίνεται αντιληπτή και από τον τρόπο με τον οποίο δουλεύει συνολικά ο κινητήρας.

Ένα σταθερό μπροστινό σύστημα εμφανίζει το GTi, στοιχείο που χρειάζεται σε ένα γρήγορο σκούτερ

Ένα σταθερό μπροστινό σύστημα εμφανίζει το GTi, στοιχείο που χρειάζεται σε ένα γρήγορο σκούτερ

Η μετάδοση δεν είναι άμεση, γρήγορη, “βιαστική” στο ξεκίνημα από τα φανάρια. Αντίθετα είναι ήπια, προοδευτική και τελικά ό,τι ακριβώς χρειάζεται κάποιος για «να κάνει τη δουλειά του» και δεν επιθυμεί μέσω μιας απότομης μετάδοσης να «μπαίνει στην πρίζα» στην καθημερινή του μετακίνηση. Δεν μπορώ να πω οτι σε απογοητεύει αυτή η απόδοση, κυρίως γιατί το 300 σε αφήνει να επιλέξεις με ποιο τρόπο θέλεις να κινηθείς.

Μικρή μετωπική επιφάνεια, μικρή ζελατίνα...

Μικρή μετωπική επιφάνεια, μικρή ζελατίνα...

Ήρεμα, αργά ή δυναμικά και γρήγορα; Αυτό βέβαια συμβαίνει γιατί πάνω από τα 35 χ.α.ω το τετραβάλβιδο μοτεράκι ανοίγει τα χαρτιά του, που το κάνουν το ισχυρότερο στην κατηγορία, και φεύγει μπροστά. Διαθέτοντας πολύ καλή απόκριση από αυτή την ταχύτητα και μέχρι τα 90 χ.α.ω, το GΤi γίνεται ένας πολύ γρήγορος τρόπος για να κινείσαι μέσα στην πόλη. Οι επιλογές των μηχανικών της Kymco πάνω στον τομέα της κατασκευής του πλαισίου και της συμπεριφοράς του στις στροφές και στις ευθείες γίνονται σύντομα αντιληπτές. Σταθερότητα παντού, κι ας είναι πιο αργές οι αντιδράσεις του τιμονιού. Δηλαδή, πηγαίνεις να στρίψεις, φτάνεις στην είσοδο της στροφής, γυρίζεις το τιμόνι σου και το μπροστινό μπαίνει λίγο πιο αργά, από το πίσω μέρος που γέρνει ταχύτερα.

Δεν υπάρχει ίχνος νευρικότητας από πλευράς πλαισίου, ακόμα και κοντά στην τελική – η οποία είναι εντυπωσιακή, αν σκεφτεί κανένας πως έδειξε 160 χ.α.ω στο κοντέρ, με αρκετή επιμονή βέβαια και ελαφρώς κατηφορικό δρόμο, ενώ ο κινητήρας έδειχνε πως μπορεί να ανεβάσει κι άλλες στροφές! Αν μη τι άλλο εντυπωσιακό, ειδικά για μια εταιρία που πριν από 15 χρόνια δεν γνώριζαν πολλοί. Κορυφαία συμπεριφορά έχει το 300 και στο κομμάτι των φρένων, αφού διαθέτει δίσκους μεγάλης διαμέτρου, πολύ καλή αίσθηση στη μανέτα – κάτι που είναι χρήσιμο γιατί σε ενημερώνει για τις κινήσεις των τροχών. Ένα πολύ καλό μπροστινό και ένα ακόμα καλύτερο πίσω φρένο με κρεμαστή δαγκάνα δύο εμβόλων. Τα σωληνάκια των φρένων είναι υψηλής πίεσης με μεταλλικό περίβλημα, και εν γένει η δουλειά που έχει γίνει και στα φρένα αποδεικνύει το πόσο προσεγμένο σκούτερ είναι το Gti. To πιρούνι έχει αρκετή διαδρομή και σωστή σκληρότητα ελατηρίων για να αντέξει ακόμα και το έντονο φρενάρισμα, ενώ σύμμαχός σου στην διαδικασία, είναι το αντιολισθητικό κάλυμμα της σέλας, αλλά και η υψηλή θέση του τιμονιού που σου προσφέρουν στήριξη και έλεγχο.

Η πίσω ανάρτηση, που είναι και το μεγάλο θέμα των σκούτερ στην Ελλάδα, λόγω των συγκεκριμένων δρόμων μας, διαθέτει δύο αμορτισέρ με μεγάλο σώμα και ελατήρια μεταβλητής σκληρότητας , τα οποία καταφέρνουν να προσφέρουν ασφάλεια, διατήρηση της πορείας ακόμα και μετά από πέρασμα “μικρο-κρατήρα ηφαιστείου Ελληνικού τύπου”, αλλά θα δυσαρεστήσουν λίγο τον συνεπιβάτη. Για τον αναβάτη τα πράγματα είναι καλύτερα, το ανώτερο σημείο στήριξης των αμορτισέρ είναι μακριά από τη μέση του κι έτσι οι κραδασμοί δεν τον ενοχλούν, αλλά διαχέονται σε άλλα σημεία.

Μεγάλη και καλοσχεδιασμένη η εξάτμιση, δυνατό το πίσω δισκόφρενο

Μεγάλη και καλοσχεδιασμένη η εξάτμιση

Στο μποτιλιάρισμα το 300 δεν κερδίζει τα εύσημα του “ταχύτερου χορευτή της πόλης”, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν τα καταφέρνει – απλώς εκτελεί όλες τις κινήσεις του λίγο πιο αργά, αλλά συνάμα με σταθερότητα.

ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: Οι μεγάλες δυνατότητες του κινητήρα κάνουν το ταξίδι μια αρκετά ευχάριστη προοπτική. Ειδικά οι μικρές διαδρομές εκτός πόλης για ένα άτομο είναι μέσα στις δυνατότητες του Kymco People GTi 300, χωρίς την παραμικρή επέμβαση, ακόμα και χωρίς την προσθήκη ψηλότερης ζελατίνας, αρκεί να μην ταξιδεύεις πάνω από 120 χ.α.ω για πολλή ώρα. Για το δεύτερο άτομο η σέλα και η θέση που κάθεται είναι μια χαρά, αρκεί να μην υπάρχει η μπαγκαζιέρα πίσω του, η οποία τον σπρώχνει μπροστά. Το επίπεδο δάπεδο θα διευκολύνει τη μεταφορά κάποιας αποσκευής, η ποδιά είναι αρκετά πλατιά ώστε να προστατεύει από αέρα κ.λπ., και το 9λιτρο ντεπόζιτο καυσίμου θα δώσει αρκετή αυτονομία, κοντά στα 200 χιλιόμετρα.

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ: Εξαιρετικός κινητήρας, με δύναμη, προοδευτικότητα και ροπή. Οι επιταχύνσεις του από στάση είναι πιο αργές σε σχέση με τα “εκρηκτικά” σκούτερ. Πηγαίνει ομαλά μέχρι τα 35 χ.α.ω και από κει και πέρα απογειώνεται . Ξυπνάει και εμφανίζει έναν πολύ πρόθυμο για “τρέξιμο” χαρακτήρα, με πολύ καλή απόκριση στο γκάζι και καλές ρεπρίζ. Ο 300άρης της Kymco παρουσιάζει μια διαβολεμένη όρεξη για πολλές στροφές που δεν φαίνεται να χορταίνει παρά μόνο αν η βελόνα του κοντέρ δείξει 160 χ.α.ω! Σε φυσιολογικές συνθήκες τα 145-150 χ.α.ω τελικής, που είναι υπεραρκετά για 300 κ.εκ., είναι μέσα στις δυνατότητές του. Η κατανάλωση που είδαμε κατά τη δοκιμή έφτασε τα 5,2 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα.

ΤΕΛΙΚΑ…

Ένα καθ’ όλα άξιο και ποιοτικό σκούτερ από την Kymco, το People GTi 300 δεν θα αφήσει κανέναν παραπονεμένο σε κανένα του σχεδόν σημείο. Η τιμή του είναι πολύ κοντά – χαμηλότερα πάντως – από τον ανταγωνισμό, ειδικά τον προερχόμενο εξ Ιταλίας (βλ. Piaggio). Για κάποιον που κινείται συχνά στην πόλη είναι απαραίτητο το top box, δηλαδή η μπαγκαζιέρα πίσω, στη σχάρα (γιατί χώρος για φύλαξη κράνους δεν υπάρχει στο απλό 300) με την επιβάρυνση 100 ευρώ.

Το 300άρι είναι εναρμονισμένο με τις ευρωπαϊκές ανάγκες διαθέτοντας και τις επιδόσεις και τα φρένα και την οδική συμπεριφορά (βοηθούντων και των 16άρηδων τροχών), τη στιγμή που φινίρισμα και συναρμογή πλαστικών δεν αφήνουν περιθώρια για παράπονα. Το ίδιο ισχύει και για την εμφάνισή του που κινείται πάνω στις γραμμές που ορίζονται από Ευρωπαίους σχεδιαστές και μάλιστα προχωράει ένα βήμα παραπάνω, αφού εμφανίζεται λίγο πιο αγριεμένο. Γι’ αυτό και χρησιμοποιεί το θρυλικό όνομα… GTi

Η μπαγκαζιέρα υποκαθιστά την έλλειψη του χώρου για κράνος κάτω από η σέλα

Η μπαγκαζιέρα υποκαθιστά την έλλειψη του χώρου για κράνος κάτω από η σέλα

ΟΡΓΑΝΑ: Ένα μεγάλο στρογγυλό κοντέρ είναι κυρίαρχο στο κέντρο του τιμονιού. Ένα ψηφιακό πολυόργανο συμπληρώνει τον “πίνακα πληροφόρησης” του αναβάτη. Η συνολική εμφάνιση των οργάνων είναι μέτρια την ημέρα και εντυπωσιακή το βράδυ με τον φωτισμό. Ενδείξεις, ώρας, στάθμης βενζίνης, θερμοκρασίας, μερικός, ολικός χιλιομετρητής.

ΦΩΤΑ: Τα φώτα είναι πολύ καλά (ένταση, συγκέντρωση δέσμης) και στις δύο σκάλες, με λάμπα ιωδίου 65/55 W, ενώ η χρήση των led σε φώτα πορείας, φλας και στοπ χαρίζει ένα ακόμα ποιοτικό στοιχείο στο 300άρι. ΚΟΡΝΑ: Μπάσος ήχος , μέτριας έντασης.

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: Ο ανεφοδιασμός γίνεται αφού πρώτα ξεκλειδώσει (από τον κεντρικό διακόπτη – χωρίς να βγει το κλειδί) η σέλα. Άρα στους ανεφοδιασμούς ξεκαβαλάς, αλλά τουλάχιστον δεν κουβαλάς το κλειδί μαζί σου...

ΣΤΑΝΤ: Το κεντρικό στάντ στήνεται με λίγη παραπάνω δύναμη, ενώ υπάρχει και πλάγιο, για στάσεις-εξπρές.

ΔΙΑΚΟΠΤΕΣ: Παλαιάς σχεδίασης, μεγάλων διαστάσεων και τετράγωνοι. Τα φλας έχουν και ηχητικό σήμα για να μην ξεχνιούνται αναμμένα.

ΣΧΑΡΑ, ΧΕΙΡΟΛΑΒΕΣ: Αλουμινένια σχάρα που δέχεται την ιδίου χρώματος με το σκούτερ μπαγκαζιέρα και βολικές χειρολαβές.

Αναλογικά και ψηφιακά όργανα σε συμπληρωματικούς ρόλους

Αναλογικά και ψηφιακά όργανα σε συμπληρωματικούς ρόλους

ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ: Καλοί καθρέφτες, σωστού-λειτουργικού σχήματος, που ρυθμίζονται εύκολα.

ΕΞΤΡΑ KAI ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ: Παροχή ρεύματος (τύπου αναπτήρα αυτοκινήτου) στο χώρο κάτω από τη σέλα. Πλάγιο στάντ. Αντικλεπτική φραγή στην κεντρική κλειδαριά. Επίσης υπάρχει kill switch στο δεξί άκρο του τιμονιού καθώς και ένας χρήσιμος διακόπτης φώτων (σε αντίθεση με τα σκούτερ που δεν διαθέτουν τέτοιο και αφήνουν μονίμως αναμμένα τα φώτα τους). Υπάρχει ακόμα ένα γερό, πλαστικό αναδιπλούμενο γαντζάκι για μεταφορά σακουλών, το οποίο βρίσκεται τοποθετημένο σε βολική, χαμηλή θέση.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:4.295 ευρώ, 4.395 ευρώ (Top case), τιμή χωρίς τέλος ταξινόμησης
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Tετράχρονος, μονοκύλινδρος, υδρόψυκτος, 1ΕΕΚ, 4 βαλβίδες, 298,9 κ.εκ.
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:28,8 ίπποι/ 7.500 σ.α.λ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Τηλεσκοπικό πιρούνι διαδρ. 110 χιλ., διαμ. 38 χιλ./Δύο αμορτισέρ διαδρ. 100 χιλ.
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δίσκος 260 χιλ. 3έμβολη δαγκάνα/ Δίσκος 260 χιλ. 2έμβολη δαγκάνα
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
16 ιντσών/16 ιντσών (ελαστικά 110/70, 140/70)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.450 χιλ.
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:810 χιλ.
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:9,0 λίτρα
ΒΑΡΟΣ:165 κιλά
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Μοto Trend, Βρυούλλων 56 & Εθν. Οδός Αθηνών-Λαμίας, Ν. Φιλαδέλφεια, Αθήνα, τηλ 210 25 85991-2