Η τρίτη γενιά πατάει στο σήμερα, με βελτιώσεις σε κινητήρα, εργονομία και άνεση
Κυβισμός: 321cc * Ιπποδύναμη: 28,6 ίπποι στις 7.250 rpm * Τελική: 132 km/h (πραγματική) * Βάρος: 175 kg (κενό) * Τιμή: 5.595€ (Οκτώβριος 2025)
Οι απαιτήσεις της καθημερινής μετακίνησης στις πόλεις αυξάνονται συνεχώς και οι αναβάτες αναζητούν σκούτερ που να συνδυάζουν επιδόσεις, εξοπλισμό και υψηλά επίπεδα ασφάλειας. Το νέο Kymco Downtown 350GT έρχεται να καλύψει αυτές ακριβώς τις ανάγκες, προσφέροντας παράλληλα την αξιοπιστία και την ποιότητα που χαρακτηρίζουν την εταιρία. Κείμενο: Θάνος Κυλάφης, Φωτογραφίες: Οδυσσέας Σολωμού
Η σειρά Kymco Downtown έχει καθιερωθεί εδώ και σχεδόν 20 χρόνια ως μία από τις πιο συνεπείς προτάσεις στα μεσαία και μεγάλα GT σκούτερ.
Το Downtown GTi 350 αποτελεί τον συνεχιστή μιας ιδιαίτερα επιτυχημένης οικογένειας της Kymco, η οποία έχει ξεπεράσει τις 150.000 πωλήσεις στην Ευρώπη, καταγράφοντας πορεία που έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη του κοινού.
Από την πρώτη της παρουσίαση στα τέλη της δεκαετίας του 2000, η Kymco στόχευσε σε ένα κοινό που αναζητούσε περισσότερη άνεση και σταθερότητα σε καθημερινές και υπεραστικές μετακινήσεις, χωρίς να χάσει την ευκολία χρήσης ενός σκούτερ.
Στην τρίτη του γενιά, συνεχίζει την πορεία του ως maxi σκούτερ, συνδυάζοντας στοιχεία από τις κατηγορίες Luxury GT και Sport Touring.
Η νέα σχεδίαση τονίζει τον χαρακτήρα του και του δίνει μια πιο επιθετική χροιά – σύμφωνα με την νέα σχεδιαστική τάση στα σκούτερ – ενώ η εργονομία και η άνεση έχουν βελτιωθεί σημαντικά τόσο για τον αναβάτη όσο και για τον συνεπιβάτη.
Οι γωνίες είναι πιο “σμιλεμένες” και δίνουν μια πιο ρέουσα μορφή στο σκούτερ της Kymco, ενώ το μπροστινό μέρος εμφανίζεται πιο λεπτό, κάνοντας έτσι πλέον λίγο μεγαλύτερη την αντίθεση με την ουρά, που διατηρεί τον όγκο της.
Η σέλα δύο επιπέδων διαθέτει αντιολισθητικό κάλυμμα και σωστά μελετημένες γωνίες, ενώ στο πίσω μέρος ο συνεπιβάτης απολαμβάνει άνεση χάρη στη μεγάλη επιφάνεια και τις ενσωματωμένες εργονομικές χειρολαβές.
Ο τετραβάλβιδος, υγρόψυκτος κινητήρας των 321cc ανήκει στη σειρά G5-SC.
Εκτός από μειωμένη κατανάλωση και χαμηλότερους κραδασμούς, διακρίνεται για το χαμηλό βάρος, την αθόρυβη λειτουργία και το μικρό κόστος συντήρησης.
Σύμφωνα με την Kymco, η απώλεια τριβών έχει μειωθεί κατά 20-30% σε σχέση με αντίστοιχους κινητήρες, χάρη στις βαλβίδες που παίρνουν την κίνησή τους με ρουλεμάν από τους επικεφαλής εκκεντροφόρους, ενώ παράλληλα, η επιφανειακή κάλυψη των ελατηρίων του εμβόλου από νιτρίδιο του χρωμίου συμβάλλει σε μείωση των τριβών κατά 12% σε σχέση με τα παραδοσιακά ελατήρια.
Η βελτιωμένη κυκλοφορία ψυκτικού υγρού βοηθά στη γρήγορη απαγωγή θερμότητας και στη διατήρηση της απόδοσης ακόμα και μετά από πολλές ώρες οδήγησης.
Ο κινητήρας έχει ρυθμιστεί ώστε να παρέχει γραμμική απόδοση σε όλο το φάσμα των στροφών, με έμφαση στη ροπή και την απόκριση από χαμηλά, ενώ εξοπλίζεται και με Traction Control.
Η απόδοσή του φτάνει τους 28,6 ίππους στις 7.250 rpm και τα 30 Nm ροπής στις 5.750 rpm, ενώ κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, η μέση κατανάλωση έφτασε τα 3,9 με 4 λίτρα ανά 100 χλμ./ώρα, νούμερο που δίνει αυτονομία άνω των 300 χιλιομέτρων στο Kymco Downtown GT 350i, χάρη στο ντεπόζιτο των 12,5 λίτρων.
Το πλαίσιο του σκούτερ είναι κατασκευασμένο από ενισχυμένο ατσάλι, ενώ το ντεπόζιτο έχει τοποθετηθεί κεντρικά, ώστε να εξασφαλίζεται καλύτερη κατανομή βάρους και, κατά συνέπεια, πιο ισορροπημένη οδική συμπεριφορά.
Οι αναρτήσεις αποτελούνται από ένα τηλεσκοπικό πιρούνι μπροστά και διπλά αμορτισέρ πίσω, ενώ το σύστημα πέδησης περιλαμβάνει δύο μεγάλους υδραυλικούς δίσκους (έναν μπροστά και έναν πίσω) με διπίστονες δαγκάνες και δικάναλο ABS 9.1 της Bosch.
Οι τροχοί έχουν διαστάσεις 15” μπροστά και 14” πίσω, προσφέροντας ισορροπία ανάμεσα στην ευελιξία και την σταθερότητα, ενώ “ντύνονται” με ελαστικά διαστάσεων 120/70 και 140/70 αντίστοιχα.
Ένα μεγάλο “πεδίο μάχης” στα σύγχρονα GT σκούτερ είναι ο εξοπλισμός και εκεί το Kymco Downtown GT 350i στέκεται επάξια απέναντι στον ανταγωνισμό.
Πέραν του Traction Control που προαναφέρθηκε, στον εξοπλισμό του Downtown GT 350i περιλαμβάνεται πλήρης φωτισμός LED, με προβολείς που ενσωματώνουν τεχνολογία DRL για καλύτερη ορατότητα τη μέρα.
Το σύστημα ESS (Emergency Stop Signal) ενεργοποιεί τα αλάρμ σε περίπτωση έντονου φρεναρίσματος, ώστε να ειδοποιήσει τους χρήστες του δρόμου που ακολουθούν, ενώ το Traction Control είναι απενεργοποιούμενο και ελέγχεται από ένα κουμπί στο τιμόνι.
Το σύστημα Keyless επιτρέπει εκκίνηση και βασικές λειτουργίες χωρίς την χρήση κλειδιού, μέσω ενός κεντρικού περιστροφικού διακόπτη, ενώ ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα είναι φωτιζόμενος και μπορεί να φιλοξενήσει δύο full-face κράνη.
Επιπλέον, στο κάτω μέρος του τιμονιού υπάρχουν δύο μικρά ντουλαπάκια, καθώς και δύο θύρες USB (τύπου A και C) για φόρτιση συσκευών.
Μια μικρή παρατήρηση σε αυτό το σημείο για την τοποθέτηση της θύρας USB.
Βρίσκεται κάτω από το καπάκι στο κεντρικό μέρος του τιμονιού, κάνοντας έτσι την φόρτιση λίγο πιο δύσκολη και άβολη όταν κινείσαι.
Ο πίνακας οργάνων αποτελείται από έγχρωμη οθόνη LCD 6 ιντσών με ευανάγνωστη ένδειξη σε όλες τις συνθήκες φωτισμού και πληθώρα πληροφοριών για τον αναβάτη.
Η τιμή του νέου Kymco Downtown GT 350i έχει οριστεί στα 5.495 ευρώ και προσφέρεται σε τρεις χρωματισμούς: Golden Grey, Petrol Blue και Abyss Black Matt.
Το μοντέλο καλύπτεται από διετή εγγύηση χωρίς περιορισμό χιλιομέτρων, ενώ υπάρχουν διαθέσιμα ευέλικτα χρηματοδοτικά προγράμματα με έως και 18 άτοκες ή 72 έντοκες δόσεις, χωρίς προκαταβολή.
Στο δρόμο… η ώρα της δοκιμής
Συμπέρασμα – Η ώρα της Κρίσης
Η Kymco πέρασε το Downtown 350 στην τρίτη του γενιά, εστιάζοντας στα δυνατά του σημεία και κάνοντάς τα ακόμα πιο εμφανή.
Η λειτουργία του κινητήρα είναι ένα από αυτά τα δυνατά σημεία και η νέα μονάδα καταφέρνει να προσφέρει απόδοση σε όλο το φάσμα των στροφών, με την κατανάλωση να κρατιέται σε φυσιολογικά επίπεδα, ενώ το κομμάτι της άνεσης (που είναι εξαιρετικά κομβικό για ένα σκούτερ) κινείται και πάλι σε υψηλά επίπεδα, με τη νέα σχεδίαση να προσδίδει και έναν πιο “επιθετικό” τόνο στο σκούτερ της Kymco.
Ο εξοπλισμός ακολουθεί τα πρότυπα της κατηγορίας, χωρίς να κάνει υπερβολές και χωρίς να θυσιάζει την πρακτικότητα στο βωμό του “ενθουσιασμού”.
Συνολικά, το Kymco Downtown GT 350i αποτελεί ένα ολοκληρωμένο σκούτερ, το οποίο έχει ως κύριο χαρακτηριστικό να σε μεταφέρει στην καθημερινότητα και στις διαδρομές σου στην πόλη και στους αυτοκινητοδρόμους της χωρίς να χάνει σε κανένα χαρακτηριστικό, ενώ μπορεί και ως δευτερεύον χαρακτηριστικό να σε συνοδεύσει σε εξορμήσεις και ταξίδια, χάρη στη δύναμη του κινητήρα του.
Η τιμή του στα 5.595 ευρώ, το κάνει ανταγωνιστικό για την κατηγορία, με βάση τον εξοπλισμό του και ειδικά στον βαθύ μπλε χρωματισμό του μοντέλου δοκιμής, δεν θα περάσει απαρατήρητο.
Περισσότερες πληροφορίες: kymco.gr
Θετικά στοιχεία
- Απόδοση κινητήρα
- Λειτουργία αναρτήσεων
- Οδική συμπεριφορά
Χρειάζονται βελτίωση
- Μικρή ζελατίνα και ανεμοκάλυψη για ταξίδι
- Νευρικότητα μπροστινού τροχού στα πολλά χιλιόμετρα
- Άβολη τοποθέτηση θύρας USB
Λεπτομέρειες και παρατηρήσεις
- Πολύ ωραίο είναι το όργανο με μεγάλες και εξαιρετικά ευκρινείς ενδείξεις
- Ο χειρισμός της οθόνης είναι αρκετά απλός, μέσω ενός διακόπτη στο δεξί μέρος του τιμονιού
- Το Traction Control έχει ξεχωριστό κουμπί, κάνοντας ακόμα πιο εύκολη και άμεση την ενεργοποίηση/απενεργοποίησή του
- Θα προτιμούσαμε η θύρα USB που βρίσκεται κάτω από το καπάκι στο κέντρο του τιμονιού να έχει μια πιο συμβατική τοποθέτηση
- Μεγάλος χώρος κάτω από τη σέλα, με ωραία, κομψή επικάλυψη
- O κεντρικός μοχλός του συστήματος Keyless θέλει λίγη συνήθεια στη λειτουργία του
- Καλή απόδοση φρένων, με ικανοποιητικό αρχικό δάγκωμα