fbpx

KYMCO AGILITY 16+ 200i, Πλήρης Δοκιμή

Ψυχραιμία, ηρεμία και βασική μετακίνηση

Ένα από τα πιο δημοφιλή 200άρια, το Kymco Agility City 200i, μετά από έξι χρόνια παρουσίας στην αγορά ανανεώνεται σε μεγάλο βαθμό και εμφανίζεται σαν Kymco Agility 16+ 200i. Βελτιώνοντας την εικόνα, αλλά και την ουσία σε πολλούς τομείς. Η τιμή του παραμένει στα ίδια επίπεδα του παρελθόντος, κοντά στα 2.200 ευρώ. ΚΕΙΜΕΝΟ: Βασίλης Αντζουλάτος, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Μιχάλης Λαζαρίδης

Τα Kymco Agility πρωτοπαρουσιάστηκαν το 2008 και πολύ σύντομα έγιναν επιτυχία στις ευρωπαϊκές αγορές, το 2010 εμφανίστηκε το 200 σαν το “μεγάλο” της οικογένειας έχοντας λίγα παραπάνω κυβικά από το μεσαίο των 150 κυβικών.

Το νέο 200άρι που ονομάζεται Agility 16 +, πρωτοπαρουσιάστηκε το ’13 στα σαλόνια και πάτησε τις ρόδες του για πρώτη φορά στην Ευρώπη το 2014, πατώντας στις γνωστές γραμμές της οικογένειας.

Κατασκευασμένο στην Κίνα και σχεδιασμένο στην Ιταλία (όπου τα Agility χαίρουν υψηλών πωλήσεων) διαθέτει νέο πλαίσιο που δίνει καλύτερη οδική συμπεριφορά και βοηθάει την άνεση του αναβάτη, αλλά και την πρακτικότητα, αλλάζοντας ελαφρώς τη θέση οδήγησης, μεταφέροντας την τάπα βενζίνης στην ποδιά και το ντεπόζιτο κάτω από το δάπεδο (αυξάνοντας τη χωρητικότητα από τα 6 στα 7 λίτρα).

Kycmo Agility 16+

Η σέλα έχει περισσότερο αφρώδες υλικό για άνεση και είναι χαμηλότερη, με τον αποθηκευτικό χώρο να έχει αυξήσει τη χωρητικότητά του, αφού κάτω από αυτόν υπάρχει πλέον ένας 14ων ιντσών τροχός (16άρης στο City).

Τα μαρσπιέ του συνεπιβάτη είναι αναδιπλούμενα, τα αμορτισέρ έχουν αυξήσει τη διαδρομή τους (διαδρ. τροχού, από 71 στα 81 mm), ενώ ίδια παραμένουν τα φρένα και η σχεδίαση των ζαντών.

4T-Gear-text_banner_540x87_4T_2015-2

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Ο κινητήρας του Kymco Agility 16+ 200i είναι εξελιγμένος σε σύγκριση με τον κινητήρα που χρησιμοποιείται στο Agility City 200i. Η απόδοση που ανακοινώνεται είναι 11,2 ίπποι στις 7.500 rpm και η ροπή στα 1,2 kgm, στις 5.500 rpm.

Ο κινητήρας είναι τετράχρονος, μονοκύλινδρος, αερόψυκτος με δύο βαλβίδες, τροφοδοτείται από ψεκασμό και έχει κυβισμό 163cc, δηλαδή 14 κυβικών εκατοστών παραπάνω από το 150άρι Agility.

Η εκκίνηση γίνεται από μίζα. Καίριες αλλαγές στα εσωτερικά του κινητήρα και η εξελιγμένη χαρτογράφησηπροσφέρουν βελτιωμένες επιδόσεις, επιταχύνσεις, ρεπρίζ, εκπομπές καυσαερίων και κατανάλωση. Εδώ οφείλουμε να σημειώσουμε πως η ιπποδύναμη που ανακοινώνεται είναι χαμηλότερη του Agility City 200i κατά 0,4 του ίππου.

Kycmo Agility 16+

ΣΧΕΔΙΑΣΗ – ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ: Καλή ποιότητα κατασκευής και προσεγμένες: λεπτομέρειες, εφαρμογή πλαστικών, όπως και φινίρισμα.

Η ανανεωμένη εμφάνιση έχει εκμοντερνίσει τη γνωστή εικόνα της οικογένειας των Agility, διατηρώντας τα άβαφα γκρίζα πλαστικά κομμάτια στα άκρα του σκούτερ, που πρόκειται για μια οικονομική λύση.

Ο προβολέας που έχει ομορφύνει πολύ και θυμίζει σπορ μοτοσυκλέτα μεγάλου κυβισμού. Η ακμές και τα εξογκώματα που έχουν δημιουργηθεί στα πλαϊνά καπάκια δημιουργούν έξυπνα την εικόνα ενός “μυώδους” σκούτερ, ανεβάζοντας το κασέ του.

Kycmo Agility 16+

ΜΕΓΕΘΟΣ-BΑΡΟΣ: Μεσαίο είναι το μέγεθος του νέου 200, φοράει 16άρη τροχό μόνο μπροστά και διαθέτει εύκολο στη χρήση και άνετο επίπεδο δάπεδο. Το μεταξόνιο του είναι 1.340mm και το ύψος σέλας είναι λογικό. Το βάρος του φτάνει τα 119kg κενό.

ΤΡΟΧΟΙ-ΕΛΑΣΤΙΚΑ-ΦΡΕΝΑ-ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ: Οι χυτές, αλουμινένιες ζάντες είναι 5 διπλών μπράτσων, ίδιες με τις παλιές, με απλή, “καθαρή” σχεδίαση και είναι βαμμένες μαύρες. Τα λάστιχα έρχονται, όπως και στο παρελθόν, από την Kenda σε διαστάσεις 100/80-16 μπροστά και 120/80-14 πίσω.

Ο μπροστινός τροχός είναι 16 ιντσών, ενώ ο πίσω για λόγους χωροταξίας έχει γίνει 14 ιντσών. Το πιρούνι είναι τηλεσκοπικό και φοράει καλάμια διαμέτρου 33mm.

Η διαδρομή του πιρουνιού είναι 95 mm. Πίσω συναντάμε δύο αμορτισέρ, ρυθμιζόμενα ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου, που προσφέρουν διαδρομή τροχού στα 81 mm.

Τα φρένα είναι δισκόφρενο πίσω 240mm με δύο έμβολα και σωληνάκι υψηλής πίεσης με μεταλλικό πλέγμα, ενώ το μπροστινό είναι 260mm με δαγκάνα μονού εμβόλου με λαστιχένιο σωληνάκι.

Kycmo Agility 16+

ΠΡΙΝ ΤΗ ΒΟΛΤΑ

ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ: Κάθεσαι ψηλά και “πάνω” στο σκούτερ με τον κορμό στητό, όρθιο. Το τιμόνι είναι σχετικά χαμηλό και αρκετά πλατύ, με το δάπεδο να είναι κάπως ψηλά.

Το τελευταίο επεκτείνεται προς τα πίσω, με τον αναβάτη να μπορεί να επιλέξει θέση (ελευθερία κινήσεων των ποδιών) και αν θέλει μπορεί να πατήσει πιο πίσω σε μια σπόρ θέση οδήγησης. Παράλληλα έχει μείνει κομμάτι της ποδιάς που παλαιότερα φιλοξενούσε (κάπως άβολα είναι αλήθεια) τα πόδια του συνεπιβάτη.

Kycmo Agility 16+

ΤΙΜΟΝΙ: Πλατύ με μεγάλα γκριπ και ομοίως μεγάλα μαύρα αντίβαρα στα άκρα τους που δυσκολεύουν λίγο στις διηθήσεις ανάμεσα στα αυτοκίνητα.

Το τιμόνι είναι αρκετά απομακρυσμένο από το σώμα του αναβάτη και σε τέτοιο ύψος που ρίχνει βάρος στα χέρια, σε μια ελαφρά σπορ θέση οδήγησης. Η ακτίνα στροφής είναι καλή για σκούτερ με 16άρη τροχό (3,6 μέτρα).

Kycmo Agility 16+

ΣΕΛΑ: Ξανασχεδιασμένη η σέλα σύμφωνα με την εταιρία – δύσκολα το αντιλαμβάνεται κανείς με το μάτι – με νέο, μαλακό και περισσότερο αφρώδες για τον αναβάτη, άρα μικρότερη υψομετρική διαφορά από τον συνεπιβάτη.

Διατηρεί το αντιολισθητικό κάλυμμα και τις εξωτερικές ραφές, αλλά και την “κόντρα”-μύτη στο μπροστινό τμήμα της για να συγκρατεί τον αναβάτη από το να τσουλήσει μπροστά, όταν πατιούνται τα φρένα.

Το ύψος της είναι στα 760mm και βολεύει πλήθος αναστημάτων, με τη μόνη διαφορά ότι το πλατύ δάπεδο θα ανοίξει τις γάμπες του αναβάτη δυσκολεύοντάς τον να πατήσει εύκολα τα πόδια του στο έδαφος.

Η σέλα ανοίγει από ξεχωριστή κλειδαριά που βρίσκεται στο αριστερό πλαϊνό καπάκι και όχι από τον κεντρικό διακόπτη που είναι πιο βολικό.

Kycmo Agility 16+

ΣΥΝΕΠΙΒΑΤΗΣ: Εύκολα ανεβαίνει ο συνεπιβάτης στη σέλα, αφού το ύψος της είναι λογικό.

Στο Agility 16+ υπάρχουν εύχρηστα αναδιπλούμενα μαρσπιέ (λίγο ψηλά τοποθετημένα) ενώ το αφρώδες της σέλας του είναι αρκετό και μαλακό, άνετο για σύντομες καθημερινές μετακινήσεις. Υπάρχουν και χειρολαβές για τη στήριξή του.

Kycmo Agility 16+

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΟΔΙΑΣ/ΖΕΛΑΤΙΝΑΣ: H ποδιά είναι αρκετά πλατιά για να προφυλάσσει τα κάτω άκρα, και μικρή ζελατίνα στο τιμόνι που “κόβει” κάμποσο αέρα.

Σε περίπτωση βροχής πάντως ο αναβάτης πρέπει να σμίξει τα γόνατά του για να μη βραχούν, αφού υπάρχει κενό ανάμεσα σε τιμόνι και ποδιά του σκούτερ. Λογικό…

Kycmo Agility 16+

ΑΠΟΘΗΚΕΥΤΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ: Ο χώρος έχει μεγαλώσει τη χωρητικότητά του σε σχέση με το Agility City, αλλά παραμένει ρηχός, έτσι ώστε να χωρούν συγκεκριμένου μεγέθους και σχεδίασης ανοιχτά (jet) κράνη.

Μπροστά στην ποδιά υπάρχει γάντζος μόνιμα ανοικτός για μεταφορά τσαντών, αλλά και μικρό ντουλαπάκι, που κλειδώνει και περιέχει παροχή ρεύματος 12V.

ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

ΕΝΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: Στο πρώτο ξεκίνημα του κινητήρα το πρωί θα χρειαστεί λίγο ζέσταμα μέχρι να φτάσει σε θερμοκρασία λειτουργίας. Όταν αυτός είναι ζεστός η εκκίνηση γίνεται “με τη σκέψη”.

Οι κραδασμοί είναι λίγοι και δεν φτάνουν παρά ελάχιστοι στον αναβάτη. Ο οποίος αναβάτης σύντομα αντιλαμβάνεται ότι έχει να κάνει με ένα smooth scooter που θα ‘λεγαν και οι εγγλέζοι. Που δεν θέλει να είναι σπορ αλλά προτείνει μια πιο ήρεμης απόδοσης μετακίνηση.

Στις εκκινήσεις από τα φανάρια ακούγεται λίγο παραπάνω ο κινητήρας του (είναι πιο ήσυχο συνολικά από το Agility City) και γίνεται εμφανής η μακριά του μετάδοση. Η πρώτη, ισχυρότερη ώθηση, έρχεται στα 30 km/h και διαρκεί μέχρι τα 40-45, απ’ όπου ο μονοκύλινδρος κινητήρας ανεβάζει στροφές πιο ήπια μέχρι τα 80, διατηρώντας όμως μια σχετική ζωντάνια.

Αν επιμείνει ο αναβάτης στο τέρμα γκάζι, η βελόνα στο κοντέρ ξεπερνά τα 100 km/h. Είναι σαφές ότι η επιλογή της συγκεκριμένης απόδοσης και τραβήγματος του κινητήρα, από τους μηχανικούς της Kymco, έχει γίνει με γνώμωνα την οικονομία του καυσίμου.

Kycmo Agility 16+

ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ: Η θέση οδήγησης τοποθετεί τον αναβάτη σε μια φυσική θέση που τον αφήνει να χειρίζεται το σκούτερ άκοπα. Η θέση οδήγησης του σκούτερ της Kymco είναι αυτό που λέμε στην αργκό “πάνω στο σκούτερ” κάτι που σημαίνει ότι ο αναβάτης κάθεται ψηλά, με το σκούτερ κάτω από τα πόδια του. Ακόμα και σε μεγαλύτερα αναστήματα τα πόδια δεν βρίσκουν στην ποδιά, αν και πλησιάζουν το χαμηλά τοποθετημένο τιμόνι.

Το “κόψιμο” του τιμονιού είναι λογικό για τον 16άρη μπροστινό τροχό του 200αριού, ενώ το μικρό μεταξόνιο, το καλό και άκαμπτο πλαίσιο και οι σχετικά σφιχτές αναρτήσεις που προσφέρουν πολλή πληροφόρηση στον αναβάτη φτιάχνουν ένα σκούτερ που συμπεριφέρεται πολύ καλά στις υψηλότερες ταχύτητες: προβλέψιμο και ακριβές, υπακούει πρόθυμα και ακολουθεί πιστά τις γραμμές που επιλέγει ο αναβάτης.

Kycmo Agility 16+

Το χαμηλό κέντρο βάρους είναι σωστά τοποθετημένο στον διαμήκη άξονα και προσφέρει μια αίσθηση κόμπακτ. Η ξανασχεδιασμένη σέλα, με ύψος στα 76 εκατοστά επιτρέπει και στους κοντύτερους να πατούν, έστω και το ένα πόδι στο έδαφος (κυρίως λόγω του πλάτους του πατώματος).

Τα λάστιχα της Kenda γλιστρούν αν πιεστούν, αλλά συγκριτικά “κρατάνε” αρκετά καλά στο βρεγμένο οδόστρωμα. Πάντως αν ο αναβάτης επιλέξει να κάνει το 200άρι του πιο γρήγορο (με αλλαγή στις μπίλιες του φυγκοκεντρικού συμπλέκτη) θα χρειαστεί διαφορετικά λάστιχα.

Για καθημερινή μετακίνηση πάντως και όχι απαιτητική οδήγηση ο αναβάτης δεν θα αντιμετωπίσει πρόβλημα.

Kycmo Agility 16+

Το πιρούνι είναι πιο μαλακό από πριν, ακόμα μεταφέρει κάποιους κραδασμούς, αλλά πολύ δύσκολα αφήνει τον τροχό να χάσει την πορεία του.

Τα νέα αμορτισέρ έχουν πιο μαλακή λειτουργία, δουλεύουν καλά στις μικρές λακκούβες και ανωμαλίες του δρόμου, για να αντιδράσουν πιο απότομα στα ισχυρότερα χτυπήματα.

Όσο δυνατά κι αν πατήσεις το μπροστινό φρένο δεν θα μπλοκάρει τον τροχό, χαρακτηριστικό που είναι καλό για τους αρχάριους αναβάτες. Αντίθετα το πίσω φρένο με την 2έμβολη δαγκάνα διαθέτει πολλή δύναμη και μπλοκάρει σχετικά εύκολα τον τροχό, ένα χαρακτηριστικό που αν το μάθεις μπορείς να διασκεδάζεις. Κι αυτό γιατί υπάρχει αρκετή αίσθηση στη μανέτα και το μπλοκάρισμα μπορεί να έρχεται μεν, αλλά όχι απότομα δε.

Kycmo Agility 16+

ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: Στον ανοιχτό δρόμο και το ταξίδι το Agility 16+ συμπεριφέρεται όπως όλα τα σκούτερ πόλης. Δεν προτείνεται για μεγάλες διαδρομές αφού οι επιδόσεις του κινητήρα και η προστασία από τον αέρα δεν τα ζητούμενα για τέτοια χρήση.

Η κατανάλωση στο ταξίδι με ήρεμο δεξί καρπό, φτάνει τα 3,8 λίτρα για 100 χιλιόμετρα διαδρομής, με το 7λιτρο ντεπόζιτο να προσφέρει κοντά στα 180 χιλιόμετρα αυτονομίας.

Kycmo Agility 16+

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ: Η βελόνα του κοντέρ δείχνει κοντά στα 105 km/h, με την πραγματική ταχύτητα να βρίσκεται στα 97 πραγματικά. Η κατανάλωση στην πόλη φτάνει τα 4 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, άρα το ρεζερβουάρ φτάνει για 175 χιλιόμετρα. Τα 0-400m διανύονται σε 21,3 δευτερόλεπτα και τα 0-1000m στα 45,1 δευτ.

ΤΕΛΙΚΑ…

Πατώντας σε μια γνωστή συνταγή και σχήμα το νέο Kymco Agility 16+ 200i διατηρεί και ανανεώνει τον σπορ και μοντέρνο αέρα της οικογένειας της Kymco.

Με καλή οδική συμπεριφορά και φρενάρισμα, ήπιας απόδοση κινητήρα, βολικό και εύκολο μέσα στην πόλη, με καλή τιμή αγοράς 200 ευρώ παραπάνω από τις 2.000 ευρώ. Όσο δε για την “ενισχυμένη” εμφάνιση του σκούτερ, αυτή μπορεί να χαρακτηριστεί με δυο λέξεις: ευρωπαϊκή και κομψή…

Kycmo Agility 16+

ΟΡΓΑΝΑ: Νέας σχεδίασης βάση οργάνων με όμορφο φωτισμό. Ο δείκτης βενζίνης που είναι ανάποδος (το Full αριστερά) μένει για πολλά χιλιόμετρα ακίνητος και ξαφνικά αρχίζει να κατεβαίνει. Τα κουμπιά του ψηφιακού οργάνου είναι μικρά και όχι ιδιαίτερα εύχρηστα. Οι ενδείξεις του αναλογικού κοντέρ είναι ευκρινείς, με τις ενδεικτικές λυχνίες να είναι οι βασικές.

Kycmo Agility 16+

ΦΩΤΑ-ΚΟΡΝΑ-ΔΙΑΚΟΠΤΕΣ: Τα φλας ενσωματωμένα φλας μπροστά και πίσω στα καινούργια και καλλίγραμμα φωτιστικά σώματα, όταν λειτουργούν εκπέμπουν και ηχητικό σήμα.

Η δέσμη του προβολέα είναι στενή με αρκετά καλή ένταση, κάνοντας αντίθεση με το λευκό των LED πορείας. Η κόρνα είναι αρκετά δυνατή και η λειτουργία των διακοπτών σκληρή. Υπάρχει διακόπτης on-off για τα φώτα στο δεξί άκρο και σινιάλο στο αριστερό.

Kycmo Agility 16+

ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: Πολύ εύκολη πρόσβαση στην τάπα που βρίσκεται στην ποδιά.

Η τάπα αφαιρείται πλήρως από το στόμιο αφού δεν διαθέτει μεντεσέ.

Kycmo Agility 16+

ΣΤΑΝΤ-ΣΧΑΡΑ-ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ: Υπάρχουν δυο σταντ, ένα πλάγιο και ένα κεντρικό που λόγω μαλακών ελατηρίων επαναφοράς χτυπάει ελαφρά όταν περνάει το σκούτερ από μεγάλες λακκούβες.

Το πλάγιο σταντ δεν σβήνει τον κινητήρα όταν ανοίξει. Η σχάρα-χειρολαβές είναι φτιαγμένη από πλαστικό. Οι νέοι καθρέφτες προσφέρουν καλό οπτικό πεδίο στον αναβάτη.

Kycmo Agility 16+

ΕΞΤΡΑ & ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ: Παροχή ρεύματος 12V, γάντζος, ντουλαπάκι που κλειδώνει, δύο στάντ, σχάρα-χειρολαβές, αναδιπλούμενα μαρσπιέ συνεπιβάτη.

Kycmo Agility 16+

Kycmo Agility 16+

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΤΙΜΗ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Μονοκύλινδρος, τετράχρονος, αερόψυκτος, 2βαλβίδες, με ψεκασμό, 163cc
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:11,2 ίπποι στις 7.500 rpm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Τηλεσκοπικό πιρούνι, καλάμια διαμέτρου 33mm, διαδρομής 95 mm / Δύο αμορτισέρ, ρυθμιζόμενα, διαδρ. τροχού 81 mm
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δίσκος 260mm, δαγκάνα 1 εμβόλου/ Δίσκος 240mm, δαγκάνα 2 εμβόλων
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
16 ίντσες/ 14 ίντσες (ελαστικά 100/80-16 μπροστά, 120/80-14 πίσω)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.340mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:760mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:7,0 lt
ΒΑΡΟΣ:119kg
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Μοto Trend, Βρυούλλων 56 & Εθν. Οδός Αθηνών-Λαμίας, Ν. Φιλαδέλφεια, Αθήνα, τηλ 210 25 85991-2
X