KYMCO ΑΚ 550i ABS, Πλήρης Δοκιμή

Ο άξιος αντίπαλος

* Κυβισμός: 550,4 cc * Ιπποδύναμη: 53,4 hp/7.500 rpm * Βάρος: 230 Kg (πλήρες)  * Τιμή: 9.960 ευρώ

“Πολύ μελάνι” έχει σπαταληθεί για χάρη του νέου Kymco ΑΚ 550 και δικαίως, αν κρίνουμε από το τελικό προϊόν, αφού το 550 ανταποκρίνεται πλήρως στις προσδοκίες του χώρου των σκούτερ. Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος, Φωτογραφίες: Μιχάλης Λαζαρίδης

Δεν έχουν περάσει πολλά χρόνια από τότε που χρησιμοποιούσαμε τον όρο “πολύ μελάνι σπαταλήθηκε” όταν θέλαμε να τονίσουμε ότι ο Τύπος είχε ασχοληθεί υπερβολικά με ένα θέμα και είχαν γραφτεί πολλά άρθρα.

Σήμερα, που ζούμε στην εποχή των κομπιούτερ και το μελάνι έχει υποβιβαστεί σε επίπεδο εκτυπωτή, η έκφραση ολοένα και σπανίζει. Το βέβαιο, πάντως, είναι ότι πράγματι γράφτηκαν πάρα πολλά άρθρα και αναλύσεις για το πολυαναμενόμενο scooter της Kymco.

Αυτό συνέβη γιατί καταρχάς το 550 ήταν ένα από τα σημαντικότερα στοιχήματα ενός κατασκευαστή, που δεν είναι ούτε Ιάπωνας, ούτε Ευρωπαίος.

Η Kymco από την Ταϊβάν, που κάθε άλλο παρά τυχαία είναι στο χώρο των σκούτερ, είχε πάρει ένα σκληρό μάθημα με το πρώτο της δικύλινδρο maxi scooter, το Kymco MyRoad 700i (δεν ήρθε ποτέ στην Ελλάδα), του οποίου η εμφάνιση δεν άρεσε τελικά στο κοινό.

Η τεχνογνωσία της Kymco αυξήθηκε όχι μόνο από το MyRoad, αλλά και από την εμπλοκή της με την BMW, κατασκευάζοντας δικύλινδρους κινητήρες 650 κυβικών για λογαριασμό των βαυαρέζικων σκούτερ.

Κάτι που δεν γνωρίζει ο πολύς κόσμος είναι ότι το πρότζεκτ της δημιουργίας ενός δικύλινδρου κινητήρα 550 cc ξεκίνησε για την Kymco 7 με 8 χρόνια πριν, όσο δε αφορά στην εμφάνιση και στα περιφερειακά, ήταν σαφές ότι οι κατευθυντήριες γραμμές για τη δημιουργία του maxi scooter της Kymco θα έκλιναν προς την πλευρά του ΤΜΑΧ.

Η κυριαρχία του scooter της Yamaha στην ευρωπαϊκή αγορά, η επιτυχία και ο θόρυβος που δημιουργήθηκε γύρω από το όνομά του, όπως και να το κάνουμε, ήταν άξια μελέτης, αξιοζήλευτα… και ένα καλό στοίχημα για την Kymco.

Καλαίσθητο μπροστινό με δόσεις σπορ, χωρίς υπερβολές

Η τεχνολογική σημαία της γκάμας της Kymco ονομάζεται πλέον ΑΚ 550 και μπαίνει σε άμεση αντιπαράθεση με τα εξίσου σημαντικά στο χώρο των σκούτερ νέα Yamaha ΤΜΑΧ 530 και Honda X-ADV 750 που έφτασαν κι αυτά πρόσφατα στην αγορά.

Για την ακρίβεια, τα Kymco και Honda επιχειρούν, το καθένα με τον τρόπο του, να πλήξουν τις πωλήσεις του ΤΜΑΧ ή αν θέλετε να το πούμε πιο ποιητικά και όχι εμπορικά, “να δρέψουν μέρος της δόξας του”…

Μετρημένα στα δάχτυλα τα δίτροχα που είχαν τέτοιο κυβισμό

Πέρα από την εντυπωσιακή εμφάνιση, την καλή ποιότητα κατασκευής και τις επιδόσεις, το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του Kymco ΑΚ 550 είναι η σχέση ποιότητας – τιμής, αφού το σκούτερ καταφέρνει να βγει φθηνότερο από τον ανταγωνισμό, κοστίζοντας λιγότερο από 10 χιλιάδες ευρώ.

Την πλήρη ανάλυση του Kymco ΑΚ 550 μπορείτε να τη διαβάσετε στον παρακάτω σύνδεσμο:

KYMCO AK 550i ABS: Πρώτη βόλτα στην Ελλάδα

Σημαντική σε αυτή την περίπτωση είναι η καταγραφή των σχολίων των ανθρώπων (του χώρου των σκούτερ ή όχι) κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, όταν πρωτοαντίκριζαν το 550. Γιατί μέσα από τις αυθόρμητες αντιδράσεις μαθαίνεις πολλά. Κανενός η πρώτη εντύπωση για την εμφάνιση και την ποιότητα κατασκευής δεν ήταν αρνητική. Κανείς δεν είχε κάτι αρνητικό να πει, παρά μόνο κάποιοι δήλωσαν την επιφύλαξή τους για το θέμα της αξιοπιστίας στο χρόνο, κάτι που, ας μην ξεχνάμε, αφορά κάθε νέο μοντέλο που βγαίνει για πρώτη φορά στην αγορά.

Στο Δρόμο

Λίγη παραπάνω δύναμη και τράβηγμα χρειάζεται για να κατέβει το Kymco ΑΚ 550i ABS από το κεντρικό στάντ. Το τιμόνι είναι τοποθετημένο χαμηλά σε σπορ θέση, όπως και τα άκρα του, που είναι κατεβασμένα και κλίνουν ελαφρά προς τα μέσα, έτσι ώστε να πέφτει λίγο βάρος στους καρπούς του αναβάτη. Το τιμόνι γενικά είναι ελαφρώς απομακρυσμένο από τον κορμό του αναβάτη.

Οι μανέτες είναι ρυθμιζόμενες για να διαλέγει ο καθένας το φρενάρισμα που του ταιριάζει. Άλλος θέλει τις μανέτες να “πιάνουν”, δηλαδή να αρχίζουν να ενεργούν πάνω στο δίσκο νωρίς, κι άλλοι πιο αργά, γιατί αυτό δίνει στα – συγκεκριμένου μεγέθους – δάχτυλά τους περισσότερη αίσθηση και δύναμη.

Το ύψος σέλας είναι χαμηλό στα 785 mm, ενώ για να ακουμπήσουν τα γόνατα του αναβάτη όταν το τιμόνι περιστρέφεται πλήρως, αυτός πρέπει να έχει ύψος πάνω από 1.85 μ.

Καλοσχεδιασμένη, μεγάλη, με σφιχτό αφρώδες

Η σέλα είναι αρκετά σκληρή και ελαφρώς κουρμπαρισμένη και όταν κάθεσαι μπροστά, το σώμα σου δεν έχει την κατάλληλη στήριξη. Πρέπει να κινηθείς προς τα πίσω, για να συναντήσουν τα μαλακά σου μόρια την υποστήριξη του ρυθμιζόμενου “μαξιλαριού-κόντρας” στην οσφυϊκή χώρα .

Η θέση οδήγησης που είναι “πάνω” στο σκούτερ θυμίζει αυτήν – γιατί έχει αλλάξει πλέον στο τελευταίο μοντέλο και έχει γίνει πιο “μέσα” – του παλιού ΤΜΑΧ.

Σπορ τιμόνι, στενή ζελατίνα, “απομακρυσμένοι” καθρέφτες

Αν δεν καθίσεις πάνω στο μαξιλαράκι-υποστήριξη μέσης, ο όρθιος κορμός έχει την τάση να μετακινείται στο άνοιγμα του γκαζιού και τα φρένα.

Το τιμόνι βρίσκεται σε οριακά κατάλληλο ύψος σε σχέση με τους καθρέφτες των αυτοκινήτων έτσι ώστε να μην δυσκολεύεσαι κατά τη διήθηση, πρέπει, όμως, παράλληλα να έχεις το νου σου και στους απομακρυσμένους από το τιμόνι καθρέφτες του σκούτερ που βρίσκονται μπροστά πάνω στο φέρινγκ σε μακριούς βραχίονες.

Με λίγη τριβή λύνεται το θέμα, ενώ λύνεται καλύτερα αν μεταφέρεις τους καθρέφτες πάνω στο τιμόνι, αφού υπάρχουν οι αναμονές (τρύπες) ενώ για τις μπροστινές βάσεις τους στο φέρινγκ υπάρχουν ειδικά καπάκια που καλύπτουν τις βάσεις.

Η ακτίνα στροφής του τιμονιού του Kymco ΑΚ 550i ABS είναι εντυπωσιακά μικρή για 15άρη μπροστινό τροχό, για το μήκος και τον όγκο του σκούτερ, ενθαρρύνοντάς σε να επιχειρείς δύσκολες στροφές εκεί που δεν το φανταζόσουν, μέσα στα μποτιλιαρίσματα της πόλης.

Μαζεμένο τελικό για τον όγκο του με καταπληκτικό θόρυβο

Η μεγάλη σέλα και τα μακριά μαρσπιέ δίνουν τη δυνατότητα να μετακινήσεις κορμό και πόδια σε διάφορες θέσεις και συνδυασμούς, βρίσκοντας αυτό που σου ταιριάζει. Παραδείγματος χάρη στο ταξίδι μπορείς να βάλεις τα πόδια σου πάνω στα ψηλά σκαλοπάτια του δαπέδου/μαρσπιέ, ενώ στη σπορ οδήγηση να τα τραβήξεις όσο το δυνατόν πιο πίσω, έστω κι αν τα μαρσπιέ στενεύουν σε αυτή την περιοχή.

(Φωτό Γ. Κούτος)

Η τελευταία τοποθέτηση θα χρειαστεί σε δρόμο με στροφές, έτσι ώστε ο αναβάτης να έχει την καλύτερη θέση για γρήγορη οδήγηση, αλλά και καλύτερο ελέγχο του scooter.

Η θέα που απολαμβάνεις πάνω από τη σέλα του Kymco ΑΚ 550i σε παροτρύνει να αρχίσεις να δίνεις τους πρώτους θετικούς πόντους. Φινίρισμα και συναρμογή πλαστικών κομματιών είναι πολύ καλά και μαζί τους πηγαίνει η σχεδίαση των επιμέρους τμημάτων. Με τη χρησιμοποίηση διαφορετικής υφής, υλικού, και χρωμάτων στα πλαστικά έχει δημιουργηθεί ένα πολύ δεμένο και καλαίσθητο σύνολο.

Τα όργανα είναι πολύ όμορφα επίσης, με τη διαφορά ότι η ζελατίνα τους, το “τζάμι” που λέμε, είναι στραμμένο σε τέτοια γωνία που φέρνει αντανακλάσεις του φωτός στα μάτια του αναβάτη, δυσχεραίνοντας την ανάγνωση των ενδείξεων.

Πολύ ενδιαφέρουσα είναι η ολοκληρωμένη πληροφόρηση και διασκέδαση μαζί (infotainment το λένε) που προσφέρει το κεντρικό όργανο Noodoe, που είναι ευανάγνωστο και εύκολο στη χρήση από κουμπί στο δεξί άκρο του τιμονιού.

Πολλές πληροφορίες και ενδείξεις, καινοτομικό και πολύ χρήσιμο το μεσαίο όργανο (Noodoe)

Το καινοτομικό Noodoe είναι ένα ακόμα μεγάλο πλεονέκτημα του σκούτερ. Πρόκειται για τη στρογγυλή οθόνη που βρίσκεται στο κέντρο των οργάνων του 550, συνδέεται μέσω Bluetooth με το κινητό του αναβάτη και προσφέρει πλήθος πληροφοριών μέσω του αντίστοιχου app.

Το Noodoe θα σε κάνει να το αγαπήσεις και έπειτα… να εξαρτηθείς απόλυτα από αυτό. Μπορεί να εμφανίσει μηνύματα, κλήσεις και τις ειδοποιήσεις του Facebook, GPS, και άλλα.

Κεντρικός “έξυπνος” πολυ-διακόπτης που θέλει δουλειά για να τον μάθεις. Μετά όμως…

Αφού πρώτα διαβάσεις, μελετήσεις εμπεδώσεις τη χρήση και τις λειτουργίες του έξυπνου κλειδιού (keyless) του Kymco ΑΚ 550i που αντικαθιστά το παλιό καλό (μια χαρά ήταν…) κλειδί του κεντρικού διακόπτη και πατήσεις τη μίζα, αρχίζουν οι απορίες.

Πώς είναι δυνατόν να μεταφέρεται μέσω του ήχου της εξάτμισης η ρώμη και η δύναμη ενός κινητήρα; Και όμως είναι δυνατόν και αυτό ακριβώς ήθελαν να πετύχουν οι μηχανικοί της Kymco: τον βαθύ και απολαυστικό βρυχηθμό που νομίζεις ότι βγαίνει από τα σπλάχνα του V-2, συγνώμη του δικύλινδρου σε σειρά κινητήρα.

Είναι ο χρονισμός της ανάφλεξης στις 270 μοίρες (πιστόνια “offset”) που κάνει τον εν σειρά κινητήρα να αποδίδει και να ακούγεται σαν δικύλινδρος.

Ο κινητήρας που είναι εξαιρετικά ήσυχος, απαλλαγμένος από μηχανικούς θορύβους και βελούδινος στη λειτουργία του, έχει δύο προγράμματα απόδοσης, ένα ήπιο και ένα “ανοικτό”.

Το πρώτο θα χρησιμοποιηθεί σε περιπτώσεις μειωμένης πρόσφυσης ασφάλτου (το 550 δεν έχει traction control) ή βροχής κόβοντας τους περισσότερους ίππους, προσφέροντας πιο προοδευτική απόδοση ιπποδύναμης και φέρνοντας συμπαθητικά σκασίματα από την εξάτμιση στο κλείσιμο του γκαζιού.

Η δεύτερη επιλογή απόδοσης (full power) θα χρησιμοποιηθεί σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση.

Όλα τα φωτιστικά σώματα είναι LED με καλή απόδοση

Επιλέγοντας το πρόγραμμα της πλήρους απόδοσης, στο άνοιγμα του γκαζιού το Kymco ΑΚ 550i τινάζεται προς τα μπρος με άνεση, χωρίς να χάνει χρόνο, με πολύ μικρό πατινάρισμα από το συμπλέκτη και φυγοκεντρική μετάδοση, και με τον υπέροχο ήχο να τραγουδάει.

Μαζί με τα υπόλοιπα καλά στοιχεία του, η άριστη απόκριση στο γκάζι είναι ένα χαρακτηριστικό του κινητήρα που θα τον κατατάξει στους εξαιρετικούς του χώρου.

Αλουμινένιο ψαλίδι, εξεζητημένης τεχνικής στην κατασκευή του

Το “άρπαγμα” στο γύρισμα του γκαζιού είναι διαρκές, νομίζεις ότι δεν τελειώνει ποτέ, με τη δυνατή ώθηση και στα 50, στα 70, στα 100 και στα 140 km/h, πιο λίγο, να είναι παρούσα, πρόθυμη και ζωντανή.

Η “καλή” περιοχή απόδοσης πάντως είναι τα 50-120 km/h, που είναι η χρησιμότερη μέσα στην πόλη.

Το γρανάζι της τελικής μετάδοσης βρίσκεται πάνω στον άξονα έδρασης του ψαλιδιού, κι έτσι δεν επηρεάζει-επιβαρύνει με άχρηστες δυνάμεις (ανεβοκατεβάσματα) την οπίσθια ανάρτηση, κάτι που γίνεται ιδιαίτερα αντιληπτό στα σκούτερ κατά το άνοιγμα όλου του γκαζιού.

Για τη μεταφορά της δύναμης από τον στρόφαλο, υπάρχει υγρός πολύδισκος, αυτόματη φυγοκεντρική μετάδοση CVT και δευτερεύουσα μετάδοση με ιμάντα.

(Φωτό Γ. Κούτος)

Στην αρχή δεν το πιστεύεις – λες: “δεν υπάρχει περίπτωση κάπου θα κρεμάσει η απόδοση, κάπου θα κάνει τρύπα”, είναι όμως τόσο γεμάτη και ροπάτη η απόδοση που δεν σε απογοητεύει, με την τελική που είδαμε στο ψηφιακό κοντέρ να φτάνει τα 183 km/h (172 km/h πραγματικά). Έτσι μεταφράζονται οι 53,5 ίπποι που ανακοινώνει το εργοστάσιο στις 7.500 rpm, στο δρόμο, για ένα συνολικό βάρος 230 κιλών, με το σκούτερ πλήρες υγρών.

Σημειώστε ότι η κατανάλωση σε γρήγορη οδήγηση έφτασε τα 4,9 l / 100 km και αυτονομία 295 χιλιομέτρων, ενώ με ήπια οδήγηση τα 4,6 l /100 km και αυτονομία 315 χιλιομέτρων. Μια καλή επίδοση για δικύλινδρο κινητήρα τέτοιας απόδοσης.

Ένα αμορτισέρ για την πίσω ανάρτηση σχεδόν οριζόντια τοποθετημένο

Ελάχιστοι υψίσυχνοι κραδασμοί γίνονται αντιληπτοί μόνο στην περιοχή της σέλας, ενώ στη συνολική ησυχία και απουσία κραδασμών συντελεί και ο πλατύς οδοντωτός ιμάντας της τελικής μετάδοσης.

Η προστασία από τον αέρα πάνω στο Kymco ΑΚ 550i είναι πολύ καλή στο κάτω μέρος της ποδιάς και ικανοποιητική στο πάνω μέρος του σώματος του αναβάτη, λόγω του ότι για λόγους μικρότερης μετωπικής επιφάνειας και σπορ προσανατολισμού, η ζελατίνα είναι στενή, αφήνοντας τους ώμους του αναβάτη εκτεθειμένους.

Η ζελατίνα ρυθμίζεται σε δύο θέσεις (ύψη) για χρήση πόλης ή αυτοκινητόδρομου, ανάλογα με τις ανάγκες του αναβάτη.

Στα γρήγορα κομμάτια οι στροβιλισμοί που ξεφεύγουν από τη ζελατίνα χτυπούν το κράνος του αναβάτη. Για χρήση σε μεγάλες διαδρομές προτείνουμε την αντικατάστασή της με μια μεγαλύτερη.

Φτάνοντας σε δρόμο με στροφές, το Kymco ΑΚ 550i σε πιάνει από το χέρι και σου δείχνει τις μεγάλες δυνατότητες στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, που μπορεί να έχει ένα σκούτερ.

Σίγουρα πρόκειται για το καλύτερο κράτημα που έχουμε συναντήσει ποτέ, με το εξαιρετικό, θηριωδών διαστάσεων (ειδικά στην περιοχή του λαιμού) περιμετρικό αλουμινένιο πλαίσιο να επιδεικνύει εξαιρετικά χαρακτηριστικά σταθερότητας.

Πολλοί διακόπτες μαζί, αλλά οι πιο σημαντικοί είναι τοποθετημένοι συμβατικά

Το πλαίσιο αυτό – για την κατασκευή του οποίου η Kymco δημιούργησε ειδικό παράρτημα μέσα στο εργοστάσιο – απαιτεί για να ολοκληρωθεί τέσσερις διαφορετικές τεχνικές. Ζυγίζει μόλις 13.5 κιλά και με την ακαμψία και τη σωστή κατανομή βάρους ανά τροχό (στο 50%-50%) κάνει το σύνολο ενιαίο στις αλλαγές πορείας και τις αντιδράσεις και προσφέρει άριστη οδική συμπεριφορά.

Παρόλο που το μεταξόνιο είναι τεράστιο, κοντά στα 1,6 μέτρα, στην είσοδο της στροφής το Kymco ΑΚ 550i δεν θα διστάσει να ρίξει εύκολα το βάρος του στο εσωτερικό της και μετά να διατηρήσει με σιγουριά την πορεία του.

Το 550 ευνοείται και από την καλή απόσταση από το έδαφος που διαθέτει και του επιτρέπει να παίρνει μεγάλες κλίσεις στις στροφές χωρίς πρόβλημα.

Οι πιο κλειστές στροφές δυσκολεύουν το ΑΚ, που είναι μακρύ και πολλές φορές θέλει δεύτερη προσπάθεια για να πετύχεις την ιδανική γραμμή της στροφής, παρότι το κέντρο βάρους είναι χαμηλά.

Φυσικά σε όλα τα παραπάνω συντελούν ευεργετικά και οι πολύ προσεγμένες και αποδοτικές αναρτήσεις.

Το ανάποδο πιρούνι με τα καλάμια διαμέτρου 41 χιλιοστών εκτός από άκαμπτο και καθαρά μοτοσυκλετιστικό (με πάνω και κάτω πλάκα) που είναι, έχει και καλή διαδρομή στα 120 mm. Προσφέρει έτσι μια πρωτόγνωρη ακαμψία και ακρίβεια στην κατευθυντικότητα του συνόλου, αλλά και άνεση.

Μεγάλος κυματιστός δίσκος πίσω. Διακρίνεται και ο μηχανισμός του χειρόφρενου

Το πιρούνι μαζί με το σχεδόν οριζόντια τοποθετημένο μονό και “μονόπαντο” αμορτισέρ που δίνει διαδρομή τροχού 48 mm, συνεργαζόμενο με ένα υπέροχης κατασκευής αλουμινένιο ψαλίδι, δημιουργούν ένα ζευγάρι αναρτήσεων που σε κάνει να παραμιλάς.

Καθώς περνάς πάνω από κακοτεχνίες, ανωμαλίες του δρόμου, λακκούβες, τρύπες, ραφές, φρεάτια, κ.α., πιάνεις τον εαυτό σου να επαναλαμβάνει “δεν είναι δυνατόν να είμαι πάνω σε σκούτερ, τι αναρτήσεις είναι αυτές!”

Τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης του Kymco ΑΚ 550i, που είναι Metzeler Feelfree με διαστάσεις 120/70-15 μπροστά και 160/60-15 πίσω, διαπρέπουν σε όλες τις περιπτώσεις, αν και σε άσφαλτο με χαμηλή πρόσφυση έβγαζαν ένα χαρακτηριστικό σφύριγμα.

Χωνευτή, αεροπορικού τύπου η τάπα του ρεζερβουάρ

Χαμηλή πρόσφυση, υψηλή πρόσφυση, μεγάλοι και μικροί συντελεστές τριβής καλείται να αντιμετωπίσει το πολύ καλό ABS 9.1 της Bosch, που ενεργοποιείται νωρίς στον πίσω τροχό και έτσι το σκούτερ χάνει την δύναμη της επιβράδυνσής του… και προστίθενται μέτρα στην ακινητοποίηση.

Μπροστά, οι δυο δίσκοι της Brembo των 270 mm, με τις ακτινικές 4έμβολες δαγκάνες έχουν πολύ καλή αίσθηση, δύναμη και προοδευτικότητα, μετά όμως το 1/3 της διαδρομής της μανέτας, για να ελέγξουν τα 230 κιλά του συνόλου.

Δύο κράνη χωρούν κάτω από τη σέλα. Ένα φουλφέις και ένα jet

Το πετυχαίνουν με τον καλύτερο τρόπο, ακόμα και από τα 150-160 km/h, κάνοντας τον αναβάτη να αισθάνεται ασφαλής ακόμα και στις μεγάλες ταχύτητες.

Το ABS των μπροστινών δίσκων είναι λιγότερο παρεμβατικό επιτρέποντας στον αναβάτη να πετύχει μικρότερες αποστάσεις ακινητοποίησης.

Πολύ καλό πιρούνι USD και ακόμα καλύτερα φρένα

Το μπροστινό σύστημα και η δύναμη των φρένων είναι που δημιουργούν μια περίσσια αίσθηση ασφάλειας στον αναβάτη, αφού οι αντιδράσεις τους είναι προβλέψιμες, επανατροφοδοτώντας τον με σημαντικές πληροφορίες.

Τελικά…

Όμορφο, γρήγορο και ασφαλές”. Το τρίπτυχο της επιτυχίας; Περίπου, μιας και κάτω από κάθε ενότητα μπορεί να γραφτούν σχόλια χιλιάδων λέξεων, και αναλύσεις αναλύσεων. Κι όταν ξεκοκκαλίζεις κάτι, όλο και κάτι θα βρεις.

Ναι έχουμε κάποιες ενστάσεις-παρατηρήσεις για τη σέλα, τη ζελατίνα, την ευκρίνεια των οργάνων, κι ίσως να θέλαμε το τιμόνι λίγο πιο ψηλά τοποθετημένο.

Εκεί τελειώνουν τα παράπονα κι αρχίζει ο ύμνος, για ένα σκούτερ που σαφέστατα φωνάζει ότι είναι προσεγμένο μέχρι τελευταίας βίδας. Με κινητήρα, πλαίσιο, αναρτήσεις, φρένα και εργονομία που δεν απέχουν από το να χαρακτηριστούν κορυφαία.

(Φωτό Ν.Β.)

Αν ικανοποιεί κάποιους, θα πούμε ότι το Kymco ΑΚ 550i ABS συμπεριφέρεται τόσο καλά όσο μια μοτοσυκλέτα. Από την άλλη να υπενθυμίσουμε ότι ένας κατασκευαστής μπορεί, με μελετημένη και σωστή δουλειά, να πετύχει καλές επιδόσεις, κράτημα, αναρτήσεις και φρενάρισμα πάνω σε ένα δίτροχο, είτε αυτό είναι μοτοσυκλέτα, είτε είναι σκούτερ.

Υπάρχει κι άλλη μία παράμετρος που δεν πρέπει να παραβλέψουμε. Είναι μεγάλη η σημασία ενός μοντέλου σαν το Kymco ΑΚ 550i, αφού κοντράρει δυναμικά το κατεστημένο των “καλών κατασκευών” που μέχρι σήμερα προέρχονταν υποχρεωτικά είτε από την Ιαπωνία, είτε από την Ευρώπη.

Ο κόσμος αλλάζει και η Kymco από την Ταϊβάν χαράζει πάνω του καινούριους δρόμους.

Σημειώσεις και Λεπτομέρειες

  • Δύο ντουλαπάκια υπάρχουν στην ποδιά και ένα πολύ χρήσιμο για το πάρκινγκ χειρόφρενο.
  • Το διπλό στάντ θέλει αρκετή δύναμη από πλευράς αναβάτη και καλό τράβηγμα, από την χειρολαβή της ουράς, για να στηθεί πάνω του το σκούτερ.
  • Για τις γρήγορες στάσεις υπάρχει ένα καλοφτιαγμένο αλουμινένιο πλάγιο σταντ, που καλό είναι να χρησιμοποιείται μαζί με το χειρόφρενο.
  • Τα φώτα μπροστά και πίσω είναι full LED (πολύ καλής απόδοσης), όπως και τα όργανα είναι full LCD, υπάρχει σύστημα εκκίνησης Keyless, θερμαινόμενα γκριπ, παροχή USB μέσα σε μπροστινό ντουλαπάκι (που θέλει λεπτά χέρια για να το πετύχεις), ρυθμιζόμενο μαξιλαράκι σέλας και ζελατίνα, σύστημα καταγραφής πιέσεων ελαστικών στα όργανα.

Όταν ενεργοποιείται ο κεντρικός διακόπτης ένα μπλε χρώμα εμφανίζεται γύρω του

  • Τα αναδιπλούμενα μαρσπιέ συνεπιβάτη είναι αλουμινένια και κάπως στενά. Θα τα προτιμούσαμε φαρδύτερα και με λάστιχα στην πάνω επιφάνειά τους, για καλύτερη πρόσφυση και άνεση.
  • Παρότι οι διακόπτες είναι πολλοί, ειδικά στην αριστερή πλευρά, διατηρούν τις κλασικές τους θέσεις (π.χ. κόρνα και φλας), πράγμα πολύ χρήσιμο στην κίνηση της πόλης που δεν προλαβαίνεις να σκεφτείς ή να κοιτάξεις τι και ποιον διακόπτη θέλεις να πατήσεις – αν είναι αντισυμβατικής τοποθέτησης.
  • Δεν είναι ιδιαίτερα αξιόπιστο η ψηφιακή ένδειξη της βενζίνης (με μπάρες) λόγω σχήματος του ντεπόζιτου, αφού μειώνονται ξαφνικά και όχι αναλογικά

  • Ο αποθηκευτικός χώρος, μπορεί να χωρέσει ένα φουλφέις κράνος και ένα κράνος jet ή ένα κράνος και μερικά ακόμα μικροαντικείμενα. Η σέλα ανοίγει ηλεκτρικά και ο χώρος φωτίζεται.
  • Η ρύθμιση του ύψους της ζελατίνας (σε δύο θέσεις) γίνεται σχετικά γρήγορα, αλλά με χρήση εργαλείων.
  • Η κόρνα είναι αδύναμη, σε αντίθεση με τα τους προβολείς μπροστά, που είναι full LED και πολύ καλής απόδοσης.

Οι ανώτεροι διακόπτες ελέγχουν τις ενδείξεις των οργάνων και το Noodoe

  • Για το Νούντο (όπως προφέρεται το Noodoe) και τους διακόπτες του χρειάζεται καλό διάβασμα, όπως βεβαίως και για το “έξυπνο κλειδί” που σε κάνει να αισθάνεσαι “όχι… πολύ έξυπνος” με τις απαιτήσεις του.
  • Οι καθρέφτες αν και απομακρυσμένοι προσφέρουν καλό οπτικό πεδίο.
  • Η αλλαγή λαδιών κινητήρα συνιστάται από την εταιρία κάθε 5.000 km και η αλλαγή του ελαστικού ιμάντα κάθε 20.000 km.
  • Το Kymco ΑΚ 550i διατίθεται σε τέσσερα χρώματα, όλα μεταλλικά ματ: μαύρο, γκρι, ασημί και καφέ … που είναι και αυτό που προτιμούμε μακράν μιας και αναδεικνύει όλη την καλή δουλειά που έχει γίνει στο design.
  • H τάπα βενζίνης βρίσκεται πάνω στο τούνελ και μπροστά από τη σέλα. Το πορτάκι που φανερώνει την καλοφτιαγμένη τάπα ανοίγει από τον κεντρικό διακόπτη.

Αλουμινένιο πλάγιο στάντ

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:9.960 ευρώ (9.580 ευρώ, μετρητοίς)
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Τετράχρονος, δικύλινδρος σε σειρά, υγρόψυκτος, 550,4 cc, με 2 ΕΕΚ και 8 βαλβίδες, με ψεκασμό
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ: 53,4 ίπποι, στις 7.500 rpm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Ανάποδο τηλεσκοπικό πιρούνι, διαδρ. 120 mm / Ένα αμορτισέρ, διαδρ. 130 mm
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δύο δισκόφρενα 270 mm, 4πιστονες δαγκάνες/ Δίσκος 260 mm, με ABS
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
15 ιντσών/ 15 ιντσών (ελαστικά 120/70, μπρ., 160/60 πίσω)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.580mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:785 mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:14,5 lt
ΒΑΡΟΣ:230 kg (γεμάτη)
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Μοto Trend, Βρυούλλων 56 & Εθν. Οδός Αθηνών-Λαμίας, Ν. Φιλαδέλφεια, Αθήνα, τηλ 210 25 85991-2