Τρακοσάρι από σπίτι
Μετά από αρκετή αναμονή, η οποία γέμισε με προσμονή τους ενδιαφερόμενους, έφτασε η ώρα και για τη δική μας αγορά να υποδεχτεί το πιο νέο και μεγαλύτερο σκούτερ της Honda που κυλάει πάνω σε 16άρηδες τροχούς. Οδηγούμε λοιπόν στους αθηναϊκούς δρόμους το νέο Honda SH 300i του 2016 (των 5,5 χιλιάδων ευρώ) διεξοδικά σε πλήθος δοκιμασιών και το αναλύουμε κομμάτι-κομμάτι, μιας και οι φήμες λένε ότι είναι από τα καλύτερα του κόσμου. Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος, Φωτογραφίες: Μιχάλης Λαζαρίδης
Η οικογένεια των Honda SH ιδρύθηκε το 1984 με την Νο1 εταιρία δικύκλων στον κόσμο να εμφανίζει το όνομα αυτό για πρώτη φορά σε ένα σκούτερ 50 κυβικών για την ιαπωνική αγορά και αμέσως μετά και για την ευρωπαϊκή.
Τι σημαίνει, όμως, άραγε SH; Έχει αναρωτηθεί κανείς μήπως αυτά τα δυο γράμματα, εκτός από έναν απλό κωδικό, αν σημαίνουν και κάτι άλλο; Το “SH” συνήθως μεταφράζεται ως “Μικρή Honda” (Small Honda), αν και κάποιοι ισχυρίζονται ότι “SH” σημαίνει Scooter Honda.
Τα SH είναι μαζεμένα σε διαστάσεις (κόμπακτ που λένε και οι αυτοκινητάδες) για να είναι εύχρηστα και ευέλικτα, πατάνε, όμως, πάνω σε μεγάλης διαμέτρου 16ιντσους τροχούς για να έχουν και αυξημένη σταθερότητα.
Για το SH 300 η καριέρα του στους δρόμους ξεκινάει το 2007, και μέχρι σήμερα διατηρεί τις ίδιες γραμμές, κάτι σαν “σήμα κατατεθέν”, σαν χαρακτηριστικό σχήμα ενός σημαντικού μοντέλου.
Φεύγουμε από το 1984 κάνουμε ένα άλμα και μεταφερόμαστε 32 χρόνια και 1 εκατομμύριο πωλήσεις SH – όλων των κυβισμών – μετά (όπως θα διαβάσετε και στο ιστορικό μας αφιέρωμα), για να βρεθούμε στο σήμερα και στο Honda SH 300i που έχει ανανεωθεί.
Παρότι οι πωλήσεις του σε όλη την Ευρώπη, αλλά ιδιαίτερα στην Ιταλία είναι πολύ καλές, η Honda αποφάσισε να το ραφινάρει και να το φρεσκάρει ακόμα μια φορά. Ήδη από το 2001, τα SH 125 και 150 είναι τα αγαπημένα δίτροχα της Ιταλίας.
Η γειτονική χώρα όχι μόνο τα κατασκευάζει, αλλά τα αγοράζει κιόλας περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη αγορά στον κόσμο. Το 2014 και το 2015 τα τρία SH της Honda κατέκτησαν τις τρεις πρώτες θέσεις της ιταλικής αγοράς και μόνο πέρσι πουλήθηκαν πάνω από 6.800 SH300!
Το νέο SH με δυο λόγια διαθέτει : καινούργιο πλαίσιο, ελαφρώς νέα εμφάνιση σε σημεία, βελτιωμένο κινητήρα, μεγαλύτερο αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα, κλειδί Smart Key και κυρίως προδιαγραφές Euro 4.
KΙΝΗΤΗΡΑΣ: Οι αλλαγές στον κινητήρα του Honda SH 300i δεν αφορούν στην αύξηση της ιπποδύναμης, το αντίθετο. Ο γνωστός μονοκύλινδρος τετράχρονος, 4βάλβιδος, των 279 κ.εκ. (ο κυβισμός παραμένει 21 κυβικά εκ. κάτω από τα 300) με ηλεκτρονικό ψεκασμό PGM-FI, αποδίδει – σύμφωνα με τη Honda – περισσότερη ροπή και έχει καλύτερη απόκριση στο γκάζι στις χαμηλές και μεσαίες στροφές.
Η βασική διαφορά επίσης είναι ότι για το 2016 ο κινητήρας συμμορφώνεται στις αυστηρές προδιαγραφές Euro 4, φέροντας και μια μικρή μείωση της ιπποδύναμης κατά 2 hp.
Η μέση κατανάλωση σύμφωνα με τις τυποποιημένες μετρήσεις WMTC, είναι 33,3 χιλιόμετρα ανά λίτρο βενζίνης, μια αύξηση της τάξης του 8,8% διανυθείσας απόστασης για ένα λίτρο αμόλυβδης.
Ο καινούργιος κινητήρας μπορεί να έχει μικρότερη ιπποδύναμη από τον προηγούμενο, αλλά ρίχνει την κατανάλωση, μέσω της «low friction» (χαμηλές εσωτερικές μηχανικές τριβές) τεχνολογίας.
Η αλλαγή λαδιών γίνεται κάθε 12.000 km (!) και η αλλαγή ιμάντα στα 24.000. Η ιπποδύναμη είναι 25,2 hp, στις 7.500 rpm και η ροπή στα 2,55 kgm, στις 5.000 rpm.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ – ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ: Η εμφάνιση του Honda SH 300i ABS δεν έχει αλλάξει, αλλά έχει “δυναμώσει”, διατηρώντας τις κλασικές, παραδοσιακές γραμμές και αλλάζοντας διάφορες λεπτομέρειες. Όπως για παράδειγμα το ρύγχος στην ποδιά. Κάνοντας αυστηρή κριτική στο μοντέλο του 2016, θα πούμε ότι θα θέλαμε κάποια εντονότερη διαφοροποίηση στο νέο μοντέλο που να το κάνει να ξεχωρίζει πιο άμεσα από τα προηγούμενα.
Τα αναμενόμενα – για τις 5,5 χιλιάδες ευρώ που στοιχίζει – δηλαδή, η υψηλή ποιότητα κατασκευής, το πολύ καλό φινίρισμα και η ποιότητα πλαστικών, είναι παρόντα.
Μόνο παράταιρο στην όλη εμφάνιση, τα “φορετά” αντανακλαστικά στα καλάμια του πιρουνιού, που υποθέτουμε ότι μπήκαν εκεί λόγω προδιαγραφών και που εμείς θα τα αφαιρούσαμε από την πρώτη μέρα, αν ήμασταν ιδιοκτήτες.
Το SH 300i διατίθεται σε έξι χρωματισμούς: Pearl Cool White (λευκό), Pearl Nightstar Black (μαύρο), Matt Cynos Grey Metallic (γκρι), Moondust Silver Metallic (ασημί), Pearl Siena Red (κόκκινο), και Pearl Pacific Blue (μπλε).
ΜΕΓΕΘΟΣ-BΑΡΟΣ: Με ανακοινώσιμο βάρος στα 169 kg (γεμάτο), το Honda SH 300i ABS είναι από τα ελαφρότερα της κατηγορίας. Οι διαστάσεις του συνολικά δεν είναι μικρές, αλλά μάλλον προς το “μεγάλο” κινούνται, και μόλις ανέβεις στη σέλα του εισπράττεις μιαν εντύπωση “μικρής μοτοσυκλέτας”.
Το σκούτερ με το επίπεδο δάπεδο και τους μεγάλους τροχούς έχει μεταξόνιο 1.439 mm και συνολικό μήκος 2.131mm. Το μεταξόνιο είναι κοντύτερο απ’ ό,τι σε ανταγωνιστικά 300άρια, δίνοντάς του θεωρητικά μεγαλύτερη ευελιξία.
ΤΡΟΧΟΙ-ΕΛΑΣΤΙΚΑ-ΦΡΕΝΑ-ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ: Οι ασημένιες ζάντες τείνουν προς την κλασική σχεδίαση και αυτές με έξι διπλές ακτίνες και βαμμένες ασημένιες. Οι τροχοί είναι 16 ιντσών όπως είπαμε και παραπάνω και τα ελαστικά είναι καλής ποιότητας – Metzeler FeelFree – και έχουν διαστάσεις 110/70-16 μπροστά και 130/70-16 πίσω.
Τα φρένα είναι: ένας δίσκος διαμέτρου 256mm μπροστά (με 2έμβολη δαγκάνα) και 256mm πίσω με δαγκάνα ενός εμβόλου και διαθέτουν αμφότερα στάνταρ ABS.
Οι αναρτήσεις είναι τηλεσκοπικό, συμβατικό πιρούνι με καλάμια διαμέτρου 35 χιλιοστών. Στο πίσω μέρος υπάρχουν δύο αμορτισέρ που ρυθμίζονται ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου.
ΠΡΙΝ ΤΗ ΒΟΛΤΑ
ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ: Είναι αρκετός ο χώρος για τα πόδια στην περιοχή του δαπέδου έτσι ώστε να πατάνε άνετα και να τους επιτρέπονται οι μικρο-μετακινήσεις. Ένα από τα δυνατά σημεία του SH300i είναι η μελετημένη θέση οδήγησης, αν και παρατηρείς αμέσως τη μικρή απόσταση από την ποδιά μέχρι την αρχή της σέλας. Είναι μικρή αυξάνοντας – βλ. νέο πλαίσιο – την ακαμψία στην περιοχή, κάτι που είναι σημαντικός παράγοντας για καλό κράτημα.
Σύντομα πάνω στη σέλα του SH νομίζεις πως το οδηγούσες μια ζωή. Ο αναβάτης κάθεται με όρθιο τον κορμό, η απόσταση από την σέλα μέχρι το δάπεδο είναι αρκετά μεγάλη για να ανοίγει τα γόνατα σε μια άνετη γωνία και τα χέρια “κατηφορίζουν” για να συναντήσουν το τιμόνι. Με αυτή τη θέση αποκτούν στήριξη στο άνοιγμα του γκαζιού και στα φρένα. Λόγω του ύψους της σέλας από το έδαφος, τα υψηλότερα αναστήματα θα αισθανθούν καλύτερα πάνω στο 300.
ΤΙΜΟΝΙ: Το τιμόνι βρίσκεται κοντά στον αναβάτη (στα 550 mm) από την αρχή της σέλας και είναι τόσο ψηλά που δεν θα εμποδίσει ποτέ τα γόνατα του. Το πλάτος του είναι αρκετό και προσφέρει καλούς μοχλούς στο στρίψιμο του τροχού, ενώ στα άκρα του φοράει μεσαίου μεγέθους αντίβαρα. Το “κόψιμο” του τιμονιού είναι καλό για σκούτερ με 16άρη τροχό. Κατά τη διήθηση, το τιμόνι φτάνει στο ύψος των καθρεφτών των αυτοκινήτων και λίγο πιο πάνω σε περιπτώσεις.
ΣΕΛΑ: Με τη σέλα στα 80 εκατοστά, οι κοντύτεροι αναβάτες θα έχουν κάποιο πρόβλημα όταν κάνουν αργούς ελιγμούς, τη στιγμή όμως που το καλό ζύγισμα, το βάρος του σκούτερ στα 169 kg (γεμάτο) και οι compact διαστάσεις βοηθούν. Με τέτοιο ύψος της σέλας από το έδαφος, για να πατηθεί το ένα πόδι πλήρως στο δρόμο, απαιτεί από τον αναβάτη να έχει ύψος τουλάχιστον 1,75 m.
Η σέλα βρίσκεται – σε σχέση με το παρελθόν – ψηλότερα τοποθετημένη, αλλά μην ξεχνάτε ότι τώρα υπάρχει μεγαλύτερος αποθηκευτικός χώρος από κάτω της. Η σχεδίασή της σέλας, με υποστήριξη στο μπροστινό της σημείο, οι καμπύλες της, το συγκεκριμένο αφρώδες και το κάλυμμά της, την κάνουν μια από τις κορυφαίες που έχουμε οδηγήσει ποτέ – στοιχείο που κάνει διαφορά ακόμα και στον τρόπο που “αισθάνεσαι” και ελέγχεις το σκούτερ από κάτω σου.
ΣΥΝΕΠΙΒΑΤΗΣ: Βολική είναι και η θέση του συνεπιβάτη με τη σέλα του να μην είναι ιδιαίτερα υπερυψωμένη σε σχέση με του αναβάτη και το ανέβασμά του εύκολο, αρκεί να μην υπάρχει η μπαγκαζιέρα στη σχάρα. Η βολική μπαγκαζιέρα που χωράει ένα ακόμα φουλφέις κράνος για να ξεπεραστεί από το πόδι του συνεπιβάτη απαιτεί ακροβατικές ικανότητες ή ανέβασμα από ψηλότερο σημείο όπως πεζοδρόμιο, σκαλοπάτι, κ.λπ.
Τα μαρσπιέ είναι αναδιπλούμενα και αρκετά φαρδιά, κάπως μπροστά τοποθετημένα. Για τους πιο ευτραφείς συνεπιβάτες η ύπαρξη της μπαγκαζιέρας στην πλάτη τους είναι ελαφρώς περιοριστική.
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΟΔΙΑΣ/ΖΕΛΑΤΙΝΑΣ: Στην Ιταλία που τα SH πουλάνε σαν ζεστά κουλούρια, όλα σχεδόν τα σκούτερ φορούν ψηλή ζελατίνα και μπαγκαζιέρα “υποχρεωτικά” και τις περισσότερες φορές τη ζελατίνα την παρέχουν οι εταιρίες μέσα στον στάνταρ εξοπλισμό. Το “ιταλικό” SH λοιπόν προσφέρει πολύ καλή προστασία στον αναβάτη. Το “ελληνικό”, που δεν έχει ζελατίνα, παρέχει πολύ μικρή προστασία στο ανώτερο μέρος του σώματος και καλή στο κατώτερο.
ΑΠΟΘΗΚΕΥΤΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ: Είναι τουλάχιστον ανακουφιστικό ότι ο χώρος κάτω από τη σέλα χωράει πλέον ένα φουλφέις κράνος και παράλληλα υπάρχει χώρος στο δάπεδο για ένα σακίδιο και γάντζος για να τον σταθεροποιήσει.
Άλλη μια πρακτική λειτουργία είναι ότι μέσω του Smart Key, η σέλα ανοίγει από απόσταση 2 μέτρων. Στο οπίσθιο τοίχωμα του αποθηκευτικού χώρου – προς την ουρά – υπάρχει παροχή ρεύματος.
Στην ποδιά κάτω από το τιμόνι υπάρχει ένας ακόμα αποθηκευτικός χώρος, ένα μικρό ντουλαπάκι που δεν κλειδώνει και θα χωρέσει λίγα μικρο-αντικείμενα.
ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ
ΕΝΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: Η ώρα της αλήθειας, η ώρα της κρίσης για κάθε σκούτερ και μοτοσυκλέτα έρχεται στο δρόμο, στην πράξη. Η εκκίνηση του Honda SH 300i ABS γίνεται εύκολα και γρήγορα από μια ήσυχη μίζα, ενώ το ίδιο χαρακτηριστικό διατηρεί και ο κινητήρας.
Μερικοί κραδασμοί ξεφεύγουν από τον μονοκύλινδρο, υγρόψυκτο κινητήρα και γίνονται αισθητοί στο τιμόνι, ειδικά όταν το μπροστινό φρένο είναι πατημένο. Όταν ανέβουν οι στροφές οι λίγοι κραδασμοί φεύγουν από το τιμόνι και μεταφέρονται στη σέλα υπό μορφή ανεπαίσθητου γαργαλήματος. Στις υψηλές στροφές και στο ταξίδι δεν γίνονται αισθητοί.
Ο κινητήρας, που δεν είναι πλέον ο ισχυρότερος της αγοράς, κινεί γρήγορα το σύνολο, δίνοντάς σου συνολικά μια αίσθηση στιβαρότητας που θυμίζει μοτοσυκλέτα.
Καθώς έχει χάσει 2 ίππους στο νέο μοντέλο, η απώλεια ισοσταθμίζεται με περισσότερη δύναμη στις χαμηλές και μεσαίες στροφές και εξαιρετική απόδοση στο άνοιγμα του γκαζιού τουλάχιστον μέχρι τα 100 km/h. Η αθόρυβη μετάδοση είναι πολύ ομαλή και η “τροφοδότηση” του πίσω τροχού με δύναμη είναι προοδευτική και πολιτισμένη.
Για να δοκιμάσουμε τη δύναμη και τη μετάδοση του κινητήρα και ειδικά στις χαμηλές στροφές, πήγαμε σε μια “φονικής” κλίσης ανηφόρα με δυο υπέρβαρους αναβάτη/συνεπιβάτη και δοκιμάσαμε να ξεκινήσουμε. Σας πληροφορούμε ότι ο κινητήρας του SH έλαμψε, τραβώντας το βαρύ του φορτίο αγόγγυστα.
Όταν πήραμε το Honda SH 300i ABS για δοκιμή και διανύσαμε τα πρώτα χιλιόμετρα, έχοντας συναντήσει καμιά εκατοστή λακκούβες προηγουμένως είχαμε προβληματιστεί έντονα από την πολύ απότομη πίσω ανάρτηση που πρόσφεραν τα δυο μεγάλου μήκους αμορτισέρ.
Μέχρι που ξεκαβαλήσαμε και διαπιστώσαμε ότι ο προηγούμενος (μάλλον αγωνιζόμενος σε πρωτάθλημα ταχύτητας πρέπει να ήταν…) είχε σφίξει τελείως την προφόρτιση, κάνοντας τα αμορτισέρ… ανυποχώρητα. Με πλήρες μαλάκωμα -βλ τη μικρότερη προφόρτιση – η ανάρτηση συνήλθε δείχνοντας και τα πολύ καλά χαρακτηριστικά απόσβεσης που είχε (προηγουμένως με την άλλη ρύθμιση ήταν ανύπαρκτα). Αν θέλετε λοιπόν να έχει ανάρτηση το 300άρι σας, θα το χρησιμοποιείτε μόνο στην τελείως μαλακή ρύθμιση.
Οι αποσβέσεις των αναρτήσεων μπροστά και πίσω είναι πολύ σωστές, ιδίως αν αναλογιστούμε ότι μιλάμε για αναρτήσεις σκούτερ, και μόνο σε ανοιχτές, γρήγορες στροφές μπορεί να περάσουν χτυπήματα στη μέση και να εμφανιστεί μια ελαφρά νευρικότητα από πλευράς σταθερότητας στην αλλαγή κατεύθυνσης.
Η αίσθηση του τιμονιού μέσα στην πόλη και τους επιτόπιους ελιγμούς είναι βαρύτερη και θυμίζει περισσότερο μοτοσυκλέτα. Το καλό κόψιμο του τιμονιού και η κατανομή βάρους ανά τροχό δίνουν ένα ισορροπημένο σύνολο που είναι πολύ ευχάριστο να το χρησιμοποιείς.
Το κράτημα είναι πολύ καλό, εφόσον έχεις λογικές “σκουτεράδικες” απαιτήσεις και δεν ζητάς από ένα αστικό δίκυκλο να στρίβει σαν CBR, και δύσκολα θα δυσαρεστήσει την πλειοψηφία των αναβατών.
Στον τομέα του φρεναρίσματος, με τους δυο δίσκους να διαθέτουν στάνταρ ABS, το Honda SH 300i θα πετύχει καλές αποστάσεις φρεναρίσματος, αλλά όχι κορυφαίες στην κατηγορία του. Από ταχύτητα 50 km/h θα φρενάρει σε 10,75 μέτρα και από ταχύτητα 90 km/h σε 33,6 μέτρα.
Το μπροστινό φρένο ήταν δυνατό και με αρκετή αίσθηση από το 1/3 της διαδρομής της μανέτας και μετά, ενώ το πίσω έδειχνε (αν πατιόταν μόνο του) αδύναμο χωρίς αίσθηση με το ABS να ενεργοποιείται κάπως νωρίς. Συνδυαζόμενα πάντως, πατώντας συγχρόνως και τα δύο φρένα, δεν τα πηγαίνουν καθόλου άσχημα και κυρίως δεν θα σε προβληματίσουν μπλοκαρίσματα τροχών: απλά τα πατάς με δύναμη σε όλες τις περιπτώσεις κι αυτά αναλαμβάνουν όλη την ευθύνη…
ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: Η δύναμη είναι αρκετή ώστε να μπορεί το σκούτερ να διατηρεί ταχύτητες 110-120 km/h στο ταξίδι και να του μένει λίγη ακόμα για να σκαρφαλώσει τη βελόνα του κοντέρ ψηλότερα στο άνοιγμα του γκαζιού.
Όπως είπαμε και πριν, για να προστατεύτεται ο αναβάτης από τα στοιχεία της φύσης πρέπει να τοποθετήσει μεγάλη ζελατίνα στο SH 300, ενώ με τη μπαγκαζιέρα (top box) τοποθετημένη δεν θα έχει και κανένα παράπονο αποθηκευτικών χώρων. Η κατανάλωση σε ταξίδι φτάνει τα 3,7 λίτρα και η αυτονομία από το 9.0 λίτρων ρεζερβουάρ τα 243 χιλιόμετρα.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ: Με σβέλτη οδήγηση εντός-εκτός, αργά-γρήγορα, η κατανάλωση ξεκινάει από τα 4,0 λίτρα και μπορεί να φτάσει στα 4,8 λίτρα. Με κανονική, “ανθρώπινη” που λένε… οδήγηση, η κατανάλωση έφτασε στα 3.5 l /100km ή τα 28.5 km/l.
Στις δοκιμασίες επιτάχυνσης το Honda SH 300i ABS κάνει τα 200 μέτρα (εκκίνηση από στάση) σε 11,1 δευτερόλεπτα και τα 400 σε 17,9 δευτερόλεπτα. Το είπαμε και παραπάνω – δεν είναι το ταχύτερο 300άρι και πιστεύουμε ότι αυτό δεν έχει συμβεί κατά λάθος αφού προτεραιότητα έχει δοθεί στη χαμηλή κατανάλωση – κάτι που επιτυγχάνεται απόλυτα. Η τελική επίσης δεν είναι μεγάλη, το κοντέρ δείχνει 145 km/h και η πραγματική είναι 129 km/h.
TΕΛΙΚΑ…
Πιστό στις αξίες του επανέρχεται το Honda SH300i στο προσκήνιο: συγκρατημένο, σοβαρό, με “ευπρεπή” χρώματα και βαρύ όνομα. Το Honda SH300i του 2016 είναι ένα πολύ προσεγμένο σαν κατασκευή σκούτερ που αποδεικνύεται αποτελεσματικό, με τιμή που δεν χαρακτηρίζεται χαμηλή στα 5,5 χιλιάδες ευρώ.
Το σημαντικό εδώ είναι ότι αν πάρεις όλους τους παραπάνω τομείς απόδοσης του SH, δηλαδή κινητήρα, αναρτήσεις, πλαίσιο, φρένα, εργονομία, κ.λπ. και τους αναμίξεις, δημιουργείς ένα ομοιογενές, προβλέψιμο σκούτερ, που προσφέρει πολύ καλό έλεγχο και αίσθηση στον αναβάτη και ένα αποτέλεσμα συνολικά προβλέψιμο, φιλικό, εύκολο και ασφαλές. Η μαγεία βρίσκεται στη συνταγή.
ΟΡΓΑΝΑ: Όμορφα όργανα με χοντρά και ευανάγνωστα νούμερα και ενδείξεις. Κυρίαρχο το αναλογικό κοντέρ, όπως αναλογικά είναι και η ένδειξη βενζίνης και η θερμοκρασία. Το ψηφιακό πολυόργανο βρίσκεται στη βάση του κοντέρ.
Ταιριαστό είναι και το φιμέ τζάμι του οργάνου του SH.
ΦΩΤΑ-ΚΟΡΝΑ-ΔΙΑΚΟΠΤΕΣ: Δυνατά τα φώτα LED που βγάζουν λευκό φως και είναι πολύ καλά και στις δύο σκάλες. Η κόρνα είναι και αυτή ισχυρή, ενώ εργονομικοί είναι οι διακόπτες. Για άλλη μια φορά – δυστυχώς εξαπλώνεται και σε άλλα μοντέλα της Honda – η κόρνα και τα φλας είναι ανάποδα τοποθετημένα. Ο διακόπτης Smart Key είναι χρήσιμος αλλά θέλει εξοικείωση στην αρχή . Διαβάσαμε 3 φορές το manual μέχρι να καταλάβουμε…
ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: Ο ανεφοδιασμός γίνεται αφού σηκωθεί πρώτα η σέλα, ευτυχώς ξεκλειδώνει από την ποδιά. Η λεπτομέρεια που σε σκλαβώνει: όταν βγάλεις την τάπα για να γεμίσεις το ντεπόζιτο με βενζίνη, μπορείς να αφήσεις την μεταλλική τάπα σε ειδική υποδοχή-εσοχή για να μην την κρατάς στα χέρια…
ΣΤΑΝΤ-ΣΧΑΡΑ-ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ: Μια γερή σχάρα-χειρολαβή δέχεται και την μπαγκαζιέρα πάνω της. Με πολύ απλό και εύκολο τρόπο ξεκλειδώνει και μπορείς να την αφαιρέσεις αν δεν την χρησιμοποιείς (το συστήνουμε γιατί πιστεύουμε ότι οι μπαγκαζιέρες αλλοιώνουν την εμφάνιση των δίτροχων). Οι καθρέφτες είναι πολύ καλοί. Υπάρχει κεντρικό και πλάγιο σταντ.
ΕΞΤΡΑ & ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ: Υπάρχει Το Smart Key διευκολύνει τις γρήγορες στάσεις, αλλά πρέπει να το συνηθίσεις, να το μάθεις – εμείς δυο-τρεις φορές πρέπει να αφήσαμε ξεκλείδωτο το σκούτερ… Στο SH κάτω από τη σέλα υπάρχει υπάρχει παροχή ρεύματος, πλάγιο και κεντρικό στάντ, γάντζος για τσάντες στην ποδιά, όπως και ντουλαπάκι, σχάρα μπαγκαζιέρας και χειρολαβές