ΙΣΤΟΡΙΑ: KAWASAKI, ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΣΚΟΥΤΕΡ (1953)

Ταπεινά ξεκινήματα

 Πολλά περιοδικά και διαδικτυακοί τόποι την πάτησαν στην πρόσφατη παρουσίαση του σκούτερ της Kawasaki για το 2014, γράφοντας ότι είναι το πρώτο που έχει κυκλοφορήσει με το λογότυπο της εταιρίας. Γιατί η αρχή για τα σκούτερ της Kawasaki είχε γίνει τη δεκαετία του ’50…

Πέρα από το μακρινό παρελθόν της Kawasaki γύρω από τα σκούτερ, υπήρχε και το πιο πρόσφατο – όπως είχαμε αναφέρει και δημοσιεύσει φωτογραφίες όταν βγήκε το Kawasaki J300, του 2014 – πείραμα της εταιρίας που είχε συνεταιριστεί με την Suzuki και παρουσίαζε τα ίδια μοντέλα με φορεμένο το λογότυπό της.

Κάναμε ανασκαφές σε ίντερνετ και κυρίως σε βιβλία και μετά από μπόλικο ψάξιμο βρήκαμε πληροφορίες και κυρίως βρήκαμε μία πολύ σπάνια φωτογραφία του πρώτου σκούτερ της Kawasaki που παρουσιάστηκε το έτος 1953.

Μεγάλοι τροχοί και συμπαθητικη εμφάνιση για το πρώτο σκούτερ της Kawasaki του 1953

O κινητήρας κατασκευαζόταν μετά από συνεργασία της Kawasaki με την Kogyo και το δίτροχο φτιαχνόταν στο εργοστάσιο στην επαρχία Gifu της Ιαπωνίας. Χωρίς να είμαστε 100% σίγουροι το σκούτερ είχε το όνομα Kawasaki Gifu Seisakusho και φορούσε το έμβλημα της Kawasaki μπροστά στην ποδιά του.

Όπως και η Piaggio, καθώς και κάποιες άλλες εταιρίες, έτσι και η Kawasaki προέρχονταν από την στρατιωτική βιομηχανία. Η γιαπωνέζικη εταιρία κατσκεύαζε μαχητικά αεροσκάφη στο Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, μετά το τέλος του οποίου πέρασε και στην κατασκευή δίτροχων για αστική μετακίνηση.

Ακολουθώντας την τάση της μεταπολεμικής περιόδου στην Ιαπωνία η Kawasaki θέλησε να παρουσιάσει το δικό της μοντέλο, το οποίο μάλιστα ήταν καθαρόαιμο σκούτερ. Παρουσιάστηκε το 1953 και χρησιμοποιούσε δίχρονο κινητήρα 60 κυβικών που απέδιδε 2 ίππους στις 4.500 σ.α.λ και πετυχαινε τελική 45 χ.α.ω. Ο αερόψυκτος κινητήρας των 59.8cc είχε διάμετρο επί διαδρομή 42 × 43 mm, αλλά το κυριότερο ήταν ότι φερόταν σαν “επαναστατικός” στην αγορά. Ο λόγος ήταν ότι χρησιμοποιούσε έναν λεβιέ ταχυτήτων στο δάπεδο και ένα σαζμάν δύο σχέσεων. Το μεταξόνιό του ήταν 1.340 χιλιοστά και το βάρος του στα ελάχιστα 66 κιλά. 

Να και μια άλλη φωτογραφία του KB2, που είναι πιο δημοφιλής στο διαδίκτυο

Διέθετε τροχούς μεγάλης διαμέτρου και τηλεσκοπικό πιρούνι μπροστά, ταμπούρα και στους δυο τροχούς και ήταν καλυμμένο από μεταλλικά φύλα. Το μονόσελο και το “κρεμαστό” τιμόνι, μαζί με το μεγάλο-χαμηλό φτερό έχουμε την εντύπωση έκανε το σκούτερ κάπως “αμερικάνικο”, μόδα που είχε μεγάλη πέραση στην Ιαπωνία του ’50.

Όπως έκαναν στην Ιταλία η Piaggio (Vespa) και η Innocenti (Lambretta) στην Ιαπωνία στην αγορά των σκούτερ διέπρεπαν η Fuji (με τα Rabbit) και η Mitsubishi (με τα Silver Pigeon). Η αεροναυπηγική εταιρία Kawasaki προσπάθησε να διεισδύσει ανεπιτυχώς σε αυτή την αγορά με τη δική της πρόταση. H έλλειψη δικτύου αντιπροσώπων και η υψηλή τιμή των ¥ 95,000 γιεν, με τον ανταγωνισμό να κινείται σε χαμηλότερα επίπεδα, υποχρέωσε την εταιρία να αποσύρει αυτό το πρωτόγονης εμφάνισης σκούτερ πολύ νωρίς από την αγορά.

Κατασκευάστηκαν μόνο 200 κομμάτια από τα σκούτερ Kawasaki KB2 και σύντομα η εταιρία πέρασε στα επόμενα δίκυκλα, δηλαδή τις μικρές μοτοσυκλέτες, τομέας στον οποίο, όπως είναι γνωστό, η εταιρία διέπρεψε αργότερα. Αυτό ισχύει ακόμα και μέχρι τις μέρες μας, αφού η Kawasaki στέφθηκε φέτος παγκόσμια πρωταθλήτρια στο πρωτάθλημα Superbike.

X