fbpx

YAMAHA GIGGLE 50: ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΜΟΝΤΕΡΝΙΣΜΟΥ

Θύμα της κρίσης;

Κάποτε… παλιά, υπήρχαν περισσότερα χρήματα στην αγορά και οι επιλογές ήταν πολλές, οι εταιρίες άλλαζαν ή ανανέωναν συχνά μοντέλα, ο κόσμος αγόραζε και έτσι η ποικιλία, τα χρώματα και τα σχήματα δεν τέλειωναν ποτέ. Ένα από αυτά τα σχήματα (και οχήματα) ήταν και το Yamaha Giggle 50, ένα ιδιαίτερο και πολύ συμπαθητικό 50άκι που κυκλοφορούσε στην ευρωπαϊκή αγορά, αλλά πρόσφατα εξαφανίστηκε.

Το είχαμε δει πρώτη φορά μέσα στα paddock του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ταχύτητας, να το οδηγούν οι εργοστασιακοί αναβάτες της Yamaha το 2008, αφού Yamaha Giggle 50 χρησιμοποιούσαν οι Valentino Rossi και ο Jorge Lorenzo για να μετακινούνται μέσα στα paddock και γύρω από την πίστα. Τα σκουτεράκια του team μάλιστα ήταν βαμμένα στα χρώματα της Fiat-Yamaha σε έναν πολύ “αγωνιστικό” χρωματισμό.

Το σκούτερ εμφανίστηκε στην ευρωπαϊκή αγορά στα τέλη του 2008 “φορώντας” μια μοντερνιστική εμφάνισή με στοιχεία ρετρό, κάτι που το κάνει ακόμα και σήμερα αειθαλές. Το Yamaha XF50, όπως είναι ο κωδικός του, πουλιόταν σαν C3 στην αμερικανική αγορά (το 2007), σαν Vox στην Ιαπωνία (το 2006) και σαν Giggle, στην Ευρώπη. Χαρακτηριστικό του, το μεγάλης χωρητικότητας “μπαούλο” κάτω από τη σέλα, που φιλοξενούσε κυρίως τον αναβάτη και… δευτερευώντως τον συνεπιβάτη, αφού είναι ικανών διαστάσεων μπροστά και μικρότερων πιο πίσω.

Το Giggle 50 χρησιμοποιεί αισθητικά στοιχεία που έρχονται από την δεκαετία του ’60 και διαθέτει αναλογικό κοντέρ για αυτόν ακριβώς το λόγο. Έχει “γυμνό”, σωληνωτό τιμόνι, ενώ οι διχρωμίες τονίζουν ακομα πιο πολύ τον ρομαντικό του χαρακτήρα. Στην Ελλάδα δεν εισήχθη ποτέ, ούτε θα εισαχθεί απ’ ότι φαίνεται, αφού το Giggle αποσύρθηκε από την ευρωπαϊκή αγορά – κυρίως λόγω υψηλής τιμής και χαμηλών πωλήσεων – και παραμένει σαν C3 (πολύ πεζό όνομα, για ένα τόσο εμπνευσμένο σχεδιαστικά σκούτερ) στις ΗΠΑ και σαν VOX στην Ιαπωνία, αγορές που αντέχουν περισσότερο την οικονομική κρίση.

Τα ζωντανά ή ταιριαστά χρώματα του Giggle μεταφέρουν στον παρατηρητή μια χαρούμενη διάθεση, πέρα από την φιλικότητα του σχήματος, κάτι που ισχύει και στην πράξη αφού το σκούτερ είναι χαμηλού ύψους και αντίστοιχα χαμηλής σέλας. Ο κινητήρας είναι τετράχρονος, υδρόψυκτος με ηλεκτρονικό ψεκασμό της Mikuni, ενώ η κεφαλή του διαθέτει 3 βαλβίδες!

Πέρα από την οικονομία καυσίμου που επιτυγχάνεται με τον μοντέρνο κινητήρα, δύο καταλύτες στην εξάτμιση φροντίζουν να διατηρούν τις εκπομπές καυσίμων σε πολύ χαμηλά επίπεδα, πληρώντας αυστηρότερες προδιαγραφές των Euro 3 που ισχύουν σήμερα. Η ιπποδύναμη του υποτετράγωνου σε διαστάσεις κινητήρα, που έχει δηλαδή μεγαλύτερη διαδρομή πιστονιού σε σχέση με τη διάμετρό του, φτάνει τους 3,8 ίππους στις 6.000 σ.α.λ και λόγω της οικονομικής του λειτουργίας δεν χρησιμποιεί παρά ένα μικρό τεπόζιτο χωρητικότητας 4,5 λίτρων.

Το τηλεσκοπικό πιρούνι διαθέτει μικρή διαδρομή 65 χιλιοστών και τα φρένα μπροστά και πίσω είναι ταμπούρα διαμέτρου 110 χιλιοστών. Οι τροχοί είναι 10 μόλις ιντσών και τα ελαστικά 120/90 μπροστά και πίσω. Το ύψος σέλας φτάνει τα 75 εκατοστά και το βάρος του στα μόλις 87 κιλά. “Ποδήλατο” το Giggle…

Η τιμή του στην Ιταλία εφτανε τις 2.290 ευρώ, στοιχείο που δεν το βοήθησε να γίνει ιδιαίτερα δημοφιλές και τελικά να αποσυρθεί από την αγορά. Στην Αμερική πάντως κοστίζει μόλις 2.250 δολάρια και στην Ιαπωνία κοντά στα 1.750 ευρώ η απλή και 1.850 η σπέσιαλ έκδοση.

Είναι κρίμα πάντως που χάθηκε ένα τόσο διαφορετικό σκουτεράκ από την ευρωπαϊκή αγορά, αλλά από την άλλη οι καιροί ζητούν φθηνότερες λύσεις… όπως τα 50άρια τύπου “Easy” της Yamaha, που θα σας παρουσιάσουμε σύντομα ναι μεν είναι φθηνά, αλλά καμία σχέση δεν έχουν με την καλαισθησία τoυ Giggle…

X