fbpx

APRILIA 2021: Άφαντη η γκάμα σκούτερ στην Ευρώπη

… αλλά στην Ασία πάει μια χαρά!

Το ξέρετε το Aprilia SXR 160; Όχι φυσικά, και είναι λογικό, καθότι το συγκεκριμένο μοντέλο διατίθεται στην αγορά της Ινδίας όπου η Aprilia έχει μια γκάμα 3 μοντέλων με 6 συνολικά εκδόσεις. Στην Ευρώπη η γκάμα των σκούτερ της Aprilia έχει συρρικνωθεί σε βαθμό εξαφάνισης και είναι απορίας άξιο το γιατί το Piaggio Group δεν εκμεταλλεύεται αυτό το όνομα για τη δημιουργία μιας ξεχωριστής γκάμας.

TopGear και Autocar, που είναι από τις μεγαλύτερες ιστοσελίδες για αυτοκίνητα και δίτροχα στην Ινδία, ανέδειξαν ως σκούτερ της χρονιάς το Aprilia SXR 160, το οποίο έχει μια σπορτίφ GT εμφάνιση, κινητήρα 160 cc με τρεις βαλβίδες και απόδοση 10,9 ίππων, ABS, LED φώτα και όλα τα καλούδια για να σταθεί ως premium μοντέλο στη μεγαλύτερη αγορά του κόσμου.

Πάνω σε αυτό μάλιστα βασίστηκε το SXR των… πενήντα κυβικών που μόλις παρουσιάστηκε από την Aprilia για την ευρωπαϊκή αγορά. Ναι, αντιγραφή του ινδικού είναι το ευρωπαϊκό μοντέλο, κι όχι το αντίθετο.

Η Aprilia διαθέτει επίσης μια μικρότερη κυβισμού έκδοση, το SXR 125 καθώς  και τα SR 160 / SR 160 Race, με αγωνιστικά χρώματα WSBK, όπως και το SR 125 και στο Storm 125, που θυμίζουν εξελιγμένους απόγονους του Typhoon.


Σίγουρα δεν πρόκειται για την πληρέστερη γκάμα του κόσμου, αλλά για τα δεδομένα της Ινδικής αγοράς, είναι μια χαρά! Το ερώτημα που προκύπτει, λοιπόν, είναι
τι γίνεται με την ευρωπαϊκή γκάμα των σκούτερ της Aprilia, μιας εταιρίας που έχει καταφέρει στο πρόσφατο παρελθόν να εδραιωθεί αρκετά καλά στην αγορά με αξιόλογες και ενδιαφέρουσες προτάσεις.

Αυτή την στιγμή, διαθέσιμα στις ευρωπαϊκές αγορές είναι τα SR 50 R, SR GP 50 και SR 50 MT – τρεις παραλλαγές στο ίδιο θέμα λοιπόν, αξιόλογες μεν, χωρίς να συνιστούν σε καμία περίπτωση μια υποτυπώδη γκάμα δε. Στην παραπάνω γκάμα των 50αριών προσθέστε ένα ακόμα, το SXR 50 που λέγαμε παραπάνω, του οποίου δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα η ημερομηνία άφιξης.

Στην ελληνική αγορά, η γκάμα της Aprilia διαθέτει… ένα μοντέλο, το SR 50 και την GP Replica χρωματική έκδοσή του

Φυσικά και δεν έχουμε κανέναν λόγο επί των αποφάσεων του Piaggio Group για την πολιτική και την στρατηγική που ακολουθεί.

Αν έχει αποφασίσει να κρατήσει τα σκούτερ της Aprilia ενεργά μόνο στην Ινδία και σε άλλες αναπτυσσόμενες χώρες καλώς κάνει και στο κάτω-κάτω τα μεγέθη των αγορών αυτών είναι απείρως μεγαλύτερα από τα ευρωπαϊκά. We get it”, που λένε και οι Αγγλοσάξονες.

Η Derbi είχε μια πολύ ισχυρή προσωπικότητα ως κατασκευάστρια σκούτερ και αυτό αποτυπώνεται με τον καλύτερο τρόπο στο εικονιζόμενο GP1 των 250 cc. Τα Sport σκούτερ μικρού κυβισμού θα είναι η επόμενη τάση κατά πως φαίνεται από τις κινήσεις των κατασκευαστών και η Derbi θα μπορούσε να πρωταγωνιστήσει

Από την άλλη όμως, υπάρχει πρόσφορο έδαφος για την ανάπτυξη μιας διαφορετικής από τα μοντέλα της Piaggio και της Vespa γκάμας στην Ευρώπη και το όνομα της Aprilia (με πιο σπορτίβικο ύφος και σχεδίαση) θα μπορούσε κάλλιστα να αποτελέσει έναν φορέα για την ανάπτυξή της.

Αυτή τη στιγμή το Piaggo Group δραστηριοποιείται επιλεκτικά σε ορισμένες κατηγορίες σκούτερ μόνο, καλύπτοντας όσους επιθυμούν καλοσχεδιασμένα σκούτερ ή αυθεντικές νεορετρό προτάσεις (βλέπε Vespa). Η αλήθεια είναι ότι αυτή η κλασικίζουσα έκφραση πάει πολύ καλά και αυτό δεν το λέμε μόνο εμείς, επιβεβαιώνεται και από τις πωλήσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Τι γίνεται όμως με τα GT, τα Mini GΤ και τα Sport τύπου σκούτερ; Αυτές οι κατηγορίες έχουν μεγάλη δυναμική στην αγορά και η Piaggio είναι απούσα.

H Aprilia είχε μια σημαντική και πλουραλιστική παρουσία στην κατηγορία των σκούτερ, πριν περιέλθει στην ιδιοκτησία του Piaggio Group. Η σειρά των Atlantic, αποτελούταν από τυπικά GT μοντέλα, όπως η έκδοση 300 που βλέπουμε εδώ

Νέες κατηγορίες επίσης κάνουν την εμφάνισή τους (βλέπε Honda ΑDV) και μας είναι πολύ δύσκολο να φανταστούμε ένα «περιπετειώδες» Beverly ή Medley, καθότι αυτή η έκφανση είναι «κόντρα ρόλος» στον χαρακτήρα τους.

Δεδομένου του μεγέθους της Piaggio, αλλά και του ειδικού βάρους που έχει το όνομα αυτό, θα περιμέναμε επίσης από τον όμιλο να καθορίζει τις εξελίξεις και όχι να ακολουθεί ή να παρακολουθεί. Το έχει πράξει άλλωστε στο παρελθόν άριστα με τα Piaggio MP3.

Με βάση όλα αυτά, η Aprilia αλλά και η Derbi και η Gilera, που επίσης ανήκουν στον όμιλο και βρίσκονται τεχνηέντως σε ληθαργική κατάσταση, αποτελούν στρωμένα- εγκαθιδρυμένα ονόματα σε ό,τι αφορά την υποδοχή τους από την αγορά, για να αναπτυχθεί επάνω τους αυτή η νέα γκάμα.

Ποιος δεν θυμάται το GP800 της Gilera; Το μεγαλύτερου κυβισμού σκούτερ παραγωγής προκάλεσε αίσθηση όταν παρουσιάστηκε με την ισχύ, τα τεχνικά χαρακτηριστικά του και τον ξεκάθαρα sport προσανατολισμό του. Μια εξελιγμένη έκδοση θα μπορούσε να ανταγωνιστεί το νέο Forza 750 της Honda

Θα θέλαμε να δούμε ένα Mini GT από τη Derbi για παράδειγμα, ένα GT από την Aprilia και ένα Sport στα πρότυπα των TMAX, AK500 και TL508 από την Gilera και εδώ να τονίσουμε ότι οι απορίες μας εκφράζονται μέσω των δεδομένων που αντλούμε από την εικόνα της αγοράς.

Κατά συνέπεια, δεν μπορεί κανείς να ισχυριστεί ότι οι κατηγορίες σκούτερ που αναφέρθηκαν πιο πάνω δεν έχουν προοπτική και χώρο στην αγορά. Δεν χρειάζεται λοιπόν να τσαλακωθεί” η εικόνα των μοντέλων της Piaggio ή της Vespa, αφού υπάρχουν τρόποι να πραγματοποιηθεί η κάλυψη της αγοράς με τα ονόματα που εξακολουθούν να αποτελούν δυνατά χαρτιά για την αγορά. 

X