SYM TONIK 50
ΚΥΜCO AGILITY RS 50 NAKED
PIAGGIO TYPHOON 50 Χ
YAMAHA JOG 50 R
GILERA RUNNER SP 50 BLACK SOUL
Είναι εύκολο να επιλέξεις το πενηντάρι που σου ταιριάζει; Είναι τα πενηντάρια, απλά σκουτεράκια, για τα οποία δεν χρειάζεται καν να εντρυφήσεις σε τεχνικές λεπτομέρειες;
Ένα από τα μεγαλύτερα λάθη που κάνουν οι μελοντικοί σκουτερίστες και σκουτερίστριες (τους όρους αυτούς τους έχει καθιερώσει το SCOOTERNET και ευελπιστεί να μπουν κάποτε μέχρι και το λεξικό του Μπαμπινιώτη…) είναι πως δεν σπαταλούν χρόνο και δεν επενδύουν σε γνώσεις έτσι ώστε να κάνουν μια σωστή αγορά – τη σημαντικότερη αγορά που θα κάνουν στη δίτροχη καριέρα τους, αφού είναι η πρώτη – με αποτέλεσμα να μετανιώνουν αργότερα για ένα σωρό πράγματα.
Το να αγοράζεις σκούτερ και ειδικά 50άρι – λόγω των χαμηλών επιδόσεων των κινητήρων και όλων αυτών που συνεπάγεται κάτι τέτοιο – είναι σαν να χτίζεις σπίτι. Όπως λέει και μια παλιά εβραϊκή παροιμία: το πρώτο σπίτι που φτιάχνεις, το πουλάς. Το δεύτερο το νοικιάζεις και στο τρίτο μένεις… Έτσι λοιπόν και τα σκουτερ. Το πρώτο το πουλάς, το δεύτερο το νοικιάζεις και το τρίτο…. ξεχάστε το δεν βγαίνει… αλλά μπαίνετε στο νόημα, η παροιμία λέει πως όσο πιο πολύ έχεις επαφή με ένα αντικείμενο, τόσο περισσότερο βελτιώνεσαι και κάνεις σωστότερες επιλογές.
Απαιτείται η ίδια προσοχή, είτε αγοράζεις 1000άρι supersport, είτε 50άρι σκούτερ γιατί με το σκούτερ κάνεις τα πρώτα σου δίτροχα βήματα , ή μάλλον τα πρώτα σου μέτρα στην άσφαλτο και αν αυτά είναι εύκολα, ασφαλή και απολαυστικά, θα σε κάνουν να παραμείνεις στον χώρο. Αν αποδειχθούν αρνητικά, τότε θα απομακρυνθείς σύντομα και θα περάσεις σε άλλη μορφή μετακίνησης που λέγεται είτε λεωφορείο, είτε ιδιωτικό αυτοκίνητο, “τσιμπούρι” σε φίλους, κ.λπ
Για να το απλοποιήσουμε όμως, για να διαλέξεις το σωστό 50άρι, αυτό που σου ταιριάζει, πρέπει να γνωρίζεις αρχικά, μερικά βασικά πράγματα και πάνω σε αυτά να στηριχτείς. Να διαλέξεις σκούτερ σύμφωνα με το ύψος του υποψήφιου αγοραστή, τις οδηγικές του ικανότητες, αλλά και την όρεξή του για εξέλιξη των ικανοτήτων του. Βάσει αυτών μπορείς να προχωρήσεις πιο εύκολα στην επιλογή σου, γνωρίζοντας πάντοτε ότι τα 50άρια απευθύνονται κυρίως σε ένα κοινό που οι περισσότεροι είναι αρχάριοι όχι μόνο στα σκούτερ, αλλά και στους δύο τροχούς. Ένα σκούτερ που έχει μεγάλο ύψος σέλας θα δυσκολέψει χωρίς λόγο έναν μικρόσωμο αναβάτη και θα ενοχλεί καθημερινά και διαρκώς έναν μέσου ή χαμηλού ύψους αρχάριο αναβάτη ή αρχάρια αναβάτρια. Ένα σκούτερ που είναι δυνατό (δίχρονο ας πούμε) και απαιτεί περισσότερη προσοχή, αφού βγάζει παραπάνω από 70-80 χ.α.ω τελικής.
Ένα σκούτερ που είναι αργό και δεν έχει δυνατότητες να βελτιωθεί μετά από μερικούς μήνες θα αποτελέσει πρόβλημα για τον ικανό πιτσιρικά που μαθαίνει γρήγορα και μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα έχει φέρει τον κινητήρα στα όρια του, με αποτέλεσμα να αρχίσει να βαριέται.
Στο αφιέρωμα μας για τα πενηντάρια έχουμε συμπεριλάβει 5 μοντέλα που διαφέρουν μεταξύ τους σε πολλούς τομείς, αλλά καλύπτουν ένα εύρος επιλογών. Διαφορετικές είναι και οι τιμές τους που ξεκινούν από 1.395 ευρώ το φθηνότερο (SYM Tonik) και φτάνουν τα 2.190 ευρώ (Gilera Runner).
SYM TONIK 50 (1.395 ευρώ)
Το φθηνότερο 50άρι σκούτερ του σημερινού μας αφιερώματος έρχεται από την ταϊβανέζικη SYM και πρόκειται για ολοκαίνουργιο μοντέλο. Είναι μικρό σε διαστάσεις, με χαμηλό ύψος σέλας και διαθέτει μεγάλο τιμόνι. Το μεγάλο τιμόνι βοηθάει ιδιαίτερα στους επιτόπιους ελιγμούς, οι οποίοι πολλές φορές αποτελούν μια δύσκολη άσκηση και δυσκολεύουν ιδιαίτερα τους νέους και τις νέες στα σκούτερ. Το Tonik έχει τη χαμηλότερη σέλα – μόλις στα 720 χιλιοστά – από τους ανταγωνιστές του, γιατί είναι μικροκαμωμένη κατασκευή και χρησιμοποιεί τροχούς 10 ιντσών – διάμετρος ζαντών που είναι η μικρότερη που κυκλοφορεί στα σκούτερ.
Το πάτωμα του Tonik είναι επίπεδο και αρκετά ευρύχωρο, είναι όμως κατηφορικό προς τα μπροστά, κάτι που κουράζει λίγο τα πόδια μετά από κάποια ώρα οδήγησης. Το μικρό βάρος του στα 87 κιλά (άδειο) και το μικρό του μεταξόνιο (δηλαδή η απόσταση από το κέντρο του μπροστινού τροχού μέχρι το κέντρο του πίσω τροχού) στα 1.220 χιλιοστά δίνουν ένα γρήγορο σε αντιδράσεις, ευέλικτο 50αράκι σκούτερ για καθημερινή, αστική μετακίνηση. Παράλληλα είναι κομψό και διαφοροποιείται άμεσα από τον ανταγωνισμό, γιατί χρησιμοποιεί ρετρό γραμμές, από τις δεκαετίες του ’50 και του ’60.
Εύκολο και εύχρηστο είναι το Tonik στις αργές ταχύτητες, το ίδιο και στις πιο υψηλές, πού όμως δεν είναι… τόσο υψηλές, αφού όταν στρωθεί ο κινητήρας του και αφαιρεθούν τα εξαρτήματα που περιορίζουν τις επιδόσεις, θα πετύχει τελική 60 χιλιομέτρων την ώρα. Ο οικονομικότατος (2,0 λίτρα στα 100 χλμ), ήσυχος, τετράχρονος κινητήρας που διαθέτει, εμφανίζει ομαλή μετάδοση και “φιλική” επιτάχυνση, που δεν θα τρομάξει κανέναν αρχάριο (μιας και δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία υπολογίζουμε την απόδοσή του κοντά στους 2,0 ίππους).
Γκοργκόλης, Θησέως 309, Αθήνα, τηλ: 210 9403880
ΚΥΜCO AGILITY RS 50 NAKED (1.525 ευρώ)
Άλλο ένα “γλυκούτσικο”, αγριεμένο 50αράκι – όλα είναι τέτοια εδώ που τα λέμε – είναι το Agility Naked. Η εμφάνισή του παίζει μεγάλο ρόλο, ειδικά στο μην εκπαιδευμένο κοινό. Φανταστείτε ένα αγριωπό 50άρι που “τρομάζει” αισθητικά τον μελλοντικό αγοραστή για να καταλάβετε το θέμα. Το Agility είναι αυτό που λέει: ικανό, για να τα βγάλει πέρα με την μετακίνηση στην πόλη. Ο όμορφος επιθετικός του προβολέας δίνει την αίσθηση του σπορ, του γρήγορου, του σβέλτου, μαζί με το πρωτότυπο, γυμνό σωληνωτό τιμόνι και το αυτοκόλλητο RS. Κάτω από τα “αθλητικά” ρούχα κρύβεται ένα αρκετά δυνατό, αλλά φιλικό δίχρονο μοτεράκι 3,85 ίππων, το ύψος σέλας είναι στα 780 χιλιοστά και το βάρος του λίγο παραπάνω από τα 90 κιλά.
Οι τροχοί του Naked RS είναι λίγο μεγαλύτεροι από του Tonik, στις 12 ίντσες. Μια πινελιά αγριάδας μπορεί να χαρακτηριστεί και η βαφή της δαγκάνας στο μπροστινό δισκόφρενο που είναι κόκκινη. Φαρδύτερα είναι και τα ελαστικά του RS με διαστάσεις 120/70 και 130/70 έτσι ώστε να δίνει “σίγουρο πάτημα” που λέγανε και οι παλιοί πωλητές μοτοσυκλετών… (καλά αυτοί λέγανε και άλλα, όπως “είναι βαρύ – πατάει στη γη”, νομίζοντας ότι το βαρύ μηχανάκι είναι και καλό…).
Όπως και το SYM Tonik 50, έτσι και το Kymco Agility RS 50 διαθέτει και μανιβέλα εκτός από τη μίζα για την εκκίνηση του κινητήρα του, κάτι που διευκολύνει αφάνταστα σε περίπτωση που μείνει το σκούτερ από μπαταρία. Η τιμή του στα 1.525 ευρώ κρίνεται μεσαία και ενδιαφέρουσα στην κατηγορία των 50αριών σκούτερ.
Μοto Trend, Βρυούλλων 56 & Εθν. Οδός Αθηνών-Λαμίας, Ν. Φιλαδέλφεια, Αθήνα, τηλ 210 25 85991-2
PIAGGIO TYPHOON 50 X (1.695 ευρώ)
Θρυλικού ονόματος σκούτερ που επέστρεψε μετά από συνολικό lifting, σε πλαίσιο, εμφάνιση και κινητήρα, για να συνεχίσει την παράδοση ενός ονόματος που άφησε ιστορία την Ελλάδα. Ήταν κυρίως – και είναι – η “στρουμπουλή” του εμφάνιση, η οποία μαζί με τα χοντρά λάστιχα το κάνουν να μοιάζει φιλικό, εύκολο και ασφαλές.
Οι τροχοί είναι 12 ιντσών και το μπροστινό λάστιχο 120/80 . Το πίσω λάστιχο είναι ακόμα πιο μεγάλο στα 130/80. Ο κινητήρας παραμένει δίχρονος στα 50 κυβικά εκατοστά, όπως και στο παρελθόν και αποδίδει αρκετούς ίππους (4,2 ίπποι, στις 6.500 σ.α.λ.) τροφοδοτείται με καρμπυρατέρ και για να διατηρήσει την απλότητά του, είναι αερόψυκτος. Ένα ζευγάρι μαλακών αναρτήσεων και ένα ακόμα ζευγάρι καλών φρένων (το πίσω είναι ταμπούρο, αλλά έχει μεγάλη διάμετρο και αποδίδει καλά) συνεργάζονται σε ένα σύνολο 101 κιλών, βάρος που βρίσκεται στα υψηλότερα επίπεδα της κατηγορίας.
Η σέλα είναι μεσαίου ύψους στα 765 χιλιοστά και το μεταξόνιο μακρύτερο από τους αντιπάλους της παρουσίασής μας, στοιχείο που δίνει στο Typhoon μεγαλύτερη σταθερότητα σε ταχύτητες τελικής. Ικανοποιητική είναι και η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ του (για 50άρι πάντα) στα 7,0 λίτρα. Μόνο η μικρή ακτίνα στροφής που διαθέτει το τιμόνι θα δυσκολέψει λίγο μέσα στην πυκνή κίνηση της πόλης, για ένα σκούτερ που είναι συνολικά αυτό που αντιλαμβάνεται ο παρατηρητής από την πρώτη ματιά: φιλικό
Piaggio Hellas, Yμηττού 259, τηλ. 210 7572 100
YAMAHA JOG 50 R (1.995 ευρώ)
Το Υamaha JOG 50R είναι ένα μικρών διαστάσεων σκούτερ που διαθέτει κάποια στοιχεία “ελαφρώς σπορ”, αλλά όχι πραγματικά σπορ. Το πάτωμα είναι επίπεδο, στοιχείο που το κάνει εύχρηστο, πέρα από την ευκολία του “ανέβα-κατέβα” – η οποία στην περίπτωσή μας είναι περισσότερο “μπες-βγες” – και στη μεταφορά μικρών αντικειμένων, τσαντών κ.λπ. (μικρών έτσι;).
Η σέλα βρίσκεται σε μεσαίο ύψος στα 770 χιλιοστά και οι τροχοί έχουν ζάντες 12 ιντσών, διαστάσεις που και “γρήγορες” αντιδράσεις δίνουν συνολικά και είναι σταθερότερες των μικρών 10 ιντσών, άρα αποτελούν έναν συμπαθητικό συμβιβασμό. Η ιπποδύναμη του αερόψυκτου κινητήρα βρίσκεται κάτω από τους 3 ίππους, η τροφοδοσία γίνεται με καρμπυρατέρ και η εκκίνηση με μίζα και μανιβέλα. Το κοντό μεταξόνιο, οι περιορισμένες διαστάσεις και το χαμηλό βάρος στα λίγα 81 κιλά, φανερώνουν ότι το JOG 50 R είναι φτιαγμένο για την πόλη (σκουτεράκι καθημερινής μετακίνησης).
Οι σπορ πινελιές, εκτός από τη διχρωμία και τους “κεραυνούς” που διατρέχουν το σώμα του, βρίσκεται στη “μονόμπρατση” πίσω ζάντα, που είναι λευκή, όπως και η μπροστινή. Άσπρη είναι και η “κοιλιά”, τα πλαϊνά καπάκια δηλαδή κάτω από την ποδιά. Tα φρένα του Yamaha είναι ένα μικρό δισκόφρενο μπροστά και ένα μικρό ταμπούρο πίσω, ενώ η τιμή του κρίνεται σχετικά υψηλή για την κατηγορία των 50 cc, αφού πλησιάζει τις 2.000 ευρώ.
Μοτοδυναμική ΑΕ, Ασπρόπυργος, Θέση Κύριλλος, τηλ. 210 6293596
GILERA RUNNER 50 BLACK SOUL (2.190 ευρώ)
Ξεπερνώντας τα 2.000 ευρώ κατά 200 περίπου ευρώ το Runner είναι ένα από τα κορυφαία σπορ σκούτερ της κατηγορίας των 50 κυβικών εκατοστών. Το μεταξόνιό του είναι μικρό στα 1.270 χιλιοστά, κάτι που του δίνει γρήγορες αντιδράσεις στις αλλαγές πορείας. Νευρικότητα πάντως δεν υπάρχει στις κινήσεις του Runner, κάτι που οφείλεται στους: 14άρη τροχό μπροστά και στον 13άρη τροχό πίσω, αλλά και στα φαρδιά λάστιχα των 120/70 μπροστά και 130/70 πίσω. Μπροστά συναντάμε ένα ανάποδο πιρούνι και πίσω ένα μόνο αμορτισέρ, ενώ δισκόφρενο βρίσκουμε και στους δύο τροχούς, 220 χιλιοστών μπροστά και 175 χιλιοστών πίσω. Οι εξαιρετικές επιδόσεις του Runner έρχονται από έναν εξελιγμένο δίχρονο, υδρόψυκτο κινητήρα που αποδίδει 4,4 ίππους, χρησιμοποιεί μια πανέμορφη αγωνιστική εξάτμιση – αφήνει τα υπόλοιπα 50άρια πίσω του – αλλά παράλληλα καταναλώνει μπόλικη βενζίνη κοντά στα 5,0 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.
Το μεγάλο ύψος σέλας θα απαιτήσει αναβάτες/αναβάτριες με ύψος πάνω από 1.75 m. Το βάρος των 103 κιλών, το μικρό κόψιμο του τιμονιού, το “τούνελ” ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη (που σε υποχρεώνει να καβαλήσεις το σκούτερ για να ανέβεις) και τα μικρά “μαρσπιέ”, προτιμούν τους πιο έμπειρους οδηγούς. Η καλλίγραμμη έκδοση Black Soul που παρουσιάζουμε είναι ειδική και βαμμένη μαύρη ματ, φέρνοντας στα μικρά σκούτερ έναν “αέρα” μεγάλων, σπορ μοτοσυκλετών.
Piaggio Hellas, Yμηττού 259, τηλ. 210 7572 100