To απόλυτο όπλο πόλης
Εμείς, οι άνθρωποι του SCOOTERNET ποτέ, μα ποτέ δεν πάψαμε να συμπαθούμε τα σεμνά 50αράκια. Για αυτό το λόγο και ψάχνουμε σε όλο τον κόσμο για λύση. Κοιτάξτε τι ανακαλύψαμε στην Ιαπωνία του παρελθόντος…
Ελλάδα, Οκτώβριος 2011: Ακριβά αυτοκίνητα των 80 χιλ. ευρώ πουλιόνται από 8, μέχρι 15 χιλιάδες. Η αγορά των μεγάλων μοτοσυκλετών, άνω των 650 κ.εκ. έχει γονατίσει, και αυτό το τμήμα της αγοράς περνάει τεράστια κρίση.
Ακόμα και οι πιο σκληροπυρηνικοί αναβάτες αναζητούν τρόπο δίτροχης μετακίνησης, που να κοστίζει το λιγότερο δυνατό. Οι άνθρωποι της πόλης που κυκλοφορούν με δύο τροχούς ερευνούν προσεκτικά το ενδεχόμενο να επιστρέψουν στις ρίζες τους, στα 50 κυβικά.
Η απίστευτη πρόταση για φθηνή, απλή, οικονομική, αλλά και τελείως cult μετακίνηση έρχεται από την Ιαπωνία. Πρόκειται για την “υπόθεση Τσοϊνόρι”, ένα εξωφρενικά απλό σκουτερο-ειδές που από το 2003 που παρουσιάστηκε στην χώρα της Άπω Ανατολής, έκανε εκτός από θραύση και μια ολόκληρη γενιά δικυκλιστών να το λατρέψουν. Τσοϊνόρι (Choinori) σημαίνει “σύντομο ταξίδι”, μικρή διαδρομή, μικρή βόλτα, “τσάκ-μπαμ”, θα το βαφτίζαμε εμείς.
Το Suzuki Choinori είναι τετράχρονο, μονοκύλινδρο, 50cc και έχει ρεζερβουάρ τριών λίτρων. Το συνολικό του μήκος είναι 1,5 μέτρα. Το ύψος σέλας μόλις 68 εκατοστά. Έχει 10άρηδες τροχούς και για προστασία του αναβάτη φοράει μπροστά μια “ασπίδα-ποδιά”, η οποία αλλάζει πανεύκολα κι έτσι ο/η ιδιοκτήτης/τρια μπορεί να επιλέξει από πολλά χρώματα. Το Choinori ζυγίζει 39 μόλις (ούτε καν σαράντα!) κιλά.
Το παλιό, καλό Suzuki Choinori 50 δημιούργησε μεγάλο ρεύμα φανατικών θαυμαστών στην Ιαπωνία, όπου κατασκευαζόταν από τη Suzuki από το 2003 μέχρι το 2007 μόνο για την τοπική αγορά όμως. Μέσα σε αυτό το διάστημα των 4 ετών πουλήθηκαν… κρατηθείτε…. 10 εκατομμύρια κομμάτια. Ο λόγος που έγιναν δημοφιλή είναι πως ήταν πάμφθηνα, κάτι που φαίνεται εξ’ άλλου αν παρατηρήσετε πόσο απλά είναι στην κατασκευή. Αυτός ήταν και ο στόχος της Suzuki, να δημιουργήσει δηλαδή το φθηνότερο, μικρό σκούτερ της αγοράς.
Η τιμή αγοράς του το 2003 ήταν κάτω από τις 60.000 γιεν, δηλαδή κάτω από 600 ευρώ! Με 40% χαμηλότερη τιμή από οτιδήποτε άλλο κυκλοφορούσε στον τομέα των σκούτερ το Τσοϊνόρι εμφάνιζε ένα σοβαρό πλεονέκτημα. Μπορεί να φανταστεί κάποιος πόσο χαμηλότερη θα μπορούσε να είναι η τιμή του Τσοϊνόρι, αν φτιαχνόταν στην Κίνα, αντί για την Ιαπωνία που φτιάχνεται, όπου η εργατοώρα είναι σαφώς υψηλότερη από της Κίνας.
Χωρίς ανάρτηση πίσω και με 2 ίππους δύναμη το σκουτεράκι έπιανε 40 χ.α.ω και μια ειδική τεχνική, με κύλινδρο χωρίς χιτώνιο, της Suzuki έκανε τον κινητήρα κατά 40% ελαφρύτερο. Υπήρχαν τέσσερις εκδόσεις του Suzuki Choinori: η απλή, με ηλεκτρική εκκίνηση, με μπροστινό καλάθι και τέλος η φουλ έξτρα… δηλαδή και με καλάθι και με ηλεκτρική εκκίνηση.
Το Choinori έγινε μόδα κυρίως από μη-μοτοσυκλετιστές για τη χαμηλή του τιμή, αλλά και λόγω του ότι ήταν “Made in Japan – Only for Japan”, φτιαγμένο στην Ιαπωνία- μόνο για την Ιαπωνία. Τα χρώματα που κυκλοφορούσε ήταν τα: μπεζ, μαύρο, μπλε, πορτοκαλί, άσπρο, κίτρινο.
Το 2007 το Τσοϊνόρι σταμάτησε να παράγεται γιατί δεν περνούσε προδιαγραφές καυσαερίων. Kαταστροφή, “Φέρτε πίσω το Τσοϊνόρι!”, πρέπει να φώναζαν μερικά εκατομμύρια Ιαπώνων αν έβγαιναν στους δρόμους να διαδηλώσουν. Σημειώστε, ότι ο “Σύνδεσμος Μηχανολόγων Αυτοκινητοβιομηχανίας της Ιαπωνίας” (Society of Automotive Engineers of Japan) έχει συμπεριλάβει το Suzuki Choinori μέσα στα 240 σημαντικότερα οχήματα της ιαπωνικής βιομηχανίας!
Τι λέτε δεν θα ταίριαζε κουτί στην Ελλάδα της κρίσης, αυτό το υπερ-οικονομικό μικρο-σκούτερ; Κι ας μην είχε ανάρτηση, κι παιδεύονταν λίγο παραπάνω τα οπίσθιά μας. Τα 76 χιλιόμετρα που έβγαζε το Choinori με ένα λίτρο βενζίνης θα ήταν σίγουρα ανακουφιστικά για πολύ κόσμο!