ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΑΓΟΡΑ: Τα 125άρια είναι η δύναμη

H απόσταση της Ελλάδας από την Eυρώπη

Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Μοτοσυκλετών, ACEM, ανακοίνωσε ότι το 2015 πουλήθηκαν 1.209.636 μοτοσυκλέτες και μοτοποδήλατα στις αγορές της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η αύξηση του 2015 σε σχέση με το προηγούμενο έτος έφτασε το 5,6%. Καθόλου άσχημα για τους καιρούς που διανύουμε, αν και μερικές αγορές σημείωσαν μεγάλη άνοδο στις πωλήσεις τους, όπως για παράδειγμα η αγορά της Ισπανίας. Πηγή, φωτογραφίες: www.moto125.cc

Δυναμική ανάκαμψη σημείωσε η ισπανική αγορά σύμφωνα με το εξαιρετικό άρθρο του συναδέλφου Antonio Cuadra στην ιστοσελίδα www.moto125.cc και αναφέρει ότι με την ολοκλήρωση του ’15 σημειώθηκε μια πολύ θετική εξέλιξη στον κλάδο, σε ευρωπαϊκό επίπεδο και οι ταξινομήσεις σηματοδότησαν την καλύτερη χρονιά από την έναρξη της κρίσης.

Η αύξηση των ευρωπαϊκών ταξινομήσεων υποστηρίχθηκε από την καλή απόδοση αγορών, όπως η Ισπανική, Ιταλική, Γερμανική και η Βρετανική.

AperturaSuperventasEU2015

Στην περίπτωση της Ισπανίας σημειώθηκε εξαπλάσια (!) αύξηση πωλήσεων σε σχέση με τη Γερμανία και τρεις φορές παραπάνω από την Ιταλία.

Πρόκειται για ένα γεγονός που προσκαλεί αναμφίβολα αισιοδοξία, ωστόσο, ο φορέας καταγραφής στατιστικών στην Ισπανία (Anesdor) προβλέπει επιβράδυνση της ανάπτυξης το 2016.

Οι πωλήσεις μοτοσυκλετών που βλέπετε στο παρακάτω γράφημα (χωρίς τα μοτοποδήλατα) είναι από τις δέκα κορυφαίες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Μας εκπλήσσουν οι ταξινομήσεις της Ιταλίας (η πρώτη δύναμη στις πωλήσεις σκούτερ και μοτοσυκλετών στην Ευρώπη) το 2011 με 254.895 εγγραφές, αλλά και το 2006 που ταξινομήθηκαν 444.987 σκούτερ και μοτοσυκλέτες. Η Ισπανία έφτασε στο αποκορύφωμά της το 2007 με 269.479 ταξινομημένα σκούτερ και μοτοσυκλέτες.

Ventas125EU2015
Κατάπληξη προκαλεί η περίπτωση της Ισπανίας το 2015 με αύξηση + 18,9% (λίγο περισσότερο από τη Μεγάλη Βρετανία που έφτασε το +15,2%), αλλά ακόμα πιο εντυπωσιακή ήταν η αγορά της Πολωνίας που σημείωσε + 142,3%! Η αιτία αυτής της αύξησης βρίσκεται στην πρόσφατη αλλαγή του νόμου που επιτρέπει την οδήγηση δίτροχων με κινητήρα 125cc με άδεια οδήγησης αυτοκινήτου. Κάτι που δεν ισχύει φυσικά στην Ελλάδα και δεν ξέρουμε πότε και αν θα ισχύσει ποτέ (για πολλούς και διάφορους οικονομικούς και πολιτικούς λόγους).

Το παρακάτω γράφημα δείχνει τις πωλήσεις των 125 cc στις πέντε μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές. Είναι προφανές ότι η Ισπανία υπερβαίνει κατά πολύ τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές πωλήσεις.

Η αύξηση της κατηγορίας του “όγδοου του λίτρου” εξακολουθεί να είναι πολύ ισχυρή σε σχέση με τους υπόλοιπους κυβισμούς σκούτερ και μοτοσυκλετών. Γι’ αυτό λέμε και στον τίτλο ότι “τα 125άρια είναι η δύναμη”.

Πρώτο στην Ισπανία το Kymco Agility City 125

Πρώτο στην Ισπανία το Kymco Agility City 125

ΙΣΠΑΝΙΑ
Το 2015 η ισπανική αγορά 125 cc ξεπέρασε το φράγμα των 80.000 μονάδων και αυτό την καθιστά την ευρωπαϊκή αγορά με τα περισσότερα 125άρια και με την υψηλότερη αύξηση πωλήσεων μάλιστα, κατά + 19,3%.

Πρώτο σε πωλήσεις ήταν το Kymco Agility City 125 με 5.825 μονάδες και ακολούθησαν τα Honda SH 125 (5.129) και Kymco Downtown 125i (5.126). H ισπανική αγορά είναι η μόνη στην Ευρώπη όπου τα σκούτερ δηλώνουν τόσο δυναμικά την παρουσία τους.

Από τις 80.108 μονάδες που πωλήθηκαν οι 68.870 είναι σκούτερ, κατέχοντας μερίδιο αγοράς 86%. Το μερίδιο μάλιστα αυξήθηκε κατά + 20,4% σε σχέση με το 2014.

Στις κορυφαίες πωλήσεις της Ισπανίας για να βρεις μοτοσυκλέτα πρέπει να φτάσεις μέχρι την 23ή θέση (Yamaha YBR 125). Σύνολο πωλήσεων 80.108 μονάδες.

Honda Forza 125, πρώτο 125άρι σε πωλήσεις στη Γαλλία

Honda Forza 125, πρώτο 125άρι σε πωλήσεις στη Γαλλία

ΓΑΛΛΙΑ

Μετά την πτώση που παρουσίασαν το 2014 οι πωλήσεις στη Γαλλία το 2015 επέστρεψε σε θετικό ρυθμό ανάπτυξης. Οι γάλλοι σκουτερίστες προτιμούν τα μοντέλα Gran Turismo και ως εκ τούτου τα δυο πρώτα σε πωλήσεις είναι τα Honda Forza και Yamaha XMΑΧ, ναι αυτά με τον κινητήρα των 125 κυβικών.

Αυτή η προτίμηση για τα μεγαλύτερων διαστάσεων σκούτερ οφείλεται στο γαλλικό τρόπο ζωής, αφού οι περισσότεροι ζουν μακριά από τις μεγάλες πόλεις και ταξιδεύουν καθημερινά για να πάνε στη δουλειά τους.

Παρότι πρώτο σε πωλήσεις ήταν το τρίτροχο σκούτερ Piaggio MP3 500 LT, πολύ κοντά του κατετάγη το Honda Forza με 5.791 μονάδες. Ακολούθησαν το Yamaha ΧΜΑΧ (4.331 μον.), το Honda PCX 125 (2.679 μον.) και το Piaggio XEVO 125 (1.881 μον.). Το σύνολο των πωλήσεων 125άριών στη Γαλλία έφτασε τις 47.546 μονάδες και από αυτές τις πωλήσεις τα σκούτερ αντιπροσωπεύουν το 73,3%.

Μπορεί οι Βρετανοί να προτιμούν τις μοτοσυκλέτες, αλλά το Honda PCX 125 ήταν πρώτο σε πωλήσεις

Μπορεί οι Βρετανοί να προτιμούν τις μοτοσυκλέτες, αλλά το Honda PCX 125 ήταν πρώτο σε πωλήσεις

ΜΕΓΑΛΗ ΒΡΕΤΑΝΙΑ
Είναι γνωστό ότι οι Βρετανοί έχουν διαφορετικά γούστα από τους Ευρωπαίους και για αυτό μέσα στο Top Ten του 2015 είχαμε επτά μοτοσυκλέτες και μόνο τρία σκούτερ. Αν μή τι άλλο είναι παράδοξο αυτό το φαινόμενο, για μια χώρα που έχει επιβαρυμένες καιρικές συνθήκες και τα σκούτερ είναι ιδανικά για καθημερινή μετακίνηση.

Πρώτο πάντως ήταν ένα σκούτερ, το Honda PCX 125 με 2.160 μονάδες, δεύτερο το Yamaha MT-125 (1.668), τρίτο το Honda Vision 110 και μετά το χάος… όλο μοτοσυκλετάκια 125 κυβικών για να φτάσουμε στη 10η θέση για να βρούμε το Honda SH 125. Το σύνολο των πωλήσεων της κατηγορίας των 125 κυβικών έφτασε τις 43.759 μονάδες.

Honda SΗ 125. Πρώτο σε πωλήσεις 125άρι στην Ιταλία

Honda SΗ 125. Πρώτο σε πωλήσεις 125άρι στην Ιταλία

ΙΤΑΛΙΑ
Με το νόμο να απαγορεύει την κίνηση με κινητήρες κάτω 150 cc στους ιταλικούς αυτοκινητόδρομους η ιταλική αγορά προτιμά τα 150άρια. Οι Ιταλοί ανέδειξαν στη γενική κατάταξη του 2015 το Honda SH 150, ενώ το Honda SH 125 (πρώτο στην κατηγορία του) ακολούθησε λίγο πιο πίσω.

Δεύτερο 125άρι σε πωλήσεις στη γειτονική χώρα ήταν το Kymco Agility R16 125 (4.598), και ακολούθησαν Piaggio Liberty 125, Kymco People One 125i. Συνολικά 43.722 κυρίως σκούτερ πουλήθηκαν τη χρονιά που πέρασε, ενώ η πρώτη μοτοσυκλέτα στην κατάταξη είναι το KTM Duke 125 με 654 μονάδες.

Oι Γερμανοί ανέδειξαν πρώτο το ΚΤΜ Duke 125

Oι Γερμανοί ανέδειξαν πρώτο το ΚΤΜ Duke 125

ΓΕΡΜΑΝΙΑ
Γνωστοί “αντι-σκουτερίστες” οι Γερμανοί προτιμούν τις μικρές μοτοσυκλέτες, αντί για τα σκούτερ 125 κυβικών, κι έτσι μέσα στο Top Ten συναντάμε μόλις δύο 8 σκούτερ τα οποία είναι μάλιστα και τα δύο… Vespa.

Η Vespa Primavera 125 3V (1.383 μονάδες) και η Vespa GTS 125 με 889 μονάδες. Συνολικά στη Γερμανία πουλήθηκαν 36.680 125άρια και πρώτο στην κατάταξη ήταν το KTM Duke 125 με 2.804 μονάδες.

Κι Έλληνες έβγαλαν πρώτο το Honda Wave 110i

Κι οι Έλληνες έβγαλαν πρώτο το Honda Wave 110i το 2015

ΕΛΛΑΔΑ

Η ελληνική αγορά χαρακτηρίζεται ώς “περίεργη” από τους ευρωπαίους για δύο λόγους: πρώτον ότι δεν επιτρέπεται από το νόμο να οδηγήσουμε με δίπλωμα αυτοκινήτου ούτε 50άρι, πόσω δε μάλλον 125άρι.

Επίσης τα 125άρια που είναι best seller στην Ελλάδα είναι σχεδόν άγνωστα στην υπόλοιπη Ήπειρο. Ναι μιλάμε για τα παπιά που καταλαμβάνουν τις 9 από τις 10 θέσεις των πωλήσεων της κατηγορίας 110-125cc, αφήνοντας μόνο το SYM Symphony SR 125 να εκπροσωπεί τα σκούτερ στο Top Ten.

Πρώτο στις πωλήσεις το 2015 ήταν το Honda Wave 110i (860 μονάδες), δεύτερο το Yamaha T110 (835μον.), με τρίτο το SYM Symphony SR 125 με 630 ταξινομήσεις.

Δύο είναι τα συμπεράσματα από το παραπάνω άρθρο. Αν δεν απελευθερωθούν τα διπλώματα και επιτραπεί η οδήγηση των σκούτερ και μοτοσυκλετών 125 κυβικών, “δεν θα γίνουμε ποτέ Ευρώπη” και θα συνεχίσουμε να αγοράζουμε μεγαλύτερου κυβισμού δίτροχα. Επίσης θα επιμένουμε στην αγορά παπιών γιατί είναι – εκτός του Yamaha Crypton X 135 και λίγων άλλων σε γενικές γραμμές, φθηνότερα από τα σκούτερ.

Για το τέλος σημειώστε ότι η ελληνική αγορά των 110-125 κυβικών κατάφερε το 2015 να απορροφήσει σχεδόν 20 χιλιάδες μονάδες (19.858 για την ακρίβεια) γεγονός που την καθιστά 6η αγορά στην Ευρώπη.

TopTenMCEuropa2015

Οι 10 πρώτες αγορές της Ευρώπης από το 2011 μέχρι το 2015

Από την ετήσια έκθεσή της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Μοτοσυκλετών (ACEM) όσον αφορά στην κατηγορία των 125 κυβικών εκατοστών και λαμβάνοντας υπόψη τις πωλήσεις από τις πέντε σημαντικότερες αγορές στην Ευρώπη (Γερμανία, Ισπανία, Γαλλία, Ιταλία και Μεγάλη Βρετανία), πρώτο μοντέλο σε πωλήσεις στη Γηραιά Ήπειρο ανακηρύσσεται το Honda SH 125 με συνολικά 14.053 μονάδες, ακολουθούμενο από το Kymco Agility City 125 με 10.750 μονάδες και τρίτο το Honda PCX 125 που ολοκληρώνει το βάθρο με 10.318 μονάδες.

Πρώτο 125άρι στην Ευρώπη το Honda SH 125

Πρώτο 125άρι στην Ευρώπη το Honda SH 125

YSS Shocks