Ξεκίνημα της χρονιάς με -13%
Η ανακοίνωση των ταξινομήσεων δικύκλων για τον μήνα Φεβρουάριο, πέραν των στοιχείων που αφορούν τον συγκεκριμένο μήνα, μας επιτρέπει να κάνουμε συγκρίσεις και αναλύσεις της αγοράς βάσει ενός μεγαλύτερου χρονικού δείγματος, συμπεριλαμβάνοντας και τα στοιχεία του Ιανουαρίου. Πώς κινήθηκε η αγορά, λοιπόν; Οι απαντήσεις στο θέμα που ακολουθεί.
Για τον μήνα Φεβρουάριο, οι συνολικές ταξινομήσεις δίτροχων (σκούτερ, μοτοσυκλετών, παπιών) ανήλθαν στις 2.233 μονάδες, σημειώνοντας μια μικρή υποχώρηση της τάξεως του -1,37% σε σχέση με τον Φεβρουάριο του 2020, οπότε και ταξινομήθηκαν 2.264 δίτροχα.
Σε κάθε περίπτωση, υπενθυμίζουμε ότι τα φετινά στοιχεία επηρεάζονται ως ένα βαθμό από το γεγονός των προταξινομήσεων που πραγματοποιήθηκαν στα τέλη της προηγούμενης χρονιάς και ειδικά τον μήνα Δεκέμβριο.
Δεν είναι βέβαια όλα τα Euro 4 μοντέλα που με βάση τη σχετική οδηγία της ΕΕ θα συνεχίσουν να πωλούνται μέχρι το τέλος του 2021 προταξινομημένα.
Είχε δοθεί η δυνατότητα μιας διαφορετικής διαδικασίας, όπου σημειώνονται οι αριθμοί πλαισίου και κινητήρα του Euro 4 αποθέματος, εν είδει «κράτησης» για μελλοντική ταξινόμηση, ακόμα και μέσα στο 2021.
Αυτή τη στιγμή δεν μπορούμε να γνωρίζουμε τον ακριβή αριθμό των μοντέλων για τα οποία ακολουθήθηκε η συγκεκριμένη διαδικασία, ούτε και τον αριθμό των μοντέλων που έχουν προταξινομηθεί.
Σε ό,τι αφορά το πρώτο δίμηνο του 2021, η υποχώρηση της αγοράς σκούτερ, μοτοσυκλετών και παπιών είναι πιο μεγάλη, -13,2%, με 3.937 ταξινομήσεις, έναντι των 4.538 του αντίστοιχου περσινού διαστήματος. Αυτό προφανώς οφείλεται στην αρνητική συμβολή του Ιανουαρίου της φετινής χρονιάς, ωστόσο το φαινόμενο με τις προταξινομήσεις επηρέασε σαφώς περισσότερο τον πρώτο μήνα του 2021. Η εικόνα όσο προχωρούμε στη χρονιά θα εξομαλύνεται και ήδη ο Φεβρουάριος δείχνει τα πρώτα σημάδια διόρθωσης.
Τα μερίδια των κατηγοριών για τον φετινό Φεβρουάριο δεν άλλαξαν σε εικόνα σε σχέση με αυτά που είναι ήδη γνωστά για την ελληνική αγορά. Τα σκούτερ αποτελούν μακράν την πιο δημοφιλή κατηγορία στα δίτροχα, έχοντας ποσοστό 56,34% επί των συνολικών ταξινομήσεων, ακολουθούμενα από τα παπιά, με 24,85% και τις μοτοσυκλέτες, με 18,79%.
Οι διαφοροποιήσεις σε σχέση με τον περσινό Φεβρουάριο είναι πολύ μικρές και η κατάταξη είναι ακριβώς η ίδια, ενώ το ίδιο ισχύει για το δίμηνο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου. Η ελληνική αγορά έχει εδώ και καιρό ανάγει τα σκούτερ στην πιο δημοφιλή κατηγορία και αυτό δεν αλλάζει.
Τώρα όσον αφορά τα ποσοστά επί των πωλήσεων των εταιριών στην κατηγορία των σκούτερ για το πρώτο δίμηνο του ’21, αυτά διαμορφώθηκαν ως εξής:
ΠΟΣΟΣΤΑ ΕΤΑΙΡΙΩΝ – ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ Α’ ΔΙΜΗΝΟ 2021
Συγκριτικά με το περσινό δίμηνο, η Kymco είναι αυτή που ισχυροποιεί πιο πολύ την θέση της, με 26 περισσότερες ταξινομήσεις (από 183, στις 209), κάτι που μεταφράζεται σε μια αύξηση 14%.
Ακολουθεί η Honda, με 13% αύξηση (από 276, στις 313), ενώ μείωση σημειώνουν οι Piaggio, SYM, Yamaha, Daytona.
Η σημαντικότερη μείωση ήρθε το μήνα Φεβρουάριο του ’21 (σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο του 2020) στις ταξινομήσεις των μοντέλων της SYM, με 127 λιγότερες μονάδες (355 από 482) κάτι που μεταφράζεται σε -26,3%. Παρ΄όλα αυτά η εταιρία συνεχίζει να διατηρεί την πρώτη θέση στις ταξινομήσεις σκούτερ και όχι μόνο.
Σημειώνουμε ότι οι ποσοστιαίες μεταβολές δίνουν διαφορετική εικόνα σε σχέση με τον αριθμό των ταξινομήσεων.
Για παράδειγμα, το -26,3% της SYM είναι μικρότερο από το -50% της Vespa, αλλά στην πρώτη περίπτωση έχουμε 127 λιγότερες μονάδες και στην δεύτερη 25 λιγότερες μονάδες (από 50), κάτι που συνιστά μεγαλύτερη ποσοστιαία μείωση αλλά θα πρέπει βεβαίως να εξετάζεται και ο συνολικός αριθμός των ταξινομήσεων.
Φυσικά το πιο ενδιαφέρον στοιχείο στις ταξινομήσεις, είναι το πώς διαμορφώνεται ο σχετικός πίνακας με τα δημοφιλέστερα μοντέλα στο πρώτο δίμηνο του 2021.
Το Beverly 300 της Piaggio, μετά την ανάδειξή του ως best seller για το 2020, φαίνεται να συνεχίζει με κεκτημένη ταχύτητα, παρά το ότι εδώ και καιρό ήταν γνωστό ότι θα υπάρξει ανανέωση του μοντέλου. Όσον αφορά σην ανανέωσή του όμως, το νέο Piaggio Beverly 300 hpe Euro5 του 2021 έχει κατά πολύ υψηλότερη τιμή (στις 5.000 ευρώ) τη στιγμή που το προηγούμενο 300άρι – αυτό που βλέπουμε στις ταξινομήσεις – είχε τιμή 3.900 ευρώ. Αυτή η αύξηση σίγουρα θα επηρεάσει τις πωλήσεις του μοντέλου στο μέλλον.
Mε 308 ταξινομήσεις από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Φεβρουάριο, το Beverly άφησε πίσω του για 86 μονάδες το SYM Symphony ST200 των 98 ταξινομήσεων, ενώ το SH150 της Honda ανεβαίνει πολύ ψηλά, στην τρίτη θέση, με 123 ταξινομήσεις.
Υπενθυμίζουμε ότι το 2020, το συγκεκριμένο μοντέλο είχε κινηθεί χαμηλότερα στην ελληνική αγορά, σε σχέση με την αποδοχή που γνωρίζει στην Ευρώπη, όντας 15ο στις συνολικές ταξινομήσεις της περσινής χρονιάς.
Ακόμα ένα Euro 4 μοντέλο της Piaggio κρατά την παραδοσιακά υψηλή του θέση στις ταξινομήσεις, παρά το ότι έχει παρουσιαστεί η Euro 5 έκδοση που το αντικαθιστά. Mε 88 ταξινομήσεις, το Beverly 350 της Piaggio στην τέταρτη θέση λοιπόν, ακολουθούμενο από το Medley 150, που με 378 ταξινομήσεις κατατάσσεται πέμπτο.
Με 11 λιγότερες ταξινομήσεις τερμάτισε το SYM HD300, ενώ η μεγάλη δυναμική του SYM Μaxsym TL500 συνεχίζει να βρίσκεται ψηλά, στην έβδομη θέση με 64 ταξινομήσεις!
Παρόμοια – ίσως και πιο μεγάλη – δυναμική παρουσίασε και το νέο Honda Forza 350, το οποίο μπορεί να βρίσκεται στην 14η θέση της κατάταξης του διμήνου, αλλά τις 44 πωλήσεις του τις αποκόμισε μόλις μέσα σε έναν μήνα, τον Φεβρουάριο!
ΕΛΛΑΔΑ 2021: ΤΟΡ 20 σκούτερ Α’ Διμήνου
ΘΕΣΗ | ΜΟΝΤΕΛΟ | ΜΟΝΑΔΕΣ |
1 | PIAGGIO BEVERLY 300 | 308 |
2 | SYM SYMPHONY ST200 | 222 |
3 | HONDA SH 150i | 123 |
4 | PIAGGIO BEVERLY 350 | 88 |
5 | PIAGGIO MEDLEY 150 | 78 |
6 | SYM HD300 | 67 |
7 | SYM MAXSYM TL 500 | 64 |
8 | SYM SYMPHONY ST125 | 63 |
9 | DAYTONA CARGO 125 | 62 |
10 | SYM JET14 125 | 59 |
11 | PIAGGIO LIBERTY 125 | 54 |
12 | YAMAHA XMAX300 | 49 |
13 | SYM CRUISYM 300 | 46 |
14 | HONDA FORZA 350 | 44 |
– | KYMCO AGILITY 16+ 200 | 44 |
15 | VESPA GTS300 | 43 |
– | YAMAHA NMAX 155 | 40 |
16 | HONDA GENIO 110 | 38 |
– | SYM CITYCOM S300i | 38 |
17 | YAMAHA TMAX 560 | 36 |
18 | PIAGGIO LIBERTY 150 | 31 |
19 |
KYMCO PEOPLE S 150 |
28 |
20 |
SYM JET14 200 |
27 |
HONDA FORZA 300 |
27 |
Πηγή: ΣΕΑΑΔ