Το πλήγμα των capital control
Η τραπεζική αργία του έβδομου μήνα του 2015 στην Ελλάδα όπως ήταν σαφές έπληξε και την αγορά των σκούτερ. Ρίχνουμε μια ματιά στο μέγεθος της μείωσης των πωλήσεων.
Ο Ιούλιος του 2014, σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2013 είχε σημειώσει αύξηση στις πωλήσεις σκούτερ της τάξης του 26%. Δεν συνέβη το ίδιο το 2015. Το αντίθετο μάλιστα. Πρώτο μοντέλο σε πωλήσεις πέρσι τον Ιούλιο ήταν το Beverly 300 και το ίδιο ισχύει και για τον φετινό μήνα με τη μόνη διαφορά ότι πέρσι είχαν πουληθεί 224 μονάδες και φέτος πολύ λιγώτερες, αφού ήταν μόλις 133. Το δεύτερο (φέτος και πέρσι) SYM Symphony SR 150 έχασε και αυτό πωλήσεις (όπως τα περισσότερα) από 186 μονάδες το ’14, στις 120 μονάδες το ’15.
Το ενδιαφέρον και παράδοξο φέτος είναι ότι το SYM Symphony SR 125 ήταν το μοναδικό μοντέλο της ελληνικής αγοράς το οποίο με τα capital control αύξησε (!) τις πωλήσεις του από 81 το ’14, σε 93 μονάδες το ’15.
Δείτε παρακάτω τον πίνακα που συγκρίνει τις πωλήσεις των δυο μηνών πρώτα του 2015 και μέσα σε παρένθεση του 2014. Το Τοp 10 της ελληνικής αγοράς σκούτερ μάλιστα επιμηκύνθηκε γιατί πολλά μοντέλα στην 8η και 10η θέση πέτυχαν ίδιες πωλήσεις. Έτσι δημιουργήθηκε ένα Τοp 10 με… 14 μοντέλα.
ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΣΚΟΥΤΕΡ ΙΟΥΛΙΟΥ 2015 (ΙΟΥΛΙΟΥ 2014)
1.Piaggio Beverly 300ie… 133 μονάδες (224 μον.)
2. SYM Symphony SR 150… 120 (186)
3. SYM Symphony SR 125… 93 (81)
4. Honda PCX 150… 72 (124)
5. SYM Symphony ST 200i CBS… 62 (-)
6. KYMCO Agility City 125 16+… 39 (48)
7. SYM Citycom 300i… 38 (108)
8. Aprilia Scarabeo 200… 37 (155)
8. SYM Citycom 300i… 37 (108)
8. SYM HD2 200… 37 (69)
9. Piaggio Beverly 350 ABS… 34 (83)
10. Honda SH150AD… 33 (83)
10. KYMCO Agility City 150… 33 (67)
10. SYM GTS300I EVO…33 (69)
ΠΗΓΗ: ΣΕΑΑ