ΓΑΛΛΙΑ, 2017: Ισορροπία μοτοσυκλετών και σκούτερ στην αγορά

Ενισχύθηκε η βάση

Θετική ήταν η χρονιά του 2017 για τη γαλλική αγορά δικύκλων, η οποία αντιμετώπισε την αναμενόμενη ασάφεια στην καταγραφή των ταξινομήσεων, όπως ακριβώς και στην Ελλάδα λόγω των προταξινομήσεων Euro3 από το 2016.

Το 2017 έκλεισε για τη χώρα των Γάλλων με “σταθερότητα” της τάξης του – 0,02%, ενώ στην πραγματικότητα η αγορά τα πήγε πολύ καλά.

Η αύξηση στις πωλήσεις του ’17 σε σχέση με το ’16 δεν φάνηκε, αφού μέσα στο ’17 δεν μέτρησαν οι πωλήσεις των χιλιάδων δίτροχων μοντέλων Euro3 τα οποία πουλήθηκαν μέσα στο 2017, αλλά είχαν καταχωρηθεί στον Δεκέμβριο του 2016.

Πιό συγκεκριμένα στη Γαλλία το 2017 ταξινομήθηκαν:
Μοτοσυκλέτες: 105.477 μονάδες, + 0.9%
Σκούτερ: 46.252 μονάδες, – 0,7%
Επίσης, σημειώστε ότι η κατηγορία των 50αριών εξακολουθεί να σημειώνει αύξηση το 2017, με συνολικά 107.616 ταξινομήσεις – για τα μοτοποδήλατα δεν απαιτείται άδεια οδήγησης στη Γαλλία – σημειώνοντας αύξηση 15,87%.

Πρώτη σε πωλήσεις εταιρία (σκούτερ και μοτοσυκλέτες) για το 2017 ήταν η Yamaha, όπως θα δούμε παρακάτω, ενώ μεγάλη αύξηση στις πωλήσεις τους σημείωσαν οι Honda και BMW, αλλά και η Triumph. Μεγάλη πτώση σημείωσε η Piaggio με -20%, που τερμάτισε στην 9η θέση.

1 – Yamaha: 29.349 μονάδες, + 2.58%
2 – Honda: 25.799, + 12.8%
3 – BMW: 16.020, + 17.77%
4 – Kawasaki: 13,605, + 7,47%
7 – Harley-Davidson: 8,197, – 0,61%
6 –
Triumph: 7,624, + 15,36
7 – KTM: 7,018, -2,77%
8 – Suzuki: 6,963, – 10,27%
9 – Piaggio: 6,295, – 20,48%
10 – Ducati: 4,456, + 2,48%
11 – Kymco: 3,402, + 1, 07%
12 – Mash: 2,509, – 9,13%
13 –
SYM: 2.166, + 1.45%
14 – Peugeot: 2,046, -36,64%
15 – MBK: 1690, – 42,52%
16 – Husqvarna: 1,186, – 10,22%
17 –
Indian: 1023, + 32,34%
18 –
Αprilia: 990, – 16,46%
19 – Royal Enfield: 968, – 6,29%
20 – Moto Guzzi: 828, + 3,24%

Mε παραπάνω από 6.000 μονάδες πρώτο στη Γαλλία και πάλι το Forza 125

Η μεγάλη κατηγορία από 900 μέχρι 1000 cc, αλλά και άνω των 1000 cc, έρχεται πίσω από την πολύ ισχυρή κατηγορία των 125 cc στη Γαλλία.

Καθόλου άσχημα δεν τα πήγε και η κατηγορία 500 μέχρι 749 cc που σημείωσε σημαντική αύξηση το 2017.

Μέχρι 125 cc: 42,924 μονάδες, – 7,8%
Από 126 έως 249 cc: 1,689, -31,4%
Από 250 έως 499 cc: 16.536, + 9.9%
Από 500 έως 749 cc: 31,803, + 14,1%
Από 750 έως 999 cc: 24,918, + 3,9%
1000 cc και πάνω: 33 011, + 1,8%

Το Honda Forza 125 συνέχισε τη δυναμική που έχει επιδείξει από το 2015. Πρόκειται για το πιο αναγνωρίσιμο σκούτερ και δίτροχο στη Γαλλία, με τη νέα έκδοση Euro4 να καταγράφει άνοδο κατά σχεδόν +25%!

Πολύ καλά πήγε και το νέο Yamaha TMAX 530, το οποίο ανέβηκε στην 3η θέση πίσω από το Yamaha MT-07. Η Yamaha δηλώνει ικανοποιημένη μιας και οι αυξήσεις των δυο μοντέλων της αντιστάθμισαν την πτώση του XMΑΧ 125.

Στην 4η θέση το Kawasaki Z650 που βρήκε πρόσφορο έδαφος στη Γαλλία με 4.311 μονάδες μέσα στο 2017, ενώ το Z900 πούλησε 2.288 μονάδες.

1 – Honda Forza 125: 6.332 μονάδες, + 24.06%

2 – Yamaha ΜΤ-07: 5.066, + 7,99

3 – Yamaha 530 TMAX: 4.571, + 19,16%

4 – Kawasaki Z650: 4.311 (νέο)

5 – Yamaha Xmax 125: 3.238, – 18%

6 – Honda PCX 125: 2.673, + 12,41%

7 – Honda CB 500 FA: 2.420, + 45,08%

8 – BMW R1200 GS: 2.405, + 2,3%

9 – Kawasaki Z900: 2.288 (νέο)

10 – Honda CRF1000A και D: 2.076, – 0,85%

11 – Yamaha MT-09 : 1.950, + 130 %

12 – Honda X-ADV 750 : 1.941 (νέο)

13 – Yamaha MT-09 Tracer : 1.927, – 19,10 %

14 – Mash 125 GY : 1.870, + 2,24 %

15 – BMW R1200 GSAD : 1.703, + 2,65 %

16 – Triumph Street Triple : 1.678, + 79,47 %

17 – Yamaha NMAX 125 : 1.613, – 4,95 %

18 – BMW R1200RT : 1.562, – 6,47 %

19 – Suzuki GSX-S 750 : 1.547 (νέο)

20 – Yamaha MT-125 : 1.495, – 5,32 %

X