ΑΠΟΨΕΙΣ: Ήρθε η ώρα να βγούμε μπροστά

Δύναμη στα σκούτερ

Δεν είναι καθόλου τυχαία η επιτυχία των σκούτερ που σημειώνεται στην ελληνική αγορά. Ούτε είναι τυχαίο το γεγονός ότι οι πωλήσεις των σκούτερ ξεπερνούν το 56% των συνολικών πωλήσεων. Ιδιαίτερα για τη συγκεκριμένη γωνιά της Βαλκανικής, όπου γενεές γενεών έχουν γαλουχηθεί με άλλου είδους δίτροχα. Του Βασίλη Αντζουλάτου

Η Ευρώπη είναι άλλη ιστορία. Οι Γερμανοί και οι Άγγλοι ήταν και είναι παραδοσιακοί μοτοσυκλετιστές. Οι Γερμανοί ιδίως αγοράζουν ότι βγαίνει από την τοπική βιομηχανία, δηλαδή την BMW και τους αρέσουν οι μεγάλες ψευδοεντούρο.

Στην Αγγλία, μέχρι πρόσφατα, για να πουλήσει ένα μοντέλο έπρεπε να είναι απαραίτητα supersport. Οι Ολλανδοί προτιμούσαν ανέκαθεν τα μικρά, από 50άρια μοτοποδήλατα μέχρι 125άρια και πλέον τα ηλεκτρικά.

Οι Γάλλοι και κυρίως οι Ιταλοί (βαθύτατα μοτοσυκλετιστικοί λαοί) πέρασαν σύντομα από τις μοτοσυκλέτες στα σκούτερ, κάνοντας τον λογικό διαχωρισμό: είναι άλλο πράγμα η μοτοσυκλέτα και ο μοτοσυκλετισμός και άλλο το σκούτερ και ο κόσμος γύρω από αυτό (που αυθαίρετα θα βαφτίσουμε “σκουτερισμό”).

Οι μοτοσυκλέτες έχουν να κάνουν με τη μεγάλη ιδέα των δύο τροχών, είναι πάθος, είναι κατάθεση ψυχής, είναι μορφή ανεξαρτησίας και άποψης για όλο τον κόσμο γύρω μας, είναι φιλοσοφία ζωής.

edito

Τα σκούτερ έχουν να κάνουν με μια άλλου είδους ελευθερία, την ελευθερία της μετακίνησης, έχουν να κάνουν με την πόλη και τη ζωή μέσα σε αυτήν, την ευκολία, τη βολή και την “καθαρή”, “νοικοκυρεμένη” εικόνα οχήματος και χρήστη.

Κρατήστε προς το παρόν έναν χονδρικό προσδιορισμό του καθενός, με τον μοτοσυκλετιστή να φέρεται σαν ταγμένος, σε αντίθεση με τον σκουτερίστα που χρησιμοποιεί ένα μέσον μεταφοράς.

Είναι πολύ κοινό φαινόμενο, πλέον, ορκισμένοι μοτοσυκλετιστές που κάποτε δεν ήθελαν ούτε να ακούσουν για σκούτερ, να έχουν εκτός από την μοτοσυκλέτα τους και ένα σκούτερ και να δηλώνουν: “η μοτοσυκλέτα μου για το πάθος μου και το σκούτερ για να κάνω τη δουλειά μου και δεν αλλάζω ούτε το ένα, ούτε το άλλο για τίποτα στον κόσμο”..

Έτσι αφού οι Έλληνες δικυκλιστές διήνυσαν πρώτα (πριν το 2008) μια μακρά περίοδο AstreaInnova στα μικρά και Transalp-ΧΤ 600-Vstrom 650, προσεδαφίστηκαν δυναμικά στον πλανήτη σκούτερ.

Η “προσεδάφιση” έγινε για τα καλά το 2008. Εκείνη τη χρονιά στην Ελλάδα, οι πωλήσεις των δύο τροχών είχαν σημειώσει – όπως, άλλωστε και το 2007 – νούμερα ρεκόρ. Συνολικά πωλήθηκαν 100.000 δίτροχα (!) από τα οποία τα 33 χιλιάδες ήταν παπιά και τα 38 χιλιάδες σκούτερ. Ήταν η χρονιά που ξεκίνησε η κυριαρχία των σκούτερ και στην ελληνική αγορά.

Το σκούτερ είναι το δίτροχο που εμφανίζει εξαιρετική πολυχρηστικότητα, αφού ταιριάζει στον αρχάριο, ταιριάζει στον μεσαίας οδηγικής ικανότητας αναβάτη, ταιριάζει και στον πεπειραμένο. Στον καθένα για τους δικούς του λόγους. Στον πρώτο γιατί είναι εύκολο στη χρήση, στον δεύτερο γιατί μετακινείται και ταυτόχρονονα απολαμβάνει την ελευθερία της κίνησης, και στον τρίτο επειδή μετακινείται οικονομικά και άκοπα, χωρίς να φθείρει την πολύτιμη μοτοσυκλέτα του.

Άντρες-γυναίκες, νέοι-γέροι και “παιδιά” βρίσκουν αυτό που θέλουν και τους εξυπηρετεί. Και όχι μόνο. Τους διασκεδάζει συγχρόνως και βελτιώνει την ποιότητα της ζωής τους.