fbpx

ΕΛΛΑΔΑ, 2020: Απολογισμός 8μήνου αγοράς και Top 50 σκούτερ

Σιγά-σιγά θα βγει η ανηφόρα

Ελάχιστα μειώθηκε το αρνητικό ποσοστό του 2020 σε σύγκριση με το 2019 μετά και τον Αύγουστο στην αγορά των δύο τροχών στην Ελλάδα (σκούτερ, μοτοσυκλέτες και παπιά), φτάνοντας το -14,8%. Η κατηγορία των σκούτερ συγκεκριμένα σημείωσε μείωση -16,5%.

Το σίγουρο είναι ότι η αρνητική τάση της αγοράς που προκλήθηκε από την πανδημία του κορονοϊου μειώνεται με αργούς ρυθμούς.

Στο 5μηνο είχαμε – 24,6%, στο 6μήνο πήγαμε στο -18%, στο οκτάμηνο φτάσαμε το -14%. Η ψαλίδα της χασούρας κλείνει, αλλά σιγά-σιγά, όπως είπαμε.

Μπορεί εμείς να αισιοδοξούμε για περαιτέρω μείωση των αρνητικών ποσοστών πωλήσεων-ταξινομήσεων σκούτερ, μοτοσυκλετών και παπιών όσο προχωράει η χρονιά, αλλά φαίνεται ότι ο Αύγουστος σαν μήνας-μονάδα δεν βοήθησε όσο περιμέναμε.

Από τις 3.127 μονάδες που είχε ο Αύγουστος το ’19, κατεβήκαμε κατά -9,3% και φτάσαμε τις 2.892 μονάδες. Τα παπιά δέχθηκαν τη μεγαλύτερη μείωση (-12%), μετά ήταν τα σκούτερ (-10%), ενώ τη μικρότερη πτώση σημείωσαν οι μοτοσυκλέτες με μόλις -2,4%!

Συνολικά, στις πωλήσεις του οκταμήνου της χρονιάς που διανύουμε πουλήθηκαν 23.350 σκούτερ, μοτοσυκλέτες και παπιά (και 434 ΑΤV). Πέρσι το αντίστοιχο διάστημα είχαν αγοραστεί 27.928 μονάδες (και 1.001 ATV), διαμορφώνοντας έτσι το αρνητικό ποσοστό -14,8%.

Από την 1η Ιανουαρίου μέχρι και το τέλος Αυγούστου η κατηγορία που πούλησε τα περισσότερα κομμάτια επί του συνόλου ήταν αυτή των σκούτερ με 14.015 μονάδες κατακτώντας το 60% του συνόλου της αγοράς. Παράλληλα όμως, συγκριτικά με πέρσι, η κατηγορία αυτή σημείωσε και τη μεγαλύτερη πτώση απ’ όλες τις τρεις κατηγορίες, αγγίζοντας το -16,55%.

Η κατηγορία των παπιών έφτασε τις 5.578 μονάδες, κατακτώντας το 23,8% των ταξινομήσεων της αγοράς (μείωση -10,18% από το ’19).

Αντίστοιχα οι μοτοσυκλέτες, με 3.672 μονάδες, είχαν πτώση μόλις -3,44%, παίρνοντας μερίδιο 15,7%. Η κατηγορία των μοτοσυκλετών έχει πολλές ελπίδες να κλείσει τη χρονιά με “μηδενική” χασούρα, ενώ υπάρχουν φωνές που λένε ότι θα κλείσει το 2020 ακόμα και με αύξηση πωλήσεων!

Πρώτη εταιρία σε πωλήσεις στην Ελλάδα στην αγορά των δύο τροχών του 8μήνου ήταν η SYM με 6.034 πωλήσεις (-4,2%) που κατέκτησε το 25% της αγοράς. Δεύτερη ήταν η Piaggio με 3.816 μονάδες (-11,3%) και το 16% της αγοράς. Τρίτη στην κατάταξη ήταν η Honda με με 3.352 μονάδες (-26,6%) και το 14% της αγοράς.

Την τέταρτη θέση πήρε η Yamaha με 2.883 μονάδες (-13,0%) και ποσοστό 12% της αγοράς. Πίσω της η Daytona με 2.808 μονάδες (-13,3%) και ποσοστό 11,8%. Έκτη ήταν η Kymco με 1.342 μονάδες (-24,1%) και μερίδιο 5,6%.

Κατηγορία σκούτερ, 8μηνο 2020

Περνώντας τώρα στο Top 50 των σκούτερ του οκταμήνου στην Ελλάδα, βλέπουμε να παραμένει στην πρώτη θέση το Piaggio Beverly 300 με 1.729 πωλήσεις και δεύτερο να ακολουθεί το SYM Symphony ST 200i που μείωσε λίγο τη διαφορά και συγκέντρωσε 1.509 ταξινομήσεις.

Στην τρίτη και τέταρτη θέση ήταν πάλι τα δυο μοντέλα της Piaggio, το Medley 150 με 677 πωλήσεις και το Beverly 350 με 599 πωλήσεις. Στην 5η θέση ανέβηκε το SYM HD300 για ελάχιστα λιγότερα κομμάτια (583).

Στην 6η θέση βρέθηκε το SYM Cruisym 300i με 441 μονάδες, ακολουθούμενο από το Piaggio Liberty 125 (434 μον.) και το Daytona Cargo 125 με 421 μονάδες..

Τη δεκάδα ολοκλήρωσαν το Citycom S300i με 412 μονάδες και το Yamaha XMAX 300 (397 μον. ). Πίσω τους η “ανεβασμένη” Vespa GTS 300 με 360 μονάδες.

Αξιόλογες διακρίσεις του Τοp 50 8μήνου

  • Συνεχίζεται η δυναμική πορεία του SYM Μaxsym TL που έχει φτάσει στη 15η θέση, και είναι το πρώτο δικύλινδρο σκούτερ στις πωλήσεις με 267 μονάδες, ενώ απ’ ότι φαίνεται θα ξεπεράσει τις 350 μονάδες και ίσως φτάσει και παραπάνω μέχρι το τέλος του χρόνου. Φανταστείτε ότι τον Αύγουστο σημείωσε 53 πωλήσεις!
  • Πρώτο μοντέλο της Honda σε πωλήσεις είναι το PCX 125 στην 14η θέση.
  • Eπίσης συνεχίζεται η αύξηση των πωλήσεων του νέου Honda SH 150 που έφτασε τις 220 πωλήσεις (μαζί με το προηγούμενο μοντέλο Euro4).
  • Σταθερή αξία παραμένει το Daytona Cargo 125 που μπαίνει σφήνα διαρκώς μέσα στη 10άδα αποδεικνύοντας ότι ο κόσμος θέλει επαγγελματικά σκούτερ.
  • Πρώτο σε πωλήσεις σκούτερ της Kymco συνεχίζει να είναι το X-Town 300, που έχει πουλήσει μέχρι σήμερα 235 μονάδες, ακολουθούμενο σε απόσταση αναπνοής από το Kymco Agility 16+ 200 με ένα λιγότερο κομμάτι!
  • Στην 19η θέση βρίσκεται το Honda Forza 300 με 207 μονάδες.
  • Το δεύτερο μεγάλο scooter με δικύλινδρο κινητήρα της ελληνικής αγοράς είναι το Yamaha ΤΜΑΧ 560, που βρίσκεται στην 28η θέση με 142 μονάδες.

Ταξινομήσεις σκούτερ: 8μηνο 2020

ΘΕΣΗ ΜΟΝΤΕΛΟ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ
1 PIAGGIO BEVERLY 300

1729

2 SYMPHONY ST 200i

1509

3 PIAGGIO MEDLEY 150

677

4

PIAGGIO BEVERLY 350

599

5

SYM HD 300

583

6

SYM CRUISYM 300i

441

7

PIAGGIO LIBERTY 125

434

8

DAYTONA CARGO 125

421

9

SYM CITYCOM S 300i

412

10

YAMAHA XMAX 300

397

11

VESPA GTS 300

361

12

SYM JET 14 125

321

12

YAMAHA NMAX155

320

13

SYM SYMPHONY ST 125

316

14

HONDA PCX 125

280

15

SYM MAXSYM TL 500

267

16

KYMCO X-TOWN 300

235

17

KYMCO AGILITY 16+ 200

234

18

SYM CRUISYM 250i

224

19

HONDA SH 150i

220

19

HONDA FORZA 300

207

20

SYM SYMPHONY SR 125

199

21

PIAGGIO LIBERTY 150

179

22

SYM JET 14 200

173

23

KYMCO DOWNTOWN 350

170

24

YAMAHA NMAX 125

154

25

YAMAHA TMAX 560

142

26

HONDA SH 300

140

27

HONDA SH MODE 125

137

28

HONDA VISION 110

130

29

KYMCO XCITING 400i

99

30

PIAGGIO MEDLEY 125

96

31

KYMCO PEOPLE S 150

93

32

KYMCO AGILITY 300

86

33

PIAGGIO MP3 300 HPE

77

34

SYM FIDDLE 125 III

68

35

KYMCO AK 550

67

36

KYMCO AGILITY 125

65

37

DAYTONA MIRO 125

61

38

KYMCO X-TOWN CT 300

59

39

KYMCO AG. CARRY 125i

58

ASUS ESTATE 125i

58

40

YAMAHA XMAX 400

53

41

SYM JOYMAX Z 250

50

42

KYMCO AGILITY 16+ 125

45

SYM SYMPH. CARGO 125

45

43

SYM SYMPHONY S 125

42

44

SUZUKI UK 110

39

45

PEUGEOT TWEET 125

38

46

KEEWAY CITYBLADE 125

37

47

SYM JOYRIDE S 200

35

HONDA INTEGRA 750

34

BMW C 400 X

34

HONDA VARIO 125

34

BMW C 400 GT

34

48

HONDA BEAT 110

31

49

KYMCO PEOPLE S 125

29

50

SYM FIDDLE 125

28

Πηγή: ΣΕΕΑΔ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ