fbpx

ZEV LRC-X: Αμερικανικό, ηλεκτρικό και πανάκριβο

Μεγάλη αυτονομία… και τιμή

Από πλευράς εμφάνισης θυμίζει παλαιότερο γιαπωνέζικο σκούτερ βαμμένο σε χρώματα που σκοτώνουν… την αισθητική. Από πλευράς αυτονομίας όμως, το σκούτερ σκίζει αφού φτάνει τα 290 χιλιόμετρα, ενώ σκίζει επίσης – τραπεζικούς λογαριασμούς – και από πλευράς τιμής αφού ξεπερνάει τα 15.000 ευρώ. Είναι το ZEV LRC-X και ήρθε να ταράξει, απ’ όλες τις απόψεις, τα νερά της σκουτερο-ηλεκτροκίνησης.

2017-scooter-zev-lrc-x-1

Το ZEV LRC-X ταράζει παράλληλα και τις διαθέσεις των σκουτεράκηδων. Το νέο αμερικανικό ηλεκτρικό scooter έρχεται στην Ευρώπη τονίζοντας στις επιδόσεις του και όχι την ομορφιά του. Ειδικά με τα χρώματα που είναι βαμμένο, μοιάζει σαν ο σχεδιαστής που τα επέλεξε να αποφάσισε να εκδικηθεί το αφεντικό του: πορτοκαλί μεταλλικό “μπρονζέ”, κίτρινο “μπανανί” και πράσινο “βατραχί”… δεν εξηγείται αλλιώς.

Πρόκειται για την τελευταία δημιουργία της αμερικανικής εταιρείας ZEV (Ζ Electric Vehicles) που έφερε στην ευρωπαϊκή αγορά την τελευταία και πιο προηγμένη έκδοση του maxi scooter της με το όνομα LRC-Χ.

2017-scooter-zev-lrc-x-2

Το ZEV LRC-X είναι βελτιωμένο ως προς την απόδοσή του, τομέας στον οποίο σίγουρα έχουν δουλέψει προς τη σωστή κατεύθυνση οι άνθρωποι της εταιρίας, αφού κατάφεραν να την φτάσουν (ιδανικά) στα 300 σχεδόν χιλιόμετρα. Έτσι το ZEV LRC-X γίνεται το ηλεκτρικό σκούτερ με τη μεγαλύτερη αυτονομία στον κόσμο…

Η κατασκευάστρια ZEV που εδρεύει στην πόλη του Πίτσμπουργκ – και ειδικεύεται στην παραγωγή ηλεκτρικών ποδηλάτων, μοτοσυκλετών, σκούτερ και τρίτροχων – ξεκίνησε τις πωλήσεις της στις αγορές της Βόρειας Αμερικής και τώρα στην Ευρώπη με το LRC-X, στοχεύοντας να γοητεύσει με τα χαρακτηριστικά του τους λάτρεις της μετακίνησης «μηδενικών ρύπων».

2017-scooter-zev-lrc-x-3
Από καθαρά αισθητική άποψη, το νέο ZEV LRC-X παραμένει σε γνωστές, παρελθοντολογικές γραμμές – αντιγράφοντας
Suzuki Burgman – ενώ η χωρητικότητα των μπαταριών του έχει αυξηθεί κατά 28%, με τη χρήση 36 μπαταριών των 100Ah έκαστη: έτσι έχει αυξηθεί και η αυτονομία στα 290 km, αρκεί το σκούτερ να κρατάει σταθερή ταχύτητα στα 88 km/h. Με ταχύτητα ταξιδιού 112 km/h καταφέρνει αυτονομία 177 χιλιόμετρων.

Ο κινητήρας έχει βελτιωθεί και αυτός περαιτέρω φτάνοντας την ιπποδύναμή του στους 54 περίπου ίππους και έχει τη δυνατότητα να σπρώξει το σκούτερ μέχρι την αξιοσέβαστη τελική ταχύτητα των 185 km/h. Το ZEV LRC-X ωστόσο, περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 153 km/h τελικής, αφού τα λεπτά ελαστικά και οι μικρής διαμέτρου τροχοί είναι ακατάλληλοι για παραπάνω ταχύτητες. Τερατώδης είναι η ροπή του κινητήρα στα 40 κιλά!

2017-zev-lrc-x-2


Το ZEV LRC-X στην Ευρώπη θα μπορεί να διατεθεί (με την επέμβαση και πάλι του ηλεκτρονικού κόφτη) με ιπποδύναμη που θα είναι ισοδύναμη με αυτήν ενός συμβατικού σκούτερ 125 cc, κι έτσι θα γίνει προσβάσιμο σε νέους οδηγούς.
Το μεταξόνιο είναι πολύ μεγάλο στα 1.640 χιλιοστά, το ύψος σέλας είναι χαμηλό στα 711 χιλιοστά, το βάρος του φτάνει τα 224 kg και η τιμή που έχει ανακοινωθεί στις ΗΠΑ είναι τα 15,950 δολάρια, δηλαδή κάτι παραπάνω από 15.000 ευρώ.

2017-zev-lrc-x-1

Το αστείο είναι ότι στην ιστοσελίδα της εταιρίας οι διαφημιστές τα έχουν βάλει με το ηλεκτρικό maxi scooter της BMW, το οποίο “καταδικάζουν” σαν υποδεέστερο σε όλους τους τομείς, μέσα από τα κείμενά τους!

Αν υποθέσουμε ότι μας υποχρέωναν να αγοράσουμε ένα ηλεκτρικό σκούτερ τότε σίγουρα θα προτιμούσαμε το BMW που κοστίζει τα ίδια χρήματα και σίγουρα είναι πολύ πιο όμορφο. Αν δεν μας υποχρέωναν τότε θα συνεχίζαμε να προτιμούμε τα σκούτερ με συμβατικούς κινητήρες… Κι όσο αντέξουμε.

(ενδιαφέρον και πλάκα έχει και το βίντεο της εταιρίας που μπορείτε να δείτε παρακάτω, όπου οι τύποι έχουν βρει μια μεγάλη ανηφόρα για να επιδείξουν τη ροπή του σκούτερ, με τη μόνη διαφορά ότι δεν έχουμε ξαναδεί αμερικάνικο δρόμο με τόσες πολλές κακοτεχνίες…)

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ