Επίθεση αλά ΤΜΑΧ
Καθόλου με σταυρωμένα χέρια δεν στέκεται η Zontes – αντίθετα δημιούργησε μια δικύλινδρη πλατφόρμα μεγάλου κυβισμού για σκούτερ και πάνω σε αυτήν “χτίζει” διαφορετικά μοντέλα. Το Zontes 552 H είναι η σπορ έκδοση της νέας πλατφόρμας της εταιρίας και σφυγμομετρεί την αντίδραση του κόσμου σε μια τέτοια κίνηση
Νέοι δρόμοι, νέα γενιά σκούτερ για την κινέζικη, υπερ-δραστήρια εταιρία που παρουσίασε “500άρια” διαφόρων χρήσεων το ένα πίσω από το άλλο.
Αφού πρώτα είδαμε το G 552, που μοιράζεται την ίδια εμφάνιση και χαρακτήρα (urban adventure) με το γνωστό μας μπεστ σέλερ Zontes G 368, έρχεται η σειρά του 552 Η, που είναι το πιο σπορ της οικογένειας των “552”.
Το Zontes 552-H ακολουθεί τη σχεδιαστική γραμμή των Yamaha ΤΜΑΧ προηγούμενης γενιάς και είναι μικρότερων διαστάσεων από τα άλλα της οικογένειας, με δυναμικές γραμμές.
Η επιλογή του κίτρινου χρώματος για το “Η” δεν ήταν καθόλου τυχαία, αφού και αυτό παραπέμπει στα ΤΜΑΧ.
Ο δικύλινδρος σε σειρά κινητήρας των δύο εκκεντροφόρων, 8 βαλβίδων, 531 cc απόδοσης 51 ίππων στις 7.250 rpm και 5,71 kg.m ροπής στις 5.500 rpm (λογικά θα κατέβει η ιπποδύναμή του στα 48 όταν έρθει στην Ευρώπη για να καλύπτει τα διπλώματα Α2) είναι τοποθετημένος σχετικά πίσω (απ’ ό,τι βλέπουμε στις φωτογραφίες) και όχι τόσο κεντρικά μέσα στο πλαίσιο, όπως συμβαίνει στον ανταγωνισμό.
Το ίδιο το πλαίσιο, ακολουθώντας τη νόρμα και τον ανταγωνισμό, είναι περιμετρικό και αλουμινένιο, εξασφαλίζοντας ακαμψία και οικονομία στο βάρος, όπως θα δούμε και παρακάτω.
Μικρό σχετικά είναι και το μεταξόνιο (συνήθως σε αυτή την κατηγορία κινείται κοντά στα 1.500 mm) αφού στην περίπτωση του 552 Η είναι στα 1.445 mm, τονίζοντας τον σπορ χαρακτήρα του με πιο γρήγορα γεωμετρικά χαρακτηριστικά. Το ύψος σέλας είναι στα χαμηλά 760 mm.
Το ρεζερβουάρ των 14,5 λίτρων φωλιάζει μέσα στο ψηλό τούνελ που βρίσκεται ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη με το σκούτερ να ζυγίζει άδειο 178 κιλά!
Μέσα από έντονη “δίαιτα” έχει επιτευχθεί αυτό το αποτέλεσμα και αν σε αυτό βάλουμε και τις μειωμένες διαστάσεις, το 552 θα είναι ένα “300άρι” με επιδόσεις 550αριού! Είναι μια τακτική που έχουμε ξαναδεί από την Zontes, όπως για παράδειγμα στο πρώτο της μεσαίο σκούτερ, το Μ310 που είχε γεωμετρικά χαρακτηριστικά “125αριού”.
Οι τροχοί είναι 15 ιντσών μπροστά και πίσω (θα περιμέναμε 14άρη πίσω) με ελαστικά 120/70 και 160/60 αντίστοιχα, με ανεστραμμένο πιρούνι και μονό, παράκεντρα τοποθετημένο δεξιά, αμορτισέρ στον πίσω τροχό, με το “ψαλίδι” να έχει δύο βραχίονες.
Στον μπροστινό τροχό συναντάμε δύο δίσκους 320 χιλιοστών με τετραπίστονες ακτινικά τοποθετημένες δαγκάνες, δίσκος υπάρχει και στον πίσω τροχό, όπως και δικάναλο ABS φυσικά.
Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει μεγάλη έγχρωμη οθόνη TFT 8 ιντσών με συνδεσιμότητα, η οποία ελέγχεται από διακόπτη τύπου joystick από το τιμόνι, κάμερες καταγραφής μπροστά και πίσω (!), αλλά και traction control με δυνατότητα απενεργοποίησης, σύστημα Keyless, TPMS, ρυθμιζόμενη ζελατίνα, θερμαινόμενα γκριπ και σέλα, cruise control και ρυθμιζόμενες μανέτες.
Περισσότερες πληροφορίες για τα πρωτότυπα 552 που παρουσιάστηκαν στη φετινή EICMA – και σύμφωνα με την εταιρία θα βγουν μέσα στο 2026 – θα έχουμε σύντομα.






































