fbpx

YAMAHA BWS 125: Το BW’s στην Ιαπωνία έχει νοικοκυρευτεί

Σοβάρεψε το “άγριο νιάτο”

Πάνε οι έξαλλες παλαιότερες εμφανίσεις, τα πολλά τα “χώματα”, οι εντουρο-εμφανίσεις, οι μικρο-αγριάδες στην εμφάνιση του ψευδοεντούρο BWS 125 που ξέρατε, το θρυλικό μοντέλο της Yamaha έχει σοβαρέψει πλέον, διατίθεται στη γιαπωνέζικη αγορά με εμφάνιση και χαρακτήρα που λέγεται πλέον crossover.

Crossover λέγονται στη μοτοσυκλετιστική καθομιλουμένη οι μοτοσυκλέτες που ξέραμε παλαιότερα σαν on off, σαν ψευδοεντούρο, που πήγαιναν στην άσφαλτο, αλλά δεν θα έλεγαν όχι και σε λίγο χωματάκι. Αυτή τη φιλοσοφία κατασκευής ακολουθούσε και το Yamaha BWS 125, που παλαιότερα ερχόταν και στην Ελλάδα, τότε χρησιμοποιώντας απόστροφο στο όνομά του (BW’s). Tο όνομά του σημαίνει Big Wheels, μεγάλοι τροχοί, χοντρά λάστιχα μάλλον καλύτερα.

 

Και πραγματικά τα πάντα συμπαθητικά BW’s πήγαιναν καλά στο χώμα, όσο τους επέτρεπαν οι μικρές διαδρομές των αναρτήσεών τους, έτρεχαν και σε αγώνες (και στην Ελλάδα είχε γίνει ενιαίο πρωτάθλημα στα τέλη της δεκαετίας του ’90!), τραβούσαν κόσμο, έγιναν αγαπημένα σε συγκεκριμένες αγορές της Ευρώπης, του κόσμου, της Λατινικής Αμερικής, ειδικά στο Περού.

Τώρα όμως οι καιροί άλλαξαν, οι δυο στογγυλοί προβολείς έγιναν ένας πλακουτσωτός, το δάπεδο παρέμεινε επίπεδο, όπως και το σωληνωτό τιμόνι, όπως και το μονό όργανο πάνω του, τα λάστιχα έπαψαν να είναι τρακτερωτά, έγιναν “μικτής χρήσης”.  

Αυτό όμως που έμεινε είναι το μοναδικό ράμφος-ψηλό φτερό πάνω από τον μπροστινό τροχό, που θυμίζει τις μεγάλες crossover-adventure μοτοσυκλέτες. Είναι το Yamaha BWS 125 – το οποίο στις ΗΠΑ εισάγεται σαν ”Zuma” – ένα από τα ελάχιστα σκούτερ που έχει τέτοιο χαρακτηριστικό, μαζί με κανά δυο ακόμα στην αγορά.

Σπάνιο είδος είναι σήμερα τα “χωματερά” σκούτερ, σε αντίθεση με το παρελθόν (πατήστε εδώ) που ήταν πιο συνηθισμένα, αφού υπήρχε συγκεκριμένη σχεδιαστική τάση.

Το γιαπωνέζικο Yamaha BWS 125 έχει πλέον τετράχρονο κινητήρα που αποδίδει 9,8 ίππους στις 7.500 rpm και χρησιμοποιεί ψεκασμό και μικρό ντεπόζιτο των 6,5 λίτρων.

Οι τροχοί του είναι 12 ιντσών με λάστιχα μεγάλου προφίλ, χαμηλή σέλα στα 780 mm και το βάρος του δεν ξεπερνάει τα 119 κιλά. Δείτε τον ενδιαφέροντα καφετί χρωματικό συνδυασμό, του πάει ιδιαίτερα, με διχρωμία και εξωτερικά πλαστικά καπάκια που του δίνουν μια νότα περιπέτειας… μεσ’ τις ζούγκλες των γιαπωνέζικων πόλεων.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ