fbpx

Peugeot 103 2026: Ο θρύλος έγινε ηλεκτρικός

Η επιστροφή ενός μοτοποδηλάτου που αγαπήθηκε όσο λίγα

Στις αρχές του 2024, η Peugeot Motocycles εξέπληξε τους πάντες παρουσιάζοντας το SPx Project, ένα πρωτότυπο ηλεκτρικό μοτοποδήλατο, το οποίο είχε οραματιστεί ως τον πνευματικό διάδοχο του θρυλικού Peugeot 103. Τώρα το project γίνεται πραγματικότητα και μάλιστα διατηρώντας τη γαλλική σχεδίαση και κομψότητά του

Τι είναι αυτά τα πράγματα; Με δύναμη ίση με ενός 125αριού, πλαίσιο αλουμινίου, μονόμπρατσο ψαλίδι; Επίσης αφαιρούμενη μπαταρία, πιρούνι KYB και βάρος 103 κιλά;

Ενάμιση χρόνο μετά την πρώτη εμφάνιση του πρωτότυπου, μοντέρνου 103, τα πράγματα πήραν μορφή στην έκθεση EICMA στο Μιλάνο με την αποκάλυψή του στο ευρύ κοινό.

Η ιδέα παραμένει η ίδια: να αναβιώσει το όνομα ενός εμβληματικού, προσβάσιμου, εμβληματικού δίτροχου, του Peugeot 103, που μέτρησε εκατομμύρια πωλήσεις (μόνο το 1974 είχε πουλήσει 550.000 μονάδες!), προσαρμόζοντάς το στη σημερινή αστική κινητικότητα.

Το στυλ είναι επομένως σημαντικά εκσυγχρονισμένο, αλλά πολύ λιγότερο ακραίο από την προηγούμενη ιδέα. Για πρώτη φορά, η αεροδυναμική έχει αποδώσει καρπούς.

Αυτό που παραμένει αμετάβλητο είναι ότι το δίτροχο κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα. Σε αυτή την περίπτωση, για να το κάνει προσιτό σε ένα ευρύτερο κοινό, η Peugeot προσφέρει το 103 σε έκδοση μοτοποδηλάτου (αργή) και σε αντίστοιχη έκδοση 125cc (πιο γρήγορη).

Και τα δύο μοιράζονται την ελαφριά κατασκευή με ένα αλουμινένιο μονοκόκ πλαίσιο και μονόμπρατσο ψαλίδι κατασκευασμένο από το ίδιο υλικό.

Ένα ενδιαφέρον στοιχείο είναι το βάρος, καθώς το αντίστοιχο 125cc ζυγίζει μόνο 103 κιλά!

Αξιοσημείωτο επίτευγμα αν σκεφτεί κανείς ότι το μοντέλο διαθέτει αφαιρούμενη μπαταρία 2,2 kWh, ενώ το μοτοποδήλατο διαθέτει μπαταρία 1,6 kWh.

Αυτά τα χαρακτηριστικά θα επιτρέψουν οδήγηση μόνο σε μικρές αποστάσεις, καθώς η αυτονομία διαφημίζεται στα 45 χλμ. για το μικρότερο μοντέλο και 65 χλμ. για το 125.

Η Peugeot έχει επίσης εξοπλίσει το νέο της 103 με ένα ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι 37 mm που παρέχεται από την KYB, μια οθόνη TFT 5 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και μια εύκολα προσβάσιμη διθέσια σέλα.

Όλα αυτά κατασκευάζονται στη Γαλλία, ενώ η τιμή και η ημερομηνία διαθεσιμότητας αυτών των 103 νέας γενιάς δεν είναι ακόμη γνωστές.

Πιστεύουμε πως θα το δούμε και στην Ελλάδα μέσα στο 2026.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ