fbpx

KYMCO PEOPLE GTi 300 ABS: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΗΚΕ ΣΤΗΝ ΙΤΑΛΙΚΗ ΑΓΟΡΑ

Τώρα και με ABS

 Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Σαλόνι EICMA του Μιλάνο του 2011 και μόλις χθες ανακοινώθηκε ο ερχομός του Kymco People, στη νέα του έκδοσης GTi 300 ABS 2012 στα καταστήματα των αντιπροσώπων της εταιρίας στην Ιταλία.

Η μόνη αισθητική διαφορά είναι το αυτοκόλλητο πάνω στο μπροστινό φτερό, ενώ η ουσιαστική διαφορά είναι η ύπαρξη συστήματος αντιμπλοκαρίσματος των τροχών κατά το φρενάρισμα (ABS). Πρόκειται για ένα σύστημα που μόλις ανιχνεύσει το σταμάτημα του τροχού, δηλαδή την απώλεια της πρόσφυσης του ελαστικού με το δρόμο, “αφήνει” για λίγο το φρένο, μειώνοντας τη δύναμη επιβράδυνσης, έτσι ώστε να μπορέσει το δίτροχο να συνεχίσει ένα ασφαλές φρενάρισμα.

Το Kymco People GTi 300 χωρίς ABS, το οποίο είναι ένα πολύ αξιόλογο σκούτερ και γενικά και στην κατηγορία του, το έχουμε δοκιμάσει εκτενώς (πατήστε ΕΔΩ για να διαβάσετε την πλήρη δοκιμή του) χρησιμοποιεί τον εξελιγμένο κινητήρα G5 με χαμηλές μηχανικές εσωτερικές τριβές και πολύ καλή απόδοση στους 29 σχεδόν ίππους στις 7.750 στροφές και ροπή 3,0 χιλιογραμμόμετρων στις 6.250.

Ο κινητήρας του People στο δρόμο εμφανίζεται ισχυρός, ροπάτος με όρεξη για ανέβασμα στροφών, ενώ με τις πολύ καλές του επιδόσεις συνεργάζεται και ένα γεροδεμένο πλαίσιο, 16άρηδες τροχοί και δύο δισκόφρενα με πλευστές δαγκάνες: ένα μπροστά-ένα πίσω διαμέτρου 260 χιλιοστών. Τα φρένα του GTi που είχαμε οδηγήσει ήταν πολύ αποτελεσματικά, ενώ αν στο νέο GTi 300 έχει χρησιμοποιηθεί – το πιθανότερο – το σύστημα ABS και η τεχνογνωσία που συναντήσαμε στο Kymco Downtown 300i (το οποίο ABS επίσης έχουμε οδηγήσει και έχουμε αποκομίσει θετική άποψη), τότε θα πρέπει να μιλάμε για μια πετυχημένη συνταγή.

Το ΑΒS χρησιμοποιεί μια κεντρική μονάδα, ένα “μυαλό” που υπολογίζει σε μεγάλη ταχύτητα την κατάσταση και των δύο τροχών και ελέγχει ανάλογα την υδραυλική πίεση προς τις δαγκάνες και τα δισκόφρενα. Το ABS καταγράφει διαρκώς με σένσορες την περιστροφή των τροχών και αν υπάρξει διαφορά ταχύτητας ανάμεσα στον μπροστινό από τον πίσω τροχό, ακόμα και όταν δεν γίνονται αντιληπτές από τον αναβάτη, το σύστημα επεμβαίνει ταχύτατα αλλάζοντας την πίεση των υγρών, όχι όμως σε τέτοιο βαθμό ώστε να αναιρείται η επιβράδυνση, αλλά να αποφεύγεται το επικίνδυνο μπλοκάρισμα των τροχών.

Για την έλευση του νέου στην Ελλάδα Kymco People GTi 300 ABS δεν έχει υπάρξει ακόμα ανακοίνωση από την αντιπροσωπεία.