fbpx

HONDA MOTOCOMPO – Ηλεκτροκίνητη επιστροφή του πτυσσόμενου σκούτερ

Επανέρχεται μια λαμπρή ιδέα

Το Honda Motocombo ήταν ένα μινιμαλιστικό σκούτερ που παράχθηκε από το 1981 μέχρι το 1983. Το βασικό χαρακτηριστικό του ήταν, ότι με την αναδίπλωση τιμονιού, μαρσπιέ και σέλας, μπορούσε να χωρέσει στο πορτμπαγκάζ ενός μικρού αυτοκινήτου. Εμπορικά δεν είχε μεγάλη επιτυχία ωστόσο η Honda ποτέ δεν το ξέχασε, πόσο μάλλον τώρα που το πεδίο είναι σαφώς πιο πρόσφορο για μια τέτοια ιδέα, με βάση την ηλεκτροκίνηση.

Στις αρχές της δεκαετίας του ’80 oι καταστάσεις ήταν πολύ διαφορετικές από ό,τι σήμερα. Υπήρχε βέβαια κυκλοφοριακή συμφόρηση, όμως ακόμα δεν είχε προκύψει το θέμα της κλιματικής αλλαγής.


Η
Honda είχε ήδη μια μακρά παράδοση στην κατασκευή μικρών αυτοκινήτων πόλης, αλλά αποφάσισε να το πάει ένα βήμα πιο πέρα , προτείνοντας έναν νέο τρόπο μετακίνησης που συνδύαζε τους τέσσερις και τους δύο τροχούς.

Δημιούργησε λοιπόν το Honda Motocompo, με δίχρονο κινητήρα και μικρές διαστάσεις, ώστε να χωρά στον πορτμπαγκάζ των Honda City και Honda Τoday, (διαβάστε την ιστορία του εδώ) που συνιστούσαν την γκάμα των αυτοκινήτων πόλης της εταιρίας για την ιαπωνική αγορά.

Η ιδέα είχε να κάνει με την εναλλάξ χρήση των δύο οχημάτων, αναλόγως της κίνησης ή της διαδρομής στην οποία θα χρειαζόταν να κινηθεί κανείς.

Με 45 κιλά βάρος βέβαια, δεν ήταν και τόσο εύκολο να ανεβοκατεβάζει κάποιος το Motocompo από το πορτμπαγκάζ ενός αυτοκινήτου, οπότε μόλις δύο χρόνια μετά την παρουσίαση του μοντέλου και με τις πωλήσεις να μην είναι ενθαρρυντικές, η Honda αποφάσισε την διακοπή της παραγωγής του.

Ωστόσο, το συρτάρι στο οποίο ήταν φυλαγμένη η ιδέα ανοιγόκλεισε αρκετές φορές, με τη Honda να επαναφέρει κάθε τόσο την ιδέα, προσαρμοσμένη κάθε φορά ως concept, στην εκάστοτε εποχή.

Το 2011, στο Tokyo Motor Show, είχαμε για πρώτη φορά τη μετάβαση του Motocompo στην ηλεκτροκίνηση, με ένα νέο, κάπως διαφοροποιημένο όνομα: Motor Compo.

To concept αυτό διατηρούσε την αρχική ιδέα του Motocompo, με μικρές διαστάσεις, «τετραγωνισμένη» σχεδίαση και πτυσσόμενο τιμόνι, αλλά κινούταν πλέον από ένα ηλεκτρικό μοτέρ απόδοσης 0,7 ίππων, ικανό να προσδώσει στο δίτροχο μια τελική ταχύτητα της τάξεως των 25 km/h.

H μπαταρία του ήταν αφαιρούμενη, για ευκολία στην φόρτιση, που διαρκούσε δύο ώρες, ενώ η αυτονομία ήταν 70 χιλιόμετρα.

To σημαντικότερο όμως ήταν ότι το βάρος είχε μειωθεί δραστικά, στα μόλις 24 κιλά συγκριτικά με τα 45 του πρώτου Motocompo, οπότε το σενάριο της φόρτωσης σε πορτμπαγκάζ δεν σήμαινε απαραίτητα επίσκεψη σε φυσιοθεραπευτή μετά ή επαλείψεις με βολταρέν. Παραγωγή βέβαια δεν είδαμε, αλλά σε κάθε περίπτωση η Honda κατέστησε σαφές ότι το MotocompoMotor Compo στην ηλεκτροκίνητη έκδοσή του), δεν έχει ξεχαστεί.

To Ηοnda Motocompo concept του 2011

Ερχόμαστε λοιπόν στο σήμερα, όπου το συγκεκριμένο μοντέλο έρχεται και πάλι στο προσκήνιο, όχι επισήμως από την Honda, αλλά από το ιαπωνικό περιοδικό Young Machine, που προχώρησε σε μια ψηφιακή δημιουργία του φημολογούμενου ηλεκτροκίνητου Motocompo, στο εξώφυλλό του.

Τι έχει όμως προηγηθεί ώστε το έγκυρο Young Machine να αφιερώσει ένα εξώφυλλο στο Motocompo;

Αρκούσε μόνο μια δήλωση από τον νέο CEO της Honda, Toshihiro Mibe, o οποίος στα πλαίσια της ομιλίας του κατά την ανάληψη των καθηκόντων του, είπε πως μέχρι το τέλος του 2021 η Honda θα παρουσιάσει τρία ηλεκτροκίνητα δίτροχα για τις μικρές κατηγορίες διπλωμάτων, δηλαδή σε αναλογία με τα δικά μας δεδομένα, μιλάμε για AM και Α1.

Mε βάση αυτή την δήλωση λοιπόν, το Young Machine το έψαξε και ισχυρίζεται ότι ένα από αυτά τα ηλεκτροκίνητα νέα μοντέλα θα είναι το Motocompo.

Mάλιστα στην εποχή μας, όπου το «urban mobility» θέλει μικρά και ευέλικτά οχήματα, δεν χρειάζεται καν το Motocompo να λειτουργεί σε συνδυασμό με ένα αυτοκίνητο, θα μπορούσε να κάνει άνετα «αυτόνομη» καριέρα!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ