fbpx

PIAGGIO X10 500 ΑBS/ASR, 2012: ΕΠΙΣΗΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

Κάθε μέρα πολυτέλεια

 Σε κακομαθαίνουν κάτι σκούτερ σαν τα Χ10 της Piaggio. Δεν είναι μόνο πολυτελή και σαν εικόνα και σαν κατασκευή, αλλά διαθέτουν και άνετες, μεγάλες σέλες, ευρύχωρο δάπεδο αλλά και μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους. Με 7.590 ευρώ το νέο Piaggio Χ10 500 ABS Executive μπορεί να γίνει δικό σας.

 Με μια γερή αισθητική ανανέωση και νέες γραμμές που ελάχιστα θυμίζουν τα Χ9 και Χ8, τα παλαιότερα maxi scooter που κρατούσαν στο παρελθόν τα σκήπτρα των τουριστικών ναυαρχίδων της Piaggio, τα νέα Χ10 τραβούν νέους δρόμους “ιταλικής σχεδίασης” που τα κάνουν μοναδικά και να ξεχωριστά.

Σχεδιασμένα σε αεροσήραγγα τα νέα Piaggio της οικογένειας σκούτερ Gran Turismo στοχεύουν κυρίως στην άνεση των επιβαινόντων. Μιας και οδηγήσαμε το νέο Piaggio Χ10 350 ABS/ASR στο Παρίσι (πατήστε ΕΔΩ για να διαβάσετε) έρχεται η σειρά του 500 το οποίο παρουσιάζουμε σήμερα.

 

Ξεκινάμε κατευθείαν με τις καινοτομίες που κομίζει στο χώρο των scooter το νέο 500, πέρα από τα τα συστήματα ABS και ASR που διαθέτει σε φρένα (αντιμπλοκάρισμα) και στον κινητήρα (που δεν επιτρέπει στον πίσω τροχό να σπινάρει) και ερχόμαστε στα υπόλοιπα. Το Χ10 500 γίνεται το πρώτο σκούτερ στον κόσμο που διαθέτει ηλεκτρική ρύθμιση της πίσω ανάρτησης, αλλά και “χειρόφρενο” ή μάλλον “σταντό-φρενο” (μαζί με το Χ10 350) αφού με το άνοιγμα του πλάγιου στάντ ενεργοποιείται το πίσω φρένο για ασφάλεια στο παρκάρισμα. Μετά έρχεται το οn board computer με οθόνη LCD, η μεγάλη ζελατίνα, τα μεγάλα ντουλαπάκια μπροστά, καθώς και ο μεγάλος χώρος κάτω από τη σέλα.

Η Piaggio με την έλευση του Χ10 επανέρχεται στα σκούτερ τουρισμού και συνεχίζει την παράδοση δεκαετιών της ιταλικής εταιρίας στην κατηγορία, με την επιτυχία της να μετριέται σε 400.000 μονάδες που έχουν πουληθεί σε διάφορες εκδόσεις και κυβισμούς από την παρουσίαση του Hexagon, του πρώτου πολυτελούς maxi scooter, του “άφθονου” X9, αλλά και των X8 και Xevo.

Μεγάλο είναι το στοίχημα στο Χ10 500 που προσπαθεί να συνδυάσει την άνεση στο ταξίδι με την ευελιξία μέσα στην πόλη, αλλά και τη συνολική λειτουργικότητα, τη στιγμή που αισθητικά το σκούτερ δεν είναι ούτε κλασικό, ούτε υπερ-μοντέρνο. 

Ο συνδυασμός προβολέων μπροστά κάνει το Χ10 να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα σκούτερ, με ένα μεγάλο διαφανές τζάμι να διατρέχει όλο το ρύγχος, όπου μέσα του περικλείονται τρεις προβολείς και τα φλας, δίνοντας στο Piaggio ένα μοναδικό “βλέμμα” και ύφος. Παρούσα και πάλι η παραδοσιακή “γραβάτα” (που ξεκίνησε από τη Vespa και διατηρείται σε πλήθος μοντέλων της Piaggio) έστω και μικρή, που όμως αυτή τη φορά είναι φωτιζόμενη στο κέντρο του μπροστινού μέρους με τη χρήση LED.

Άλλη μια λεπτομέρεια που συνδέει το X10 με τα πιο πρόσφατα μοντέλα της Piaggio είναι οι μεγάλες “μεταλλικές” πινελιές που διατρέχουν στον διαμήκη άξονα του κουστουμιού του. Με αυτό το στοιχείο/τέχνασμα μειώνεται ο όγκος από το πλάι και πραγματοποιείται η αντίθεση των κομματιών αυτών με τα βαμμένα πλαστικά, δίνοντας την αίσθηση του δυναμικού κύμματος που ξεκινάει από το ρύγχος και φτάνει μέχρι την ουρά του σκούτερ.

Τα στρογγυλεμένα κομμάτια έρχονται σε αντίθεση με τις σκληρότερες αιχμές του design, καταφέρνοντας τελικά μια ροή την οποία ο παρατηρητής αντιλαμβάνεται σαν δυναμισμό. Το οπίσθιο μέρος χαρακτηρίζεται από την κοφτή ουρά που προέρχεται από το αυτοκινητιστικό design, όπου δεσπόζουν οι δύο χειρολαβές και θυμίζουν αεροδυναμικά βοηθήματα. Συμπληρωματικά στην “παχιά” ουρά λειτουργεί το φαρδύ πίσω ελαστικό 150/70 και το οριζόντιο διπλό φωτιστικό σώμα, κι αυτό “αυτοκινητάδικο”.

 Ανεβαίνοντας στη σέλα του Piaggio X10, δυο αναλογικά κυκλικά όργανα βρίσκονται συμμετρικά τοποθετημένα, με μια ψηφιακή οθόνη LCD 4ιντσών στο κέντρο τους, που φωτίζεται από ένα απαλό μπλε χρώμα. Οι πληροφορίες που παρέχονται στον αναβάτη ξεκινούν από τη μέση και στιγμιαία κατανάλωση, τη μέση και τη μέγιστη ταχύτητα, τη θερμοκρασία ψυκτικού υγρού, καθώς και το χρόνο ταξιδιού, ρολόι, θερμοκρασία περιβάλλοντος, ένδειξη για πάγο στο δρόμο, προφόρτιση ελατηρίου αμορτισέρ, οδόμετρο με δύο χιλιομετρητές και φόρτιση μπαταρίας.  Το ανώτερο επίπεδο ενδεικτικών λυχνιών περιλαμβάνει υψηλή δέσμη φώτων, φλας, ρεζέρβα, πίεση λαδιού, ψεκασμός, immobilizer, ABS, ASR, αλάρμ. Ένα ολοκαίνουργιο χαρακτηριστικό του Χ10 είναι οι διακόπτες στην άκρη του τιμονιού που διαθέτουν φωτισμό γύρω τους, μια λύση που βοηθάει τον αναβάτη ειδικά στο σκοτάδι. Οι δύο διακόπτες για την προφόρτιση του ελατηρίου είναι τοποθετημένοι πίσω και κάτω από το τιμόνι μαζί με το άνοιγμα της σέλας, της τάπας ρεζερβουάρ και του αλάρμ.

 

Εδώ βλέπουμε πάνω από τα όργανα και την εφαρμογή του iPhone που δέχεται το Χ10 500

Εδώ βλέπουμε πάνω από τα όργανα και την εφαρμογή του iPhone που δέχεται το Χ10 500

Η μεγάλη σέλα του X10 απέχει μόλις 760 χιλιοστά από το έδαφος και η εργονομική σχεδίασή της χαρίζει άνεση όπως είχαμε διαπιστώσει και εμείς στην πρώτη δοκιμή του Χ10 350 στη Γαλλία. Η ρύθμιση στο διαμήκη άξονα του μαξιλαριού του αναβάτη, του επιτρέπει να το προσαρμόσει στις ανάγκες του και τον σωματότυπο του. Η διαφορά ύψους της σέλας ανάμεσα σε αναβάτη και συνεπιβάτη έχει μειωθεί στα 10 εκατοστά, προφυλάσσοντας έτσι (με το σώμα του αναβάτη) τον συνεπιβάτη από τον αέρα.

 Πάνω στο νέο X10 την άνεση εγγυάται και η θέση οδήγησης που του επιτρέπει να απλώσει τα πόδια του μπροστά στο επίμηκες δάπεδο/μαρσπιέ που έχει αντιολισθητική επιφάνεια και φτάνει μέχρι ψηλά και μπροστά στην ποδιά, αλλά και η μεγάλη ζελατίνα με σχήμα και την ειδικά σχεδιασμένη εισαγωγή στη βάση της που μειώνει τους στροβιλισμούς που εμφανίζονται στο οπίσθιο μέρος της ζελατίνας και ενοχλούν τον αναβάτη. Περαιτέρω προστασία προσφέρουν και τα δύο διαφανή πλευρικά αεροδυναμικά βοηθήματα στην ποδιά. Κάτω από το τιμόνι υπάρχουν δύο αποθηκευτικοί χώροι (ντουλαπάκια) και κάτω από τη σέλα ένας ακόμα χώρος χωρητικότητας 52 λίτρων που μπορεί να φιλοξενήσει ένα φουλφέις κράνος και ένα ανοικτό κράνος.

Ο κινητήρας του Χ10 500 είναι ο γνωστός, επί σειρά ετών, Master και έχει χωρητικότητα 493 cc με απόδοση 41 ίππων και ροπή 4.7 kgm. Η κεφαλή του κύλινδρου χρησιμοποιεί δύο μπουζί για την ανάφλεξη του καυσίμου, δίνοντας καλύτερη καύση και μικρότερες εκπομπές ρύπων. Η απόδοση του μονοκύλινδρου τετραβάλβιδου, ψεκαστού κινητήρα είναι ιδιαίτερα καλή στις χαμηλές και μεσαίες στροφές με έμφαση στη ροπή και τις ρεπρίζ.

Στην δεξιά πίσω πλευρά - με μπλε χρώμα - διακρίνεται το ρυθμιζόμενο πίσω αμορτισέρ

Στην δεξιά πίσω πλευρά – με μπλε χρώμα – διακρίνεται το ρυθμιζόμενο πίσω αμορτισέρ

 Το πλαίσιο είναι κλειστό, σωληνωτό με δυο ραχοκοκκαλιές, με την μπροστινή ανάρτηση να είναι συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι με καλάμια διαμέτρου 41 χιλιοστών και διαδρομής 125 χιλιοστών, μια από τις μεγαλύτερες διαδρομές της κατηγορίας. Πίσω συναντάμε ένα αμορτισέρ, τοποθετημένο στη δεξιά πλευρά του σκούτερ που ενεργοποιείται από συνδέσμους που του προσφέρουν προοδευτική λειτουργία. Η προφόρτιση του ελατηρίου μπορεί να ρυθμιστεί ανάλογα με το φορτίο (ένα ή δύο άτομα) ή το στυλ οδήγησης (χαλαρό=μαλακή ανάρτηση, γρήγορο=σκληρή ανάρτηση) χωρίς να κατέβει ο αναβάτης από τη σέλα, απλώς πατώντας τον έναν ή τον άλλο διακόπτη που βρίσκεται δίπλα από την κεντρική κλειδαριά, ενώ παράλληλα υπάρχει και ένδειξη στο ηλεκτρονικό όργανο. Οι 5μπρατσες ζάντες έχουν διαφορετικές διαμέτρους μπροστά και πίσω, με 15 ίντσες μπροστά και 13 ίντσες πίσω με λάστιχα διαστάσεων 120/70 μπροστά και 150/70 πίσω.

Η Piaggio έχει εφοδιάσει το X10 500 με δύο δίσκους 280 mm μπροστά και έναν 240 mm πίσω, με σύστημα που συνδυάζει τον έναν μπροστινό με τον πίσω δίσκο με το πάτημα της αριστερής μανέτας. Παράλληλα υπάρχει και σύστημα ABS για να αποφεύγεται το μπλοκάρισμα των τροχών κατά το έντονο ή απότομο φρενάρισμα.  Το σύστημα ASR (Acceleration Slip Regulation) χρησιμοποιεί τους ίδιους αισθητήρες του ABS στους τροχούς, που μετρούν διαρκώς την ταχύτητα και την επιβράδυνση σε σχέση με αυτήν του σκούτερ. Οι αισθητήρες επικοινωνούν με μια 3κάναλη μονάδα ελέγου και μετά από τη σύγκριση των ταχυτήτων των δύο τροχών, αν υπάρξει μεγαλύτερη περιστροφή του πίσω (σπινάρισμα) τότε το σύστημα επεμβαίνει μειώνοντας το αβάνς αρχικά και αργότερα τον ψεκασμό, αποτρέποντας έτσι το γλύστρημα και την απώλεια ελέγχου του σκούτερ.

Το σύστημα ASR έχει τη δυνατότητα να απενεργοποιηθεί σύμφωνα με τις απαιτήσεις του αναβάτη ή τις οδικές συνθήκες (ανηφόρες, χωματόδρομος, χαλίκια, κ.λπ). Το ASR ενεργοποιείται αυτόματα κάθε φορά που παίρνει μπροστά ο κινητήρας. Ένα ακόμα σύστημα ασφαλείας στο νέο Piaggio X10 είναι η ύπαρξη φρένου στο στάντ, κάθε φορά που το τελευταίο κατεβαίνει, κι έτσι το σκούτερ σταθεροποιείται κατά το παρκάρισμα και ειδικά σε επιφάνειες και δρόμους που δεν είναι επίπεδοι.

Τα χρώματα του Piaggio Χ10 500 ABS/ASR Executive που θα κυκλοφορήσουν είναι: Καφέ, πράσινο, μπλέ (με μαύρα εσωτερικά πλαστικά και σέλα) μαύρο (με καφέ εσωτερικό και σέλα) και άσπρο πέρλα με καφέ εσωτερικά πλαστικά και σέλα. Η τιμή του νέου Piaggio Χ10 500 όπως είπαμε και στην αρχή είναι στα 7.590 ευρώ.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:7.590 ευρώ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Tετράχρονος, μονοκύλινδρος, υδρόψυκτος, 1ΕΕΚ, 4βάλβιδος, με ψεκασμό, 493 κ.εκ.
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:41,0 ίπποι, στις 7.250 σαλ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Τηλεσκοπικό πιρούνι, με καλάμια διαμ. 41 χλστ./ Ένα αμορτισέρ
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δύο δίσκοι 280 χλστ./ Δίσκος 240 χλστ.
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
15 ίντσες/13 ίντσες (ελαστικά 120/70 μπροστά, 150/70 πίσω)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1,640 χλστ.
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:760 χλστ.
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:15.5 λίτρα
ΒΑΡΟΣ:224 κιλά
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Piaggio Hellas, Yμηττού 259, τηλ. 210 7572 100

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ