fbpx

HONDA: ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ, ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ-ΔΙΚΥΚΛΩΝ

Συνεργάσου μαζί μου…

Ένα πολύ σημαντικό βήμα προς την ασφάλεια των σκούτερ και μοτοσυκλετών, έκανε πρόσφατα η Honda παρουσιάζοντας ένα σύστημα, που εκτός των άλλων ειδοποιεί τον αυτοκινητιστή για την παρουσία μοτοσυκλέτας κινούμενη προς διασταύρωση.  Επίδειξη των συστημάτων επικοινωνίας μεταξύ αυτοκινήτων ή αυτοκινήτου και μοτοσυκλέτας και τα πλεονεκτήματα που αυτά προσφέρουν στην οδική ασφάλεια, το περιβάλλον και την οδηγική άνεση πραγματοποίησε η Honda στα πλαίσια του Παγκόσμιου Συνεδρίου Ευφυών Συστημάτων Μεταφορών (ITS).

Στο 19ο Παγκόσμιο Συνέδριο ITS που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στη Βιέννη, οι επισκέπτες ενημερώθηκαν για τις δραστηριότητες της Honda σε Ευρώπη, Ιαπωνία και ΗΠΑ και γνώρισαν από πρώτο χέρι ένα Honda Insight με ITS και μία μοτοσυκλέτα NC700X με ITS συμμετέχοντας στην κοινή επίδειξη Car2Car και TT Consortium στους δρόμους της Βιέννης.

Η θεματική ζώνη περί οδικής ασφάλειας της Honda κάλυψε την επικοινωνία vehicle-2-X για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες – τον τρόπο με τον οποίο τα οχήματα επικοινωνούν μεταξύ τους και με οδικούς σταθμούς ITS, παρέχουν πληροφορίες σχετικά με την κυκλοφορία όπως εμπόδια στο δρόμο, συγχρονισμός φωτεινών σηματοδοτών κλπ. Προσομοιώσεις των εφαρμογών ασφάλειας βασισμένες στο Ευρωπαϊκό DRIVE C2X project έγιναν στο προσομοιωτή αυτοκινήτου και μοτοσυκλέτας της Honda. Το περίπτερο της Honda φιλοξένησε επίσης ένα ερευνητικό project καινοτόμου ηλεκτρονικού συστήματος πίσω ορατότητας για μοτοσικλέτες με την υποστήριξη προηγμένων τεχνολογιών ανίχνευσης.

Επίσης έγινε δοκιμή σε πραγματικές συνθήκες στους δρόμους της Βιέννης. Εκτός του συνεδρίου, όσοι ήθελαν, συμμετείχαν σε ένα πρόγραμμα δοκιμής για να γνωρίσουν τα πλεονεκτήματα των εφαρμογών ITS στους δρόμους της Βιέννης. Η δοκιμή εφαρμογής σε σχέση με την ασφάλεια ήταν η εξής: ένα προπορευόμενο όχημα εκτελεί φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης που προειδοποιεί τόσο τον οδηγό του αυτοκινήτου όσο και το μοτοσυκλετιστή (σε μία μοτοσικλέτα NC700X με ITS) ότι κάποιο όχημα που δεν έχουν αντιληφθεί βρίσκεται στην πορεία τους.

Ως η μεγαλύτερη παγκοσμίως κατασκευάστρια μοτοσυκλετών, η Honda παρουσίασε την πρωτοποριακή τεχνολογία ασφάλειας και ασύρματης επικοινωνίας μοτοσυκλετών. Η Honda προσχώρησε στο Car2Car Communication Consortium στην Ευρώπη το 2005, με σκοπό την ενσωμάτωση της μοτοσυκλέτας στο μέλλον των συνδεδεμένων οχημάτων.

Το 1999, η Honda ήταν η πρώτη κατασκευάστρια αυτοκινήτων που παρουσίασε τη ασύρματη επικοινωνία  σε αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες (με το ASV2, προηγμένο ερευνητικό πρόγραμμα ασφάλειας οχημάτων) για αύξηση της ασφάλειας οδηγών και αναβατών. Το 2008, η Honda ηγήθηκε της πρώτης δοκιμής στην Ευρώπη της εφαρμογής μοτοσικλετών σε μία Honda GL1800 Gold Wing, στο πλαίσιο του Car2Car Communication Consortium project. Εκείνη τη χρονιά, η Honda εξέλιξε περαιτέρω το σύστημα προειδοποίησης μοτοσυκλετών, με την ονομασία “Human-Machine-Interface”, για να μπορεί να λειτουργεί σε μικρότερες μοτοσυκλέτες όπως η NC700X (άρα και στο “αδελφό” μοντέλο Integra 700).

Η εφαρμογή “Motorcycle Approaching Indication” (συντομογραφία MAI) είναι ένα σύστημα ασφάλειας, το οποία η Honda έχει εξελίξει στο πλαίσιο της κοινής δοκιμής Car2Car. Σύμφωνα με την αναλυτική μελέτη Ευρωπαϊκών ατυχημάτων μοτοσικλετών “MAD”, τα περισσότερα από τα ατυχήματα όπου εμπλέκονται μοτοσυκλέτες προκαλούνται από το άλλο όχημα επειδή ο οδηγός δεν βλέπει τη μοτοσυκλέτα. Το σύστημα ασύρματης επικοινωνίας μοτοσικλέτας – αυτοκινήτου παρέχει έγκαιρες προειδοποιήσεις προς τους οδηγούς και των δύο οχημάτων.

Το μήνυμα ανταλλαγής τυποποιημένων δεδομένων, το οποίο αποστέλλεται μεταξύ οχημάτων ITS, περιέχει μια ταυτοποίηση για τις μοτοσυκλέτες, ώστε τα οχήματα να αναγνωρίζουν το επερχόμενο όχημα σαν μοτοσυκλέτα και στη συνέχεια να λαμβάνουν τις απαραίτητες προφυλάξεις. Το πιο συνηθισμένο σενάριο ατυχήματος σε διασταύρωση με οχήματα σε οδικούς κόμβους τύπου “Τ: δοκιμάστηκε για πρώτη φορά το 2008. Το δεύτερο πιο συνηθισμένο σενάριο ατυχήματος λόγω αριστερής στροφής δοκιμάστηκε στην περιοχή Odaiba στο Τόκιο το 2010, όπου ένα όχημα στρίβει αριστερά και μπαίνει μπροστά σε μία επερχόμενη μοτοσυκλέτα. Ένα τρίτο σενάριο μετωπικού ατυχήματος (με οχήματα ερχόμενα από αντίθετες κατευθύνσεις) μελετήθηκε στη φετινή δοκιμή Car2Car & TT Consortium στη Βιέννη.

Η Honda έχει συνυπογράψει συμφωνία με άλλους κατασκευαστές οχημάτων με σκοπό την υλοποίηση της τεχνολογίας ITS στο άμεσο μέλλον. Τα συνεργατικά project στα οποία η Honda συμμετέχει σε Ευρώπη, Ιαπωνία και ΗΠΑ έχουν ήδη αποδείξει τις δυνατότητές τους στη σύνδεση ατόμων, οχημάτων και κυκλοφοριακής υποδομής, με στόχο την ασφαλέστερη οδήγηση, τη μικρότερη κυκλοφοριακή συμφόρηση και την μεγαλύτερη άνεση στο δρόμο. Η Honda έχει δεσμευτεί να φέρει τέτοια συστήματα, προσιτά για τους δικυκλιστές, προαναγγέλλοντας μία επανάσταση στην αγορά μοτοσυκλετών.

(σημ. Scooternet: είναι λογικό ότι η παραπάνω τεχνολογία θα περάσει μια μέρα και στα σκούτερ, οπότε αν αλλάξετε τη λέξη “μοτοσυκλέτα” με τη λέξη “σκούτερ” στο παραπάνω κείμενο, θα δείτε τι πρόκειται να δούμε στο μέλλον).