fbpx

ΗΠΑ: H EΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΩΝ CUSHMAN

Με την παλιά συνταγή, σε μικρή κλίμακα

Η αναβίωση θρυλικών ονομάτων και ο εξευτελισμός τους είναι ένα άρθρο που θα μας απασχολήσει στο μέλλον. Προς το παρόν θα αφιερώσουμε λίγο χώρο για τα “νέα” αμερικάνικα Cushman που προπολεμικά και μεταπολεμικά θεωρούνταν από τα πιο εμβληματικά σκούτερ των Ηνωμένων Πολιτειών. Αν και δεν ήταν ιδιαίτερα γνωστά στην άλλη πλευρά της θάλασσας του Ατλαντικού, τα Cushman αποτέλεσαν μέσα αναψυχής περισσότερο, παρά μετακίνησης σε ένα χορτασμένο από καταναλωτικά προϊόντα αμερικανικό λαό.

Τα Cushman II φτιάχνονται σήμερα με την παλιά, “καλή” συνταγή Την μοντέρνα αναπαραγωγή του απλοϊκού και όχι όμορφου, Cushman ανέλαβε η εταιρία, K-Jack Motors στην Gardena της Καλιφόρνια.

Οι βασικές γραμμές των Cushman έχουν διατηρηθεί, όπως και η αγαρμποσύνη της σχεδίασης, αλλά και η αφοπλιστική λιτότητα και απλότητα γραμμών.  Τα μοντέλα ονομάζονται Cushman II και η εταιρία φτιάχνει το Highlander και το Step-Thru.

Τα πλαίσια είναι απλά σωληνωτά και μάλλον χοντροκομμένα, το κόκκινο το Highlander μοιάζει να είναι ο παππούς του Honda Zoomer, ενώ το πράσινο το Step Thru θα μπορούσε να χαρακτηριστεί σαν “μεταλλαγμένη Vespa”.

Cushman II Highlaner με κινητήρα 404 κ.εκ.

Cushman II Highlaner: Δεν το λες όμορφο, το λες κλασικό

Το Highlander χρησιμοποιεί έναν κινητήρα 404 κ.εκ. που αποδίδει 14 ίππους, το βάρος όλης της κατασκευής είναι 154 κιλά, ενώ το Step Thru είναι ελαφρύτερο στα 126 κιλά και χρησιμοποιεί κινητήρα 265 κ.εκ. (9 ίπποι) .

Τα φρένα είναι δισκόφρενα και η εκκίνηση γίνεται με μίζα, ενώ υπάρχει δυνατότητα να τα αποκτήσει κάποιος με custom χρωματισμούς (καταλάβατε τι έχει να γίνει).

Cushman II Step Thru: Μην απογοητεύεστε από το χρώμα…

…θα υπάρχει δυνατότητα παραγγελίας σε ότι χρώμα θέλει ο καθένας

Η Cushman, που ήταν κατασκευάστρια εταιρία αγροτικών μηχανημάτων (εμφανείς οι επιρροές τους πάνω στα σκούτερ που σχεδίασαν) και στατικών κινητήρων, ιδρύθηκε το ίδιο έτος με την Harley-Davidson, το 1903.

Τριάντα τρία χρόνια αργότερα τα αφεντικά της εταιρίας αποφάσισαν να επενδύσουν στα σκούτερ και η επιτυχία ήταν άμεση.

Το Cushman Autoglide έγινε πολύ δημοφιλές, ενώ ο Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος βρήκε την εταιρία να προμηθεύει τον αμερικανικό στρατό και ειδικότερα το σώμα αλεξιπτωτιστών, που έριχναν ειδικά σχεδιασμένα σκουτεράκια στο πεδίο της μάχης για άμεση, γρήγορη μετακίνηση των στρατιωτών.

Το μοντέλο ονομαζόταν “53 Airborne” και το πρωτότυπο σχήμα και η κατασκευή του θα επηρεάσει την ευρωπαϊκή σχολή σκούτερ. Το 1963 σήμανε το τέλος της παραγωγής των σκούτερ της Cushman.