fbpx

ΓΑΛΛΙΑ, ΠΑΡΙΣΙ: ΠΑΡΑΛΟΓΕΣ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΕΙΣ ΣΚΟΥΤΕΡ ΚΑΙ ΜΟΤΟ

Έχεις παλιό σκούτερ; Δεν μπαίνεις στην πόλη!

Πολλές δεκάδες χιλιάδες αναβατών συγκεντρώθηκαν σε πόλεις ανά τη Γαλλία διαμαρτυρόμενοι στο νέο επερχόμενο νόμο που απαγορεύει την πρόσβαση σε “παλιά” σκούτερ και μοτοσυκλέτες στην πρωτεύουσα της χώρας. Το Παρίσι λοιπόν πάει να γίνει “απαγορευμένη πόλη” (και μετά λένε για τους Κινέζους και τη Σαγκάη…) για τα σκούτερ ή τις μοτοσυκλέτες που έχουν κατασκευαστεί πριν το έτος 2000.

Η δήμαρχος του Παρισιού κυρία Anne Hidalgo που έφτασε σε αυτή τη θέση υποσχόμενη έργα και καινοτομίες έρχεται σε σύγκρουση με την πολύ ενεργή ομοσπονδία μοτοσυκλετιστών που ονομάζεται FFMC (Federation Francaise des Motards en Colere, Ομοσπονδία Θυμωμένων Μοτοσυκλετιστών) και μάζεψε κοντά στους 15.000 αναβάτες/συνεπιβάτες πάνω σε 10.0000 δίτροχα στην “Πόλη του Φωτός” που μπλόκαραν τον περιφερειακό δρόμο Le Peripherique σε ένδειξη διαμαρτυρίας.

Με τα μεγάλα μέσα ενημέρωσης να μην υποστηρίζουν την δίτροχη διαμαρτυρία, δίνοντάς της από μηδαμινή μέχρι μηδενική δημοσιότητα, αλλά και τη “δυναμική” δήμαρχο να θέλει να χτίσει το πολιτικό της προφίλ, με προκλητικές κινήσεις εντυπωσιασμού η θετική έκβαση της υπόθεσης και η απόσυρση της απόφασης. δεν είναι καθόλου σίγουρη. Όμως η FFMC δεν είναι μια τυχαία ομοσπονδία και έχει αποδείξει στο παρελθόν την επιμονή της στις δράσεις και τις δυναμικές διαμαρτυρίες.

plan-anti-pollution

Αυτό που προωθείται από τη δήμαρχο του Παρισιού είναι η απαγόρευση εισόδου σε δίτροχα μοντέλα που έχουν φτιαχτεί πριν το 2000 και αρχικά αφορά τις ώρες: από τις 8 το πρωί μέχρι τις 8 το βράδυ. Κι αν ίσως κάποιος θεωρήσει ότι η “ζημιά” είναι μικρή, πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι όπως έχει δείξει η πείρα σε αυτές τις περιπτώσεις, οι απαγορεύσεις ξεκινούν με κάτι μικρό και “λογικό” που αργότερα επεκτείνονται σιγά-σιγά στους πάντες. Επεκτείνονται και σε άλλες πόλεις της χώρας, μετά περνούν τα σύνορά και εφαρμόζονται και σε άλλες “πρόθυμες” πόλεις της Ευρώπης, ναι και της Ελλάδας, γιατί όχι; Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι με ένα τέτοιο μέτρο πλήττονται κυρίως τα χαμηλότερα εισοδήματα, οι συνάδελφοί μας σκουτερίστες-μοτοσυκλετιστές που δεν έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν ένα πιο καινούργιο δίτροχο.

Πραγματικά θα είχε ενδιαφέρον – αν η μαντάμ Hidalgo ενδιαφερόταν για την ατμοσφαιρική ρύπανση της πόλης της – να απαγορεύσει ας πούμε παντελώς και την είσοδο των ρυπογόνων αυτοκινήτων της Volkswagen – έτσι για να αρχίσουμε από κάπου.

Η Γαλλία, αν και θεωρείται δημοκρατική, ευρωπαϊκή χώρα έχει θεσπίσει στο παρελθόν νόμους που εναντιώνονται έντονα, με πολλή ζέση μέσα από τη γραφειοκρατία και τη στενοκεφαλιά διαφόρων κρατικών μηχανισμών στη μοτοσυκλέτα και τον μοτοσυκλετισμό. Για παράδειγμα εδώ και πολλά χρόνια η ιπποδύναμη των μοτοσυκλετών στη Γαλλία δεν επιτρέπεται να είναι πάνω από 100 ίππους! Παντού υπήρχαν κανονικές μοτοσυκλέτες με πολλούς ίππους και στη Γαλλία κυκλοφορούσαν υποχρεωτικά με κινητήρες 100 ίππων για λόγους ασφαλείας. Ένα παράλογο μέτρο που ευτυχώς θα καταργηθεί από την 1η Ιανουαρίου 2016.

Πως το έλεγε ο Αστερίξ; “είναι τρελοί αυτοί οι Γάλλοι…”, ναι τρελοί και με μια κοινωνία και νομοθέτες έντονα προκατειλημμένους απέναντι στους δυο τροχούς.

Φωτογραφία: www.motoservices.com

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ