YAMAHA TMAX: Η Yamaha σκέφτεται να απαντήσει στο Honda Χ-ΑDV 750!

Crossover Scooter με βάση το ΤΜΑΧ

Έναν άξιο αντίπαλο του Honda Χ-ADV 750 σκέφτεται να δημιουργήσει στο μέλλον η Yamaha, που θα βασίζεται πάνω στο TMAX, σύμφωνα με τον υπεύθυνο μάρκετινγκ της Yamaha Motor Ευρώπης.

Σε μια συνέντευξη σε ιταλικό περιοδικό, ο Marketing-Motosport Division Manager P. Pavesio, ανάμεσα στα ενδιαφέροντα θέματα που ανέλυσε, αποκάλυψε και τις προθέσεις της εταιρίας για ένα (ή περισσότερα) μοντέλα τα οποία θα αναπτυχθούν χρησιμοποιώντας ως βάση-πλατφόρμα το ΤΜΑΧ 560.

Η πρώτη ερώτηση του δημοσιογράφου αφορούσε το κατά πόσο επηρέασε την εξέλιξη του ΤΜΑΧ ο ερχομός του Honda X-ADV 750 στο προσκήνιο το 2017;

Καθόλου”, απάντησε ο Pavesio, “Γνωρίζουμε καλά τους πελάτες μας και το τι θέλουν. Το 2017 το TMAX ίσως να έχασε λίγο από τον σπορ χαρακτήρα του, αλλά το 2020 τον ξαναβρήκε. Όπως συνέβη στον κινητήρα, έτσι και οι αναρτήσεις κινήθηκαν προς αυτή την κατεύθυνση. Ξέρουμε ότι οι πελάτες του ΤΜΑΧ είναι πολύ πιστοί και εμείς τους προσφέρουμε το προϊόν που περιμένουν. Πάνω από το 50% των ιδιοκτητών θα αντικαταστήσουν το παλιό τους ΤΜΑΧ με το καινούργιο. Έπρεπε να συνεχίσουμε να εξελίσσουμε ένα προϊόν το οποίο επί 19 χρόνια διαθέτει ένα ξεκάθαρο DNA”.

“To Honda X-ADV είναι ένα προϊόν που πιστεύω ότι είναι πολύ έξυπνο. Μπορεί να προσέλκυσε κάμποσους πελάτες του ΤΜΑΧ αλλά όχι πολλούς. Υπάρχουν πελάτες που θέλουν ένα σκούτερ των επιδόσεων του ΤΜΑΧ, υπάρχουν και άλλοι που θέλουν μεγάλο τιμόνι και την αίσθηση μιας μοτοσυκλέτας Adventure. Ήταν η πρώτη μοτοσυκλέτα SUV και δίνω συγχαρητήρια στη Honda, αλλά το ΤΜΑΧ είναι ένα διαφορετικό προϊόν που χαρακτηρίζεται από λύσεις τις οποίες πρέπει να διατηρήσουμε. Για παράδειγμα, η μετάδοση CVT είναι η καλύτερη λύση για εμάς σε ένα σκούτερ-υβρίδιο πόλης-ταξιδιού, ενώ η οδική συμπεριφορά του δικού μας σκούτερ είναι μοναδική”.

Στην ερώτηση γιατί το ΤΜΑΧ κοστίζει περισσότερο από ένα Yamaha Tracer 900, το στέλεχος της Yamaha Ευρώπης απάντησε:

Είναι θέμα οικονομίας κλίμακος. Αυτό που κάναμε με τις μοτοσυκλέτες ήταν να βρούμε το δρόμο προς την επιτυχία χρησιμοποιώντας ένα concept με ευέλικτο σχήμα όσον αφορά την κοινή πλατφόρμα. Τον δικύλινδρο κινητήρα των 700 cc τον χρησιμοποιούμε σε τέσσερα μοντέλα, κι ακριβώς το ίδιο κάνουμε και με τον τρικύλινδρο του 900: δύο πλαίσια-τέσσερα μοντέλα. Αντίθετα, στην περίπτωση του ΤΜΑΧ κινητήρας και πλαίσιο χρησιμοποιούνται από ένα και μόνο μoντέλο. To βιομηχανικό κόστος υπολογίζεται με διαφορετικό τρόπο”.

Άρα θα μπορούσατε να χρησιμοποιήσετε πλαίσιο και κινητήρα του ΤΜΑΧ και να φτιάξετε ένα maxi scooter τύπου crossover στις γραμμές του Honda ΧADV; τον ρωτάει ο δημοσιογράφος.

Δεν είναι στο DNA μας να κάνουμε κάτι που έχουν ήδη φτιάξει άλλοι, αλλά όπως και να έχει, η ανάμιξη των δυο κόσμων σκούτερ και μοτοσυκλέτας προσφέρει έδαφος για ανάπτυξη. Δεν έχει αποφασιστεί ακόμα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι η πλατφόρμα του ΤΜΑΧ δεν θα επεκταθεί (εννοεί και σε άλλα μοντέλα), αν και είναι σίγουρο ότι κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να συμβεί μέσα στα επόμενα δυο χρόνια”.

Με αυτά τα λόγια ολοκλήρωσε ο κύριος Pavesio της Yamaha τη συνέντευξη, κι εμείς λέμε πως είναι κρίμα που η Yamaha δεν κινείται νωρίτερα, γιατί θα ήταν πολύ ενδιαφέρον να δούμε την πρόταση του “Οίκου της Ιβάτα” επί του θέματος, ιδίως όταν το έχει “ψηλαφίσει” το 2013.

Τότε είχε παρουσιάσει ένα ιδιαίτερα εξελιγμένο υβριδικό μοτο-σκούτερ για άσφαλτο και χώμα: ήταν το Yamaha ΤΜΑΧ 530 ΤCross, ένα concept μοντέλο που σας δείχνουμε στις φωτογραφίες. Eίχε εμφανιστεί πριν επτά ολόκληρα χρόνια, και τέσσερα χρόνια πριν από το Honda X-ADV, και ήταν μπροστά από την εποχή και τον ανταγωνισμό… αν και όπως καταλαβαίνετε το μελλοντικό σκούτερ-μοτοσυκλέτα της εταιρίας θα είναι “πιο Adventure” στην εμφάνισή του.

Σημασία έχει πως δεν υπάρχει καπνός χωρίς φωτιά και πως σίγουρα η Yamaha σκέφτεται σοβαρά να δημιουργήσει ένα Crossover mega scooter.

Και καλά θα κάνει, παρότι όλοι ξέρουμε πως η κατηγορία έχει λίγα μέλη μεν, αλλά μεγάλο εμπορικό ενδιαφέρον δε.  Παράλληλα η Kymco ετοιμάζει κάτι παρόμοιο και είμαστε σίγουροι πως, αργά ή γρήγορα, κάτι ενδιαφέρον θα έρθει στην επιφάνεια, κάτι που εκτιμούμε πως θα το δούμε να υλοποιείται από το 2022 και μετά, έχοντας σαν τελικό αποτέλεσμα ένα μοντέλο που θα έχει βασική μορφή scooter και όχι μοτοσυκλέτας όπως το Tcross.

Πάντως, το νέο και παρήγορο είναι ότι η Yamaha σκέφτεται σοβαρά να δημιουργήσει ένα Crossover σκούτερ με βάση το ΤΜΑΧ, κι αυτό από μόνο  του  υπόσχεται ότι κάτι ενδιαφέρον θα έρθει αργά ή γρήγορα στην αγορά.

X