fbpx

Yamaha Axis Z, 2025: Διαχρονικά πρακτικό με τροχούς 10”!

Γιατί μόνο στην Ιαπωνία και όχι στην Ευρώπη;

Το Yamaha Axis Z 125 είναι ένα ακόμα σκούτερ που προορίζεται και πωλείται κυρίως στην ιαπωνική αγορά, ενώ θα μπορούσε να κάνει καριέρα και στην Ευρώπη, κι ας έχει τροχούς 10 ιντσών!

Σαφώς και οι Έλληνες σκουτερίστες προτιμούν τα μοντέλα με τους μεγάλους 16άρηδες τροχούς, λόγω της κατάστασης των δρόμων μας, αλλά από την άλλη υπάρχει μια αξιοσέβαστη μερίδα κοινού που προτιμά τους μικρής διαμέτρου τροχούς, για ευνόητους λόγους.

Ένα σκούτερ με μικρούς τροχούς είναι παράλληλα και χαμηλό και σχεδόν πάντα ελαφρύ και εύχρηστο, μανιτζέβελο που λένε…

Η βασική σχεδίαση του Axis Z – το οποίο δεν σταμάτησε ποτέ να πωλείται στην Ιαπωνία από τότε που πρωτοβγήκε είναι απλή και “αποτελεσματική”: χαμηλή σέλα, μικροί τροχοί και επίπεδο δάπεδο. Ο ορισμός της πρακτικότητας.

Το Yamaha Axis Z έχει μικρό μεταξόνιο στα μόλις 1.275 mm και το βάρος του δεν ξεπερνάει τα 100 κιλά!

Ο κινητήρας του είναι τεχνολογίας Blue Core στα 123 κυβικά εκατοστά, τετράχρονος, διβάλβιδος, με έναν εκκεντροφόρο και αποδίδει μόλις 8,3 ίππους στις 7.000 rpm.

Τόσους όσους χρειάζεται δηλαδή κάποιος ή κάποια για βασική μετακίνηση, χωρίς πολλά-πολλά στην πόλη. Η κατανάλωσή του είναι χαμηλότερη των δύο λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα, σύμφωνα με την τυποποιημένη μέτρηση WMTC και διαθέτει σύστημα Start & Stop και αθόρυβη μίζα.

Α, ναι ξεχάσαμε να σας πούμε πως το Axis – και γενικά αυτού του τύπου τα σκούτερ – είναι και οικονομικό μιας και η τιμή λιανικής που προτείνει ο κατασκευαστής είναι τα 283.800 γιέν (κοντά στα 1.700 ευρώ!).

Η πιο νέα εξέλιξη γύρω από το δημοφιλές στην Ιαπωνία Yamaha Axis Z είναι το νέο χρώμα σκούρο πράσινο ματ που θα βγεί το 2025 και, όπως λέει η εταιρία στην Ιαπωνία: “είναι ένα μοντέρνο χρώμα που εκφράζει μια εκλεπτυσμένη και υψηλής ποιότητας υφή με σκούρους τόνους και βαθύ πρασινωπό γκρι”…

Επίσης υπάρχει και ένας βαθύ μωβ χρωματισμός στη γιαπωνέζικη αγορά – χρώμα που γενικώς δεν “παίζει” στην Ευρώπη.

Ο χώρος κάτω από τη σέλα έχει χωρητικότητα 37,5 λίτρων, και μπορεί να φιλοξενήσει δύο κράνη συγκεκριμένου σχήματος και μεγέθους.

Η σέλα έχει μήκος 666 mm επιτρέπει μια άνετη θέση οδήγησης που ταιριάζει σε πιο μικρό σωματότυπο, ενώ το ύψος του από το έδαφος είναι τα 770 mm. Το ντεπόζιτο χωράει 5,5 λίτρα.

Τα φρένα είναι (μικρό) δισκόφρενο μπροστά και ταμπούρο πίσω, πάνω στους τροχούς των 10 ιντσών, τα οποία είναι γεφυρωμένα με το σύστημα UBS της Yamaha.

Την ανάγκη του κόσμου για τέτοιου είδους σκούτερ είχαμε αναλύσει και στη δοκιμή ενός αλλου μικρού και “βασικού” Yamaha του RayZR (διαβάστε εδώ) που έφτασε στην Ελλάδα τη χρονιά που τελειώνει σε λίγες μέρες και μέσα σε λίγους μήνες “ξεπούλησε”!

Ποιος είπε ότι οι μικροί τροχοί στα σκούτερ δεν έχουν πέραση;

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ