Με άπειρους αποθηκευτικούς χώρους, άνεση και προστασία που θυμίζει μεγάλες Touring μοτοσυκλέτες και πλούσιο εξοπλισμό, το SYM TTLBT 508 είναι το “επόμενο βήμα”
Στην EICMA 2025, το νέο TTLBT 508 – ή “Turtle”, όπως το αποκαλούν χαριτολογώντας οι μηχανικοί του – έκλεψε τις εντυπώσεις με τον όγκο, την πολυτέλεια και την τεχνολογία του.
Δεν πρόκειται για μια ακόμη εξέλιξη του Maxsym, αλλά για ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο που επιχειρεί να φέρει τη SYM απέναντι σε «βαριά» ονόματα της ευρωπαϊκής σκηνής, με ένα σκούτερ που έχει όλα τα χαρακτηριστικά μιας πραγματικής touring μοτοσυκλέτας.
Το TTLBT ανήκει στη σειρά BT (“Bestia”), μια ονομασία που στα ιταλικά σημαίνει «κτήνος» και που εκφράζει με ακρίβεια τη φιλοσοφία πίσω από τη δημιουργία του: δύναμη, όγκος και ταξιδιωτικός χαρακτήρας.
Η πρώτη του εμφάνιση έγινε στην EICMA του 2024 – σε μορφή πρωτοτύπου – αλλά η φετινή παρουσία είναι η ώριμη, έτοιμη για παραγωγή εκδοχή του, με το μοντέλο να αναμένεται να φτάσει στις αγορές της Ευρώπης μέσα στο 2026.
Η εμφάνιση του TTLBT δύσκολα περνάει απαρατήρητη.
Οι αναλογίες του είναι πληθωρικές, με έντονα φέρινγκ που αγκαλιάζουν το μπροστινό τμήμα, μεγάλη ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα και συνολική παρουσία που θυμίζει περισσότερο sport touring μοτοσυκλέτα παρά σκούτερ.
Οι επιφάνειες είναι καθαρές, με φαρδιά ποδιά και μεγάλη ουρά που φιλοξενεί δύο ενσωματωμένες, αφαιρούμενες βαλίτσες – 14,4 και 13,6 λίτρων αντίστοιχα – σε συνδυασμό με 37 λίτρα αποθηκευτικού χώρου κάτω από τη σέλα και δυνατότητα για προσθήκη top box.
Η εργονομία δείχνει να έχει μελετηθεί σχολαστικά.
Η σέλα τοποθετείται στα 780 mm από το έδαφος και διαθέτει ρυθμιζόμενη πλάτη τριών θέσεων, ενώ τα θερμαινόμενα γκριπ προσφέρουν τέσσερα επίπεδα ρύθμισης.
Η αίσθηση είναι περισσότερο “GT”, με φαρδιά ποδιά που προστατεύει από τον αέρα και ανατομική θέση για δύο άτομα, προορισμένη για πολύωρα ταξίδια.
Στην καρδιά του νέου TTLBT βρίσκεται ο δικύλινδρος σε σειρά κινητήρας των 508 κ.εκ., ο ίδιος που χρησιμοποιείται στο Maxsym TL 508, εδώ όμως με διαφορετικές ρυθμίσεις και χαρτογράφηση.
Η απόδοση φτάνει τους 45 ίππους και τα 49 Nm ροπής, τιμές που χαρίζουν άνετη επιτάχυνση και σταθερότητα στα ταξίδια.
Το ride-by-wire γκάζι επιτρέπει τρεις επιλογές λειτουργίας: Normal με ενεργό Traction Control, Normal χωρίς Traction Control για πιο άμεση απόκριση και Rain που περιορίζει ελαφρώς την απόκριση σε ολισθηρές συνθήκες.
Το Cruise Control μπορεί να ενεργοποιηθεί πάνω από τα 50 χλμ./ώρα, διευκολύνοντας τη σταθερή οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο και μειώνοντας την κούραση στα μεγάλα ταξίδια.
Το SYM TTLBT 508 εξοπλίζεται με το σύστημα Bosch 9.3 MSC, που συνδυάζει cornering ABS και Traction Control, υποστηριζόμενο από αδρανειακή μονάδα (IMU).
Αυτό σημαίνει ότι το σκούτερ αντιλαμβάνεται τη γωνία κλίσης και προσαρμόζει τη λειτουργία των ηλεκτρονικών ανάλογα, κάτι που μέχρι πρόσφατα συναντούσαμε μόνο σε μοτοσυκλέτες μεγάλου κυβισμού.
Παράλληλα, τα Cornering Lights ενεργοποιούνται αυτόματα, φωτίζοντας το εσωτερικό της στροφής για καλύτερη ορατότητα τη νύχτα.
Η τεχνολογική προσέγγιση συνεχίζεται και στον πίνακα οργάνων, όπου δεσπόζει μια TFT οθόνη αφής 7 ιντσών με υποστήριξη Apple CarPlay, όπου ο αναβάτης έχει πρόσβαση σε πλοήγηση, μουσική και κλήσεις.
Το keyless σύστημα επιτρέπει την εκκίνηση και το ξεκλείδωμα των αποθηκευτικών χώρων χωρίς τη χρήση κλειδιού, ακόμη κι όταν η μπαταρία του τηλεχειριστηρίου έχει αδειάσει.
Το πλαίσιο είναι νέο, με μεγάλους τροχούς 15 ιντσών εμπρός και πίσω και ρεζερβουάρ 16 λίτρων, συνδυασμός που υπόσχεται σταθερότητα σε ταχύτητες ταξιδιού αλλά και καλή αυτονομία.
Ο συνολικός εξοπλισμός και η εργονομία δείχνουν πως η SYM θέλει το TTLBT να είναι κάτι παραπάνω από ένα «μεγάλο σκούτερ»: θέλει να είναι ένα πραγματικό εργαλείο ταξιδιού, ικανό να σταθεί ισότιμα δίπλα σε μοτοσυκλέτες τουριστικού προσανατολισμού.
Είναι το πιο ώριμο, ολοκληρωμένο και «ευρωπαϊκό» σκούτερ που έχει παρουσιάσει ποτέ η SYM, μια εξέλιξη χρόνων μέσω των μεγάλων GT σκούτερ που ήδη κυκλοφορούσε η εταιρία από την Ταϊβάν, που πλέον μπαίνει σε νέα επίπεδα.






















































