KYMCO AK 550, 2020: Super Touring Special

 Sporting Red

Πώς με μερικές κόκκινες πινελιές το Kymco ΑΚ 550 αποκτά πιο σπορτίβικη εμφάνιση, ανανεώνοντας το ήδη δυναμικό του image. Ένα premium σκούτερ με δικύλινδρο κινητήρα και μέγιστη ιπποδύναμη πάνω από 53 ίππους… και τη σήμανση “super touring” στα πλαστικά του.  Δυστυχώς όμως σαν “εκθεσιακό” μοντέλο και όχι για την παραγωγή

To Kymco AK 550 είναι από τα μοντέλα που έκαναν μια μικρή επανάσταση στο χώρο των σκούτερ , αφού απέδειξαν ότι δεν είναι μόνο οι Ιάπωνες εκείνοι που μπορούν να φτιάξουν δικύλινδρους κινητήρες τέτοιας απόδοσης.

Ούτε είναι μόνο οι Ιάπωνες σε θέση να δημιουργήσουν ένα σκούτερ σπορ επιδόσεων, το οποίο να μπορεί παράλληλα να ταξιδεύει γρήγορα ακόμα και με δυο άτομα.

Αποτελώντας τη ναυαρχίδα της ταϊβανέζικης Kymco, το ΑΚ 550 έγινε μόλις το δεύτερο σκούτερ της αγοράς (μετά το Yamaha ΤΜΑΧ) που χρησιμοποιεί το “ευγενές” και “ικανό” αλουμίνιο σαν υλικό στο πλαίσιό του. Πετυχαίνει έτσι μεγάλη ακαμψία, βελτιωμένη οδική συμπεριφορά και παράλληλα κρατάει χαμηλά το βάρος.

Το δεύτερο ενδιαφέρον στοιχείο πάνω στο μεγάλο maxi scooter είναι ο κινητήρας του που είναι δικύλινδρος σε σειρά, με 8βάλβιδη κεφαλή, υγρόψυκτος με ψεκασμό κι έχει δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής.

Ο κυβισμός φτάνει τα 550,4cc και η ιπποδύναμη τους 53,4 ίππους στις 7.500 rpm.

Με τις ίδιες λεπτομέρειες εμφανίστηκε στην Eicma 2019 και το Xciting S 400

Η ροπή φτάνει τα 5,5 kgm, στις 5.500 rpm. Η τελική μετάδοση στον πίσω τροχό γίνεται με τραπεζοειδή ελαστικό ιμάντα, αφού πρώτα περάσει η δύναμη από έναν φυγοκεντρικό συμπλέκτη τύπου CVT.

Ο κινητήρας δίνει στον αναβάτη επιλογή χαρτογράφησης μέσω διακόπτη στο τιμόνι (αριστερό άκρο), έτσι ώστε να διαλέγει μεταξύ της “πιο ήρεμης” και της “πιο άγριας” απόδοσης. Τα προγράμματα ονομάζονται “Full Power” και “Rain Mode”.

Το πιρούνι είναι αντεστραμμένο με καλάμια διαμέτρου 41 mm, ενώ στην πίσω ανάρτηση υπάρχει μονό αμορτισέρ οριζόντια τοποθετημένο, ορατό στην αριστερή πλευρά του scooter. Το περίτεχνα σχεδιασμένο και κατασκευασμένο ψαλίδι είναι τύπου μοτοσυκλέτας.

Τα φρένα είναι της ιταλικής Brembo. Oι δυο μπροστινοί δίσκοι είναι πλευστοί διαμέτρου 280 χιλιοστών, με τη δαγκάνα των 2 εμβόλων ακτινικά τοποθετημένη. Ο πίσω δίσκος είναι διαμέτρου 260 χιλιοστών.

Οι τροχοί του Kymco ΑΚ 550 είναι 15 ιντσών και οι διαστάσεις τους είναι 120/70 μπροστά και 160/70 πίσω με τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης να είναι της Metzeler.

Το μεταξόνιο φτάνει τα επίπεδα της κατηγορίας των μεγάλων maxi scooter στα 1.580mm. Τα φώτα είναι μπροστά και πίσω LED.

To ύψος σέλας είναι στα 785 mm και όταν ανοιχτεί από τον κεντρικό διακόπτη αποκαλύπτει έναν μεγάλο αποθηκευτικό χώρο που χωράει ένα φουλφέις κράνος και ένα ακόμα ανοικτό κράνος (jet). Oι συνολικές διαστάσεις του Kymco ΑΚ 550 είναι: μήκος 2.165, πλάτος 795 και ύψος 1.400mm.

To ρεζερβουάρ χωράει 15 λίτρα, έτσι ώστε να πετυχαίνει το Kymco ΑΚ 550 μεγάλη αυτονομία, ενώ ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα του σκούτερ είναι η ύπαρξη του συστήματος Noodoe στα όργανα, που προσφέρει στον αναβάτη πλήθος πληροφοριών και ευκολιών κατά την οδήγηση. 

Τέλος, είναι η εμφάνιση αυτή που τονίζει την premium καταγωγή και ποιότητα του ΑΚ 550 με τις ξεκάθαρα σπορ γραμμές και τους επιθετικούς δυο προβολείς, οι οποίοι τονίζονται ακόμα περισσότερο στον χρωματικό συνδυασμό που είδαμε στο σαλόνι του Μιλάνου.

Αυτός ο χρωματικός συνδυασμός δεν θα περάσει στην παραγωγή, όπως είπαμε και στον πρόλογο.

Περισσότερες πληροφορίες: www.kymco.gr

X