fbpx

KYMCO F9 2021: Το ηλεκτροκίνητο αύριο είναι εδώ!

Δυναμική είσοδος με πρωτιές

H Kymco προστίθεται στις λιγοστές εταιρίες που αντί για «πολύ φουτουριστικά για να είναι αληθινά» concept και μεγαλεπήβολα «θα», παρουσιάζει ένα ηλεκτρικό μοντέλο που έχει όλα τα φόντα και τη δυναμική για να μπει σε διαδικασία παραγωγής.

To F9 συνδυάζει στην εμφάνισή του στοιχεία από sport σκούτερ, με τον προσανατολισμό του να είναι σαφώς αστικός αλλά και αρκούντως δυναμικός, όπως υπογραμμίζεται από τις αιχμηρές γραμμές της σχεδίασης και τη μονόσελη φύση του, με την κοντή ουρά.

H step through φιλοσοφία, δηλαδή το πέρασμα του ποδιού μέσα από την ποδιά και όχι πάνω από τη σέλα ως διαδικασία επιβίβασης, έστω και αν πρόκειται για αρκετά ψηλό τούνελ ανάμεσα σε ποδιά και σέλα, προσφέρεται στο F9, ενώ ο οδηγός στηρίζει τα πόδια του σε μοτοσυκλετιστικού τύπου μαρσπιέ.

Δομικά το F9 παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον. Ξεκινώντας από το πλαίσιο, αυτό είναι ατσάλινο και η σύνδεση του λαιμού με το στέλεχος στο οποίο εδράζεται τα ψαλίδι, γίνεται ουσιαστικά από μια ευθύγραμμη διάταξη σωλήνων.

Το κέλυφος που περικλείει τη συστοιχία των μπαταριών κρέμεται κάτω από την κεντρική δοκό του πλαισίου και λειτουργεί ως ενεργό μέρος αυτού, με την Kymco να λειτουργεί έξυπνα χωροταξικά και να γλιτώνει αρκετό βάρος, σε σχέση με μια πιο στιβαρή και πολύπλοκή δομή. Ως αποτέλεσμα, το F9 ζυγίζει μόλις 107 κιλά.

Η μπαταρία των 96V / 40 Ah, παρέχει ενέργεια σε ένα μοτέρ απόδοσης 9,4 kW και 30 Nm ροπής, το οποίο τοποθετείται ομοαξονικά στο σημείο έδρασης του ψαλιδιού.

Στο σημείο αυτό έχουν τοποθετηθεί δύο μεταλλικές πλάκες σε παράλληλη διάταξη, οι οποίες πέραν του κομβικού τους ρόλου στην ένωση πλαισίου και ψαλιδιού, προσφέρουν στις προεκτάσεις τους και τα μαρσπιέ του αναβάτη και του συνεπιβάτη. Βέβαια στην παρούσα μορφή του F9, δυσκολευόμαστε να πιστέψουμε ότι μπορεί να φιλοξενηθεί συνεπιβάτης σε αυτό…

Το μοτέρ μεταδίδει την κίνηση προς τον πίσω τροχό μέσω ιμάντα αλλά πριν φτάσει σε αυτόν (και εδώ έχουμε το πιο εντυπωσιακό στοιχείο του F9) παρεμβάλλεται αυτόματο κιβώτιο δύο σχέσεων, το οποίο αποτελεί και την απόληξη του ψαλιδιού.

Κάπως έτσι το F9 γίνεται το πρώτο δίτροχο παραγωγής με μοτέρ ομοαξονικά τοποθετημένο στην έδραση του ψαλιδιού και κιβώτιο σε ρόλο μη αναρτώμενης μάζας, κοντά στο κέντρο του πίσω τροχού.

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το κιβώτιο δεν είναι διαθέσιμες από την Kymco, αλλά από τα σχέδια βλέπουμε πως δεν πρόκειται για διάταξη με ιμάντες. Διακρίνονται άλλωστε ξεκάθαρα τα δύο γρανάζια, ενώ εντύπωση προκαλεί και ή ύπαρξη σφόνδυλου, του οποίου ο ρόλος δεν έχει ξεκαθαριστεί, αλλά ως στοιχείο διατήρησης της στροφορμής είναι πολύ πιθανόν να ενέχεται στην εναλλαγή των σχέσεων.


Αυτό που απουσιάζει από τον πίσω τροχό του Kymco
F9 είναι το δισκόφρενο, και η μηχανική ντίζα που διακρίνεται στο κάτω μέρος προδίδει την ύπαρξη ταμπούρου.

Από τη μία, η ύπαρξη του ταμπούρου θεωρείται κάπως αναχρονιστική, ειδικά σε ένα «προχώ» μοντέλο σαν το F9, από την άλλη βέβαια αποτελεί και ένδειξη για μοντέλο που είναι έτοιμο να μπει στην παραγωγή, αφού σε ένα concept που θα είχε δημιουργηθεί μόνο για εντυπωσιασμό, η Kymco θα μπορούσε κάλλιστα να υπερβάλει και να χρησιμοποιήσει υπερμεγέθη σε διάμετρο δίσκο και «κάτσε καλά» δαγκάνα. Τα έχουμε δει από άλλους, έστω κι αν δεν είδαμε ποτέ παραγωγή …

Στον μπροστινό τροχό, υπάρχει βέβαια μονό δισκόφρενο τύπου μαργαρίτα και ο δίσκος ανάγνωσης του αισθητήρα για το ABS μαρτυρά επίσης την ύπαρξη του συγκεκριμένου συστήματος ασφαλείας στο F9.

Oι τροχοί έχουν διαστάσεις 14 ιντσών και σε αυτούς τοποθετούνται ελαστικά διαστάσεων -110/80-14 και 140/70-14, ενώ το ύψος της σέλας βρίσκεται στα 790 χλστ. και το μεταξόνιο εκτείνεται στα 1.236 χλστ.


Στον σημαντικό τομέα των επιδόσεων, η Kymco ανακοινώνει για το
F9 3 δευτερόλεπτα για την επιτάχυνση από τα 0 έως τα 50 χλμ./ώρα και μια τελική της τάξεως των 110 χλμ./ώρα, ενώ η αυτονομία ανέρχεται στα 120 χιλιόμετρα, με βάση το ΝΕDC πρότυπο μέτρησης (New European Driving Cycle).

Για την πλήρη φόρτιση της μπαταρίας απαιτούνται μόλις 2 ώρες, με την Kymco να μην αναφέρει αν γι’ αυτό απαιτείται ειδικός ταχυφορτιστής ή απλή σύνδεση στο οικιακό δίκτυο.

Σημειώνεται επίσης, ότι η μπαταρία δεν είναι αφαιρούμενη και κατά συνέπεια δεν είναι και εναλλάξιμη, οπότε η φόρτιση του F9 σε πραγματικές συνθήκες  ενδέχεται να απαιτεί σε ορισμένες περιπτώσεις το κρέμασμα μπαλαντέζας από μπαλκόνι.

Τέλος, η πληροφόρηση του οδηγού για τη λειτουργική κατάσταση του δίτροχου, γίνεται μέσω έγχρωμης TFT οθόνης και στη φωτογραφία που έχει δοθεί στην δημοσιότητα, πέραν των εικονιδίων που αφορούν την διασυνδεσιμότητα (αναμένεται ευρεία…), διακρίνεται ξεκάθαρα και η ένδειξη «Νormal» δίπλα στα ψηφία του ταχύμετρου και κατά πάσα πιθανότητα αυτό αφορά τα riding modes της απόδοσης.

Κλείνοντας, να πούμε ότι αυτό που ευχόμαστε είναι να δούμε σύντομα ένα μοντέλο παραγωγής στη μορφή του Kymco F9 και όχι ένα ακόμα πρωτότυπο ηλεκτρικό δίτροχο. Κι αν γίνει κάτι τέτοιο, η Kymco θα έχει προλάβει τους πάντες με ένα καινοτόμο, εντυπωσιακής εμφάνισης και τεχνολογίας σκούτερ.

X