fbpx

Yamaha Tricity Rough Road: Ιαπωνικής Πολιτικής Προστασίας

Διασώσεις με τρεις τροχούς

Η δουλειά της Πολιτικής Προστασίας δεν τελειώνει ποτέ, αλλά πρέπει διαρκώς να προετοιμάζεται, οργανώνεται κι εξοπλίζεται –  και αν θέλουμε να πάρουμε μια ιδέα για το πώς γίνεται αυτό, τότε δεν πρέπει να κοιτάξουμε στην Ελλάδα, αλλά στο εξωτερικό. Μια από τις χώρες που γνωρίζει από φυσικές καταστροφές είναι και η Ιαπωνία, στην οποία η Yamaha παρουσίασε το πρώτο τρίτροχο σκούτερ άμεσης δράσης βασισμένο πάνω στο Tricity.

H ιδέα της Yamaha ονομάζεται Tricity Rough Road και προτείνει κάτι ασυνήθιστο: ένα τρίτροχο σκούτερ για κίνηση εκτός δρόμου.

Το πρωτότυπο Yamaha Tricity Rough Road δημιουργήθηκε έτσι ώστε να μπορούν να το οδηγήσουν άνδρες και γυναίκες ανεξαρτήτως σωματότυπου ή εμπειρίας οδήγησης, που είναι επιφορτισμένοι με την παρακολούθηση και την αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών.

Το Rough Road δεν έχει φτιαχτεί εκ του μηδενός, αλλά αποτελεί μια εξέλιξη του γνωστού μας Tricity, ενός τρίτροχου σκούτερ που πωλείται σε πολλές αγορές του κόσμου και είναι πιο γνωστό στην Ευρώπη.

Έχει εξοπλιστεί με τρακτερωτά λάστιχα για χρήση εκτός δρόμου, επιπλέον φώτα, σωλήνες που προστατεύουν τα καπάκια του σώματος και ειδικές σχάρες σχεδιασμένες να χωρούν τις αποσκευές.

Η Yamaha προβλέπει πως οι αναβάτες θα φέρουν τον απαραίτητο εξοπλισμό, κιτ πρώτων βοηθειών και ιατρικές προμήθειες, και υπάρχει μια πληροφορία ότι το τρίτροχο έχει προβλεφθεί να μεταφέρει και drone, που θα επιτρέπει στους διασώστες να εντοπίζουν άτομα που βρίσκονται σε ανάγκη ή να ερευνούν περιοχές που έχουν πληγεί από καταστροφές.

Η χρησιμοποίηση των δικύκλων σε αποστολές διάσωσης μετά από καταστροφές έχει μια λογική εξήγηση: είναι μικρά σε μέγεθος και ευκίνητα και έτσι μπορούν να φτάσουν ταχύτερα σε καταστάσεις και περιοχές που φορτηγά και SUV αδυνατούν να προσεγγίσουν.

Τι είναι όμως αυτό που μπορεί να κάνει παραπάνω το Rough Road εκτός δρόμου;

Σύμφωνα με τη Yamaha, το Tricity είναι πιο εύκολο στη λειτουργία του από μια μοτοσυκλέτα, επειδή είναι αυτόματο και όχι με κιβώτιο ταχυτήτων. Το δεύτερο επιχείρημα είναι πως λόγω διάταξης μπορεί να μεταφέρει βαρύ και πολύ εξοπλισμό, χωρίς να δημιουργείται μεγάλο πρόβλημα στην σταθερότητά του (λόγω τρίτου τροχού).

Η Yamaha ανακοίνωσε πως, αν υπάρξει ενδιαφέρον, η έκδοση Rough Road μπορεί να εφαρμοστεί τόσο πάνω στο 125 όσο και στην έκδοση 155 του Tricity. Η πρώτη κινείται από έναν τετράχρονο μονοκύλινδρο κινητήρα 125 κυβικών εκατοστών που αποδίδει 12 ίππους. Η δεύτερη με τα 155 κυβικά αποδίδει σχεδόν 15 ίππους.

Και οι δύο εκδόσεις του Tricity Rough Road ζυγίζουν, μαζί τον εξοπλισμό, περίπου 363 κιλά.

Είναι πολύ νωρίς για να πούμε εάν το Tricity Rough Road θα κάνει το πέρασμα από την ιδέα στην – περιορισμένη έτσι κι αλλιώς – παραγωγή.

Πάντως, λόγω του ότι οι Ιάπωνες αντιμετωπίζουν με μεγάλη σοβαρότητα τις διασώσεις και τις φυσικές καταστροφές (όχι σαν κάτι άλλους…)και  θέλουν να είναι όσο το δυνατόν πιο οργανωμένοι με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, δεν είναι απίθανο να δούμε το συγκεκριμένο σκούτερ να παράγεται από τη Yamaha.