LAMBRETTA και ROYAL ALLOY: Ήρθαν μεν, “αλμυρά” δε

Υψηλό κόστος – άγνωστες ποσότητες

Περιμέναμε με ενδιαφέρον την άφιξη των νέων μεταλλικών, ρετρό, κλώνων της πραγματικής, αυθεντικής, ιταλικής Lambretta που έπαψε να παράγεται το ’72, στην αγορά μας και πραγματικά τα σκούτερ έφτασαν, αλλά με τις τιμές τους στα ύψη.

Η νέα Lambretta ισχυρίζεται ότι είναι όσο το δυνατόν πιο κοντά στην αυθεντική, ενώ το ίδιο ακριβώς ισχυρίζεται και η εταιρία με το περίεργο όνομα, η Royal Alloy (“βασιλικό κράμα” μεταφράζεται).

Royal Alloy δεξιά και Lambretta αριστερά

H πρώτη διαθέτει το αυθεντικό θρυλικό λογότυπο στο οπλοστάσιό της και είναι εκμοντερνισμένη, η δεύτερη έρχεται αισθητικά πιο κοντά προς το κλασικό σχήμα, ενώ προς τιμήν και των δύο χρησιμοποιούν μπόλικη λαμαρίνα και μέταλλο για να δημιουργήσουν το πλαίσιό τους, όπως έκαναν και οι πραγματικές Lambretta.

Royal Alloy

Πολύπαθη η ιστορία της θρυλικής Μιλανέζικης Lambretta, μιας εταιρίας που αντιστάθηκε δυναμικά στην αντίπαλο Vespa τις δεκαετίες του ’40, ’50 και ’60 όσον αφορά στον στίβο των πωλήσεων, αλλά και των αγώνων και των κλάμπ και των εκδηλώσεων. Ύστερα από λανθασμένες κινησεις της μητέρας εταιρίας Innocenti – και μια καταστροφική, αποτυχημένη προσπάθεια εξαγοράς και περάσματος στους 4 τροχούς – έκλεισε τις πόρτες της το 1972.

Παρότι τα σκούτερ της κατασκευάζονταν και στη Γαλλία, Ισπανία, Ινδία, Ταϊβάν, Βραζιλία, Κολομβία, Αργεντινή και τις Lambretta να συνεχίζουν να κατασκευάζονται στην Ινδία από την SIL, μια ομάδα επενδυτών διατηρούσε τα δικαιώματα (Lambretta Consortium) οι οποίοι το 2017 παρουσίασαν το πρώτο τους δίτροχο, που ακολουθούσε τις γραμμές των παλιών.

Lambretta

Από την άλλη, στον υπόλοιπο κόσμο, όχι λίγες εταιρίες προσπάθησαν να επενδύσουν πάνω στον θρύλο του παρελθόντος της Lambretta, άλλες πιο πετυχημένα, κι άλλες άστοχα.

Στο παρελθόν είχαμε παρουσιάσει κανά δυο από αυτές (δείτε εδώ), μια εκ των οποίων οποία κατέληξε στα δικαστήρια και το λουκέτο. Η Ευρώπη και κυρίως η Ιταλία, η Μ. Βρετανία, η Γαλλία, η Γερμανία, κ.α, έδειχναν πάντοτε μεγάλο ενδιαφέρον για τα σκούτερ της εταιρίας, με το όνομά της Lambretta να μην έπαψε ποτέ να είναι δημοφιλές.

Από την άλλη η Royal Alloy προέκυψε από δυο τρεις εταιρίες και συνεργαζόμενα μέρη είτε στην Μ. Βρετανία, είτε στην Κίνα ή την Ταϊλάνδη, που οι μισοί τα βρήκαν, οι άλλοι μισοί όχι και τελικά δημιουργήθηκε αυτό που βλέπουμε σήμερα.

Lambretta

Μέχρι εδώ όλα καλά. Ένα από τα σημαντικά όμως της ιστορίας και της νέας Lambretta και της Royal Alloy που έφτασαν πρόσφατα στην Ελλάδα δεν είναι μόνο η εμφάνιση αλλά οι τιμές τους.

Όμορφα και κοντά στα αυθεντικά σχήματα είναι τα σκούτερ καμία αντίρρηση, οι τιμές τους όμως ξεκινούν από τα 3.400 ευρώ για την Lambretta και από τις 2.600 ευρώ για την Royal Alloy, ενώ και στις δυο περιπτώσεις μιλάμε για απλούς αερόψυκτους κινητήρες 125 κυβικών.

Lambretta

Royal Alloy

Οι τιμές αυτές θα τις δυσκολέψουν, για να μην πούμε ότι θα τις εμποδίσουν στην αγορά, ειδικά όταν μιλάμε για “άγνωστες” εταιρίες, για των οποίων τις κατασκευές δεν γνωρίζουμε τίποτε ειδικά στον τομέα της συνολικής αξιοπιστίας. Όχι μόνο όσον αφορά στον κινητήρα, αλλά στο συνόλο, το κάθε τμήμα: από τις αναρτήσεις, μέχρι τα ηλεκτρικά και μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια. Εκεί θα αποδειχθεί αυτό που λέει ο κόσμος “αν αξίζουν τα λεφτά τους”.

Κι αυτό είναι κάτι που μόνο ο χρόνος μπορεί να δείξει και να αποδείξει…

X