fbpx

BMW e-C1: Νέα στοιχεία για το “σκεπαστό” σκούτερ

Με οροφή και ηλεκτρισμό το BMW e-C1

Ένα βήμα πιο κοντά προς την επαναφορά του περιβόητου C1 σκούτερ δείχνει να βρίσκεται η BMW, αφού μετά από τις πληροφορίες που αποκάλυψαν πως θα πρόκειται για ηλεκτροκίνητο μοντέλο και τα πρώτα σχέδια από το πλαίσιο με ορισμένες ιδιαιτερότητες, φαίνεται να πλησιάζει η μέρα της παρουσίασής του.

Οι νεότεροι ίσως να μην γνωρίζετε για το BMW C1, το σκούτερ παραγωγής του παρελθόντος που διέθετε και οροφή, εκτός των άλλων. Το σίγουρο είναι πάντως ότι πολλοί από όσους το θυμούνται, θα επιθυμούσαν να το διαγράψουν από τη μνήμη τους.

To πρωτότυπο ηλεκτρικό, σκεπαστό BMW C1-E του 2009

Αποτέλεσε ένα «πείραμα» για την εταιρία, στην προσπάθειά της να ανιχνεύσει νέους δρόμους μέσα από τους οποίους –θεωρητικά- θα προσελκύονταν στα δίτροχα άνθρωποι από τον χώρο του αυτοκινήτου.

Το C1 παρουσιάστηκε το 2000, με την BMW να εκμεταλλεύεται το momentum της αλλαγής χιλιετίας, που δημιουργούσε ελπίδες για μεγάλες αλλαγές και την απαρχή μιας νέας εποχής. Τελικά ούτε ο κόσμος μας έγινε καλύτερος, αλλά ούτε και η BMW κατάφερε να πετύχει κάτι με το C1.

Τα προβλήματα ευστάθειας που προκαλούνταν από το σκέπαστρο σε ρόλο ιστίου, το βάρος και η κατανομή του, καθώς και το αμφίβολο «κέρδος» σε παθητική ασφάλεια, σήμαναν την διακοπή της παραγωγής του C1, δύο μόλις χρόνια μετά την παρουσίασή του.

Αν ωστόσο χαρακτηρίζει κάτι τους Γερμανούς, αυτό είναι η επιμονή, κι έτσι πριν από μερικούς μήνες το C1 επανήλθε στην επικαιρότητα, αυτή τη φορά ως φορέας μπαταριών και ηλεκτρικού μοτέρ, σε ένα ρόλο που ομολογουμένως του ταιριάζει καλύτερα.

Mια από τις προτάσεις της BMW περιλαμβάνουν κι ένα κλειστό ηλεκτρικό C Evolution

Τώρα λοιπόν έχουμε και τα πρώτα σχέδια του πλαισίου, το οποίο όπως διακρίνεται ξεκάθαρα αποτελεί μια σωληνωτή δομή, που στο πίσω μέρος αναπτύσσεται κάθετα, προκειμένου να αποτελέσει την στήριξη του σκέπαστρου αλλά και να λειτουργήσει ως προστατευτικό roll bar σε περίπτωση πτώσης.

Στην προστασία αποσκοπεί και η «χωνευτή» θέση στην οποία θα τοποθετείται το σώμα του αναβάτη σε αυτή την υπερκατασκευή, θυμίζοντας κατά κάποιο τρόπο έναν εξωσκελετό τύπου bucket καθίσματος, από τα αγωνιστικά αυτοκίνητα.

Στο κάτω μέρος του πλαισίου τεχνηέντως έχει δημιουργηθεί χώρος, αφού εκεί θα τοποθετούνται οι μπαταρίες του σκούτερ, όπως είχαμε δει στα προ μηνών σχέδια.

Αξιοσημείωτη είναι και η έκταση του πλαισίου προς τα μπροστά, αγκαλιάζοντας σχεδόν τον μπροστινό τροχό και σχηματίζοντας μια στιβαρή δομή που προφανώς εξυπηρετεί κι αυτή την ασφάλεια του αναβάτη, σε περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης.

Απόρροια της αρχιτεκτονικής αυτής είναι η τοποθέτηση του τιμονιού εκτός του άξονα περιστροφής του λαιμού, σε πιο πίσω θέση, με τον έλεγχο του μπροστινού τροχού να γίνεται (υποθέτουμε) μέσω αρθρώσεων.

Άλλο ένα ενδιαφέρον στοιχείο είναι η τοποθέτηση διπλού stand λίγο πίσω από τον μπροστινό τροχό, σε μια ανορθόδοξη για τα συνήθη δεδομένα θέση.

Η καλύτερη βάση για όλα τα παραπάνω είναι το ηλεκτρικό παραγωγής BMW C Evolution

Φυσικά όλα αυτά είναι στοιχεία που απεικονίζονται σε ένα σχέδιο, δεν αποτελούν ούτε αδιάσειστες αποδείξεις για την παραγωγή του μοντέλου, ούτε και είναι σίγουρο ότι θα έχουν ακριβώς έτσι όταν (και αν) παρουσιαστεί ένα σκούτερ αυτού του είδους από την BMW

X