Προσωρινή παύση της παραγωγής στο εργοστάσιο στην Pontedera και απόλυση 1.098 συμβασιούχων
Όπως αναφέρθηκε πριν από λίγες μέρες στην ενημερωτική ιστοσελίδα “Il Tirreno” για το εργοστάσιο της Pontedera (ιταλική πόλη στην οποία κατασκευάζονταν ανέκαθεν οι Vespa), περισσότεροι από χίλιοι εργαζόμενοι απολύονται μέχρι τα Χριστούγεννα, ενώ παράλληλα σταμάτησε η παραγωγή. (*** UPDATE 5/12/24: Λάβαμε από τον Όμιλο Piaggio διευκρινιστική ενημέρωση επί του θέματος, την οποία και δημοσιεύουμε μετά το τέλος του άρθρου)
Η είδηση έρχεται σαν κεραυνός εν αιθρία, ύστερα από μια ανησυχητική τριμηνιαία έκθεση των οικονομικών της Piaggio, αλλά και την πτώση των πωλήσεων της εταιρίας παγκοσμίως που έχει προκληθεί από την αβεβαιότητα στις αγορές του κόσμου.
Την είδηση δημοσίευσε πρώτη η τοπική ιστοσελίδα Il Tirreno (διαβάστε εδώ) αλλά και άλλα διεθνή έγκυρα μέσα.
Πολλά τμήματα του ιταλικού εργοστασίου έχουν ήδη σταματήσει την παραγωγή και 1.098 εργαζόμενοι, οι 306 εκ των οποίων μηχανικοί, βρίσκονται μπροστά στην απόλυση.
Πολλοί από αυτούς τους υπαλλήλους εργάζονται περιστασιακά σαν συμβασιούχοι (μέσω ενδιάμεσων εργολάβων) και όχι σε μόνιμη βάση με συμβάσεις πλήρους απασχόλησης.
Κάποια άλλα παραρτήματα του εργοστασίου το οποίο παράγει τις Vespa (μεταξύ των άλλων σκούτερ) θα συνεχίσουν να λειτουργούν μέχρι τις διακοπές των Χριστουγέννων, στις 20 Δεκεμβρίου.
Λόγω αυτών των εξελίξεων, το δημοτικό συμβούλιο της πόλης της Pontedera υπέβαλλε πρόταση στο εργοστάσιο για την παροχή ενός «δικτύου κοινωνικής ασφάλειας» για τους συμβασιούχους εργαζόμενους.
Η πρόταση αυτή απορρίφθηκε από τη διοίκηση της Piaggio, η οποία παρουσίασε στο συνδικάτο εργατών της RSU ένα πρόγραμμα εθελουσίας απόλυσης για τους σχεδόν 1100 εργαζόμενους, το οποίο θα ισχύσει για τις επόμενες τρεις εβδομάδες.
Δεν είναι, όμως, μόνο η Piaggio που αντιμετωπίζει προβλήματα – όχι μόνο οικονομικά, αλλά κάθε είδους.
Και ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας έχει πληγεί από τον Covid και την πανδημία στο πρόσφατο παρελθόν, αλλά και από τον τωρινό εμπορικό αποκλεισμό της Ερυθράς Θάλασσας που επέφερε έλλειψη ανταλλακτικών και δυσκολίες στις γραμμές παραγωγής, τις παραδόσεις και τις μεταφορές.
Η Piaggio – ή καλύτερα ο Όμιλος Piaggio – έχει μελλοντικά σχέδια μπροστά του και επιθυμεί φυσικά να εξασφαλίσει τη βιωσιμότητα της εταιρίας και των εργαζομένων της και στην Piaggio και τη Vespa, αλλά και στις υπόλοιπες σημαντικές μάρκες που βρίσκονται κάτω από την ομπρέλα του, όπως την Aprilia και τη Moto Guzzi.
Τα δυσοίωνα νέα της Piaggio έρχονται μια εβδομάδα μετά την είδηση για τον μεγαλύτερο κατασκευαστή στην Ευρώπη, την Αυστριακή KTM που μπήκε σε διαδικασία αναδιάρθρωσης ώστε να αποφύγει την χρεοκοπία (διαβάστε εδώ).
Αυτές οι εξελίξεις δείχνουν και πόσο ευαίσθητη είναι αυτή τη στιγμή η αγορά των δύο τροχών.
Η Piaggio θα πραγματοποιήσει σύντομα μια συνάντηση με τους εναπομείναντες εργαζόμενους που αφορά την επιστροφή τους στο εργοστάσιο από το νέο έτος, ενώ πιθανότατα η επιστροφή αυτή θα γίνει κλιμακωτά, καθώς η παραγωγή ξεκινά σιγά σιγά.
Αυτό θα εξαρτηθεί από τα επίπεδα αποθεμάτων και την απρόσκοπη προσφορά εξαρτημάτων.
Παρακολουθούμε στενά αυτές τις εξελίξεις και ευχόμαστε στην Piaggio και τις χιλιάδες υπαλλήλους της να βρεθεί μια καλή λύση στα προβλήματα, και να επιστρέψει στην πλήρη παραγωγή το εργοστάσιο.
Πηγή: scooterlab.uk (Αγγλία)
*** Ακολουθεί η διευκρινιστική ενημέρωση του Ομίλου Piaggio σχετικά με το θέμα:
Καταρχάς, στο εργοστάσιο της Piaggio στην Pontedera, διακόπτεται η παραγωγή του τρίτροχου επαγγελματικού οχήματος Ape και σε καμία περίπτωση της Vespa.
Η απόφαση διακοπής της διάθεσης του Ape για την ευρωπαϊκή αγορά δεν σχετίζεται με ζητήματα κρίσης του Ομίλου Piaggio, αλλά – όπως έχει αναφερθεί και σε σχετικά δημοσιεύματα εφημερίδων και πρακτορείων – υπαγορεύεται από την εξέλιξη των αναγκών και απαιτήσεων των πελατών στα σύγχρονα αστικά κέντρα.
Στη θέση του Ape θα παράγεται πλέον στην Pontedera, το ελαφρύ φορτηγό πόλης Porter Electric, κατά συνέπεια δεν θα υπάρξει επίπτωση στα επίπεδα απασχόλησης εργαζομένων. Η παραγωγή του Ape θα συνεχιστεί στο εργοστάσιο του Ομίλου Piaggio στην Ινδία, όπου παράγεται από τη δεκαετία του ‘90, και θα διατίθεται για τις τοπικές, ασιατικές και αφρικανικές αγορές, οι οποίες είναι αναπτυσσόμενες αγορές με διαφορετικές αγοραστικές τάσεις από αυτές της Ευρώπης. Κατά συνέπεια δεν πρόκειται για μετεγκατάσταση, ούτε για διακοπή της παραγωγικής διαδικασίας λόγω της κρίσης, αλλά είναι συνέπεια των συνθηκών της αγοράς, που προχωρούν και εξελίσσονται.
Στην πραγματικότητα το Porter έχει αντικαταστήσει το ιστορικό Ape, προσφέροντας σε επαγγελματίες, κατασκευαστικές εταιρείες, δημοτικές αρχές, εταιρείες διανομών (για παράδειγμα Poste Italiane, DHL), ένα όχημα που συμβαδίζει με την εποχή, οικολογικό, με μεγαλύτερη χωρητικότητα, και όλα τα συστήματα ασφαλείας (αερόσακοι, ραντάρ, cruise control, αισθητήρας κόπωσης του οδηγού κ.λπ.).
Τέλος, όσον αφορά στην προσωρινή παύση της παραγωγής του εργοστασίου της Pontedera, αυτό αποτελεί πάγια τακτική τέτοια εποχή κάθε χρόνο, η οποία δεν υπαγορεύεται από την κρίση αλλά από την εποχικότητα που χαρακτηρίζει τη ζήτηση.
Παράλληλα η περίοδος αυτή είναι μία ευκαιρία προγραμματισμού τεχνικών αναβαθμίσεων και απαραίτητων αλλαγών στη γραμμή παραγωγής. Κατά συνέπεια προκύπτει η ανάγκη διακοπής συνεργασίας κάποιου αριθμού συμβασιούχων εργαζομένων για τον μήνα Δεκέμβριο, μάλιστα φέτος η περίοδος παύσης είναι πιο σύντομη και οι εμπλεκόμενοι εργαζόμενοι λιγότεροι συγκριτικά με προηγούμενες χρονιές.
Από την ελληνική αντιπροσωπεία της Piaggio, για λογαριασμό του Ομίλου Piaggio.