fbpx

ΓΕΡΜΑΝΙΑ 2021: Ολοένα και ισχυρότερα τα σκούτερ

Οι Γερμανοί ανακαλύπτουν… τα σκούτερ

Τη στιγμή που η γερμανική αγορά των δύο τροχών ανακάμπτει, διάφορα ενδιαφέροντα πράγματα συμβαίνουν. Μπορεί η BMW να επιστρέφει στην κορυφή των πωλήσεων, την οποία απώλεσε το 2020 από την Piaggio, αλλά η αύξηση στις πωλήσεις των σκούτερ την απειλεί, ενώ παράλληλα “απειλείται” και το image μιας χώρας που παραδοσιακά ήταν αμιγώς μοτοσυκλετιστική και όχι υπέρ των σκούτερ.

Η αγορά της Γερμανίας παρουσίασε ένα απίστευτο φαινομενικά +309,1% το 2020, αλλά αυτό δεν ήταν κάτι άλλο πάρα το αποτέλεσμα της μαζικής ταξινόμησης μοντέλων Euro 4, τους μήνες Νοέμβριο και Δεκέμβριο, πριν την αλλαγή του έτους.

Το πρώτο εξάμηνο του 2021 είναι πιο αντιπροσωπευτικό στη σύγκρισή του με το 2020 και το 2019, και η εικόνα που παρουσιάζεται είναι… ανάμεικτη, με ορισμένους κατασκευαστές να χαμογελούν και άλλους να σημειώνουν μεγάλες απώλειες στις πωλήσεις τους.

Η Γερμανία ως αγορά, είναι αυτή στην οποία συγκεντρώνονται τα μεγαλύτερα στοκ μοτοσυκλετών σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη στην Ευρώπη.

Το 2020, και με την πανδημία του κορωνοϊού σε εξέλιξη, επέδειξε σθεναρή αντίσταση το πρώτο εξάμηνο, ενώ από το καλοκαίρι και μετά, εν όψει της καταληκτικής ημερομηνίας για τη διάθεση των Euro 4 μοντέλων (δεν είχε ακόμα αποφασιστεί η παράσταση της διάθεσής τους για ένα ακόμα έτος) ξεκίνησαν οι προσφορές και οι μαζικές ταξινομήσεις για τους λόγους που εξηγήσαμε πιο πάνω.

Αυτό δεν προκάλεσε μόνο μια εντυπωσιακή ε μεγάλο βαθμό πλασματική) αύξηση στις ταξινομήσεις, αλλά επέσπευσε και τις αγορές πολλών αναβατών που, εκμεταλλευόμενοι τις χαμηλές τιμές προσφοράς, έκαναν την υπέρβαση και αγόρασαν μοτοσυκλέτες το φθινόπωρο (2020), μια περίοδο όπου παραδοσιακά η αγορά της Γερμανίας σημειώνει κάμψη.

Οι εξελίξεις αυτές επηρέασαν λοιπόν την εικόνα του πρώτου τριμήνου για το 2021, που με 46.944 ταξινομήσεις, παρουσίασε ύφεση κατά -1.9% σε σχέση με το 2020 και κατά -10,9% σε σχέση με το 2019, συγκρίνοντας πάντα τις αντίστοιχες περιόδους των ετών αυτών.

Στο δεύτερο τρίμηνο του 2021, η κατάσταση έδειξε σημάδια σταθεροποίησης (52.547) με τις συνολικές πωλήσεις από την αρχή του έτους (α΄εξάμηνο) να είναι 99.491, κάτι που μεταφράζεται ως +6% σε σύγκριση με το 2020 και ως -3,5% σε σχέση με το 2019.

Σε ό,τι αφορά τις εταιρίες, για το πρώτο μισό του 2021, η BMW ηγήθηκε της αγοράς, με 15.959 πωλήσεις και αύξηση +10,3%, ενώ δεύτερη ήταν η Piaggio, με 12.640 ταξινομήσεις και εντυπωσιακή αύξηση +23,3%.

Θα σταθούμε λίγο στην Piaggio, καθώς έκλεισε το 2020 ως η Νο1 σε πωλήσεις στη γερμανική αγορά, με συνολικά 31.326 μονάδες και αύξηση +25,6%, ξεπερνώντας την παραδοσιακά πρώτη BMW, η οποία στο τέλος της περσινής χρονιάς κατετάγη δεύτερη!

Με τους Γερμανούς (όπως και τους Αυστριακούς) να δείχνουν ιδιαίτερη προτίμηση στις Vespa GTS 125 και GTS 300, η γερμανική αντιπροσωπεία δημιούργησε μάλιστα μια ειδική έκδοση των δυο παραπάνω σκούτερ, την “Swiss Edition”, με αριθμημένα κομμάτια και τιμές… κρατηθείτε… στα 5.745 για την 125 και 6.545 ευρώ για την 300!

 

Ανατροπή λοιπόν σε ένα ακόμα από τα “κάστρα της Ευρώπης” όσον αφορά τις πωλήσεις μοτοσυκλετών, όπου πάντοτε, ανέκαθεν για την ακρίβεια, οι μοτοσυκλέτες βρίσκονταν στην κορυφή.

H Piaggio συνεχίζει αυτή την κούρσα και για το 2021 και όπως όλα δείχνουν αυτό οφείλεται εν πολλοίς στις πωλήσεις των σκούτερ της (Piaggio και Vespa) και όχι στη Moto Guzzi και την Aprilia, όπως θα δούμε πιο κάτω.

Ίσως λοιπόν να έχουμε τη “μετάλλαξη” (επίκαιρος πλέον όρος) της γερμανικής αγοράς, η οποία παρουσιάζει μια ευρύτερη αποδοχή στα σκούτερ, κάτι που με τις κλιματικές συνθήκες που επικρατούν στη Γερμανία τους περισσότερους μήνες του χρόνου… μάλλον σαν απολύτως λογικό μας ακούγεται. 

Στη τρίτη θέση των εταιριών με τα πιο θετικά πρόσημα κατατάσσεται η Honda, με 11.580 μονάδες και ποσοστό αύξησης +7,5%.

Πληροφοριακά για τη γερμανική αγορά, δεν σημείωσαν αύξηση όλες οι εταιρίες το 2021, όπως για παράδειγμα η Aprilia που σημείωσε ένα -34% στις ταξινομήσεις.

Τη χειρότερη επίδοση την παρουσιάζει η Suzuki, με -49% (!) υποχώρηση στις ταξινομήσεις της, απόρροια της καθυστέρησης στην ανανέωση της γκάμας σε Euro 5. Πρόκειται για την εταιρία που έχει μείνει με τρία μόλις σκούτερ (Burgman 400, 125 και Address 110) στη γκάμα της... μην το ξεχνάμε αυτό.

X