fbpx

ΜΟΝΤΕΛΑ 2012: BMW C 600 Sport – BMW C 650 GT

Mε δυο σμπάρους, δυο τρυγόνια

* Δύο σκούτερ παρουσίασε τελικά η BMW * Ένα σπορ κι ένα τουριστικό * Κοινός κινητήρας 650 κ.εκ. * Απόδοση 60 ίππων * Ανάποδο πιρούνι-στάνταρ ABS * Τιμή κατά προσέγγιση, κοντά στις 11.000 ευρώ * Θα βρίσκονται στις εκθέσεις τον Μάρτιο του 2012
Τα πολυαναμενόμενα scooter της γερμανικής BMW, για τα οποία έχουμε δημοσιεύσει επανειλημμένα πληροφορίες  στο παρελθόν, εμφανίστηκαν επιτέλους στο Σαλόνι του Μιλάνο, στην EICMA του 2011. Είναι τελικά δύο, όπως σας είχαμε πληροφορήσει κατ’ αποκλειστικότητα στο SCOOTERNET, από τις 12 Σεπτεμβρίου (πατήστε ΕΔΩ για να διαβάσετε) ονομάζονται BMW C600 Sport και BMW  C650 GT και όπως δείχνουν από πλευράς εμφάνισης και από πλευράς τεχνικών χαρακτηριστικών, έχουν όλα τα εφόδια για να πρωταγωνιστήσουν στην κατηγορία των maxi scooter.

BMW C 650 GT (αριστερά) BMW C 600 Sport (δεξιά)

Έχουν και τα δύο κοινό πλαίσιο και κινητήρα, ο οποίος αποδίδει 60 ίππους και χρησιμοποιούν 15άρηδες τροχούς μπροστά και πίσω. Το C600 Sport είναι το πιο σπορ μοντέλο που υιοθετεί μέχρις ενός βαθμού τις επιθετικές γραμμές που πρωτοείδαμε στην περσινή EICMA πάνω στο πρωτότυπο μοντέλο C Concept. Παρότι ονομάζεται “600” ο πραγματικός του κυβισμός είναι 650. Η συνήθεια αυτή ονοματισμού μοντέλου με αριθμό μικρότερο του κυβισμού μπορεί να συνηθίζεται στην αυτοκινητοβιομηχανία, γενικά όμως ξενίζει στους δύο τροχούς.

BMW C 600 Sport

BMW C 600 Sport

Το C600 Sport έχει έντονες και αιχμηρές γραμμές, αποπνέοντας συγχρόνως και μια αίσθηση compact κατασκευής. Παράλληλα τα “κοψίματα” σε διάφορα σημεία του κουστουμιού του, το κάνουν μοναδικό. Τα πλαστικά κομμάτια που ντύνουν το C 600 Sport δεν είναι μεγάλα και συνεχόμενα, αλλά διακόπτονται, αφήνουν αιχμές και οπές. Το φέρινγκ είναι τρία κομμάτια και τα κάτω κομμάτια που φτάνουν μέχρι το δάπεδο είναι διαφορετικού χρώματος. Το μπροστινό φτερό έχει τρύπες και γωνίες, το αμορτισέρ είναι εκτεθειμένο. Γίνεται σαφές οι σχεδιαστές των δυο νέων γερμανικών σκούτερ ακολουθούν τη δική τους σχολή, φέρνουν στο χώρο καινούργια design.

BMW C 650 GT

BMW C 650 GT

Το  C 650 GT από την άλλη, δείχνει πιο “ψύχραιμο” εμφανισιακά και είναι πιο ογκώδες, αποπνέοντας περισσότερη κυριαρχία στον περίγυρο. Έχει διαφορετικό χαρακτήρα, χαμηλότερη σέλα και είναι πιο άνετο, με το τιμόνι ψηλότερα, περισσότερο χώρο για τα πόδια και πιο αποτελεσματική προστασία από τον αέρα. Tο C650 GT με τον δεύτερο κωδικό του ξεκαθαρίζει και τις διαθέσεις του, προσπαθώντας να προσελκύσει τους σκουτερίστες που θέλουν να χρησιμοποιούν το δίτροχό τους σε ταξίδια. Τι έκανε δηλαδή η BMW όσον αφορά το mega-σκούτερ της; Το έκανε “δυο κομμάτια” και κάλυψε άριστα τις ανάγκες της κάθε κατηγορίας. Θέλεις να πάρεις Yamaha TMAX; Ιδού το μοντέλο Sport. Θέλεις Burgman, Silverwing; Ιδού το μοντέλο GT.

BMW C 600 Sport

BMW C 600 Sport

Ο κινητήρας των BMW C600 Sport και BMW GT C650 GT είναι δικύλινδρος σε σειρά και έχει κατασκευαστεί σύμφωνα με τις προδιαγραφές της BMW Motorrad, είναι ολοκαίνουργιος με δύο εκκεντροφόρους επί κεφαλής και με 4 βαλβίδες σε κάθε κύλινδρο. Η χωρητικότητά του είναι 647 κ.εκ., και για να μειωθούν οι εσωτερικές τριβές η λίπανση γίνεται με ξηρό κάρτερ. Ο στρόφαλός είναι 270 μοιρών, διάταξη που προσφέρει όχι μόνο ροπή και επιδόσεις, αλλά και καλό τελικό ήχο στην εξάτμιση. Η ιπποδύναμη που ανακοινώνεται είναι 60 ίπποι στις 7.500 σ.α.λ και η μέγιστη ροπή 6,5 χιλιογραμμόμετρα στις 6.000 σ.α.λ.. Η τροφοδοσία γίνεται με ηλεκτρονικό ψεκασμό και υπάρχει καταλύτης στην εξάτμιση για μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων. Yπάρχουν δύο αντικραδασμικοί άξονες για την αντιμετώπιση των κραδασμών. Η τρόμπα λαδιού και η τρόμπα νερού κινούνται με τον ίδιο άξονα, για λόγους απλότητας και μείωσης των εσωτερικών τριβών.

BMW C 650 GT

BMW C 650 GT

Το πιρούνι είναι ανάποδο, με μεγάλα καλάμια διαμέτρου 40 χιλιοστών και διαθέτει διαδρομή 115 χιλιοστών. Το πλαίσιο έχει δύο ραχοκοκαλιές (περιμετρικό) και διαθέτει χυτές αλουμινένιες γέφυρες, βιδωμένες πάνω του για αυξημένη ακαμψία. Το μονό αμορτισέρ βρίσκεται στην αριστερή πλευρά και έχει πολύ εύκολη πρόσβαση ως προς τη ρύθμιση της προφόρτισης του ελατηρίου.

Αμφότερα τα σκούτερ της BMW είναι εφοδιασμένα με 5 μπρατσες ζάντες 15 ιντσών: 3.5 x 15 μπροστά (με λάστιχο 120/70) και 4.5 x 15 πίσω (με ελαστικό 160/60). Το ABS είναι στον στάνταρ εξοπλισμό και οι δίσκοι είναι και τρεις, διαμέτρου 270 χιλιοστών (2 μπροστά και ένας πίσω φυσικά). Το μεταξόνιο είναι αρκετά μεγάλο στα 1591 χιλιοστά και το βάρος των σκούτερ είναι 248 κιλά (Sport) και 258 κιλά (GT).

BMW C 650 GT

BMW C600 Sport

Από πλευράς χώρων έχουμε 60 λίτρα (δύο κράνη φουλφέις) για το 600 GT, και ένα πρωτότυπο σύστημα αυξομείωσης του αποθηκευτικού χώρου κάτω από τη σέλα, που λέγεται “Flex-box” στο C 600 Sport. Στα περιφερειακά τώρα, υπάρχει “χειρόφρενο” που ενεργοποιείται αυτόματα με το άνοιγμα του πλαϊνού στάντ. Ο πίνακας οργάνων έχει ψηφιακό πολυόργανο και υπολογιστή ταξιδιού. Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη είναι η ζελατίνα στο C 650 GT και χειροκίνητα ρυθμιζόμενη ζελατίνα στο C 600 Sport. Όπως συνήθως με την BMW, πλήθος αξεσουάρ έχουν δημιουργηθεί γύρω από τα δύο νέα σκούτερ.

BMW C 650 GT

BMW C600 Sport

Η διάθεση των σκούτερ στην αγορά έχει προγραμματιστεί για τον Μάρτιο του 2012. Το C600 Sport θα πωλείται σε μπλε μεταλλικό, γκρι ή μαύρο, ενώ το C650 GT σε μαύρο, μπρονζέ, βυσινί. Η τιμή τους θα βρίσκεται κοντά στον ανταγωνισμό, δηλαδή γύρω από τα 11.000 ευρώ.