fbpx

BULL-e: Ηλεκτρικό σκούτερ με ελληνική υπογραφή

Αισθητική και λειτουργική βελτίωση “Made in Greece”

To Bull-e αποτελεί δημιουργία του Έλληνα σχεδιαστή Νίκου Μανάφη και πρόκειται για μια πρόταση που παρεμβαίνει και διαφοροποιεί την αισθητική και τη λειτουργικότητα ενός, ήδη υπάρχοντος στην αγορά, ηλεκτρικού σκούτερ για αστικές μετακινήσεις.

Ο Νίκος Μανάφης γεννήθηκε το 1983 στην Αθήνα και σπούδασε αρχιτεκτονική, ωστόσο η μεταπτυχιακή του κατεύθυνση στο εξωτερικό αφορούσε στο βιομηχανικό σχέδιο, με εξειδίκευση στον τομέα των οχημάτων.

Ο Νίκος Μανάφης επέστρεψε στην Αθήνα όπου ζει και εργάζεται, με ένα από τα project που δημιούργησε να είναι το bull-e.

 


E
πί της ουσίας, το bull-e, διαμορφώνεται πάνω στο πλαίσιο και τα περιφερειακά ενός υπάρχοντος ηλεκτροκίνητου κινέζικου σκούτερ της κατηγορίας των Fat Scooter (δηλαδή με “χοντρούς” τροχούς), προσδίδοντας σε αυτό μια εντελώς διαφορετική εικόνα.

Ο κενός χώρος ανάμεσα στο τιμόνι και τη σέλα καταλαμβάνεται από μια υπερκατασκευή fiberglass, με ειδική εργονομική σχεδίαση ώστε να προσφέρει χώρο και στήριξη για τα κάτω άκρα του αναβάτη.

 


Η σέλα και τα μαρσπιέ
είναι τοποθετημένα αρκετά πίσω, και σε συνδυασμό με το χαμηλό τιμόνι, η θέση οδήγησης που διαμορφώνεται θυμίζει αυτή των cafe racer μοτοσυκλετών.

Μπροστά υπάρχει συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι με τα καλάμια του σε σεβαστή απόσταση μεταξύ τους ώστε να είναι δυνατή η τοποθέτηση των φαρδιού πέλματος ελαστικών, ενώ πίσω η ανάρτηση είναι τύπου cantilever, με δύο μονά αμορτισέρ που φέρουν δοχεία αζώτου.

Στο μπροστινό μέρος ένα προεξέχον ρύγχος με τέσσερις παράλληλες δοκούς αποτελεί τη βάση στήριξης του προβολέα, ενώ δύο “πτερύγια” δίπλα από τον λαιμό του οχήματος προσθέτουν στην αισθητική αλλά εξυπηρετούν και ως… ποτηροθήκες, για να μεταφέρει κανείς το ρόφημά του στη δουλειά ή στη βόλτα του.

Πάνω σε αυτές τις τέσσερις δοκούς στηρίζεται και ο μικρός, κομψός προβολέας LED που δίνει μια πολύ φουτουριστική όψη στο σκούτερ. Ίδιας αισθητικής είναι και το οπίσθιο φωτιστικό σώμα.

 

 

Το πρακτικό σκέλος όμως δεν σταματά εδώ, αφού στην υπερκατασκευή από fiberglass που αναφέρθηκε πιο πάνω, έχουν διαμορφωθεί δύο αποθηκευτικοί χώροι, ένας μικρός στην κορυφή για την αποθήκευση γαντιών και μικροπραγμάτων και ένας μεγαλύτερος (εκτεινόμενος) πιο κάτω, όπου χωράνε αντικείμενα μεγαλύτερου όγκου.

Σε ό,τι αφορά τον κινητήρα, αυτός είναι τύπου hub, ισχύος 2000W και τροφοδοτείται ενεργειακά από αποσπώμενες μπαταρίες 60V, που προσδίδουν στο όχημα μια αυτονομία της τάξεως των 50 χιλιομέτρων. Η τελική ταχύτητα του Bull-E περιορίζεται με κόφτη στα 45 km/h.

To bull-e θα κατασκευαστεί σε έναν περιορισμένο αριθμό 250 αριθμημένων κομματιών, με την τιμή του να ξεκινά από τα 4.500 ευρώ.

Περισσότερες πληροφορίες: www.bull-e-scooter.com

X