fbpx

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ: O χειμώνας και ο εξοπλισμός του αναβάτη

Καλός εξοπλισμός και καλή διάθεση

Λίγα λόγια για τον εξοπλισμό που πρέπει να έχει ένας σκουτερίστας, έτσι ώστε να περάσει τη δύσκολη περίοδο του χειμώνα με όσο το δυνατόν μικρότερη ταλαιπωρία. Κείμενο: Scooternet, Φωτογραφίες: Kymco

Είναι αλήθεια ότι ο χειμώνας πλησιάζει, όσο κι αν μοιάζει να έχει ξεχάσει την Ελλάδα. Οι καιρικές συνθήκες συνεχίζουν να θυμίζουν Σεπτέμβριο… με τη θερμοκρασία να παραμένει σε υψηλά επίπεδα.

Είμαστε παρ’ όλ’ αυτά βέβαιοι ότι αυτό το “αμφιταλαντευόμενο” φθινόπωρο που βιώνουμε, θα δώσει κάποια στιγμή τη θέση του στον “πραγματικό” χειμώνα. Καταγράφουμε, λοιπόν, ορισμένα πράγματα που πρέπει να προσέξουμε όσον αφορά στον εξοπλισμό μας ώστε να αντεπεξέλθουμε σε συνθήκες κρύου και βροχής.

Ξεκινάμε πάντα από τον εξοπλισμό του αναβάτη. Φροντίζουμε από νωρίς να έχουμε εφοδιαστεί με τον καλύτερο δυνατό εξοπλισμό που αντέχει η τσέπη μας, γιατί είναι σχεδόν σίγουρο ότι όσο καλύτερος και ποιοτικός είναι, τόσο πιο αποτελεσματικά θα λειτουργεί και – το κυριότερο – θα μας υπηρετήσει για χρόνια.

Τα κοινά είδη ένδυσης καθημερινής χρήσης σε σύγκριση με τα ειδικά σχεδιασμένα ρούχα μοτοσυκλέτας έχουν μεγάλη διαφορά, όσον αφορά τη λειτουργικότητα, την πρακτικότητα, την ασφάλεια που προσφέρουν, αλλά και την αποτελεσματικότητά τους στο κρύο και τη βροχή. Τα εξειδικευμένα ρούχα σε κρατούν ζεστό και στεγνό, άρα ανενόχλητο να ασχοληθείς με τον δρόμο και τις συνθήκες που αντιμετωπίζεις. Αντίθετα, τα casual ρούχα κάνουν ακριβώς το αντίθετο. Εκτός από ακατάλληλα είναι ενοχλητικά ανεπαρκή, “λίγα” σε δυσχερείς συνθήκες.

Ένα καλό κράνος θα έχει τον σωστό εξαερισμό και τη ζελατίνα που δεν θαμπώνει και δεν θα υποχρεώνεται ο αναβάτης να την ανοίγει καθώς βρέχει και να βρέχεται έτσι και το πρόσωπό του.

Μετά, το σωστό μπουφάν και τα γάντια θα πρέπει ιδανικά να έχουν αδιάβροχη επένδυση-μεμβράνη για να μην περνάει το νερό στα εσωτερικά τους και να φτάνει τελικά στο σώμα και τα χέρια του αναβάτη. Οι καλής ποιότητας επενδύσεις-μεμβράνες είναι και “αναπνέουσες”, άρα όταν υπάρχει κινητικότητα από πλευράς αναβάτη, ο ιδρώτας δεν εγκλωβίζεται ανάμεσα σε δέρμα και μπουφάν.

Στη συνέχεια, έρχονται τα μποτάκια με ενισχύσεις στην περιοχή της μύτης και του αστραγάλου, και το παντελόνι, συνήθως από cordura, με τις ίδιες προδιαγραφές με το μπουφάν. Και μετά… μετά σειρά έχει ένα καλό ζευγάρι αδιάβροχα (πάνω-κάτω) που θα χρησιμοποιείτε σε περίπτωση βροχής ή μικρο-καταιγίδας, ώστε να κόβουν το “πολύ νερό” και να μην “μουλιάζει” ο καθημερινός σας εξοπλισμός δηλαδή, το μπουφάν και το παντελόνι. Κι έτσι θα μπορείτε να τον χρησιμοποιήσετε και την επόμενη μέρα, ενώ τα ελαφρά αδιάβροχα θα μπορούν να ξαναχρησιμοποιηθούν αφού θα έχουν στεγνώσει (στεγνώνουν πολύ πιο γρήγορα από τα βαριά υφάσματα cordura) μέσα σε μερικές ώρες.

Πέρα από την εξειδικευμένη ένδυση, που διατίθεται πλέον και στην ελληνική αγορά σε πλήθος επιλογών και τιμών, η αμέσως επόμενη και βέλτιστη λύση για το κρύο και τη βροχή είναι το “παρμπρίζ”. Όταν λέμε “παρμπρίζ” εννοούμε τις μεγάλες ζελατίνες after market που στηρίζονται στο τιμόνι του σκούτερ και καλύπτουν σε μεγάλο βαθμό τον αναβάτη. Αν κοιτάξετε πως κυκλοφορούν πολλές χιλιάδες σκούτερ στην Ιταλία – στην οποία, ειδικά στα βόρεια, το κρύο είναι τσουχτερό και οι βροχές πολύ συχνές τον χειμώνα – όλα, ή σχεδόν όλα φορούν μεγάλες ζελατίνες. Για την ακρίβεια, οι περισσότερες αντιπροσωπείες στην Ιταλία προσφέρουν αυτό το αξεσουάρ μέσα στον στάνταρ εξοπλισμό.

Η μεγάλη ζελατίνα αποδεικνύεται εξαιρετική, σωτήρια στην παγωνιά και τη βροχή. Έχεις την ποδιά του σκούτερ που προστατεύει τα πόδια σου και τη ζελατίνα που προστατεύει το επάνω μέρος του κορμού. Κατά συνέπεια, βρέχεσαι μόνο σε αργές ταχύτητες με πολλές στάσεις, γιατί όταν κινείσαι το πρόβλημα είναι πολύ μικρότερο, αφού η βροχή περνάει πάνω από το κεφάλι.

Το αμέσως επόμενο σωτήριο αξεσουάρ, που είναι ειδικά σχεδιασμένο για σκούτερ και για τον χειμώνα, είναι η κουβέρτα ποδιών, που μπορεί να αντικαταστήσει το αδιάβροχο παντελόνι. Συνήθως στερεώνεται μόνιμα στην ποδιά του σκούτερ. και προστατεύει σε πολύ μεγάλο βαθμό τα πόδια από κρύο και βροχή. Αν μάλιστα υπάρχουν εξαγωγές-αεραγωγοί στο πίσω μέρος της ποδιάς του σκούτερ απ’ όπου βγαίνει ζεστός αέρας από τον κινητήρα και τον στέλνει στον χώρο που δημιουργείται μεταξύ κουβέρτας και δαπέδου, τότε η οδήγηση γίνεται παιχνίδι.

Τέλος δεν πρέπει να ξεχνάμε τις χούφτες τιμονιού προστασίας των χεριών που μπορεί να είναι είτε “υφασμάτινες ” που να καλύπτουν τις μανέτες και τα άκρα του, είτε από σκληρό πλαστικό, βιδωμένες στα πλαστικά του τιμονιού. Οι πρώτες προσφέρουν περισσότερη αδιαβροχοποίηση και ζέστη και  οι δεύτερες είναι πιο πρακτικές.

Αν έχει κανείς προετοιμαστεί όπως αναλύουμε παραπάνω, θα κοιτάζει τον συννεφιασμένο χειμερινό ουρανό το πρωί που ξεκινά τη μέρα του και θα χαμογελάει! Σίγουρος ότι δεν θα φτάσει στη δουλειά του παγωμένος και βρεγμένος, αλλά ακριβώς το αντίθετο.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ