fbpx

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ: Οδήγηση σκούτερ με κρύο

Πώς αντιμετωπίζουμε το κρύο πάνω στο σκούτερ;

Λίγα λόγια για τον εξοπλισμό που πρέπει να έχει ένας σκουτερίστας, έτσι ώστε να περάσει τη δύσκολη περίοδο του χειμώνα με όσο το δυνατόν μικρότερη ταλαιπωρία, ειδικά απέναντι στο κρύο. Κείμενο: Scooternet, Φωτογραφίες: Kymco

Παρότι οι θερμοκρασίες, σε όλο τον κόσμο, αλλά και στην Ελλάδα έχουν “τρελαθεί” φέτος και απολαμβάνουμε έναν πολύ ήπιο χειμώνα, εμείς κρατάμε “μικρό καλάθι” και αναμένουμε άνοιξη… χειμωνιάτικη! Ακόμα και τον Απρίλιο μπορεί να δούμε χιόνια, μετά από μια εμφανέστατη “απορρύθμιση” των εποχών σε όλο τον κόσμο. Άρα προετοιμαζόμαστε.

Πρώτα απ’ όλα δεν μας κοροϊδεύει ο ήλιος γιατί όταν δύει, η θερμοκρασία πέφτει ταχύτατα, οπότε μπορεί να ξεκινάμε με ζέστη το πρωί ή το μεσημέρι και το απόγευμα να παγώνουμε. Συνεπώς, πρέπει να προετοιμαζόμαστε με τον καλύτερο τρόπο για τη δεύτερη περίπτωση… και όχι για την πρώτη.

Είναι προτιμότερο να ζεσταίνεσαι λίγο παραπάνω στις υψηλότερες θερμοκρασίες και να ανοίγεις ένα φερμουάρ για να περνάει αέρας μέσα από το μπουφάν, παρά να μετανιώνεις παγωμένος μέσα στο κρύο αργότερα. Άρα όταν ξεκινάμε τη μέρα μας πάνω σε σκούτερ ή μοτοσυκλέτα, επιλέγουμε το πιο ζεστό μπουφάν μας, παρά ένα λεπτότερο και ποτέ, μα ποτέ με “πολιτικά” ρούχα, που δεν είναι μοτοσυκλετιστικά.

Κατ’ αρχάς να πούμε πως είμαστε ιδιαίτερα τυχεροί που οδηγούμε σκούτερ, μιας και αυτά τα δίτροχα έχουν την “καλή συνήθεια” να χρησιμοποιούν ποδιές που προστατεύουν το κάτω τμήμα του σώματός μας, ενώ μερικά από αυτά έχουν και μεγάλες ζελατίνες που καλύπτουν και το ανώτερό μας τμήμα.

Υψηλή ζελατίνα και προστατευτικές χούφτες στο τιμόνι

Ξεκινώντας από τον εξοπλισμό του αναβάτη απέναντι στο κρύο του χειμώνα, όπως έχουμε ξαναπεί και θα λέμε διαρκώς, προσπαθούμε να αποκτήσουμε τον καλύτερο δυνατό εξοπλισμό που αντέχει η τσέπη μας, γιατί όσο καλύτερος και ποιοτικός είναι, τόσο πιο αποτελεσματικά θα λειτουργεί και επίσης θα μας κρατήσει για χρόνια.

Τα είδη ένδυσης καθημερινής χρήσης, σε σύγκριση με τα ειδικά σχεδιασμένα ρούχα μοτοσυκλέτας έχουν μεγάλη διαφορά, όσον αφορά τη λειτουργικότητα, την πρακτικότητα, αλλά κυρίως την ασφάλεια και την αποτελεσματικότητα που προσφέρουν στο ψύχος και τη βροχή.

Κεφάλι, λαιμός, στήθος, χέρια είναι τα σημεία που δίνουμε προσοχή για το πάνω μέρος του σώματος και γόνατα, πέλματα για το κάτω μέρος του σώματος. Αυτές είναι και οι σημαντικότερες είσοδοι παγωμένου αέρα προς τον αναβάτη που κινείται μέσα στο κρύο.

Κεφάλι – Λαιμός

Ένα καλό κράνος, με ζελατίνα και αεραγωγούς που σφραγίζουν καλά, δεν θα αφήσει τον ενοχλητικό και, ενίοτε απειλητικό για την υγεία μας, κρύο αέρα να περάσει στο πρόσωπό μας. Προσοχή επίσης θέλει και το τμήμα κάτω από το σαγόνι του κράνους, που δεν επιτρέπει στους στροβιλισμούς να περνούν στο πρόσωπο.

Στο λαιμό φοράμε τα σωτήρια “tube”/μαντήλια, από λεπτότερο ύφασμα ή fleece, είτε μπαλακλάβα που ζεσταίνει εκτός από το λαιμό και το κρανίο μας.

Στήθος

Τα καλά μοτοσυκλετιστικά μπουφάν δεν έχουν ένα σκέτο φερμουάρ απέναντι στον αέρα, αφήνοντάς τον να περνάει ανενόχλητος προς το στέρνο του αναβάτη. Τα καλά μπουφάν έχουν μονά και διπλά υφάσματα που εγκλωβίζουν το φερμουάρ κάνοντάς το απροσπέλαστο από το κρύο. Επίσης έχουν καλό κλείσιμο με κουμπώματα και στο λαιμό και στο στήθος.

Άνω άκρα: Χέρια-μανίκια

Ένα ζευγάρι χειμερινών γαντιών μπορεί να είναι λίγο πιο “χοντροκομμένο” και δύσχρηστο στα γκριπ, τις μανέτες των φρένων και το γκάζι, αλλά κρατά ζεστά και στεγνά τα δάχτυλά μας, ένα πολύ σημαντικό τμήμα του σώματός μας – όχι μόνο επειδή είναι οδυνηρό όταν παγώνουν – αλλά και επειδή όλοι οι σημαντικότεροι χειρισμοί σε ένα σκούτερ γίνονται από αυτά!

Πέρα από τα γάντια, μια πολύ καλή εφεύρεση είναι οι χούφτες από lexan ή σκληρό πλαστικό, που τοποθετούνται στα άκρα του τιμονιού και κόβουν μπόλικο κρύο. Ακόμα καλύτερες αλλά ελαφρώς δύσχρηστες, είναι οι κλειστές χούφτες από συνθετικό ύφασμα που διαθέτουν και “γούνα” στο εσωτερικό τους και “σφραγίζουν” απόλυτα τα χέρια μας.

Τα μανίκια του μπουφάν πρέπει να έχουν τα κατάλληλα velcro και κουμπιά που θα σφραγίζουν τους καρπούς μας για να μην περνάει ο αέρας από μέσα τους και μας παγώνει τους πήχεις και τα χέρια.

Κάτω άκρα: Πόδια, γόνατα, πέλματα/δάχτυλα

Υπάρχουν ποδιές σκούτερ, μοντέρνας σχεδίασης που δυστυχώς επιτρέπουν στον αέρα να περνάει προς τα πόδια του αναβάτη ή αφήνουν κρύους στροβιλισμούς πίσω τους, αλλά για όλα υπάρχει λύση.

Η πιο εύκολη και οικονομική είναι η χρήση ενός ισοθερμικού μέσα από το παντελόνι μας, η δεύτερη λύση είναι η σωτήρια κουβέρτα ποδιών που και ζεσταίνει και δεν επιτρέπει στα πόδια να βραχούν (κυρίως από το νερό που τρέχει από το μπουφάν μας προς τα κάτω).

Φυσικά ένα ειδικό παντελόνι από cordura, αδιάβροχο με “αναπνέουσα” μεμβράνη αποτελεί την απόλυτη λύση, αν και από την άλλη, όταν η ποδιά του σκούτερ είναι πλατιά και ψηλή, τα πόδια μας είναι προστατευμένα από αέρα και βροχή, κι έτσι δεν υπάρχει ανάγκη για τα παραπάνω μέτρα. Ακόμα κι ένα λεπτό αδιάβροχο κάνει καλή, αντιανεμική, δουλειά και αποθηκεύεται/μεταφέρεται για κάθε ανάγκη πολύ εύκολα.

Mεγάλη ποδιά και ψηλή ζελατίνα καλύπτουν τον αναβάτη από τα στοιχεία της φύσης.

Αθλητικά παπούτσια και ιδίως τα καλοκαιρινά είναι τα απολύτως πιο ακατάλληλα που μπορεί να φοράει κανείς πάνω σε δίτροχο, ακόμα και σε σκούτερ. Τα αποφεύγουμε πάση θυσία. Η διαφορά τους από ένα σωστό ζευγάρι μοτοσυκλετιστικά μποτάκια είναι έτη φωτός μακριά!

Πέρα από τη ζέστη και το αδιάβροχο της υπόθεσης, τα δεύτερα παρέχουν προστασία και σε καίρια σημεία όπως δάχτυλα, πατούσα, αστραγάλους.

Στις τρεις αυτές περιοχές τα μποτάκια έχουν προστατευτικές ενισχύσεις, ενώ ένα από τα σημαντικά τους χαρακτηριστικά είναι ότι οι “γλώσσες” και τα δεσίματα, φερμουάρ κ.λπ. δεν επιτρέπουν σε αέρα και νερό να περάσουν εντός. Υπάρχουν ακριβότερα δερμάτινα αδιάβροχα μποτάκια και φθηνότερα από συνθετικά υλικά, που μια χαρά δουλειά κάνουν τα περισσότερα, ειδικά αν έχουν τις σωστές προδιαγραφές.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ